abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55920874
Een goede vriend van mij heeft een hond en hij zit met zijn handen in het haar over hoe om te gaan met de nieuwste tic van zijn hond.

Het betreft een portugese pedenco van 11 jaar oud. Sinds een paar maanden is er een kitten in huis. Tussen die twee gaat het prima, dat is het probleem niet.
Sinds een paar weken eet ze namelijk de drollen uit de kattenbak.

Er stond eerst een open kitten kattenbak op de grond. Die is verplaatst naar in de kast waar kitten wel bij kon en naar bleek de hond op haar achterpootjes staande ook.
Kitten was groot genoeg dus een bak met kap en luikje gekocht. Ook dat weer hield de hond er niet van haar snuit in de bak te steken en de boel op te eten.
Kattenbak gedraait zodat de opening in een hoek zit maar ik was er van de week bij toen bij thuiskomst bleek dat hond zelfs de kap eraf gesloopt had.

Uiteraard is straffen en belonen e.d. al geprobeerd. Ze weet heel goed dat het niet mag. Als je dr meeneemt naar die bak gaat ze moeilijk doen, wetende dat ze fout is geweest. Ze begroet je bij de voordeur ook anders als ze weet dat ze stout is geweest. Toch weerhoud dat haar er niet van om die drollen te eten.
Heeft iemand hier tips want je kijkt heel anders aan tegen de lik van zo'n hond als je dit over haar weet en ze sleept de boel mee naar haar mand dus schoner wordt het er ook niet op. Alleen de bak hoeft niet meer uitgeschept te worden...
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 10 januari 2008 @ 13:08:24 #2
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_55921318
eat shit, millions of flies can't be wrong
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
pi_55921392
Ik lees net ergens dat als je de hond een schijfje ananas geeft het over kan gaan. Zitten bepaalde stoffen in die ook in de poep zitten Het klinkt raar, maar ja, als straffen ook niet werkt..

http://golf.messageboard.nl/3079/viewtopic.php?p=3232
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 10 januari 2008 @ 13:13:32 #4
108228 RedemptioN
genieten & genieten
pi_55921681
quote:
Tja het fenomeen google kennen wij ook echt wel maar dat zijn dus tips waar hij niks aan heeft.
De hond eet uit de kattenbak. Als je overdag werkt, kan je moeilijk na elke drol 'm eruit scheppen.
De kattenbak moet ook nog gebruikt kunnen worden door de kat en zo ongeveer overal waar de kat kan komen kan de hond ook bij.
De enige optie zou zijn, hond in de woonkamer, kat in de rest van het huis maar de hond was juist een stuk relaxter door de aanwezigheid van een speelmaatje en de kat niet meer in de warme woonkamer laten is ook een beetje lullig aangezien zij zich netjes gedraagt.

Ik hoopte dus op tips van mensen met een soortgelijke ervaring al hoop ik het niet voor je dat je hetzelfde probleem hebt.
The way you rock'n'roll
  donderdag 10 januari 2008 @ 13:25:14 #6
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_55921759
Jamaar, wat is het probleem?

Ik zie alleen maar voordelen. De hond extra voedingsstoffen, de baas hoeft minder vaak de kattenbak te verschonen.

Lekker laten gaan!
  donderdag 10 januari 2008 @ 13:26:36 #7
108228 RedemptioN
genieten & genieten
pi_55921788
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 13:22 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Tja het fenomeen google kennen wij ook echt wel maar dat zijn dus tips waar hij niks aan heeft.
De hond eet uit de kattenbak. Als je overdag werkt, kan je moeilijk na elke drol 'm eruit scheppen.
De kattenbak moet ook nog gebruikt kunnen worden door de kat en zo ongeveer overal waar de kat kan komen kan de hond ook bij.
De enige optie zou zijn, hond in de woonkamer, kat in de rest van het huis maar de hond was juist een stuk relaxter door de aanwezigheid van een speelmaatje en de kat niet meer in de warme woonkamer laten is ook een beetje lullig aangezien zij zich netjes gedraagd.

Ik hoopte dus op tips van mensen met ervaring.
misschien het fenomeen "kleine kat" met de hond...oftewel dat de hond deze misschien heeft gezien als "puppy" oid?

en hoevaak zijn zij weg op een dag? anders is het ook wel mogelijk om de kattenbak in een andere kamer te zetten, waar de kat dan heen kan wanneer de baasjes weer thuis zijn..

en er staan ook een paar tips bij over hoe ze de "poep" onaantrekklijk kunnen maken voor de hond...worth a try?
PSN: diTani
  donderdag 10 januari 2008 @ 13:27:45 #8
108228 RedemptioN
genieten & genieten
pi_55921814
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 13:25 schreef SHE het volgende:
Jamaar, wat is het probleem?

Ik zie alleen maar voordelen. De hond extra voedingsstoffen, de baas hoeft minder vaak de kattenbak te verschonen.

Lekker laten gaan!
het zijn uiteindelijk dus geen voedingsstoffen , net als die gasten die urine dronken omdat dat goed zou zijn...het is zelfs ongezond...en niet echt fris (moet er niet aan denken om een lebber van een hond te krijgen die net poep heeft lopen eten he)
pi_55921816
zet die kattenbak dan gewoon lekker hoog. kan dat dan niet? maak een plank aan de muur speciaal voor poes.

of een deur met kattenluikje?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 10 januari 2008 @ 13:29:54 #10
108228 RedemptioN
genieten & genieten
pi_55921862
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 13:27 schreef simmu het volgende:
zet die kattenbak dan gewoon lekker hoog. kan dat dan niet? maak een plank aan de muur speciaal voor poes.

of een deur met kattenluikje?
deur van woonkamer richting andere delen van huis met kattenluik zou wel geniaal zijn ^^, kattenbak dan zoals ik al zei ergens anders plaatsen...

eventueel kan je kijken of het zich herhaalt wanneer ze de bak terugplaatsen
  Moderator donderdag 10 januari 2008 @ 13:36:31 #11
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_55922057
Kan het niet met de voeding te maken hebben?
Wat voor voer geef je je hond?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_55922259
Het probleem is dat ze het niet netjes boven de bak eet maar door de kamer sleept en dat is ranzig en je kan het bedje van de hond en speelgoed en alles gaan wassen. Om inderdaad maar te zwijgen over een lik van het beest krijgen.

De enige optie om die bak hoog te zetten is heel hoog aan de muur een plank maken maar dat staat niet zo geweldig en als ik bedenk wat er in de kamer staat aan tafel, dressoir e.d. kan die hond altijd wel ergens op staan om weer bij die plank te kunnen.

Kattenluikje is nog een optie maar een kattenluikje in je woonkamer deur staat niet al te tof maar op een gegeven moment moet je wat dus wie weet.
The way you rock'n'roll
pi_55922317
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 13:36 schreef senesta het volgende:
Kan het niet met de voeding te maken hebben?
Wat voor voer geef je je hond?
Ze krijgt volgens mij iets van Royal Canin. Let er niet zo goed op maar ik weet dat hij het altijd gaat halen bij de dierenwinkel nadat ze vacht problemen kreeg van goedkoper supermarkten voer.
The way you rock'n'roll
pi_55922335
Sommige honden vinden dit gewoon lekker...

Als de hond goed voer krijgt, geen nare tekorten heeft of wat dan ook dan vindt hij het gewoon lekker en met hem duizenden andere honden.

Kattenpoep, paardenpoep, het is erg populair bij honden, net als rollen in rotte vissen en andere gorigheden.

Er is maar 1 echt werkende oplossing en dat is zorgen dat de hond niet bij de bak kan, verder zorgen voor hondensnoepjes voor een betere adem en vooral niet zoenen met de hond

Pas wel op voor worminfectie's met die nare gewoonte van poep eten, hou de ontwormingsschema's goed bij.
Dit is een windhond, de meeste zijn erg gevoelig voor baribaten(schrijf je dat zo, shit zeg), dus pas erg op met paardenpoep, wat dei krijgen aan ontworming kan beroerd slecht zijn voor dit type hond.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 10 januari 2008 @ 14:04:40 #15
105098 lexine
"Het Kattenvrouwtje"
pi_55922913
Dit is een bekend fenomeen en niets tegen te doen. Ik heb het toevallig laatst nog aan mijn DA gevraagd. Hier eten de honden ook dagelijks uit de kattenbakken met grit en al. Het is als een 'bonbonnetje' voor ze, ultiem lekker dus. Ik vind het ook smerig. Straffen helpt niet. Wat Erodome zegt is idd wel belangrijk dat je wel zowel de hond als de kat regelmatig een wormenkuur moet geven.
De enige manier om het te voorkomen is idd de kattenbak zodanig plaatsen dat de hond er niet bij kan. Hier heb ik een kattenbak onderin een kast staan en een rondje gezaagd als ingang voor de kat. Staat nog leuk ook.
Het leven bestaat voor 10% uit wat je overkomt en voor 90% hoe je er mee omgaat.
pi_55923028
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 14:04 schreef lexine het volgende:
De enige manier om het te voorkomen is idd de kattenbak zodanig plaatsen dat de hond er niet bij kan. Hier heb ik een kattenbak onderin een kast staan en een rondje gezaagd als ingang voor de kat. Staat nog leuk ook.
Doe eens verder uitleggen als je wilt. De bak staat diep in de kast ofzo want anders kan de hond toch nog met de snuit door het gat als de kat toevallig vooraan in de bak zijn behoefte doet?
The way you rock'n'roll
  donderdag 10 januari 2008 @ 14:10:51 #17
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55923122
quote:
Voeding en vraatzucht
Voeding kan natuurlijk ook een reden tot coprofagie zijn. Hiervoor kunnen zeer veel verschillende oorzaken zijn. Door een tekort aan essentiële voedselbestanddelen is het mogelijk dat de hond dit tekort bij probeert te werken door de uitwerpselen van andere dieren te eten. Deze tekorten kunnen ontstaan door slechte werking van de spijsverte-ring, kwalitatief minderwaardig voer, tekort aan vitaminen, parasieten en veel meer. Vanzelfsprekend geeft een aangepaste dieet hier de beste oplossing. Soms gaat men uit van een mogelijk tekort aan enzymen. Als remedie worden dan stukjes ananas aan het dagelijkse voer toegevoegd. Ook schijnt dan de smaak van de ontlasting minder aantrek-kelijk te worden. Een andere mogelijkheid is het toevoegen van ijzertablet aan het eten. In nieuwe tip in relatie met voer is het geven van een eierkoek per dag. Als het gedrag gestopt is kunt u overgaan tot één eierkoek per week. Bij veel honden werkt het succes-vol. Belangrijk: begin niet zelf met experimenteren maar bespreek het dieet van uw hond met uw dierenarts.
Of
quote:
Aandacht en verveling
Sommige honden lijken wel graag gestraft te worden. Of toch, ze hebben er veel voor over om aandacht te kunnen krijgen van hun baas. Meestal op jonge leeftijd reeds kan de hond ontdekken dat hij aandacht krijgt als hij ergens een drolletje heeft liggen. De baas ruimt dit op en zo is hij toch ook een beetje met de hond bezig. Er ontstaat dan wel eens imitatiegedrag, de hond ruimt zelf ook al eens een drolletje op, hij imiteert zijn baas. Hierdoor krijgt hij dan onmiddellijk reactie van de baas. De baas wil er natuurlijk voor zorgen dat zijn hond zich niet meer bezig houd met zulk een wansmakelijkheid. Door deze reactie wordt de coprofagie nog versterkt. De hond interpreteert de reactie van de baas als “eindelijk nog eens wat aandacht”. Zelfs al geeft de baas straf aan zijn hond, het is aandacht. Honden hebben namelijk liever negatieve aandacht dan helemaal geen aandacht. Deze vorm van coprofagie vinden we dus meestal terug bij honden die in de regel te weinig aandacht krijgen. Werkhonden die geen werk hebben of huishonden waar de eigenaars nooit mee bezig zijn zullen dit gedrag eerder vertonen dan honden die zich nooit hoeven te vervelen.
Geef de hond voldoende bezigheid en aandacht zodat hij geen negatieve gedragingen hoeft te vertonen om aandacht te kunnen krijgen. Verveling voorkomen is het antwoord op het probleem
Of hij vindt het lekker
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_55923259
Ze verkopen hier bij de dierenwinkel snoepjes die kunnen helpen tegen het eten van kattenstront. Het helpt niet altijd maar het is de moeite waard om het eens te proberen, ik zal even zoeken hoe het spul heet.....

Edit: Kan het niet vinden. Ik had een paar proefzakjes meegekregen omdat een van mijn honden ook verzot is op poep.
Maar volgens mij helpt dat ook alleen als je hond poep eet vanwege een gebrek aan bepaalde voedingsstoffen en veel honden eten kattenstront omdat ze het gewoon lekker vinden.
Kattenvoer ruikt en smaakt veel sterker en beter dan hondenvoer waardoor kattenstront een zekere aantrekkingskracht krijgt. Je ziet ook met hondenpoep van honden die Frolic krijgen als voer (van die knalrode drollen ) dat andere honden dat erg lekker vinden ruiken.

[ Bericht 65% gewijzigd door MinderMutsig op 10-01-2008 14:25:15 ]
There is no love sincerer than the love of food.
pi_55925123
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 14:10 schreef Harajuku. het volgende:
Voeding en vraatzucht
Voeding kan natuurlijk ook een reden tot coprofagie zijn. Hiervoor kunnen zeer veel verschillende oorzaken zijn. Door een tekort aan essentiële voedselbestanddelen is het mogelijk dat de hond dit tekort bij probeert te werken door de uitwerpselen van andere dieren te eten. Deze tekorten kunnen ontstaan door slechte werking van de spijsverte-ring, kwalitatief minderwaardig voer, tekort aan vitaminen, parasieten en veel meer. Vanzelfsprekend geeft een aangepaste dieet hier de beste oplossing. Soms gaat men uit van een mogelijk tekort aan enzymen. Als remedie worden dan stukjes ananas aan het dagelijkse voer toegevoegd. Ook schijnt dan de smaak van de ontlasting minder aantrek-kelijk te worden. Een andere mogelijkheid is het toevoegen van ijzertablet aan het eten. In nieuwe tip in relatie met voer is het geven van een eierkoek per dag. Als het gedrag gestopt is kunt u overgaan tot één eierkoek per week. Bij veel honden werkt het succes-vol. Belangrijk: begin niet zelf met experimenteren maar bespreek het dieet van uw hond met uw dierenarts.

Of hij vindt het lekker
Tis dus geen volledig broodje aap
pi_55925393
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 15:28 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Tis dus geen volledig broodje aap
pfff, probeer jij maar eens stukjes ananas aan een kat te voeren!

alhoewel mijn mickie dol is op meloen en augurk....
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_55926268
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 15:38 schreef simmu het volgende:
pfff, probeer jij maar eens stukjes ananas aan een kat te voeren!

alhoewel mijn mickie dol is op meloen en augurk....
Aan de hond Das een stuk makkelijker als aan de kat..
pi_55928915
Misschien een idee om een haakje op de woonkamerdeur te doen, zodat de deur op een kier komt te staan? Een kier dan waar de kat wel door kan (ook als ze groter is), maar de hond niet. Is wat minder ingrijpend dan een kattenluikje.
Ja, ik mag weer :6
*O* 9-12-2009 @ Paul McCartney *O*
pi_55929145
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 17:51 schreef Sexy_Sadie het volgende:
Misschien een idee om een haakje op de woonkamerdeur te doen, zodat de deur op een kier komt te staan? Een kier dan waar de kat wel door kan (ook als ze groter is), maar de hond niet. Is wat minder ingrijpend dan een kattenluikje.
Waarom hebben wij daar zelf nooit aan gedacht?

Schijfje ananas gaat hij ook proberen, gewoon om alles geprobeerd te hebben maar daarna zal het vast en zeker dat haakje gaan worden. Dank je wel Sexy_Sadie
The way you rock'n'roll
  donderdag 10 januari 2008 @ 18:24:20 #24
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_55929710
Het is bullshit dat je het hem niet kan afleren. En straks eet ie buiten ook poep, zie je dan maar te redden met je haakje.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_55930072
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 18:24 schreef Harajuku. het volgende:
Het is bullshit dat je het hem niet kan afleren. En straks eet ie buiten ook poep, zie je dan maar te redden met je haakje.
Buiten ben je er bij. Binnen niet als je overdag gewoon moet werken.

Vertel jij dan even hoe je dit haar afleert? Straffen en belonen werkten niet. Het is bovendien niet leuk elke dag bij thuiskomst je hond te moeten straffen.
Ze krijgt voldoende kwaliteit voeding en aan aandacht geen tekort. Kortom hoe zou JIJ het haar afleren dan?
The way you rock'n'roll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')