abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55862028
quote:
Op maandag 7 januari 2008 22:42 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dit is iets waar ik het volledig oneens mee ben.
De beveiliging van de computer moet de verantwoordelijkheid zijn van de gebruiker. Niet van MS.
Het enige waar MS voor moet zorgen is dat het OS niet lek is.
Als een besturingssysteem niet lek is kunnen er ook geen virussen voor bestaan.
pi_55862142
vista rulez
pi_55862884
quote:
Op maandag 7 januari 2008 23:21 schreef de_sapje het volgende:

[..]

Als een besturingssysteem stuk software niet lek is kunnen er ook geen virussen voor bestaan.
even aangepast zodat het wat algemener overkomt...

1) een stuk software is door mensen gemaakt dus per definitie nooit foutloos
2) zodra een stuk software veel gebruikt wordt, worden er meer virussen gemaakt en fouten gevonden.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 8 januari 2008 @ 09:01:43 #229
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55865907
Sowieso is een virus of een trojan gewoon een applicatie die door de user gestart moet worden. Wormen zouden voorkomen kunnen worden als een OS niet lek zou zijn.

Overigens gaat de wet van de grote aantallen niet altijd op. Apache vs IIS is daar het bekenste voorbeeld van geweest.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 10:04:58 #230
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_55866983
Mensen die een illegale versie van Vista op hun upgraded Pentium III zetten, en zich er over verwonderen dat dit OS blijft hangen
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  dinsdag 8 januari 2008 @ 10:07:14 #231
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_55867023
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 09:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Sowieso is een virus of een trojan gewoon een applicatie die door de user gestart moet worden. Wormen zouden voorkomen kunnen worden als een OS niet lek zou zijn.

Overigens gaat de wet van de grote aantallen niet altijd op. Apache vs IIS is daar het bekenste voorbeeld van geweest.
idd eerst het spul ff scannen, of als je het niet zeker weet in de kliko

bij bestanden als mp3.exe. mpeg.exe kun je ook wel na gaan dat het niet klopt
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  dinsdag 8 januari 2008 @ 12:30:55 #232
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_55870296
quote:
Op maandag 7 januari 2008 21:45 schreef YuckFou het volgende:

[..]

¤ 549 was de laagste prijs die ik kon vinden
Maar eerlijk is eerlijk, ik heb ze alleen maar met Vista Home gezien, en niet met XP, misschien heb je hier wat aan, maar goed, hij is niet van jou en je krijgt toch binnenkort je eigen dus ik wens je onwijs veel succes met het vinden van een laptop die nog met XP uitgeleverd wordt, ze zijn er wel, maar t is wel ff zoeken
Ja, 550 ex btw, dat geintje ken ik, dat is dus ruim 650 euro incl. Ik kan hem ook voor 630 (inclusief) bestellen bij een webstore, maar dan haal ik hem liever voor 70 meer op bij een winkel in de buurt, zodat ik er mee terug kan gaan als er iets mis is.

Maar ik heb gisteren het exemplaar van mn broer al in handen gehad, en het kreng heeft gewoon een voorgeinstalleerde versie van Vista. Zonder verkopen zal dus lastig worden, het staat al op de HD.

Overigens had ik al in dat betreffende topic op Got gepost, maar toch bedankt
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_55878439
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 09:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Sowieso is een virus of een trojan gewoon een applicatie die door de user gestart moet worden.
Dit heb ik nog nooit gehoord (zonder te willen beweren dat ik alles weet en/of hoor). Dus als ik maar nooit onvertrouwde applicaties start, krijg ik nooit een virus?
Dat is me een beetje lastig om te geloven.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 18:02:27 #234
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_55878596
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 17:56 schreef Osramp het volgende:

[..]

Dit heb ik nog nooit gehoord (zonder te willen beweren dat ik alles weet en/of hoor). Dus als ik maar nooit onvertrouwde applicaties start, krijg ik nooit een virus?
Niet helemaal waar volgens mij, maar dit geldt toch zeker voor 99,99 procent van alle virussen ja.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 8 januari 2008 @ 18:17:54 #235
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55878904
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 17:56 schreef Osramp het volgende:

[..]

Volgens de definitie wel ja. Een virus is een applicatie die actief gestart moet worden en zich dan vermenigvuldigd. Een trojan is een virus dat vermomd als andere applicatie de eigenaar uitnodigd de app te starten. Een worm komt binnen via een lek en nestelt zich op een plek waar hij automatisch gestart wordt.

Maar.... vele mail applicaties hebben 'voorvertoning' waarmee je onbedoeld een virus kan starten. In principe is de applicatie dan nog steeds actief gestart.
pi_55879341
1 jaar vista gebruikt zonder problemen, na installatie werkte alles meteen. Ik ben weer terug naar xp omdat ik er toch dagelijks mee werk en de interface ook ietsjes fijner vind, sorry, een probleem op een computer maak je meestal zelf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')