abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55774114
Er zijn momenteel weer veel interessante singer - songwriters. In de topcategorie hoort echter duidelijk Stephen Fretwell.

Wie is deze man? Hij werd in 1981 geboren in het Engelse Scunthorpe, vooral bekend door de troosteloze voetbalclub die nog kick and rush speelt en spitsen heeft zonder tanden. Verder is er weinig te doen en dus ging Fretwell Bob Dylan draaien. Zijn grootouders waren zo vriendelijk hem een gitaar te lenen en daarvoor verdienen deze mensen een dik compliment. Vanaf toen ging Fretwell namelijk songs componeren en nadat hij twee dagen op de universiteit had gezeten besloot hij zich op de muziek te storten. Hij sloot aan bij de scene in Manchester en bracht na enkele EP's zijn eerste langspeler uit, genaamd Magpie.

Dit werd een prima plaat en eigenlijk één van de best bewaarde geheimen van de laatste jaren uit Engeland. Via via kreeg hij ook in Nederland wat bekendheid en dat was meer dan terecht! Magpie stond vol fantastische liedjes, steunend op de fraaie poëzie van Fretwell en zijn gitaarspel. Zijn stem doet denken aan die van Jeff Tweedy en Leonard Cohen.

Eind vorig jaar kwam er dan een opvolger, getiteld Man On The Roof

Opnieuw een topalbum! Luister naar een song als Funny Hat en je snapt direct waarom deze man een enorm talent is. Nog altijd maar 26, dus er komt hopelijk nog veel moois aan.

Omarm hem hier al en geniet mee. Want zoals dat tegenwoordig gaat in muziekland worden de echte helden niet echt bekend....
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_55774499
Was hier niet al een topic over? "Magpie" heeft net niet mijn album top 100 gehaald, "Emily" wel de single top 100.

Ik zal dat nieuwe album eens checken!
  vrijdag 4 januari 2008 @ 17:57:41 #3
11502 nipeng
The last ride is free
pi_55776311
Ken er zo snel geen topic van vinden. Wel wat een referentie in het Hele mooie kleine ingetogen liedjes O+ topic.
pi_55805868
Wat ik totnogtoe gehoord heb van het nieuwe album bevalt me wel
  zaterdag 5 januari 2008 @ 22:08:10 #6
71333 BUG80
Stop making sense
pi_55808513
Ik moet zeggen dat ik Magpie beter vind dan Man on the Roof. Maar toch een fijn album, hoor.
  zondag 6 januari 2008 @ 10:01:37 #7
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_55818017
Ik zal t ook eens gaan checken
pi_74770489
Stephen Fretwell is echt veruit één van mijn lievelings singer/songwriters. het lijkt me geweldig als hij nog een keertje naar Nederland komt, dan ga ik er sowieso heen.

Een andere vraag die wel in dit topic hoort. Ik heb nu beiden albums compleet grijs gedraait, magpie en man on the roof. Maar op de website van Fretwell staat een nummer "What" welke ik persoonlijk echt geweldig vind. Maar nergens kan ik dat nummer vinden op EP, LP of CD. Iemand enig idee hoe hieraan te komen, of iemand die hem wel is tegengekomen?

Edit: Tevens vind ik het wel jammer dat de aandacht voor briljante artiesten als deze toch wel heel klein is. Een aantal reacties sinds 2008 :p . Maargoed dat hoort bij het verfijnde muziek-smaak gedeelte denk ik.

[ Bericht 15% gewijzigd door Inverted_World op 17-11-2009 00:55:40 ]
It's you my love, you who are the stranger
pi_74816265
Mooie kick trouwens, was al bijna vergeten dat ik niet echt lopende topic ooit had geopend. Wel terecht destijds en nu nog wel.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')