abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55874913
Tentamenweek weer bijna achter de rug, en dan maar wachten op de resultaten..
Vaak duurt het eeuwen (of lijkt het eeuwen te duren)..

Hoe lang duurt het gemiddeld bij jullie voordat een tentamen is nagekeken?
De regels op de uvt stellen dat een docent maximaal 15 werkdagen heeft, maar goed het is uiteraard net kerstvakantie geweest en die zal wel niet meetellen...

Ik hoor ook weleens extreme verhalen over maanden op hogescholen..

[ Bericht 3% gewijzigd door arj1o1 op 08-01-2008 15:46:39 ]
pi_55875128
Rampenplan . Regels werken alleen indien er conqequenties zijn indien ze niet nagekomen worden. Dat gebeurt dus nergens .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_55875268
Bij mijduurde het 2 uur ofzo voordat ik mijn cijfer terug kreeg
pi_55875324
bij ons (rechten@erasmus) is het minimaal 3 weken, meestal toch wel een maand. Wat op zich begrijpelijk is, veel studenten (500 per vak, met uitschieters tot 900)
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  dinsdag 8 januari 2008 @ 16:07:50 #5
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_55875733
3 weken staat ervoor, maar meestal gaan ze er wel overheen.
pi_55876768
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 15:33 schreef arj1o1 het volgende:
Ik hoor ook weleens extreme verhalen over maanden op hogescholen..
Volgens mij gebeurt dit op de uvt niet. Ik heb het nog niet meegemaakt.
pi_55877922
Deze week
Fingerspitzgefühl
  woensdag 9 januari 2008 @ 09:32:05 #8
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55891238
Verschilt. Ik heb geen tentamens meer, maar ik meen me te herinneren dat het bij Nederlands in principe niet langer dan een week of 2 duurde voor ik mijn cijfer terug kreeg. Sommige docenten hingen de antwoorden van hun multiple choice tentamen op een prikbord of zetten hem op Nestor en dan kon je altijd zelf je antwoorden gaan vergelijken .
Niet meer actief op Fok!
pi_55912441
1 maand, TU Delft
pi_55912853
Hier net na de herfstvakantie een tentamen gemaakt, maar nog steeds niet terug :S

Maar geloof ook dat ze ze kwijt waren ofzo
pi_55912881
Bij mij (HVA) staan de antwoorden dezelfde middag nog online, de resultaten pas na een week of 2 ofzo.
pi_55914881
laatste toets al na 1 dag de voorlopige uitslag. RUG
pi_55922736
Meteen na afronden.. Afhankelijk van hoe de toets gegeven wordt..
pi_55926974
Meestal een week of 3 ofzo. En dat zijn dan multiple choice tentamens die dus zo de computer ingaan
pi_55928402
ff lachen allemaal, vandaag bericht op het online systeem van ons m.b.t. de herkansing:

Beste studenten,
Tijdens de herkans theorietoets blok 1 moesten jullie de antwoorden op het vragenformulier zelf zetten i.p.v op de speciaal hiervoor bedoelde schrapkaarten van het UOCG. .Helaas waren die schrapkaarten niet bij de toets aanwezig. Op dit moment is iemand bezig de antwoorden vanaf het vragenformulier op deze schrapkaarten te plaatsen, die vervolgens door de computer verwerkt moeten gaan worden. Dit kost veel tijd. Helaas moet ik jullie dan ook meedelen dat we op dit moment de cijfers herkans theorie blok 1 nog niet bekend kunnen maken. We vragen nog wat geduld van jullie kant. Ik kan op dit moment niet zeggen wanneer we jullie cijfers bekend kunnen maken.
Vr gr ***********, blokhoofd blok 1

Wat een kneuzen, ik vond het al zo raar dat we de antwoorden van de 100 vragen op het vragenformulier zelf mosten zetten. Nu zit dus iemand handmatig alles over te zetten. Met alle gevolgen van dien.... !
Fingerspitzgefühl
pi_55928438
Gewoon nakijken gaat nog sneller denk ik .
pi_55928588
Ze zullen wel een contract hebben met het bedrijf dat die schrapkaarten afhandeld. Maar mooie boel is dit !
Fingerspitzgefühl
pi_55931373
even een vraagje: mag een blokcoordinator zelf bepalen wanneer een voldoende is behaald voor zijn blok, of zijn er regelementen voor? Ik heb in mijn eerdere studiejaren gewoon meegemaakt dat 55% voldoende is (bij open vragen) en ook bij tentamens dit jaar (open vragen), maar nu kreeg ik opeens een tentamen terug waarbij de voldoende grens lag op 60%.
pi_55931419
Tuurlijk, normering begint vaak bij een minimum. En als 't dan weer eens slecht gemaakt is wordt 't soms aangepast zodat je met minder punten een voldoende hebt.
pi_55931460
ok bedankt
pi_55931833
Bij ons is het 66%
Fingerspitzgefühl
pi_55969721
1-2 weken, slagingspercentages varieren overigens tussen 30%-50%, dus het is altijd weer leuk om de cijfers terug te krijgen
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  zaterdag 12 januari 2008 @ 12:07:45 #23
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_55969908
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 19:37 schreef ForumGek het volgende:
Bij ons is het 66%
Bij ons 75%
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  zaterdag 12 januari 2008 @ 12:22:57 #24
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_55970280
Het blijft toch verrassend dat universitaire studies, die studenten hebben die toch echt wel geacht moeten worden zelf iets fatsoenlijks op papier te kunnen zetten, meerkeuzetoetsen gebruiken.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 13:15:04 #25
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_55971366
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 12:22 schreef nickybol het volgende:
Het blijft toch verrassend dat universitaire studies, die studenten hebben die toch echt wel geacht moeten worden zelf iets fatsoenlijks op papier te kunnen zetten, meerkeuzetoetsen gebruiken.
Uhmm... een MC tentamen is moeilijker dan een open tentamen hoor, tenminste bij ons dan.
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_55975010
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 13:15 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Uhmm... een MC tentamen is moeilijker dan een open tentamen hoor, tenminste bij ons dan.
Deels mee eens, hangt beetje van de docenten af.
pi_55975972
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 13:15 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Het vraagt ook een andere manier van leren. Voordeel van een MC is duidelijk. Zelfs als je heel weinig leert kan je nog een redelijke kans hebben op een voldoende. Bij een open toets val je dan gelijk door de mand.

Overigens staat er over het nakijken van tentamens en de max duur daarvan iets in het onderwijs- en examenregelement
  zaterdag 12 januari 2008 @ 17:15:36 #28
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_55976200
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 17:02 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Het vraagt ook een andere manier van leren. Voordeel van een MC is duidelijk. Zelfs als je heel weinig leert kan je nog een redelijke kans hebben op een voldoende. Bij een open toets val je dan gelijk door de mand.
Dat is dus niet zo; er zit een gokcorrectie op en wij moeten 75% goed hebben voor een 5,5 bij een MC tentamen. De vraagstellingen zijn vaak erg lastig en de antwoorden dito. Bij ons heb je bij een open toets meer kans op een voldoende, omdat het vaak toepassen is, en je altijd wel wat uit de colleges hebt meegekregen.
MC tentamens zijn zo factueel ingesteld dat het zonder leren bijna onmogelijk is om te halen... (bij ons)
pi_55978471
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 17:02 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Bij ons met MC heb je 8 antwoorden waar je uit kan kiezen waarvan er slechts 1 goed is. Met gokken bereik je dan dus niks.
pi_55980539
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 17:15 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Dat is dus niet zo; er zit een gokcorrectie op en wij moeten 75% goed hebben voor een 5,5 bij een MC tentamen. De vraagstellingen zijn vaak erg lastig en de antwoorden dito. Bij ons heb je bij een open toets meer kans op een voldoende, omdat het vaak toepassen is, en je altijd wel wat uit de colleges hebt meegekregen.
MC tentamens zijn zo factueel ingesteld dat het zonder leren bijna onmogelijk is om te halen... (bij ons)

Inderdaad die gokcorrectie kennen wij ook en ik snap eigenlijk niet zo goed waarom ze dat doen. Wat is de achterliggende reden hiervoor..?

Ik bedoel, als ik iets weet hoeft er toch geen punt afgetrokken te worden ...
  zaterdag 12 januari 2008 @ 21:23:52 #31
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_55982347
Multiple choice is misschien moeilijker, maar het vergt een andere manier van leren die weinig te maken heeft met het op een academische manier toepassen van je kennis. Een academicus moet gewoon zelf een fatsoenlijk antwoord op papier kunnen zetten.
pi_55990240
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 20:23 schreef EricT het volgende:

[..]

Inderdaad die gokcorrectie kennen wij ook en ik snap eigenlijk niet zo goed waarom ze dat doen. Wat is de achterliggende reden hiervoor..?

Ik bedoel, als ik iets weet hoeft er toch geen punt afgetrokken te worden ...
Als er je bij elke vraag antwood A kiest, dan heb je nog steeds een kans dat je een paar punten scoort. Met gokcorrectie wordt dit tegen gegaan
pi_55992361
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 21:23 schreef nickybol het volgende:
Multiple choice is misschien moeilijker, maar het vergt een andere manier van leren die weinig te maken heeft met het op een academische manier toepassen van je kennis. Een academicus moet gewoon zelf een fatsoenlijk antwoord op papier kunnen zetten.
Absotuut mee eens het is alleen wel makkelijk met nakijken. Scheelt een hoop werk.
pi_55992750
quote:
Op zondag 13 januari 2008 02:42 schreef TheHamsterSlayer het volgende:

[..]

Als er je bij elke vraag antwood A kiest, dan heb je nog steeds een kans dat je een paar punten scoort. Met gokcorrectie wordt dit tegen gegaan
Maar stel nou dat je 5 van de 40 vragen echt zeker weet en dus A kiest. En bij alle andere vragen gewoon random A kiest.

Dan wist je toch 5 zeker, maar krijg je daar geen punten voor. Ik vind het beetje krom.
pi_55993196
Ik heb nog steeds het cijfer van een tentamen wat ik 29 oktober gemaakt heb niet terug. Afgelopen vrijdag de docent voor het eerst gesproken en hij zei dat het laagste in de klas een 62 was, dus dat iig niemand zich zorgen hoeft te maken.

Maar dat is dus al 10+ weken oid..
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_56001942
Bij ons meestal 4 weken, mits multiple choice. Met open vragen gaan ze daar makkelijk overheen. Volgende week wacht ik al 6 weken, kerstvakantie niet meegeteld (!!) .
pi_56002367
quote:
Op zondag 13 januari 2008 11:28 schreef Thetallguy het volgende:
Ik heb nog steeds het cijfer van een tentamen wat ik 29 oktober gemaakt heb niet terug. Afgelopen vrijdag de docent voor het eerst gesproken en hij zei dat het laagste in de klas een 62 was, dus dat iig niemand zich zorgen hoeft te maken.

Maar dat is dus al 10+ weken oid..
Als ze dat al weten, waarom maken ze het niet bekend dan
Fingerspitzgefühl
pi_56012453
quote:
Op zondag 13 januari 2008 17:03 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Als ze dat al weten, waarom maken ze het niet bekend dan
Docent was wel aan te spreken maar weet ook niet alle cijfers uit zijn hoofd, en zn eigen administratie ligt geheel op een andere locatie maar dit wist ie nog wel uit zijn hoofd
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 januari 2008 @ 23:51:17 #39
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56012750
In het begin van mijn studie duurde het soms meer dan 3 weken voordat alles nagekeken was. Nu nog maar 2 weken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_56017641
quote:
Op zondag 13 januari 2008 23:51 schreef Peterselieman het volgende:
In het begin van mijn studie duurde het soms meer dan 3 weken voordat alles nagekeken was. Nu nog maar 2 weken.
Ook daar zoveel mensen gestopt dus
  maandag 14 januari 2008 @ 15:57:04 #41
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_56025677
Uni Leiden - Sleutel met alle antwoorden wordt een uur na het tentamen gepost, waardoor studenten kunnen uitrekenen of ze het hebben gehaald. Officiële cijfer komt dan paar dagen later.

Haagse Hogeschool - Officieel 3 weken. Het hangt er vanaf welke docent het nakijkt. Met een beetje geluk een week, met pech 3 weken.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  maandag 14 januari 2008 @ 21:16:32 #42
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_56033603
Ach, ik reken op een maand, en de meeste tentamens die ik doe worden door hooguit 20 anderen gedaan (geschiedenis aan de VU). En vaak genoeg is het nog langer dan een maand. Zit al maand te wachten op een essay wat ik als allereerste van de groep (3.5 week eerder dan volgende) had ingeleverd en de docent heeft het nog niet nagekeken.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_56035299
quote:
Op maandag 14 januari 2008 21:16 schreef ethiraseth het volgende:
Ach, ik reken op een maand, en de meeste tentamens die ik doe worden door hooguit 20 anderen gedaan (geschiedenis aan de VU). En vaak genoeg is het nog langer dan een maand. Zit al maand te wachten op een essay wat ik als allereerste van de groep (3.5 week eerder dan volgende) had ingeleverd en de docent heeft het nog niet nagekeken.
Ik denk dat de docent bij het nakijken ook de kwaliteit van andere essays in acht neemt om zo vergelijkingsmateriaal te hebben. Het feit dat je je essay dan eerder hebt ingeleverd verklaart dan alleen dat hij jouw essay misschien als eerste nakijkt nadat de andere hem hebben ingeleverd.
  maandag 14 januari 2008 @ 22:34:12 #44
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_56035962
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:15 schreef arj1o1 het volgende:

[..]

Ik denk dat de docent bij het nakijken ook de kwaliteit van andere essays in acht neemt om zo vergelijkingsmateriaal te hebben. Het feit dat je je essay dan eerder hebt ingeleverd verklaart dan alleen dat hij jouw essay misschien als eerste nakijkt nadat de andere hem hebben ingeleverd.
Zou kunnen, maar dan moet hij niet beloven de mijne snel na te kijken omdat ik dat essay als basis wilde nemen voor mijn bachelorscriptie om vervolgens bijna een maand te wachten ermee.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 01:25:07 #45
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_56039925
de Uva is snel vandaag, ik heb woensdag een tentamen gemaakt, en nu staan de cijfers al online, en ik heb het gehaald
ff wachten nog
pi_56044837
Bij de UvA meestal (verschilt per vak) binnen 2 weken.
pi_78738565
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 17:30 schreef ForumGek het volgende:
ff lachen allemaal, vandaag bericht op het online systeem van ons m.b.t. de herkansing:

Beste studenten,
Tijdens de herkans theorietoets blok 1 moesten jullie de antwoorden op het vragenformulier zelf zetten i.p.v op de speciaal hiervoor bedoelde schrapkaarten van het UOCG. .Helaas waren die schrapkaarten niet bij de toets aanwezig. Op dit moment is iemand bezig de antwoorden vanaf het vragenformulier op deze schrapkaarten te plaatsen, die vervolgens door de computer verwerkt moeten gaan worden. Dit kost veel tijd. Helaas moet ik jullie dan ook meedelen dat we op dit moment de cijfers herkans theorie blok 1 nog niet bekend kunnen maken. We vragen nog wat geduld van jullie kant. Ik kan op dit moment niet zeggen wanneer we jullie cijfers bekend kunnen maken.
Vr gr ***********, blokhoofd blok 1

Wat een kneuzen, ik vond het al zo raar dat we de antwoorden van de 100 vragen op het vragenformulier zelf mosten zetten. Nu zit dus iemand handmatig alles over te zetten. Met alle gevolgen van dien.... !
Blokhoofd
  donderdag 4 maart 2010 @ 17:51:18 #48
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_78739007
Docenten hebben nog meer te doen dan alleen tentamens nakijken .
Mijn leerlingen (en dat zijn dan pubers) snappen niet dat ik het zo druk heb: nee die lesvoorbereiding en de studiewijzers komen uit de hemel vallen .
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')