abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55924880
Ik vroeg me laatst af hoeveel procent van het aardoppervlakte ( oceanen/ zeeen niet meegerekend ) er bebouwd zou zijn??
En met bebouwd bedoel ik wegen, huizen, parkeerplaatsen, etc etc, ( tuinen van huizen ook meegerekend )
Ik schat zelf een gebied zo groot als spanje en Frankrijk samen , dat geheel is bebouwd.
Maar wat ik me dan ook afvraag, voorheen was dit dus bedekt met natuur, is er nu dus geen spraken van minder zuurstof productie? En kan dit in de toekomst geen zuurstof tekort op gaan leveren.
Aangezien de bevolking blijft stijgen ( elke dag komen er 200.000 mensen bij )
, en de natuur blijft afnemen.
Of is het zo dat door het toenemende co2 gehalte in de lucht, de bomen meer zuurstof produceren en meer groen hebben. En dat dit het dus compenseert?
  donderdag 10 januari 2008 @ 15:25:45 #2
103108 KaiN
Itchy Fingers
pi_55925058
En telt landbouw ook mee? Want dan wordt het ineens een stuk meer.
  Boks-Chick donderdag 10 januari 2008 @ 15:42:57 #3
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_55925495
Interessante vraag wel
Weet er zelf geen antwoord op. ben benieuwd
lolwut
pi_55925586
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 15:25 schreef KaiN het volgende:
En telt landbouw ook mee? Want dan wordt het ineens een stuk meer.
Nee dan bedoel ik uiteraard zonder de landbouw erbij, anders zou zeker de helft van het aardoppervlak " bebouwd zijn".
pi_55927252
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 15:42 schreef BrandX het volgende:
Interessante vraag wel
Weet er zelf geen antwoord op. ben benieuwd
Kan het mischien een schopje krijgen naar het subforum wetenschap?
Want hier loopt het niet echt storm.
pi_55927344
Het percentage zuurstof in lucht zal best veranderen, maar waarschijnlijk niet drastisch.
Je moet niet alleen naar het aantal mensen kijken, maar ook naar de dieren en die zijn er weer steeds minder
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_55927423
misschien is het een dooddoener maar ik heb het antwoord op Wikipedia gevonden.
According to a major study, Wilderness: Earth's Last Wild Places, carried out by Conservation International, 46% of the world's land mass is wilderness.
http://en.wikipedia.org/w(...)imates_of_wilderness
pi_55928675
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 16:48 schreef partyyboyy het volgende:
Het percentage zuurstof in lucht zal best veranderen, maar waarschijnlijk niet drastisch.
Je moet niet alleen naar het aantal mensen kijken, maar ook naar de dieren en die zijn er weer steeds minder
Ik denk juist dat er steeds meer dieren komen, vooral vee zoals koeien, varkens, kippen etc etc.
En allerlei andere dieren vermenigvuldigen zich in steden ook veel sneller zoals ratten, muizen e.d
Dus het aantal dieren zal eerder toegenomen zijn dan afgenomen lijkt me.
pi_55928751
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 16:51 schreef SlimShady het volgende:
misschien is het een dooddoener maar ik heb het antwoord op Wikipedia gevonden.
According to a major study, Wilderness: Earth's Last Wild Places, carried out by Conservation International, 46% of the world's land mass is wilderness.
http://en.wikipedia.org/w(...)imates_of_wilderness
Oke 46% van de aarde is dus wildernis, als we nu het percentage gecultiveerde grond weten, dan is het overige percentage dus globaal het bebouwde gebied!

[ Bericht 2% gewijzigd door ELdudeness op 10-01-2008 17:59:52 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')