abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 april 2009 @ 10:06:08 #251
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_68415157
quote:
Op zondag 26 april 2009 22:53 schreef Stelletje20jaar het volgende:
We hebben het de afgelopen dagen aardig kunnen testen, er liggen dus wat mailtjes met onze bevindingen in je mailbox. Nu maar weer even afwachten of je er wat mee kan...
Klopt, ik ga straks even reageren, moet eerst een prioriteitenlijstje maken anders ben ik volgende maand nog niet klaar met jullie lijstje met testresultaten
quote:
Het aantal fans van een erotisch spel is hopelijk vele malen groter dan het deel wat hier op FOK kijkt.
Als je die Nederlanders wil bereiken, dan moet je denken we nog wel op wat meer plekken aanwezig zijn (bijvoorbeeld site/forum) Het is ook belangrijk bij de eerste 10 hits van google te staan, de site makkelijk vindbaar.
Mee eens, hoewel veel sites tegen het gratis spammen van een site / spel zijn . En betalen kan / doe ik niet.
quote:
Ook lazen we op het topic verspreiding via torrents is ook nog een mogelijkheid.
Ben ik op tegen. Om de simpele reden dat het het ophalen / bijhouden van updates praktisch onmogelijk maakt. Er komt geen 'update' knop in het spel dus elke bugfix enz. zal vanaf de site moeten worden gehaald.
quote:
Het aanwezig zijn op FOK (als een van de grote forums - subforum seksualiteit) heeft denk ik ook geen kwaad gekund voor de bekendheid.
Die indruk heb ik nou ook
quote:
Het is wel verstandig om een beetje van te voren over PR, verspreiding na te denken....
Ja en nee, ik ben een hobbyist, geen marketing manager. Als iemand een idee heeft hoe ik gratis mijn spel kan bekendmaken hou ik me aanbevolen. Enige idee dat ik heb is om een bannerruil met bijv. de Fun4Two en Fata-Morgana aan te gaan.
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_68428600
Te veel spammen is natuurlijk ook niet goed, wat minder agressief en netter is om toestemming te vragen anders wordt het toch wel verwijderd. Betalen hoeft ook niet hoor, er zijn best manieren om gratis publiciteit te generen als je maar weet waar je doelgroep aanwezig is. Je torrents argumentatie kan ik wel een beetje volgen. Bekendheid op fok is natuurlijk mooi mee genomen. Geen marketingmanager, maar je wil toch ook denk ik wel dat er liever meer mensen het spelen? Lijkt ons dat je dat als ontwikkelaar ook leuk vind, al hadden we ook al begrepen dat je een selectief groepje die er echt blij mee is ook al voldoening vind geven.
  vrijdag 1 mei 2009 @ 16:53:48 #253
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_68562499
heyy, ik ben een weekje op vakantie geweest, maar is de beta van versie 2 al beschikbaar?

ik had me opgegeven.. (en tevens gratis reclame-schopje )
  vrijdag 1 mei 2009 @ 19:00:26 #254
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_68566069
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 16:53 schreef makkie88 het volgende:
heyy, ik ben een weekje op vakantie geweest, maar is de beta van versie 2 al beschikbaar?

ik had me opgegeven.. (en tevens gratis reclame-schopje )
Het was de bedoeling dat ik die vanavond zou uitbrengen, maar mijn hoofd stond gister(avond) en vandaag niet zo naar programmeren. Stond gisterochtend aan de rand van het bewuste kruispunt in Apeldoorn, vandaar

Morgen of overmorgen pak ik het werk weer op dus zondagavond of maandag verwacht ik alsnog de beta uit te brengen.
  zaterdag 2 mei 2009 @ 10:51:11 #255
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_68585124
quote:
Op vrijdag 1 mei 2009 19:00 schreef Blind_Guardian het volgende:

[..]

Het was de bedoeling dat ik die vanavond zou uitbrengen, maar mijn hoofd stond gister(avond) en vandaag niet zo naar programmeren. Stond gisterochtend aan de rand van het bewuste kruispunt in Apeldoorn, vandaar

Morgen of overmorgen pak ik het werk weer op dus zondagavond of maandag verwacht ik alsnog de beta uit te brengen.
owh, das effe heel erg moeilijk, ik zou dan zeker ook rust nemen.. gecondoleerd met de omstanders.
ik merk wel waneer de beta uit komt ..

succes er mee verder
  zaterdag 2 mei 2009 @ 20:28:46 #256
230262 dancingqueen91
In the mood for a dance
pi_68600255
Sterkte met het verwerken hiervan... moet heel moeilijk voor je zijn

Het is echt te gek voor woorden dat iemand zoiets kan doen...
If you can't dazzle them with brilliance, then baffle them with bullshit!
pi_68605154
Ja het drama in Apeldoorn is natuurlijk heel erg. We kunnen er weinig zinnigs over zeggen, alleen dat we hopen dat iedereen die het van dichtbij mee gemaakt nog een beetje fatsoenlijke nazorg krijgt wie wil, en dat het een beetje verwerkt kan worden.

De betá komt vanzelf wanneer die klaar is, er is de afgelopen tijd fors gewerkt aan het spel. En het eindresultaat zal denken wij er uiteindelijk naar zijn.
  zondag 3 mei 2009 @ 21:58:55 #258
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_68636245
Omdat er toch nog wel een paar noodzakelijke dingen moeten worden verbeterd (met dank aan mijn overijverige alphatesters ) en omdat ik de afgelopen dagen zoals gezegd wat minder heb geprogrammeerd, stel ik de betatest uit tot op zijn vroegst volgende week zaterdag of zondag.

Ik vind het jammer dat ik (opnieuw) mensen om geduld moet vragen, maar ik lever liever een goed werkend product testklaar op, dan dat ik half werk lever en veel bugs terugkrijg waarvan ik al weet dat ze er nog inzitten en mensen daardoor niet goed kunnen testen.

Dus sorry voor de vertraging, ik doe mijn best . Check eventueel voor het laatste nieuws ook de site (www.spannendspel.nl)
  zondag 3 mei 2009 @ 22:53:32 #259
249182 Holy_Goat
mhèèhèhè
pi_68638390
ohhh tvp!
thx for the tip
pi_68740442
Wij denken dat het verstandig is om wat meer tijd te nemen, aangezien we in onze tests ongetwijfeld, het nodige hebben opgespoord/aanbevelen wat ook bij de massa test opgemerkt wordt. En er zijn ook wat dingen die het testen, wat makkelijk maakt. Het komt hoe dan ook niet of het wat later gebeurd, we blijven net als iedereen mee werken en hopen met zijn alle dat het een mooi eindresultaat wordt en daar zijn we eigenlijk al heel zeker van!.

Vandaag wéér eens de website bezocht, en waar komt die massale toestroom van mensen opeens vandaan? Ook het aantal downloads van versie 1 stijgt momenteel weer massaal, net als wat nieuwe registraties forum (vóór de beta).
  woensdag 6 mei 2009 @ 18:49:24 #261
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_68740547
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 18:47 schreef Stelletje20jaar het volgende:
Wij denken dat het verstandig is om wat meer tijd te nemen, aangezien we in onze tests ongetwijfeld, het nodige hebben opgespoord/aanbevelen wat ook bij de massa test opgemerkt wordt. En er zijn ook wat dingen die het testen, wat makkelijk maakt. Het komt hoe dan ook niet of het wat later gebeurd, we blijven net als iedereen mee werken en hopen met zijn alle dat het een mooi eindresultaat wordt en daar zijn we eigenlijk al heel zeker van!.

Vandaag wéér eens de website bezocht, en waar komt die massale toestroom van mensen opeens vandaan? Ook het aantal downloads van versie 1 stijgt momenteel weer massaal, net als wat nieuwe registraties forum (vóór de beta).
hoeveel mensen gaan er dan aan die beta werken? volgens mij ook niet hel veel?
pi_68740931
Géén idee, geloof dat bij de vorige versie op een gegeven moment wel een beta stop was ingelast. Dit is natuurlijk bij uitstek een vraag voor de ontwikkelaar.
De toestroom/aantal registraties waren eerst een stuk minder, maar we hebben het idee dat momenteel erg snel stijgt (gezien de registraties forum). Je hebt natuurlijk vooral een groepje nodig die ook daadwerkelijk test (50 van vorig keer - maar minder actief) is niet echt nodig.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 20:45:37 #263
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_68852117
hoi blind,

even een vraagje ter stand van zaken,

hoe gaat het?

Dus met Jou persoonlijk, na alles wat er gebeurd is afgelope weken,
en met het spel?
  zondag 10 mei 2009 @ 09:30:49 #264
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_68864487
Om even wat vraagjes op volgorde te beantwoorden:

@Stelletje20jaar
- Massale toestroom op de site: lijkt mij wel mee te vallen. Nu 150 gebruikers (waarvan een aantal nooit geactiveerde accounts). De laatste weken gemiddeld 1 nieuw account per dag vind ik wel meevalen qua toestroom

- Aantal betatesters: momenteel ongeveer 15. ben ik eigenlijk al tevreden mee, misschien ga ik die 'vacature' intrekken.

- Meer tijd nemen: ik begin te vrezen dat je gelijk hebt. Doordat ik in mijn vakantie lekker snel heb kunnen programmeren ben ik misschien wat overmoedig geraakt, want er moet nog redelijk wat bijgeschaafd worden. Het spel is speelbaar, daar zijn we het beide over eens, maar ik moet nog steeds tijd vinden om een uitgebreide testdatabase samen te stellen. Plus de paar puntjes op de i die je hebt doorgegeven.

@Makkie88
Met mij persoonlijk gaat het goed. Ik heb me gelukkig redelijk snel en makkelijk over 30-4 heen kunnen zetten en de afgelopen week gewoon gewerkt bij mijn nieuwe baan. Maar doordat ik nu met een nieuwe baan bezig ben heb ik natuurlijk per dag minder tijd om te programmeren / testdatabase te bouwen.

Hoewel ik er een hekel aan heb om dingen te beloven en die niet waar te maken ga ik ook de testrelease dit weekend niet halen . Als ik mezelf deadlines stel presteer ik er wel beter bij (niet dubbel opvatten ), maar ze zijn niet realistisch genoeg. Versie 1 was technisch gezien een eitje vergeleken met versie 2 en zonder toegewijde 2e programmeur heb ik niemand om op terug te vallen als ik er eens niet uitkom.

Ik nok even met testrelease datums te beloven, maar ik probeer gewoon zsm. iets klaar te hebben
  zondag 10 mei 2009 @ 09:35:44 #265
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_68864530
toch maar even een tvp-tje
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_68865861
tvp
pi_68889085
Mooi dat het persoonlijk ook goed met je gaat. We bedoelden niet alleen met massale toestroom het aantal betaspelers maar ook sitebezoekers en downloads. Een goed spelletje bouwen is complex, maar wat zal het mooi worden uiteindelijk. Nu 15 beta testers is prima, elke keer een stapje verder. Werk maar weer eventjes in rust:)
pi_68910005
Wij gaan hem ook eens proberen
Liefde is niet te koop, maar toch het kostbaarste wat er is...
pi_68930213
Wij ook!

Enne... voor wat PR zou je mss eens contact op kunnen nemen met Kodie? Hij is daar wel voor in.
2011: Groezrock - Pinkpop - Hurricane - Summerfestival - Exit - Parade - Dour - Rock Werchter - Sziget - Lowlands - Laundry Day - Iceland Airwaves
Hoppa!! Lekker zomertje!
pi_69067080
En zie hier PR aanbod!:P het is hartstikke goed om daar over na te denken. Al hebben we ook het idee dat het product zichzelf wel redelijk goed gaat verkopen bij wijze van spreken. Goed dat de site steeds meer als belangrijkste communicatiemiddel gebruikt wordt. Bij de Medewerkers gezocht is de vacature betatesters ingetrokken is blijkbaar voor het moment voldoende zo.
  zondag 17 mei 2009 @ 11:46:46 #271
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_69112573
quote:
Op vrijdag 15 mei 2009 19:51 schreef Stelletje20jaar het volgende:
En zie hier PR aanbod!:P het is hartstikke goed om daar over na te denken. Al hebben we ook het idee dat het product zichzelf wel redelijk goed gaat verkopen bij wijze van spreken. Goed dat de site steeds meer als belangrijkste communicatiemiddel gebruikt wordt. Bij de Medewerkers gezocht is de vacature betatesters ingetrokken is blijkbaar voor het moment voldoende zo.
na effe gelezen te hebben heb ik hier een citaat:
quote:
15 mei 2009:
Hopelijk stel ik niet teveel mensen teleur, maar het zal ondertussen wel duidelijk zijn dat ik 9 of 10 mei ook niet heb gered als releasedatum voor de beta. Er moet nog teveel gebeuren om de bugs die uit de 'alpha-test' kwamen weg te werken en starten bij een nieuwe werkgever (na 2 weken vakantie eind vorige maand) helpt daar niet echt bij . Dus helaas kan ik voorlopig even geen 'nieuwe' releasedatum noemen voor de beta, aangezien ik geen idee heb hoeveel tijd het nog gaat kosten en ik wil niet valse verwachtingen blijven wekken. Hou deze pagina in de gaten voor updates, zodra ik een wat beter vermoeden heb dat het spel testklaar is laat ik dat weten.
  maandag 18 mei 2009 @ 15:20:17 #272
238711 Mr_Brownz
is niet bruin
pi_69152638
Tvp, zeker ff in de gaten houden voorlopig
pi_69153187
Jup. Leuk. Houden we in de gaten. Een nieuw huis moet goed ingewijd worden.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_69204681
Met veel intresse dit topic gelezen, heb met mijn vriendin weleens een soortgelijk spel gedownload, maar dat sloeg nergens op.

Als ik mijn steentje kan bijdragen met wat testwerk of eventueel wat hulp met ontwikkelen, laat maar weten. Ben zelf al jaren werkzaam als c# developer. Vooral testen vanuit een mede-programmeurs oog is misschien handig?
pi_69213564
Weet je nog welk spel dat was? Vast geen Nederlandstalig spelletje:) Kan je op het forum van de site ook verder bespreken! We zullen daar hier niet verder over uitweiden. Het programmeren is al in heel ver stadium, een beta in opkomst maar wie weet als klankbord of bij het door ontwikkelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')