abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55835748
OK;

foto's gemaakt met mijn nieuwe camera... (zeg nog effe niet welke)

genomen op 8M en vaak met automatische stand... nee ben geen professional, en ga er vanuit dat automatische stand redelijk ok is...

niet dus...

ik zeg... check scherpe randen enzo... lijkt wel een olieverfschilderij soms...
wat doe ik fout...? of heb ik een fucked up camera...

http://www.xs4all.nl/~holderx/GO/DSC00034.JPG

http://www.xs4all.nl/~holderx/GO/DSC00049.JPG

http://www.xs4all.nl/~holderx/GO/DSC00060.JPG boot blurry op 100%

http://www.xs4all.nl/~holderx/GO/DSC00068.JPG

http://www.xs4all.nl/~holderx/GO/DSC00071.JPG (die containerkranen)
pi_55835929
die boot en die kranen komt gewoon door de afstand (uv haze. stofdeeltjes in de lucht, etc...)

voor de rest zou ik proberen je iso waarde zo laag mogelijk te zetten en op je foto's zo min mogelijk compressie toepassen, liefst nog in raw fotograferen in plaats van jpg

ben benieuwd hoe ze er dan uit zien
pi_55835934
Sony is DSC-H9 verder ben ik ook benieuwd wat het probleem is

Ook zonder flits krijg je deze kwaliteit?
pi_55835962
moet je bij die containerkranen bv in dat zandgedeelte kijken, idd niet helemaal lekker... Wat voor camera is het?
  FOK!fotograaf zondag 6 januari 2008 @ 23:22:50 #5
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_55835981
Camera: Sony DSC-H9

Ik denk dat de jpeg Compressie erg hoog staat. Ik ken de camera niet, maar kijke eens of je een fine/superfine optie hebt.

edit:
En idd, ruisonderdrukking zou ook van invloed kunnen zijn, hoewel sharpness op normal staat

Edit 2:
DPreview geeft o.a. deze "Cons"

# Images quite soft and not that clean
# Excessive noise reduction robs images of fine texture at anything over ISO 100
# Occasional strong NR ('watercolor effect') artefacts at ISO 80 and ISO 100
# No JPEG quality options (and default setting too highly compressed)
# Poor artificial light Auto White Balance
# Fairly prevalent chromatic aberration
# Strong purple fringing, particularly at wide end of zoom
# HIgher than average distortion
# Corner softness at wide end of zoom

Ik denk dat ik dat wel kan beamen als ik deze fotos zie.

[ Bericht 34% gewijzigd door Marc H op 06-01-2008 23:33:18 ]
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
pi_55836039
Ik vind het erg lijken op hele ranzige ruisonderdrukking / JPG compressie.... ik heb geen idee hoe zo'n camera hoort te presteren op +- 400 ISO maar ik vind dit ook wel behoorlijk extreem.
Probeer inderdaad lagere compressie en ISO.
pi_55836547
Ik zou zeggen probeer nog eens een foto te maken, morgen midden op de dag, lekker buiten in goeie zon, want dit is niet echt optimaal licht hoor.
pi_55836645
En ja hoor... het is een Sony DSC-H9

Dit is zowel met als zonder flits...
Deze foto's zijn rechtstreeks van de chip...

Ik ben een redelijk simpele ziel, maar ik kan mijn camera morgen nog inruilen...

zie voor meer foto's: http://www.xs4all.nl/~holderx/F/

alleen de laatste foto's zijn na zonsondergange genomen.. zagen er op het schermpje nog mooi uit... maar blijken op computer redelijk zwart...

http://www.xs4all.nl/~holderx/F/DSC00098.JPG => lijkt wel een Mesdag...
pi_55836805
Die is wel heel erg idd
  FOK!fotograaf zondag 6 januari 2008 @ 23:51:43 #10
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_55836815
quote:
Op zondag 6 januari 2008 23:41 schreef Repeat het volgende:
Ik zou zeggen probeer nog eens een foto te maken, morgen midden op de dag, lekker buiten in goeie zon, want dit is niet echt optimaal licht hoor.
Al zijn de omstandigheden niet ideaal een camera moet toch echt wel beter kunnen dan dit. Ik moet wel toegeven dat ik nogal verwend ben qua fotografie, met een d-slr en goede lenzen.

Je kan hem nog ruilen. Zou ik maar snel doen.
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
pi_55836882
Misschien staat hier iets nuttigs tussen?
  zondag 6 januari 2008 @ 23:58:12 #12
202223 Dynnnad
Self-proclaimed Genius
pi_55836986
Als ik jou was zou ik voor een canon gaan voor hetzelfde geld of minder.. dan weet je zeker dat je echte kwaliteit in huis haalt
Interessant dan
pi_55837856
Het belangrijkste vind ik scherpe foto's met goede kleuren... ook op 100%... of is dat een illusie....?
pi_55837887
Nee, dat kan mijn cheapo fotocamera ook nog wel.
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 7 januari 2008 @ 00:42:29 #15
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_55837969
quote:
Op maandag 7 januari 2008 00:35 schreef elkravo het volgende:
Het belangrijkste vind ik scherpe foto's met goede kleuren... ook op 100%... of is dat een illusie....?
Niet als je de eerder gegeven aanwijzingen in acht neemt, dan is er ook met een compact als een H9 gewoon goed te fotograferen.
Iso dus zo laag mogelijk houden en je compressie zo laag mogelijk (zo duur zijn die geheugenkaartjes nou ook weer niet)
Wat verder helpt is om de camera op diafragmavoorkeuze te zetten om daarmee te voorkomen dat de programmaautomaat voor de volle opening en een korte tijd gaat, iets gediafragmeerd presteren alle lenzen beter dus ook die van een H9
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_55838041
quote:
Op maandag 7 januari 2008 00:35 schreef elkravo het volgende:
Nee, dat kan best. Misschien niet zo scherp als een dSLR met een goed (= vaak duur) objectief, maar zeker scherp genoeg.
Ik vind dit wel erg matige kwaliteit (zeg maar gerust slecht), zou 'm idd maar terugbrengen als dat nog kan. Wellicht heb je gewoon een slecht exemplaar te pakken.
Je weet wel zeker dat je niet een of andere instelling hebt waardoor de foto's zo zijn?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  maandag 7 januari 2008 @ 00:50:43 #17
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_55838124
Ik heb een Sony H3 en hetzelfde probleem, baal als een stekker van dat ik 'm ooit heb gekocht.
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
  maandag 7 januari 2008 @ 00:58:06 #18
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_55838228
Lijkt wel alsof hij bewogen is ofzo.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_55838363
De digitaal compact heeft licht nodig, als het te donker is ,en je moet je iso hoger zetten dan krijg je de problemen.
De ene camera meer dan de andere.
Je zal dan toch over moeten stappen naar een dslr als je met schemer een foto wilt nemen.
  maandag 7 januari 2008 @ 01:14:20 #20
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_55838422
Net gemaakt met mijn Sony H3 in automatische stand:

http://i19.tinypic.com/6sji5xt.jpg

Edit:

Tinypic heeft de foto verkleind, ik zal morgen als de accu van de camera opgeladen is het origineel posten.

[ Bericht 29% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 07-01-2008 01:30:09 ]
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
pi_55839060
quote:
Op maandag 7 januari 2008 00:46 schreef Elefes het volgende:

[..]

Nee, dat kan best. Misschien niet zo scherp als een dSLR met een goed (= vaak duur) objectief, maar zeker scherp genoeg.
Ik vind dit wel erg matige kwaliteit (zeg maar gerust slecht), zou 'm idd maar terugbrengen als dat nog kan. Wellicht heb je gewoon een slecht exemplaar te pakken.
Je weet wel zeker dat je niet een of andere instelling hebt waardoor de foto's zo zijn?
Volgens mij zijn de camera's van tegenwoordig al niet meer zo goed als die van enkele jaren terug. Nu in die minicompacts al 8 en meer megapixel zit (bedoel ik deze niet mee btw). Als ik zie wat voor ragscherpe beelden er uit mijn Canon G3 komen ben ik elke keer weer verbaasd
pi_55839070
quote:
Op maandag 7 januari 2008 01:14 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Net gemaakt met mijn Sony H3 in automatische stand:

http://i19.tinypic.com/6sji5xt.jpg

Edit:

Tinypic heeft de foto verkleind, ik zal morgen als de accu van de camera opgeladen is het origineel posten.
Vind ik toch een behoorlijk stuk beter dan de foto's die TS post hoor
pi_55844824
quote:
Op maandag 7 januari 2008 02:19 schreef Repeat het volgende:
Volgens mij zijn de camera's van tegenwoordig al niet meer zo goed als die van enkele jaren terug. Nu in die minicompacts al 8 en meer megapixel zit (bedoel ik deze niet mee btw). Als ik zie wat voor ragscherpe beelden er uit mijn Canon G3 komen ben ik elke keer weer verbaasd
Die hele MP race gaat natuurlijk ook nergens over voor de gemiddelde consument. Als die de foto's eens per jaar op een A4 afdrukken dan is dat al veel en met 4mp kun je al een redelijke A4 afdrukken.

De vuistregel die mij altijd is aangeleerd is om altijd een camera van een fotomerk te nemen. Canon, Nikon, Minolta etc. etc.. Ik heb een Nikon gehad en 2 Canon's en ze hebben me nog nooit teleurgesteld dus wat dat betreft ben ik ook niet echt een enorme ervaringsdeskundige

Licht in de huiskamer is wel altijd dramatisch dus als de camera om die reden de ISO waarde omhoog schroeft dan kan dat wel eens hele slechte foto's opleveren maar ook dan vind ik het schandalig. Pas bij ISO 400 of 800 vind ik persoonlijk dat een camera een beetje ruis mag gaan vertonen.

http://tweakers.net/nieuw(...)potlights-gezet.html
"Ook stoort de reviewer zich aan de overdadige ruisreductie en de hoge compressie."

[ Bericht 8% gewijzigd door FJD op 07-01-2008 13:41:17 ]
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  maandag 7 januari 2008 @ 17:08:38 #24
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_55851943
Ik heb even de EXIF info bekeken en vrijwel de meeste foto's, met uitzondering van de windmolens, zijn rond de ISO 400 geschoten. Op zich is het vrij normaal dat er dan ruis is, maar vergeleken met mijn Canon S5 die vrijwel identiek is aan je camera is dit onder de maat. Ruil je camera in voor een echt cameramerk, zoals Canon, Nikon, Minolta, Pentax, etc. Laat Sony maar videocamera's maken.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_55852058
quote:
Op maandag 7 januari 2008 17:08 schreef ACT-F het volgende:
Ik heb even de EXIF info bekeken en vrijwel de meeste foto's, met uitzondering van de windmolens, zijn rond de ISO 400 geschoten. Op zich is het vrij normaal dat er dan ruis is, maar vergeleken met mijn Canon S5 die vrijwel identiek is aan je camera is dit onder de maat. Ruil je camera in voor een echt cameramerk, zoals Canon, Nikon, Minolta, Pentax, etc. Laat Sony maar videocamera's maken.
Sony maakt de sensoren voor oa nikon en pentax

verder ben ik het overigens wel met je post eens, het canon en nikon gedeelde dan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')