abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55834607
Heb een muurplaat, ingemetseld en betegeld en alles, en daar wil ik de thermostaatkraan op aansluiten. Wat blijkt nu, toen ik de muurplaat vastschroefde is deze iets vervormd, en nu zitten de s-koppelingen niet meer recht en dus kan ik de kraan niet monteren.

De aansluitingen gaan naar buiten toe, dus ze staan onder een hoek, daardoor kan ik de moeren van de kraan niet aandraaien

Ben nu echt supergefrustreerd, want die kraan moet er natuurlijk op, het liefst zonder dat het e.e.a. uitgebroken moet worden

Iemand hier met een gouden tip die mij redden kan?

Situatie is dus:

/----| (muurplaat_
|----| (kraan)

Help
pi_55835150
niemand?
  zondag 6 januari 2008 @ 22:53:12 #3
188692 Flatline____
Aim for the head
pi_55835219
Nounou, een megaprobleem. Denk eens aan de arme kindertjes in Afrika; die hebben pas een megaprobleem....

Ik zou zeggen: zie het niet als een probleem maar als een uitdaging

P.s.: je hebt FIPO
Gone.... :')
pi_55835276
quote:
Op zondag 6 januari 2008 22:53 schreef Flatline____ het volgende:
Nounou, een megaprobleem. Denk eens aan de arme kindertjes in Afrika; die hebben pas een megaprobleem....

Ik zou zeggen: zie het niet als een probleem maar als een uitdaging
optimisten
pi_55835495
Thermostaat kranen zijn er in twee maten, 12 en 15 cm..
jij hebt waarschijnlijk een 15 cm muurplaat en een 12 cm kraan, dit gaat niet samen...
dus het wordt een andere kraan..of breken
pi_55835576
Even een rond stuk ijzer zoeken die je in de ( scheve ) opening kan steken en dan heeeeeeeeeeeeeeeel voorzichtig rechtbuigen en duimen dat dat goed gaat.
  zondag 6 januari 2008 @ 23:06:11 #7
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_55835600
Muurplaat rechtbuigen
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_55835628
wie gaat er dan ook om half elf 's avonds op zondag een kraan monteren?

Stukje bus of iets dergelijks in de muurplaat draaien en dan voorzichtig terugbuigen en hopen dat je metselwerk niet knapt.

Persoonlijk zou ik hem loshakken, dit kan in de toekomst grote problemen geven als hij onder spanning staat. Je wilt niet dat er in een onbewaakt ogenblik duizenden liters water uit je muurplaatje komt zetten. Dit gebeurt altijd als je niet thuis bent. Het koper van je muurplaat kan knappen als deze onder spanning staat. Heb dit zien gebeuren bij een kennis die op vakantie was. De buren hebben het water maar eens afgesloten toen ook hun terras blank kwam te staan.
Als je laat remt, rij je langer hard.
pi_55835703
Ik denk dat ik begrijp wat je bedoeld. Maar misschien is het beter als je even een foto plaatst, dan maakt het duidelijker dan een paar lijntjes.
Meestal hebben die moeren al wat speling, als dat niet genoeg is ben ik bang dat het zo scheef zit dat het gaat lekken als je het monteert (met veel kracht). Rechtbuigen lijkt me ook het beste, heb je nog reserve tegels eventueel (de kans ia aanwezig dat een tegel barst).
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_55836487
Ik ken het probleem.
De tip van rechtbuigen werkte bij mij goed, je moet alleen wel een beetje aanvoelen hoe ver je kunt gaan. Zeker niet de ambitie hebben dat je 'm net zo recht als nieuw kan buigen.
Eventueel resterende scheefheid kan je opvangen door een dubbele rubber ring te gebruiken
Gezanik om een "bron" beschouw ik als een gebrek aan eigen algemene ontwikkeling.
pi_55837608
Dank voor de reacties

daar ben ik dus ook bang voor, dat er iets gaat knappen. Ik heb wel reservetegels, maar als de buis gaat knappen of scheuren daar waar deze in de muurplaat gesoldeerd is, dan zijn de rapen gaar natuurlijk, dan mag ik gaan kappen.

Ik ga morgen even naar de bouwmarkt, kijken naar iets wat ik er in kan draaien en dan in de muur recht buigen, en maar hopen dat alles heel blijft. Op zich hoeft het maar een klein tikje rechtgebogen te worden. De koperbuis die er aan zit is voorzien van een mantel, dus misschien dat dat genoeg meegeeft en niet gaat knappen.

Voor de duidelijheid, als je naar de voorkant van de muurplaat kijkt, is de rechteraansluiting haaks op de muur, en de linker is ca. 5° uit het lood. Hopen dat dit te overbruggen is met wat buigwerk...
pi_55852764
je hebt reserve tegels zeg je
dan zou ik gelijk de tegel die rond die aansluiting zit wegbikken en de muurplaat vrijmaken en rechtbuigen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  maandag 7 januari 2008 @ 18:22:21 #13
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55853592
quote:
Op maandag 7 januari 2008 17:45 schreef densmee het volgende:
je hebt reserve tegels zeg je
dan zou ik gelijk de tegel die rond die aansluiting zit wegbikken en de muurplaat vrijmaken en rechtbuigen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')