quote:
op 10-26-1999 om 09:56 AM schreef John Steed het volgende:
Was er al bang voor dat het zonder Sabimbo errug saai zou worden. Weet iemand of dat
La Bianca al eens in therapie heeft gezeten??
Naast het profiel van een psychiatrisch patiëntje (overigens wel erg leuk!) heeft ze ook de
termen in zich en het gevoel voor drama.
Houd jezelf die spiegel voor!!
Sombie schreef:
Nu moet me toch iets van het hart: je bent echt geen 'psychiatrische patiëntje' zoals jij dat zo neerbuigend uitdrukt, als je in therapie hebt gezeten. Ik heb zelf vier jaar psychotherapie gehad en ik kan je vertellen dat de meeste mensen niet dachten dat ik dat nodig had, oftewel: als je in therapie gaat/zit, wil dat NIET zeggen dat je een of andere loony bent of je zo gedraagt. Bovendien, Bianca is misschien wat emotioneler, tenminste meer openlijk emotioneel, en wat meer bezig met psychologische zaken en ik denk ook wat meer openlijk onzeker dan anderen maar dat wil ook absoluut niet zeggen dat zij rijp is voor psychiatrische behandeling!
Sorry hoor, maar na al die opmerkingen over de vermeende mentale gezondheid van Bianca, moest dit er een keer uit.
Ten eerste was dit, getuige mijn laatste zin, niet alleen een reactie op jouw uitlating maar op de vele laatdunkende opmerkingen over Bianca's geestelijke toestand. Wat me bij jouw opmerking zo raakte, was de term 'psychiatrisch patiëntje' die, in tegenstelling tot de term 'psychiatrisch patiënt' zoals jij die hierboven bezigt, een zekere minachting uitdrukt. Ik vind het niet terecht om op zo'n manier over mensen die psychiatrische hulp nodig hebben te praten, waarschijnlijk zal daarbij zeker meespelen dat ik zelf in therapie heb gezeten. (Verder heb ik altijd de indruk gehad, maar daar kan ik me in vergissen, dat je alleen psychiatrisch patiënt bent als je in een psychiatrische inrichting bent opgenomen.) Daarnaast stoort het mij dat iemand die emotioneler en onzekerder is dan de meeste mensen en zich meer met psychologie bezighoudt (wat je natuurlijk storend kan vinden, maar dat terzijde) wordt bestempeld als iemand die geestelijk niet gezond is.
Dat waren mijn overwegingen toen ik op jouw post reageerde, met in mijn achterhoofd, in alle eerlijkheid, ook de verschillende andere denigrerende opmerking die over geestelijke toestand van Bianca zijn geplaatst in de afgelopen weken.
quote:
[
P.s. als je in therapie zit ben je dus wel degelijk een psychiatrisch patiënt.
Dus stel je gaat elke week naar Fysiotheraphie dan ben je dus psychiatrisch patiënt. MMmmmmmmmm dit vraag ik me toch af. Ook ken ik mensen die aroma therapie volgen die zie ik ook nog niet echt met Bianca in Zon & Schild zitten. Bij de weg niet alleen
psychiatrisch patiënten houden zichzelf regelmatig een spiegel voor ook Jan Modaal wil zich hieraan nog weleens overgeven.
nuances, nuances.
We zouden het over Bianca moeten hebben tenminste dat is wat de Topic ons voorschrijft.
Ik stoorde me helaas zo aan je p.s.je dat ik er op moest reageren.
Oke nu verder met Bianca. Ik heb niet zoveel problemen met haar maar vriendin des te meer. Elke seconde dat ze B in beeld brengen begint ze naast me schreeuwen gillen en roepen dat ze zo een hekel aan haar heeft. Oke niemand luistert meer naar d´r in de groep. Ze zeurt wel heel erg veel maar Volgens mij komt dat gewoon door het gebrek aan feedback. Zagen jullie haar niet glunderen nadat mede door haar uitpraak "applausje voor willem" (na zijn willem braakmiddel show) de hele groep begon te klappen.
Kunnen we ons niet beperken tot termen waarvan we écht weten wat ze betekenen ?
Het kan toch ook allemaal wat simpeler ?
Sprak Moor die de halve tijd met bio-energetisch en weet ik wat voor termen allemaal strooit....
Look who's talking...
Met nederig neergebogen hoofd belijd ik schuld, en hoop toch dat ik alle termen die ik gebruik in praktijk heb getoetst en niet vanuit theorie of boek reproduceer (alweer zo'n moeilijk woord).
Zo zie je maar, het valt niet mee. Maar kennis van de DSM zou wel goed zijn voordat we over psychiatrie of psycho-pathologie spreken, hetgeen ook in mijn woordenboek iets anders is dan psychotherapie of kortweg therapie.
En het toevoegsel -tje of -je in patientje of neurootje gebruiken is nu niet bepaald handig, het doet afbreuk aan elk betoog, gefundeerd of ongefundeerd.
Laten we onze emotionele reacties nou gewoon voor andere topics bewaren: neem een voorbeeld aan Doordevil: hij kondigt aan wat hij gaat doen, doet het, en iedereen is blij.
Ik hoorde dat ze wel in de hulpverlening heeft gezeten. Niet te geloven zeg!
Daar kan je inderdaad best een DSM'etje op loslaten.
quote:
op 10-26-1999 om 07:17 PM schreef John Steed het volgende:
P.s. als je in therapie zit ben je dus wel degelijk een psychiatrisch patiënt.
Als je in Psycho-therapie zit, waar je het volgens mij ove hebt, ben je geen psychiatrisch patient, lijkt me.. daarvoor moet je toch bij een psychiater onder behandeling zijn, lijkt me.. en jouw psycholoog is GEEN psychiater.
De psychologische diepte van Bianca rijkt niet verder dan een Ryam-agenda.
Ze heeft trouwens onder het mom van back to basic haar bezemsteel thuis gelaten geloof ik.
greetz Kruimel
Bianca niet mogen kan ik me iets bij voorstellen, maar haten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |