Als ik ze ga maken, keep on going!!quote:Op donderdag 10 januari 2008 11:28 schreef Den_Haag het volgende:
Bluezzzzz, wanneer mag ik komen eten????
Zijn dat van die ronde?quote:Op donderdag 10 januari 2008 20:33 schreef ColdFeet het volgende:
Ik heb nog van die rijstpapiervellen liggen (ingredienten: 100% aardappelzetmeel), binnenkort ook eens wat proberen!
WMzquote:
hey dit zou je ook als pangsitvulling kunnen gebruiken, ipv dat je een rolletje draait maak je kleine balletjes en daar draai je als een soort envelopje het velletje omheen.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 11:00 schreef Curiosity het volgende:
Indonesische lumpia
Ingrediënten
Voor 10 stuks: 10 eieren, 6 stuks fijngesneden bosuitjes, 1 el fijngeperste knoflook, 3 fijngesneden rode pepers, 2 fijngesneden uien, 1 el ketumber, 1 kilo gekookt rundergehakt, 1,5 liter water, olie, zout, suiker en kerrie naar smaak, lumpiavellen.
Bereiding
Kook het ongekruide gehakt los tot het gaar is en giet het af in een vergiet om het uit te laten lekken. Verwarm een paar theelepels olie in een wajan en fruit hierin de fijngesneden uien, rode pepers en knoflook. Voeg hierna een voor een de eieren toe en roerbak het geheel. Vervolgens het gekookte gehakt samen met de bosui en ketumbar toevoegen. Dit alles roerbakken en naar eigen smaak zout, kerrie en/of suiker toevoegen. Het mengsel laten afkoelen en daarna inrollen in de lumpiavellen.
De lumpia afbakken in frituurolie op 180 graden C. (let op: gebruik GEEN frituurvet).
http://www.sir-restaurants.nl
quote:Op donderdag 10 januari 2008 21:54 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Als ik ze ga maken, keep on going!!
Arachide-olie?!!quote:Op zaterdag 12 januari 2008 00:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik wil morgen ook loempia's gaan maken, maar ik frituur eigenlijk nooit. Ik heb hier wel een kleine friteuse staan maar die heb ik van een tante gekregen dus ik vraag mij af met welke olie je nou het best kunt frituren. Vast vet lijkt mij niet handig om te gebruiken want dat is niet zo lekker als je ze dan afgekoeld wilt eten. Dus wat gebruiken ze daar bij de Chinees nou precies voor? En welke olie is ook nog een beetje gezond (dus temperatuur vast zodat het niet gaat verbranden)?
Yups.quote:Op zondag 27 januari 2008 21:08 schreef ColdFeet het volgende:
Oeh, inspiratie!
Wat zit er in dat linker bakje, bamboescheuten?
Met frituurvet bedoel je blokken, aangezien olie ook vet is?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 11:00 schreef Curiosity het volgende:
Indonesische lumpia
Ingrediënten
Voor 10 stuks: 10 eieren, 6 stuks fijngesneden bosuitjes, 1 el fijngeperste knoflook, 3 fijngesneden rode pepers, 2 fijngesneden uien, 1 el ketumber, 1 kilo gekookt rundergehakt, 1,5 liter water, olie, zout, suiker en kerrie naar smaak, lumpiavellen.
Bereiding
Kook het ongekruide gehakt los tot het gaar is en giet het af in een vergiet om het uit te laten lekken. Verwarm een paar theelepels olie in een wajan en fruit hierin de fijngesneden uien, rode pepers en knoflook. Voeg hierna een voor een de eieren toe en roerbak het geheel. Vervolgens het gekookte gehakt samen met de bosui en ketumbar toevoegen. Dit alles roerbakken en naar eigen smaak zout, kerrie en/of suiker toevoegen. Het mengsel laten afkoelen en daarna inrollen in de lumpiavellen.
De lumpia afbakken in frituurolie op 180 graden C. (let op: gebruik GEEN frituurvet).
http://www.sir-restaurants.nl
Ik zou, als ik jou was het risico niet nemen, zie ook http://www.anthemis.nl/aromabasis/pinda.htmquote:Op zondag 27 januari 2008 21:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Even nieuwsgierig hoeveel pinda arachide olie is. Ik heb een "lichte" pinda allergie. Krijg jeuk achterin mn keel, bij mn neus/oren, en een beetje benauwdheid als ik een hand pinda's eet.
er zijn genoeg andere olies waarin je kunt frituren, dus waarom zou het risico nemen?quote:Op zondag 27 januari 2008 21:56 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Even nieuwsgierig hoeveel pinda arachide olie is. Ik heb een "lichte" pinda allergie. Krijg jeuk achterin mn keel, bij mn neus/oren, en een beetje benauwdheid als ik een hand pinda's eet.
De olie zou bij goede temperatuur opzich niet (veel) in je voedsel moeten komen.... toch?Dus dan zou ik op ongeveer 3/4 pinda's moeten eindigen?
![]()
(Hoewel ik voor pinda saus ook graag de dosis medicijnen verhoog)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |