abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 januari 2008 @ 14:11:38 #1
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_55847113
Hallo,

Is er ergens een website waar je een overzicht kan opvragen van de afstanden in tijd vanaf schiphol of zaventem ?
Ik plan om dit jaar eventueel op vliegvakantie te gaan met iemand die omwille van longproblemen niet langer dan 3u mag vliegen en zou daarbij graag weten wat de limieten zijn qua bestemmingen.

Alvast bedankt!
  maandag 7 januari 2008 @ 14:12:42 #2
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_55847151
met 3 uur kom je nog niet eens op de canarische eilanden vanaf schiphol
Where law ends, tyrrany begins.
  maandag 7 januari 2008 @ 14:14:48 #3
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_55847199
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:12 schreef Gunner het volgende:
met 3 uur kom je nog niet eens op de canarische eilanden vanaf schiphol
Maar vast wel ergens anders (zuiden van spanje, malta, ...)
  maandag 7 januari 2008 @ 14:19:41 #4
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_55847336
Spanje zou nog net lukken denk ik ja
Where law ends, tyrrany begins.
  maandag 7 januari 2008 @ 14:26:34 #5
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_55847531
Hoeft niet altijd ver te zijn, 't gaat em in dit geval vooral om een reis te maken met vliegtuig en dan zover mogelijk (dus max 3u vliegen), en ik wil graag weten welke bestemmingen dat dan zoal zijn in een cirkel rond schiphol of zaventem.

Het is zo'n 40 mins vliegen tussen schiphol en zaventem heb ik me laten vertellen, dus dan win je toch weer die 40 mins richting noorden als je vanaf schiphol vertrekt, of richting zuiden als je vanaf zaventem vertrekt.
pi_55847613
Naar zuidelijke bestemmingen kun je vliegen tot aan Zuid Spanje (Zelfs vanaf amsterdam) Dit zijn vluchten van 2uur en 15minuten tot 2,5uur. Griekenland en Turkije zijn net te ver: Vluchttijd van +/- 3,5uur. Hongarije daarentegen is wel een optie, vlucht naar Balaton (Balatonmeer) is vanaf Zaventum +/- 2uur en 45minuten.

Hoop dat je er wat aan hebt, en anders gewoon verder googlen.

Succes
pi_55847642
Vanaf Eindhoven is het nog geen 3 en een half uur naar Bodrum, Turkije. De terugweg ging iets sneller maar goed het is nog steeds langer dan 3 uur.
Maar waar je de duur van de vluchten kunt bekijken weet ik niet. Misschien via een luchtvaartmaatschappij dat je doet alsof je een ticket boekt voor morgen naar .... en dan kijken wat de verwachte aankomsttijd is.
pi_55847655
Ik denk dat wel zo goed als heel europa kan vliegen, alleen is 3 uur echt vliegen of 3 uur in vliegtuig zitten?
............................
  maandag 7 januari 2008 @ 14:33:17 #9
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_55847717
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:31 schreef sander89 het volgende:
Ik denk dat wel zo goed als heel europa kan vliegen, alleen is 3 uur echt vliegen of 3 uur in vliegtuig zitten?
Ik vermoed 3u in het vliegtuig, het ging vooral om de droge lucht in zo'n toestel dat niet goed voor z'n longen zou zijn als ik me niet vergis. In de bergen mag hij ook maar tot 1500m (denk ik) gaan, omwille van de ijle lucht.
pi_55847764
Je weet dat je extra zuurstof aan kan vragen he?

3 uur vliegen is inderdaad tot iets van max. Zuid Spanje.
pi_55848012
Dus bij vertraging (vliegtuig moet lang wachten voor het kan opstijgen, moet voor het landen ene paar rondjes vliegen, of moet lang wachten voor er een gate vrij is) zit er een dode in het vliegtuig?
Lijkt me geen prettig idee.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_55848054
Ik ben Italie helemaal vergeten te noemen, Milaan Bergamo is 2uur Vliegen vanaf Eindhoven, en dan zit je met een goede 1,5uur trein (prima verbindingen) aan het Gardameer. Vooral Pesquera is een aanrader, mooi dorpje, goede restaurantjes en heerlijk weer
  maandag 7 januari 2008 @ 15:49:50 #13
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_55849804
quote:
Op maandag 7 januari 2008 14:43 schreef DroogDok het volgende:
Dus bij vertraging (vliegtuig moet lang wachten voor het kan opstijgen, moet voor het landen ene paar rondjes vliegen, of moet lang wachten voor er een gate vrij is) zit er een dode in het vliegtuig?
Lijkt me geen prettig idee.
Hehe, geen dode nee, maar dan zal hij wel op z'n adem trappen denk ik als het allemaal wat te lang duurt. Geen idee wat de precieze gevolgen zijn eigenlijk, nog niet getest.
Hij heeft last van kortademigheid door te kleine longcapaciteit, dus ik gok dat droge lucht dat (of het gevoel) alleen maar erger maakt ofzo.

De tip van Italie heb ik alvast genoteerd, klinkt leuk in ieder geval, maar het mag gerust wat verder zijn.

Heb intussen drie (gelijkaardige) lijstjes gevonden op Google met vliegtijden dus daar kan ik ook wel wat mee denk ik:
http://users.telenet.be/annette-guy/calc/vliegAfstand.htm
http://www.leukedinges.be/site3/vliegtijdenafstand.php
http://www.luchthavenvervoer.be/Vliegtijden

Zelf had ik landen als Finland/Noorwegen in gedachten aangezien hij zowat elk jaar naar Oostenrijk gaat, dus bergen zijn wel z'n ding, maar het mag ook wel een zuiderse bestemming zijn.
Bij Noorwegen zou Hammerfest (3u04) nog net gaan denk ik, en heb gelezen dat daar de zon tussen half mei en half juli niet onder gaat, dus das op zich wel cool om een keer mee te maken volgens mij. Verder ken ik weinig van die landen buiten het beeld van de Fjorden.
IJsland (Reykjavik, 2u43) zou ook nog tot de mogelijkheden behoren, geen idee of dat wat is.
Oostbloklanden zoals Hongarije, Boedapest, Polen etc, heb ik wsl een vertekend beeld van want die spreken me eerlijk gezegd totaal niet aan.

Verder tips zijn uiteraard nog steeds welkom!
  maandag 7 januari 2008 @ 19:19:20 #14
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_55855051
Of je vanaf Zaventem of Schiphol vertrekt maakt qua daadwerkelijke vliegtijd niet zoveel uit, ongeveer 15 minuten ofzo. (Het is andes als je moet landen, dan komt er uiteraard wel tijd bij).
Je kunt overigens wel naar Athene in Griekenland, of bestemmingen aan het middenlandse zeegebied als je met een stopover vliegt.
Vaak is vliegen met Swiss of Alitalia goedkoper dan KLM, zelfs inclusief de belastingen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 7 januari 2008 @ 19:29:34 #15
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_55855318
Een stopover is inderdaad een goeie tip, moet ik eens navragen wat de minimum tussenstop tijd moet zijn om weer verder te kunnen vliegen.
pi_72194154
die site is er inderdaad. Kijk eens op www.howmanyhours.com Je krijgt de vliegafstanden en ook het eventuele tijdsverschil tussen beide locaties.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 10:57:14 #17
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_72194512
Helaas anderhalf jaar te laat.
De persoon in kwestie is begin dit jaar overleden...

Maar toch bedankt voor de reactie, eventueel dat anderen er hun voordeel mee kunnen doen.
pi_72194633
En daarom is het ook geen goed idee om hele oude topics te kicken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')