Het ging weer door merg en been vanavond. Een afatisch "hoe is het met je gesprek" tussen Bart en Bianca.
"Beetje beter in je vel" is al heel erg, maar het, zonder van zijn boek op te kijken uitgesproken "Absoluut" deed mij ineenkrimpen. Je hoort het wel in de tram.
"Helemaal Top?"
"Ja, absoluut stoer weekeinde gedownload"
"Echt wel dat ik ook een wreed weekeinde had" enz enz..
Wat een vreselijk leuke dingen gebeuren er weer rond de weekopdracht. Adembenemend! Wat worden de grenzen verlegd en wat gaat men de confrontatie met zichzelf aan, (Nieuwe single van "Van Dik Hout"" Het is geaccepteerd als je de strijd met jezelf voert")
"Mam, mam, we hebben gecircust en toen was ik de beste en toen gingen we ook op een touw lopen en toen zeien ze allemaal dat ik de beste was, ook met de bal en we hebben gezongen, net als echte popsterren en ik weet alle postcodes van het district Oude Bommert uit mij hoofd, hoor maar…
" Mauriesje, mauriesje, heb jij tante Hummie al gedag gezegd"
Circus! Kan het erger? Folklore. Mensen hebben er niets meer mee. Ja, af en toe een kameel in brand steken, of een clown molesteren, dat heeft nog wel wat, maar wie loopt er nog warm voor dit Billy Smart gevoel? Circus is met Kerst, bij je oma, 4 uur naar al weer dezelfde lulverhalen van die geinige oom moeten luisteren totadat om 4 uur des middags eindelijk dat koelere-circus kwam. Circus in Nederland is drie uur lang kijken naar 5 mensen die én de kassa doen, én de openingstune spelen, én de pauzehapjes verzorgen en daar tussendoor nog iets met balanceren op elkaars schouders doen. "Dames en heren, de familie Kalbartjitsch wenst u een prettige thuisreis, tot volgend jaar!"
Gek word ik er van. Inspirerender weekopdrachten graag!!
Uit voorzichtig gekweekt wild vlees bijvoorbeeld een nieuwe bewoner klonen, zoiets. Of terug naar de verhaalcultuur. Iedere avond moet één bewoner aan de anderen een verhaal van 3 uur vertellen. Live registratie van de verhalen van Mona en Ruud worden beter bekeken dan de landing op de maan. Ruud schiet in een woest verhaal alle kanten op en stipt terloops de opkomst en ondergang van de Bronscultuur in Oude Schapega aan, legt specifiek aan Bart uit waar de hele marineer-cultuur vandaan komt en dat je de lekkerste saté maakt van gekookte spiesbokmaag, het mannetje dan, totdat Bart hem in de rede valt en zegt dat hij Marinier is geweest.
Öh, marinier, joh!"
Ik zag vanavond voor het eerst iets ongehoords gebeuren: Ruud wist niet waar de koksmuts vandaan komt. Als er behoefte aan is zal ik morgen, als medium van Ruud , vertellen hoe het zit. Mailt u mij maar, dan maak ik alles klaar voor een seance.
Ik vond het ook erg goed dat Ruud, met zijn broek nog in zijn hand, de masturbeer-stand naar Willem riep. Geen valse schaamte. Gewoon keihard 36-36 door dat huis tetteren. Het waargenomen muizengeknars is in het echt waarschijnlijk het verwaaien van het eiwitrijke, in een hoek geplengde en inmiddels opgedroogde zaad. Meegevoerd op de wind zullen deze Big Brotherzoiden uiteindelijk neerslaan in Noord-Oost Algerije waar toeristen over 25 jaar in een bergmassief opeens geconfronteerd worden met een stam inheemsen die slechts door het woord "Potverdikke" op honderden verschillende manieren uit te spreken met elkaar communiceren. Men houdt er kippen.
Kan er ook een eind worden gemaakt aan dat Hobbyhoek gedoe. Ik wil geen mensen zien met van papier gefabriekte koksmutsjes, toga's etc. Soms is het net alsof je 4 ereleden van de Libelle en 4 van het populair wetenschappelijk weekblad KijK in een kamer hebt zitten. In dit nummer: Gepocheerde Vis, wat komt er bij
kijken? Verras je familie met een koksmuts!!! Volgende week legt Karin uit hoe je met heel beperkte middelen toch al heel snel een leuk zuigvoetbalspel kan maken.
Mijn gebed van gisteren, een gebroken bekken, is niet verhoord, maar een mooie smak was het wel, op dat koord. Mona doet zelf ook een beetje aan profetieën, want zonder te weten dat zij binnen 2 dagen een zwartgeblakerd van koudvuur kloppend bovenbeen heeft voorspelde zij in een lied: "No new years day". Griezelig gewoon, maar ik geloof er in. Ik vermoed dat Bianca als eerste zal komen met een kruidenpapje, of een genezend brood op de wond. Je ziet het morgen in…..
Nu stop ik. Ga de boel posten. Morgen meer.
Groeten, Nico