Gezien je de Saab 900 bekijkt (genoeg opties in de regio, puike auto ook trouwens), ik verwacht niet dat het bij je past, maar degelijk, goed, goedkoop: http://autotrack.nl/owa_dima/owa/att_occlist.details?p_spr_id=89415217&p_type_lijst=RL&o_id=4813594 Er zijn diverse ~2k te koop in de regio.quote:Op woensdag 9 januari 2008 21:31 schreef Alexxxxx het volgende:
Er zijn echter wel een paar voorwaarden die mn ouders stellen:
*Moet bij een garagebedrijf/dealer zijn kijk ook prive rond en doe eventueel een anwb keuring
*moet garantie op zitten forget it, met dat bedrag
*moet langer dan een paar maanden mee gaan
En dan heb ik zelf nog wat voorwaarden:
*Moet bij me passen (moet dus apart zijn, absoluut GEEN saaie starlet of zo)
*lichte voorkeur voor diesel Veel oude diesels rijden helemaal niet zo zuinig als huidige, zuinige benzine uitvoering is dan ook een optie
*In Fryslân, of (een plek aan de snelweg naar) Groningen Stad.
*vaste lasten liver niet al te gek hoog
Paar opties die ik al in gedachten had:
Lada 110/111/112, of natuurlijk een Niva
Skoda Fabia te duur of Felicia (verse Felicia wel te verstaan)
Saab 900
Suzuki Vitara niet doen als je naar de Niva kijkt... die ga je omruilen zodra je een fatsoenlijke Niva vind + benzinekosten
SPAMquote:Op woensdag 9 januari 2008 23:29 schreef PeuRac het volgende:
BoJo heeft nog een mooie Niksan voor je staan
Tja.. dat krijg je met die ouwe-auto-liefhebbers.quote:
Polo/Ibiza is idd ookeen optie.quote:Op donderdag 10 januari 2008 11:08 schreef ThaFreak het volgende:
samara's roesten net zo hard als de vroegere alfa's, puntje om rekening mee te houden.....
en zoals eerder gezegt, waarom ga je niet eerst voor een degelijke, saaie auto, kun je lekker sparen voor een niva![]()
oude polo, oude corsa oid, zijn meestal niet kapot te krijgen en als je kapot gaan onderdelen genoeg en goedkoop genoeg!!!!
kan ik die met Rolexen betalen?quote:
Ik mag toch hopen dat je dat niet op de weg getest hebtquote:Op donderdag 10 januari 2008 11:18 schreef ijsmeis het volgende:
Loopt wel maar 1 op 7 op gas met de vierwielaandrijving aan, loopt niet op benzine want de benzinetank is kaduuk (is geen probleem voor de APK btw).
In de bossen en op van die kutlandweggetjes waar niemand komt.quote:Op donderdag 10 januari 2008 15:32 schreef MewBie het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat je dat niet op de weg getest hebt
Zo ja zijn er 3 opties:
1: Automatische vrijloopnaven, zeg je 4 wielaandrijving maar vaarwel![]()
2: Handmatige vrijloopnaven, niet gelocked, grote kans dat je voorwielaandrijving schade heeft opgelopen
3: Handmatige vrijloopnaven, gelocked, zeg je 4 wielaandrijving maar vaarwel
Als er daardoor geen schade is ontstaan heb je gigantisch veel geluk...
En in het terrein je benzine verbruik meten is niet bepaald realistisch
met auto vrijloop naven kun je op de weg gewoon in de 4wd rijdenquote:Op donderdag 10 januari 2008 15:32 schreef MewBie het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat je dat niet op de weg getest hebt
Zo ja zijn er 3 opties:
1: Automatische vrijloopnaven, zeg je 4 wielaandrijving maar vaarwel![]()
2: Handmatige vrijloopnaven, niet gelocked, grote kans dat je voorwielaandrijving schade heeft opgelopen
3: Handmatige vrijloopnaven, gelocked, zeg je 4 wielaandrijving maar vaarwel
Als er daardoor geen schade is ontstaan heb je gigantisch veel geluk...
En in het terrein je benzine verbruik meten is niet bepaald realistisch
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |