abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55908421
Zoals wellicht bekend heb ik maandag mijn Visa plat gereden. En aangezien mijn andere twee Visa's nu ook niet bepaald rijdbaar zijn, en de Lada Niva die ik op het oog had tcoh wat (veel) te duur is, moet er iets anders komen. Mijn geld is op, maar ik heb de meest geweldige ouders op aarde, en kan geld van hun lenen, tot een bedrag van zo'n 3500 euro. MAAR: hoe goedkoper de auto hoe minder ik terug hoef te betalen.

Er zijn echter wel een paar voorwaarden die mn ouders stellen:
*Moet bij een garagebedrijf/dealer zijn
*moet garantie op zitten
*moet langer dan een paar maanden mee gaan

En dan heb ik zelf nog wat voorwaarden:
*Moet bij me passen (moet dus apart zijn, absoluut GEEN saaie starlet of zo)
*lichte voorkeur voor diesel
*In Fryslân, of (een plek aan de snelweg naar) Groningen Stad.
*vaste lasten liver niet al te gek hoog

Paar opties die ik al in gedachten had:
Lada 110/111/112, of natuurlijk een Niva
Skoda Fabia of Felicia (verse Felicia wel te verstaan)
Saab 900
Suzuki Vitara
Daihatsu Feroza
Dacia Logan (maar is nog te duur geloof ik... )

Dus, heb je een link naar een advertentie, of weet je een leuke te staan zo uit je hoofd (wie weet wat er nu bij de Lada handelaar in Quatrebras te koop stata bijvoorbeeld?), meld het hier even
pi_55908879
Zijn nog best veel eisen zo te zien
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 9 januari 2008 @ 21:47:14 #3
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_55908927
Ik heb een vriend die zijn oude polo (polo 1 geloof ik) vrijwel gratis weg wil doen. Ding rijdt prima, gebruikt alleen een klein beetje koelvloeistof, mogelijk doordat de koppakking niet meer je van het is. Hij heeft zelf inmiddels een andere auto omdat hij voor zijn werk wat beters nodig had.

Mocht je belangstelling hebben: mail me. martijn_at_nuonsolarteam.com
Ik denk dat je als je die jongen een paar tientjes doet je de auto al mag hebben, hij staat in Groningen stad.

Garantie krijg je uiteraard niet en het is ook niet via een dealer maar ik denk niet dat je voor het aankoop bedrag bij je ouders hoeft te lenen. Als je het niet erg vindt af en toe koelvloeistof bij te vullen heb je er verder een prima wagen aan die het ook wel even volhoudt, ook wel langer dan een paar maand.
De auto gaat weg voor zo weinig omdat hij slecht in de markt ligt, niet omdat hij uit elkaar dondert. De staat was toen ik hem voor het laatst zag heel ok. Lamaarhoren
pi_55908952
Zeg, ga zelf even zoeken op www.gaspedaal.nl of zoiets. En anders mag je mijn retesaaie Nissan wel overnemen.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
  woensdag 9 januari 2008 @ 22:08:52 #5
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_55909582
Dit is je droomauto
Niva met kuren binnen je budget uiteraard niet in Friesland maar Gelderland
O, leestje... ik dacht dat hij in Zuidhorn stond maar het is dus ergens in Zuid Holland

Als ik morgen trouwens naar m'n werk fiets kijk ik wel even vluchtig bij de Daihatsu dealer, ik geloof alleen niet dat zij 2e hands auto's hebben staan
Bernie en ik zijn tof.
pi_55912331
BoJo heeft nog een mooie Niksan voor je staan
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
pi_55912468
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 21:31 schreef Alexxxxx het volgende:
Er zijn echter wel een paar voorwaarden die mn ouders stellen:
*Moet bij een garagebedrijf/dealer zijn kijk ook prive rond en doe eventueel een anwb keuring
*moet garantie op zitten forget it, met dat bedrag
*moet langer dan een paar maanden mee gaan

En dan heb ik zelf nog wat voorwaarden:
*Moet bij me passen (moet dus apart zijn, absoluut GEEN saaie starlet of zo)
*lichte voorkeur voor diesel Veel oude diesels rijden helemaal niet zo zuinig als huidige, zuinige benzine uitvoering is dan ook een optie
*In Fryslân, of (een plek aan de snelweg naar) Groningen Stad.
*vaste lasten liver niet al te gek hoog

Paar opties die ik al in gedachten had:
Lada 110/111/112, of natuurlijk een Niva
Skoda Fabia te duur of Felicia (verse Felicia wel te verstaan)
Saab 900
Suzuki Vitara niet doen als je naar de Niva kijkt... die ga je omruilen zodra je een fatsoenlijke Niva vind + benzinekosten
Gezien je de Saab 900 bekijkt (genoeg opties in de regio, puike auto ook trouwens), ik verwacht niet dat het bij je past, maar degelijk, goed, goedkoop: http://autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=89415217&p_type_lijst=RL&o_id=4813594 Er zijn diverse ~2k te koop in de regio.

Rover 100 is nog een optie, vergelijkbaar met je Visa, maar staan bijna niet te koop in de regio.

In Hoorn staat een PORSCHE 924 2.0 COUPE LPG!! ¤ 2.450 09-1980 68.637 km te koop, maar daar doe je je ouders wschl. geen plezier mee

1500 euro in Emmen, apart maar niet praktisch.
Een Triumph/MG-B wil ik je niet aandoen, ondanks dat ze er gheil uitzien.

Nog een 'saaie sedan' met RWD: Opel Omega, genoeg te krijgen in de regio

Audi Coupe: http://autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=89415217&p_type_lijst=RL&o_id=4852449

Een mini in wolvega: http://autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.foto?p_spr_id=89415217&p_type_lijst=RL&o_id=4453687

Alfa Romeo 155 of als je het aandurft een 75, diverse in de regio.

BMW 5-serie, begin jaren 90 - mits je je daarin durft te vertonen.

En voor 3500 kun je (buiten de regio) in dit jaargetijde een redelijke MX-5 1.6 '89-'94 halen

Fiat Barchetta een optie?te duur.

Dat komt zo uit een snelle zoektocht van 100 km en 3.5k max rond leeuwarden wat me nog enigszins apart/zeldzaam lijkt. Als je per se een bij de garage wilt halen (en daarbuiten ook), sleep iemand mee met technische auto-kennis - ook garages verkopen rotzooi.

Hoeveel 'spoed' heb je? Hoe belangrijk is de betrouwbaarheid/rijcomfort (vergeleken met je Visa en evt. Niva), voor 3.5k kun je een prima betrouwbare en misschien wat saaiere auto halen voor de kilometers en later daar een 'unieke' auto naast. Gezien je garage kun je die in de winter schorsen en met oldtimerverzekering (moet je een daily drive naast hebben) en wegenbelasting betaal je daar praktisch niets voor aan maandelijkse lasten.
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_55912524
is een Starlet niets voor je?
pi_55913487
is je Vista gecrasht?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_55914361
Er zijn vast genoeg 121's in de buurt. Ik kan je garanderen dat je daarmee ongeveer hetzelfde effect krijgt als in een Visa /

Die Reliant is ook geweldig. Met een Fiat 126 zal je ook wel opvallen.
Maar als je heel graag voor zo'n Niva wil gaan, waarom nu niet iets simpels/goedkoops dat je hem straks gewoon kan kopen? Als je het tenminste dan weer met je ouders op een akkoordje kan gooien
En wat heb je precies met je Visa gedaan?
  donderdag 10 januari 2008 @ 01:35:05 #11
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_55914496
[TK] Kia Pride 1.3 5-deurs GLXi (1996)

Is zelfs met winst door te verkopen
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  donderdag 10 januari 2008 @ 07:47:08 #12
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_55915535
tvp
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
pi_55916395
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 23:29 schreef PeuRac het volgende:
BoJo heeft nog een mooie Niksan voor je staan
SPAM
pi_55917684
Ik heb hier nog een Suzuki Vitara staan. Ik weet alleen niet of ze hem *nu* al weg doen.
Even vragen straks.
  donderdag 10 januari 2008 @ 10:56:49 #15
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_55918347
samara's roesten net zo hard als de vroegere alfa's, puntje om rekening mee te houden.....

en zoals eerder gezegt, waarom ga je niet eerst voor een degelijke, saaie auto, kun je lekker sparen voor een niva
oude polo, oude corsa oid, zijn meestal niet kapot te krijgen en als je kapot gaan onderdelen genoeg en goedkoop genoeg!!!!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  donderdag 10 januari 2008 @ 11:11:14 #17
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_55918406
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 00:21 schreef Turquaz52 het volgende:
is je Vista gecrasht?
Tja.. dat krijg je met die ouwe-auto-liefhebbers.
*rem* *slipppppppppppppppppppppp* *glijjjjjjjjjjjj* *boemmmmmmmm*

Misschien maar eens een autootje met ABS zoeken?

Heb zelf ook een klassieker, maar daar ga ik écht niet elke dag mee rijden.
Als ie op dit moment al in rijdende staat zou zijn.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  donderdag 10 januari 2008 @ 11:14:50 #18
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_55918499
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 11:08 schreef ThaFreak het volgende:
samara's roesten net zo hard als de vroegere alfa's, puntje om rekening mee te houden.....

en zoals eerder gezegt, waarom ga je niet eerst voor een degelijke, saaie auto, kun je lekker sparen voor een niva
oude polo, oude corsa oid, zijn meestal niet kapot te krijgen en als je kapot gaan onderdelen genoeg en goedkoop genoeg!!!!
Polo/Ibiza is idd ookeen optie.

Samara is geenoptie, pas ik nietin, heb proefgereden in een toienik naar een vervanger van de blauwe zocht

Straks in de pauze mail ik iig ff met de Gelderse Niva....

Heel ergbedanktiedereen en keep them coming,ga er later verder op in
~Autumn, 2002
pi_55918567
Ik heb het even nagevraagd. 1950 euro, dan mag je hem meteen meenemen.

De vervaldatum van de APK is 03-10-2008
Nieuwe handremkabels, nieuwe distributieriem, nieuwe fuseekogels, nieuwe kruiskoppeling met naaldlagers. Twee reservewielen. Een softtop zit er bij en de hardtop zit er nu op.
Loopt wel maar 1 op 7 op gas met de vierwielaandrijving aan, loopt niet op benzine want de benzinetank is kaduuk (is geen probleem voor de APK btw). Radio met MP3-speler, blijft erin. Trekhaak zit er op.

Het enige wat wel vervangen moet worden is de krukaskering. Die zit er ook wel bij, maar die is nog niet vervangen omdat de krukaspoelie niet los te krijgen was, maar er is inmiddels een nieuwe luchtsleutel, dus als je meehelpt wordt die ook nog wel vervangen .

En voor 2100 euro krijg je er nog een aantal onderdelen bij. (goede schoongemaakte achteras (<- Nieuwe remcilinders), dashboard, linker en rechter elektrische spiegels, extra achterlichten, extra achterdeur en meer)
  donderdag 10 januari 2008 @ 12:40:19 #20
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_55920453
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 09:21 schreef BoJo het volgende:

[..]

SPAM
kan ik die met Rolexen betalen?
~Autumn, 2002
  donderdag 10 januari 2008 @ 12:45:39 #21
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_55920606
Volvo amazone
Voor onder de 3500 vindt je er wel eentje met wat werk aan denk ik.
  donderdag 10 januari 2008 @ 12:50:27 #22
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_55920734
De Nissan en de Vitara waren absoluut een optie geweest als ik het zelf ging betalen, maar ik weet zeker dat mn ouders dat niet willen,helaas.
~Autumn, 2002
  donderdag 10 januari 2008 @ 15:32:26 #23
46254 MewBie
Uitstellen is een gave.
pi_55925238
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 11:18 schreef ijsmeis het volgende:
Loopt wel maar 1 op 7 op gas met de vierwielaandrijving aan, loopt niet op benzine want de benzinetank is kaduuk (is geen probleem voor de APK btw).
Ik mag toch hopen dat je dat niet op de weg getest hebt
Zo ja zijn er 3 opties:
1: Automatische vrijloopnaven, zeg je 4 wielaandrijving maar vaarwel
2: Handmatige vrijloopnaven, niet gelocked, grote kans dat je voorwielaandrijving schade heeft opgelopen
3: Handmatige vrijloopnaven, gelocked, zeg je 4 wielaandrijving maar vaarwel
Als er daardoor geen schade is ontstaan heb je gigantisch veel geluk...

En in het terrein je benzine verbruik meten is niet bepaald realistisch

[ Bericht 3% gewijzigd door MewBie op 10-01-2008 15:48:53 ]
pi_55928248
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 15:32 schreef MewBie het volgende:

[..]

Zo ja zijn er 3 opties:
2: Handmatige vrijloopnaven, niet gelocked, grote kans dat je voorwielaandrijving schade heeft opgelopen

In de bossen en op van die kutlandweggetjes waar niemand komt.
En benzine verbruiken kan dus sowieso niet. Gas wel, zoals je kunt lezen.

Maar daar gaat het niet om Dus ontopic maar weer.
  donderdag 10 januari 2008 @ 18:02:12 #25
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_55929178
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 15:32 schreef MewBie het volgende:

[..]

Zo ja zijn er 3 opties:

met auto vrijloop naven kun je op de weg gewoon in de 4wd rijden altans bij de patrol van een maatje van me wel.

die rijd regelmatig met 4wd aan op de weg en die patrol heeft auto. vrijloopnaven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')