abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55934163
Maar afijn, geen recept voor "normale" spring rolls.
Wat je wel kunt doen is gewoon stir fried noodles ofzo in de loempia vellen rollen.
Dan heb je trouwens nog steeds niet van die enorme loempia's die ze bij de chinees hebben.
pi_55935664
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 11:28 schreef Den_Haag het volgende:
Bluezzzzz, wanneer mag ik komen eten????
Als ik ze ga maken, keep on going!!
pi_55938273
Maar jij bent wel ervaren, toch, Lianne?

Wanneer gaan wij 's samen spring rolls maken?
pi_55938655
Spring Rolls maken is behoorlijk eenvoudig. Geef maar een gil als je ze wilt maken. Zoek ik er een receptje bij.
pi_55938683
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 20:33 schreef ColdFeet het volgende:
Ik heb nog van die rijstpapiervellen liggen (ingredienten: 100% aardappelzetmeel ), binnenkort ook eens wat proberen!
Zijn dat van die ronde?
Die heb ik dus gekocht bij de toko.
  donderdag 10 januari 2008 @ 23:35:01 #31
62913 Blik
The one and Only!
pi_55938899
Dit is het recept wat ik heb gekregen van de Thaise kookschool:

100 gr glass noodles
100 gr bean sprout
50 gr minced pork
4 chinese chives
1 tl garlic
4 tl oil
1/2 tl sugar
2 tl fish sauce
2 tl oyster sauce
1/2 cup water

1. Put the oil in the wok, fry garlic until golden
2. Add minced pork, fry until pork is almost cooked
3. Put fish sauce, oyster sauce and sugar
4. Add glass noodles, bean sprouts and chinese chives
5. Stir until the fresh vegetables are cooked, set aside to cool

Vervolgens moet je ze maken mbv een rond vel, en frituren en serveren met chilisaus
  Moderator donderdag 10 januari 2008 @ 23:41:33 #32
45833 crew  Fogel
pi_55939082
Het is dat een deel van de ingredienten hier in Noorwegen niet of heel moeilijk verkrijgbaar zijn, anders had ik mijn vriezer allang volliggen met zelfgemaakte Vietnamese loempia's. (kroketten zijn gelukkig wel makkelijk zelf te bouwen, maar da's offtopic )
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_55939237

hoe maak ik deze dingen? kun je alijd kopen bij die mobiele kraampjes met vietnamesen erin. kosten 90ct ofzo.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 10:52:27 #34
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_55945303
Lumpia
ingrediënten:
Lumpia vellen
olie om in te frituren

vulling:
ingrediënten:
150 gr julliene gesneden worteltjes
125 gr kippengehakt
125 gr rundergehakt
100 gr spitskool, zeer fijngesneden
50 gram taugé
50 gr soe-oen (optioneel)
3 teentjes knoflook
2 theels gemalen peper
2 rode lomboks, ontpit (Spaanse peper)
zout
5 eetl olie

bereiding:
Snijd de knoflook fijn en de lomboks in dunne reepjes. Verhit in een wok de olie en bak hierin het vlees rul. Vervolgens de knoflook, de lomboks en de julliene gesneden wortels toevoegen en alles nog 3 minuten bakken. Dan de spitskool en de taugé toevoegen en nog 3 minuten doorbakken. De vulling laten uitlekken en afkoelen.
Indien je soe-oen wil toevoegen: week de soe-oen gaar en voeg dit toe met de spitskool.

bereiding:
Leg 2 eetlepels van de vulling in het midden van de lumpia vel en vouw het dicht als een envelop. Verhit in een wok de olie en frituur de lumpia's goudbruin.

http://www.kokkieblanda.nl/News/article/sid=40.html
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  vrijdag 11 januari 2008 @ 11:00:09 #35
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_55945475
Indonesische lumpia

Ingrediënten
Voor 10 stuks: 10 eieren, 6 stuks fijngesneden bosuitjes, 1 el fijngeperste knoflook, 3 fijngesneden rode pepers, 2 fijngesneden uien, 1 el ketumber, 1 kilo gekookt rundergehakt, 1,5 liter water, olie, zout, suiker en kerrie naar smaak, lumpiavellen.

Bereiding
Kook het ongekruide gehakt los tot het gaar is en giet het af in een vergiet om het uit te laten lekken. Verwarm een paar theelepels olie in een wajan en fruit hierin de fijngesneden uien, rode pepers en knoflook. Voeg hierna een voor een de eieren toe en roerbak het geheel. Vervolgens het gekookte gehakt samen met de bosui en ketumbar toevoegen. Dit alles roerbakken en naar eigen smaak zout, kerrie en/of suiker toevoegen. Het mengsel laten afkoelen en daarna inrollen in de lumpiavellen.

De lumpia afbakken in frituurolie op 180 graden C. (let op: gebruik GEEN frituurvet).

http://www.sir-restaurants.nl
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  vrijdag 11 januari 2008 @ 12:32:41 #36
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_55947863
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:09 schreef Muck het volgende:
loempia's
WMz
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_55947944
-edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door Muck op 28-01-2008 12:33:11 (doe even normaal zeg) ]
  vrijdag 11 januari 2008 @ 12:42:07 #38
111260 Charmian
a little joy
pi_55948096
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 11:00 schreef Curiosity het volgende:
Indonesische lumpia

Ingrediënten
Voor 10 stuks: 10 eieren, 6 stuks fijngesneden bosuitjes, 1 el fijngeperste knoflook, 3 fijngesneden rode pepers, 2 fijngesneden uien, 1 el ketumber, 1 kilo gekookt rundergehakt, 1,5 liter water, olie, zout, suiker en kerrie naar smaak, lumpiavellen.

Bereiding
Kook het ongekruide gehakt los tot het gaar is en giet het af in een vergiet om het uit te laten lekken. Verwarm een paar theelepels olie in een wajan en fruit hierin de fijngesneden uien, rode pepers en knoflook. Voeg hierna een voor een de eieren toe en roerbak het geheel. Vervolgens het gekookte gehakt samen met de bosui en ketumbar toevoegen. Dit alles roerbakken en naar eigen smaak zout, kerrie en/of suiker toevoegen. Het mengsel laten afkoelen en daarna inrollen in de lumpiavellen.

De lumpia afbakken in frituurolie op 180 graden C. (let op: gebruik GEEN frituurvet).

hey dit zou je ook als pangsitvulling kunnen gebruiken, ipv dat je een rolletje draait maak je kleine balletjes en daar draai je als een soort envelopje het velletje omheen.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_55949711
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 21:54 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Als ik ze ga maken, keep on going!!
pi_55964928
Ik wil morgen ook loempia's gaan maken, maar ik frituur eigenlijk nooit. Ik heb hier wel een kleine friteuse staan maar die heb ik van een tante gekregen dus ik vraag mij af met welke olie je nou het best kunt frituren. Vast vet lijkt mij niet handig om te gebruiken want dat is niet zo lekker als je ze dan afgekoeld wilt eten. Dus wat gebruiken ze daar bij de Chinees nou precies voor? En welke olie is ook nog een beetje gezond (dus temperatuur vast zodat het niet gaat verbranden)?
  zaterdag 12 januari 2008 @ 13:48:18 #41
201361 pepu
Op de konijnen af= lekker?
pi_55972123
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 00:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik wil morgen ook loempia's gaan maken, maar ik frituur eigenlijk nooit. Ik heb hier wel een kleine friteuse staan maar die heb ik van een tante gekregen dus ik vraag mij af met welke olie je nou het best kunt frituren. Vast vet lijkt mij niet handig om te gebruiken want dat is niet zo lekker als je ze dan afgekoeld wilt eten. Dus wat gebruiken ze daar bij de Chinees nou precies voor? En welke olie is ook nog een beetje gezond (dus temperatuur vast zodat het niet gaat verbranden)?
Arachide-olie?!!

Arachide-olie maakt men van pindanoten. Het is een neutrale olie, zonder uitgesproken smaak, geur en kleur.

U kunt de loempia's frituren in olie, maar ze ook bakken in een koekenpan met antiaanbaklaag in een klein beetje olie. Dit laatste werkt ook goed, en het voorkomt dat de loempia teveel vet opneemt.

Kijk ook eens hier:

http://www.mijnreceptenbo(...)en/loempia-3780.html
  zaterdag 26 januari 2008 @ 01:21:18 #42
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_56313017
Zondag gaan we maar eens experimenteren met een eigen variant.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_56346508
Gelukt!
En ze waren nog lekker ook!

pi_56346874
Ziet er goed uit.
pi_56348372
Oeh, inspiratie!

Wat zit er in dat linker bakje, bamboescheuten?
  zondag 27 januari 2008 @ 21:20:44 #46
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_56348698
quote:
Op zondag 27 januari 2008 21:08 schreef ColdFeet het volgende:
Oeh, inspiratie!

Wat zit er in dat linker bakje, bamboescheuten?
Yups.
Ik had eerst stoneleeks, kipreepjes, shiitake's, bamboescheuten en op het laatst even wat taugé even aangebakken met een beetje soja en suiker. Garnaaltjes gewoon niet voorverwarmd ernaast.
Daarna omeletje gemaakt met een beetje mirin.
Alle ingrediënten eerst flink laten afkoelen, alvorens ze in de loempiavellen te wikkelen en te bakken in mix van archaide- en sesam-olie.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_56349453
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 11:00 schreef Curiosity het volgende:
Indonesische lumpia

Ingrediënten

Bereiding

Met frituurvet bedoel je blokken, aangezien olie ook vet is? Dus eigenlijk wat gezondheidshalve al 10 jaar niet meer gebruikt wordt?
pi_56349649
Even nieuwsgierig hoeveel pinda arachide olie is. Ik heb een "lichte" pinda allergie. Krijg jeuk achterin mn keel, bij mn neus/oren, en een beetje benauwdheid als ik een hand pinda's eet.

De olie zou bij goede temperatuur opzich niet (veel) in je voedsel moeten komen.... toch? Dus dan zou ik op ongeveer 3/4 pinda's moeten eindigen?

(Hoewel ik voor pinda saus ook graag de dosis medicijnen verhoog )
  zondag 27 januari 2008 @ 22:45:46 #49
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_56351164
quote:
Op zondag 27 januari 2008 21:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Even nieuwsgierig hoeveel pinda arachide olie is. Ik heb een "lichte" pinda allergie. Krijg jeuk achterin mn keel, bij mn neus/oren, en een beetje benauwdheid als ik een hand pinda's eet.
Ik zou, als ik jou was het risico niet nemen, zie ook http://www.anthemis.nl/aromabasis/pinda.htm
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Miss SHO zondag 27 januari 2008 @ 23:00:54 #50
22592 crew  Ole
pi_56351586
quote:
Op zondag 27 januari 2008 21:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

De olie zou bij goede temperatuur opzich niet (veel) in je voedsel moeten komen.... toch? Dus dan zou ik op ongeveer 3/4 pinda's moeten eindigen?

(Hoewel ik voor pinda saus ook graag de dosis medicijnen verhoog )
er zijn genoeg andere olies waarin je kunt frituren, dus waarom zou het risico nemen?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')