abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55836187
The Kite Runner is de verfilming van de wereldwijde bestseller van de Afghaanse auteur Khaled Hosseini - in Nederland verschenen als "De Vliegeraar". Het verhaal heeft een hoog autobiografisch gehalte. De belevenissen van de hoofdpersoon Amir vertonen grote parallellen met Hosseini's eigen leven. De regie is in handen van de van oorsprong Duitse regisseur Marc Forster, die eerder films als Monster's Ball, Finding Neverland en Stranger Than Fiction afleverde. Na de opnames van The Kite Runner, die gemaakt werden in in China en Californië, richtte Forster zich op een heel ander aspect van de cinema: namelijk de 22e James Bondfilm.

De Afghaanse vrienden Amir en Hassan zijn bedreven vliegeraars. Amir woont in een grote villa in Kabul en de vader van Hassan werkt bij de familie van Amir als bedienden. De twee jongens scheppen er groot genoegen in de vliegers van andere kinderen uit de lucht te halen. Als een groep jongens het in hun hoofd haalt de vlieger van Amir uit de lucht te scheppen gaat Hassan achter de daders aan. Hij wordt zwaar mishandeld en Amir komt te laat om zijn vriend bij te staan. De vriendschap tussen de jongens is voorgoed veranderd. Dan vallen de Russen Kabul binnen en moeten Amir en zijn vader het land uit vluchten. Ziet de volwassen Amir zijn vriend ooit nog terug en weet hij weer een band met zijn vaderland op te bouwen?

Trailer
IMDB

Ik heb de film net gezien, ik heb het boek van Khaled Hosseini (nog) niet gelezen.
Vond het een prachtige film, de acteurs (vooral het jongetje wat Hassan speelt doet dit heel overtuigend en ontroerend) spelen goed.
De muziek is mooi en het verhaal indringend.
Op het witte doek, in de bios zal het geheel nog beter overkomen dan net op mijn beeldschermpje gok ik.

[ Bericht 1% gewijzigd door Blues op 06-01-2008 23:40:40 ]
  zondag 6 januari 2008 @ 23:33:19 #2
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_55836262
Inderdaad een mooie film, ook zonder het boek ooit gelezen te hebben.
Soms een beetje langdradig, dat wel.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_55836426
oeh niet eens een imdb link
pi_55836468
quote:
Op zondag 6 januari 2008 23:38 schreef pascalheister het volgende:
oeh niet eens een imdb link
Ik ga het fixen mien jong
pi_55837071
Erg goeie film!
pi_55840226
zeker een zeer mooie film....
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 9 januari 2008 @ 21:57:58 #7
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_55909252
Ja net heen geweest, bijzonder fraaie verfilming van het boek.

Zoals Golfer ook al aangeeft, er zijn dingen die wat langdradig waren maar dat mag niet deren. Mooi verhaal, greep me aan en de acteurs spelen vol overtuiging.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_55951907
Deze film ga ik zeker bezoeken in de bioscoop (in Antwerpen). Lijkt me absoluut de moeite waard.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zondag 13 januari 2008 @ 00:33:37 #10
331 Merel
Be here now.
pi_55987589
Net gezien

Ik vond vooral de jongetjes heel goed, bij de acteur die de volwassen Amir speelt duurde het even voordat ik een beetje met hem mee kon leven.

En tja, je ontkomt natuurlijk niet aan een vergelijking met het boek...

De scène van de confrontatie tussen de volwassen Amir en Assef viond ik een beetje kort, dat vond ik in het boek veel indringender. Maar verder zijn ze echt heel dicht bij het boek gebleven, dialogen die letterlijk terugkwamen, en ik had me de omgeving en alles precies zo voorgesteld
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_55987889
Gezien, morgen even reageren.
  zondag 13 januari 2008 @ 01:06:49 #12
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_55988488
quote:
Op zondag 13 januari 2008 00:33 schreef Merel het volgende:
en ik had me de omgeving en alles precies zo voorgesteld
China?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 13 januari 2008 @ 19:39:26 #13
149074 Sala-adin
Knuffelmoslim
pi_56005797
Wat ik echt minder vond is dat ze kabul niet mooi in beeld hadden gebracht want het was in die oude jaren een prachtige stad.

Mischien een lowbudget maja het was wel een leuke verfilming
pi_56006413
Nee, ze mochten daar niet filmen in Kabul, ivm verzekeringen e.d. die ze niet rond kregen.
Nu dus in China gefilmd...
pi_56007085
De film nog niet gezien maar dat gaat zeker nog gebeuren!
Het boek is een van de mooiste boeken die ik tot nu toe gelezen heb! Echt een prachtig boek
Koning.
  zondag 13 januari 2008 @ 22:26:10 #16
331 Merel
Be here now.
pi_56009926
quote:
Op zondag 13 januari 2008 01:06 schreef golfer het volgende:

China?
Ja ik weet het, maar toch
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_56009981
Het boek gelezen, ga zeker v/d week even de film bekijken! Lijkt me erg mooi.
  maandag 14 januari 2008 @ 00:39:28 #18
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_56013955
mooie verfilming van het boek. Zeker die 2 jongetjes zetten hele geloofwaardige karakters neer. Maar in vergelijking tussen de film en het boek krijgt het laatste toch wel de voorkeur en mis ik in de film bepaalde zaken die ik wel essentieels vindt zoals die handicapt van Hassan
Verder had ik mij Kabul en het huis van Amir/Baba ouder voorgesteld. een en ander was wel erg modern ingericht
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
pi_56023950
Ik wil eerst het boek nog lezen voor ik naar de film ga, maar ik kwam niet door de eerste bladzijdes van het boek heen. Gewoon eens voor gaan zitten.
*poef* nu is het weg
  maandag 14 januari 2008 @ 15:02:46 #20
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_56024575
quote:
Op maandag 14 januari 2008 14:34 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik wil eerst het boek nog lezen voor ik naar de film ga, maar ik kwam niet door de eerste bladzijdes van het boek heen. Gewoon eens voor gaan zitten.
na bladzijde 50 moest ik mij echt dwingen om het boek weg te leggen, anders had ik heel de nacht doorgelezen
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
pi_56025263
quote:
Op maandag 14 januari 2008 15:02 schreef Stroekie het volgende:

[..]

na bladzijde 50 moest ik mij echt dwingen om het boek weg te leggen, anders had ik heel de nacht doorgelezen
ben begonnen te lezen in een drukke trein, als k het boek weer heb ( nu is mijn mams hem aan het lezen) dan moet ik gewoon op de bank,. bak thee dr bij en dan lekker lezen. Dan komt het helemaal goed
*poef* nu is het weg
pi_56154275
quote:
Op maandag 14 januari 2008 14:34 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik vond het boek de eerste paar bladzijdes ook lastig, maar daarna leest het een stuk beter.

Eergisteren de film gezien, ja natuurlijk was het boek beter , maar het is een goede verfilming.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_56265930
Hele mooie film, heb 'm net gezien in de bios. Goede verfilming van het boek inderdaad. En natuurlijk zijn er wat dingen weggelaten en ingekort, maar dat kan ook niet anders natuurlijk. Vond het alleen jammer dat Assef totaal niet meer te herkennen was, denk dat de confrontatie tussen de volwassen Amir en Assef daarom voor mensen die het boek niet gelezen hebben best verwarrend was. Assef had als tiener een behoorlijk lichte huid en lichte ogen, terwijl hij als volwassene erg donker was en donkerdere ogen had.

Ik hoop dat A Thousand Splendid Suns ook verfilmd gaat worden, want dat boek vond ik persoonlijk nog veel aangrijpender en mooier dan The Kite Runner
pi_56344932
Mooie film, boek ken ik verder niet maar lijkt me toch een geslaagde film
pi_56350029
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 00:31 schreef parselmouth het volgende:
Hele mooie film, heb 'm net gezien in de bios. Goede verfilming van het boek inderdaad. En natuurlijk zijn er wat dingen weggelaten en ingekort, maar dat kan ook niet anders natuurlijk. Vond het alleen jammer dat Assef totaal niet meer te herkennen was, denk dat de confrontatie tussen de volwassen Amir en Assef daarom voor mensen die het boek niet gelezen hebben best verwarrend was. Assef had als tiener een behoorlijk lichte huid en lichte ogen, terwijl hij als volwassene erg donker was en donkerdere ogen had.

Ik hoop dat A Thousand Splendid Suns ook verfilmd gaat worden, want dat boek vond ik persoonlijk nog veel aangrijpender en mooier dan The Kite Runner
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond het een prachtig verhaal, de film vond ik persoonlijk wat minder in vergelijking met het boek (zoals wel vaker is met boekverfilmingen) maar ik vond het toch een prachtige verfilming. Ik mistte persoonlijk een paar stukjes uit het boek maar vond hem absoluut de moeite waard om te zien . Niet de beste film van het jaar trouwens maar wel een fantastisch begin van dit jaar op het gebied van films, waren meer boekverfilmingen maar zo sterk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')