Heb dat vorig jaar ook gehad, moest het toen opeens opnieuw aanvragen. Kost weer 8 weken maar dan krijg je alles weer, ook met terugwerkende kracht.quote:Op donderdag 10 januari 2008 10:23 schreef Morendo het volgende:
Ik heb een vraag: Ik heb voor dit jaar nog geen zorgtoeslag ontvangen, terwijl ik er wel recht op heb. Hoe zit dit kunnen komen en hebben meer mensen dit?
De laatste keer dat de zorgtoeslag gestort is was op 20-11-2007
Bij voorbaat dank.
Ik heb trouwens ook geen brief ontvangen o.i.d. Vorig jaar hoefde ik niet opnieuw aan te vragen, toen liep het gewoon door. Maar jij hebt het bedrag voor Januari al gestort gekregen?quote:Op donderdag 10 januari 2008 10:25 schreef Blik het volgende:
[..]
Heb dat vorig jaar ook gehad, moest het toen opeens opnieuw aanvragen. Kost weer 8 weken maar dan krijg je alles weer, ook met terugwerkende kracht.
Dit jaar is het echter wel goed gegaan bij mij
Ja ik heb 20 december netjes zorgtoeslag gehad.quote:Op donderdag 10 januari 2008 10:43 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik heb trouwens ook geen brief ontvangen o.i.d. Vorig jaar hoefde ik niet opnieuw aan te vragen, toen liep het gewoon door. Maar jij hebt het bedrag voor Januari al gestort gekregen?
Ja, daar komen ze achter. Heeft ze al een definitieve ontvangen?quote:Op donderdag 10 januari 2008 10:58 schreef Blik het volgende:
[..]
Ja ik heb 20 december netjes zorgtoeslag gehad.
Vorig jaar had ik dus ook geen bericht gekregen over zorgtoeslag, dit jaar gewoon wel en loopt alles netjes door.
De belastingdienst heeft het erg lastig met de zorgtoeslag op dit moment, mijn vriendin heeft anderhalf jaar onterecht zorgtoeslag gehad (ongeveer 500 euro). Ben benieuwd of ze er ooit achter komen, het staat in ieder geval netjes op een spaarrekening rente te trekken.
Ben benieuwd of ze erachter komen, als het gebeurt hebben we het in ieder geval achter de hand gehouden.quote:Op donderdag 10 januari 2008 23:14 schreef jmac het volgende:
[..]
Ja, daar komen ze achter. Heeft ze al een definitieve ontvangen?
Het lulligste is nog als ze aangifte InkomstenBelasting gaat doen. Dan moet ze die 500 euro opgeven dat ze die gekregen heeft.quote:Op donderdag 10 januari 2008 10:58 schreef Blik het volgende:
[..]
Vorig jaar had ik dus ook geen bericht gekregen over zorgtoeslag, dit jaar gewoon wel en loopt alles netjes door.
De belastingdienst heeft het erg lastig met de zorgtoeslag op dit moment, mijn vriendin heeft anderhalf jaar onterecht zorgtoeslag gehad (ongeveer 500 euro). Ben benieuwd of ze er ooit achter komen, het staat in ieder geval netjes op een spaarrekening rente te trekken.
Klik maar eens op ziektekosten en dan rekenhulp. Dan moet je 't invullen.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:41 schreef RJD het volgende:
Die 500 euro wordt helemaal niet opgegeven bij de aangifte IB. De zorgtoeslag valt namelijk buiten de aangifte IB. De zorgtoeslag wordt wel definitief vastgesteld naar aanleiding van de aangifte IB, maar dan afhankelijk van het inkomen in box 1.
Zoals de twee boven mij al aangeven....quote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:41 schreef RJD het volgende:
Die 500 euro wordt helemaal niet opgegeven bij de aangifte IB. De zorgtoeslag valt namelijk buiten de aangifte IB. De zorgtoeslag wordt wel definitief vastgesteld naar aanleiding van de aangifte IB, maar dan afhankelijk van het inkomen in box 1.
Als het chronische buikgriep is, kun je het opvoeren in je aangifte.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 19:33 schreef RJD het volgende:
Jullie hebben gelijk. Ik was te snel met een antwoord. Uiteraard moet de ontvangen zorgtoeslag in mindering worden gebracht op de betaalde zorgverzekeringspremie.
Daarnaast wordt de definitieve zorgtoeslag inderdaad berekend aan de hand van het verzamelinkomen.
Ik zit met buikgriep thuis, daar zal het wel door komen...
Dat is mogelijk.... geen puntquote:Op dinsdag 15 januari 2008 19:33 schreef RJD het volgende:
Jullie hebben gelijk. Ik was te snel met een antwoord. Uiteraard moet de ontvangen zorgtoeslag in mindering worden gebracht op de betaalde zorgverzekeringspremie.
Daarnaast wordt de definitieve zorgtoeslag inderdaad berekend aan de hand van het verzamelinkomen.
Ik zit met buikgriep thuis, daar zal het wel door komen...
Bij de aangifte over 2008 pas... en dat is pas in 2009... duurt nog ffquote:Op dinsdag 15 januari 2008 19:42 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Als het chronische buikgriep is, kun je het opvoeren in je aangifte.
quote:Op donderdag 10 januari 2008 10:58 schreef Blik het volgende:
[..]
als dit de reactie is op denniz...quote:Op maandag 28 januari 2008 23:51 schreef Blik het volgende:
??
Gelukkig, kan ik tenminste vannacht weer rustig slapenquote:Op donderdag 28 februari 2008 23:02 schreef Morendo het volgende:
Voor alle mensen die niet konden slapen vanwege zorgen over mijn welbevinden, goed nieuws! Ik heb vorige week een aanslag gekregen van de belastingdienst en ik krijg het hele bedrag met terugwerkende kracht terug.
Zoals ik al zeiquote:Op donderdag 28 februari 2008 23:02 schreef Morendo het volgende:
Voor alle mensen die niet konden slapen vanwege zorgen over mijn welbevinden, goed nieuws! Ik heb vorige week een aanslag gekregen van de belastingdienst en ik krijg het hele bedrag met terugwerkende kracht terug.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |