abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 februari 2008 @ 13:39:53 #301
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_56683181
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 12:40 schreef LGOPEN het volgende:

[..]

Ik een verkeerd beeld? Ik vraag me af of jij er uberhaupt weleens bent geweest. Los van het feit dat ik het niet met je eens ben (en ik niet een defensietopic in een politieke wil draaien), moet je niet vergeten dat alle handelingen van de VS ook in ons belang zijn. Dus ook al zou je weten waar je aan toe bent bij de Russen, wat overigens ook onzin is (juist bij een dictatuur moet je maar de bui van de dictator afwachten en kun je niet vertrouwen op een volksvertegenwoordiging), wij hebben baat bij een sterke VS. We blijven ten slotte bondgenoten met dezelfde visie over democratie, mensenrechten en vrijheid.
Ik ben het met je eens dat op dit moment de VS voor Europa de meest logische bondgenoot is en zolang Rusland politiek gezien nog redelijk instabiel is, geen kandidaat is om de VS op te volgen. Wel zou het handig zijn om meer samen te werken met Rusland.

Niet alleen op militair gebied, waar ze nog steeds een speler van wereld formaat zijn, zeker gezien hun investeringen op dit moment, maar ook economisch, daar Europa in steeds grotere mate afhankelijk wordt van Russisch gas en olie.

Dat gezegd, vind ik het behoorlijk naief van jou om te stellen dat alle handelingen ook in ons belang zijn. Dat is natuurlijk onzin, niet op de laatste plaats, daar alle handelingen van de VS enkel en alleen in hun belang zijn.
Dat het effect van die handelingen ook een positieve invloed hebben op de belangen van hun bondgenoten wij dus is enkel maar meegenomen, maar denk niet dat de VS daar ook maar in de verste verte rekening mee houd.
Het is "God bless the United States" bij hun en niet God bless the United States and our allies"
Zo hebben de VS nog nooit gedacht en dat zullen ze ook nooit doen.

Moeten we ze daarom wantrouwen? Neuh dat ook weer niet, maar blind vertrouwen op de VS zou ook niet gepast zijn.

Wat natuurlijk wel is, dat de VS wel een politiek systeem hebben, dat zich zelf kan verbeteren, als ze het toelaten en dat heeft Rusland natuurlijk helemaal niet, geen idee ook of Russen dat wel willen, ze zijn altijd al een volk geweest dat het beste presteerd onder een sterke leider, anders dan de Amerikanen die het beste hebben gepresteerd bij een overheid die zich terughoudend opstelt op economisch, binnenlands, lokaal en industieel gebied.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')