FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / [TK] Vrachtwagen, z.g.a.n. Slechts 1x gebruikt.
Barcaconiavrijdag 4 januari 2008 @ 13:16


Te koop aangeboden: Deze vrachtwagen, slechts 1x op Valkenswaard gebruikt, splinternieuw nog dus.
Te koop wegens aflassing van rally.

Vraagprijs: ¤300.000,-
Ridocarvrijdag 4 januari 2008 @ 13:29
Is zo'n ding maar 3 ton waard?
sangervrijdag 4 januari 2008 @ 13:36
Minder nog denk ik. Volgens mij heeft hij geen typegoedkeuring en mag dus niet op de openbare weg.
Lord_Vetinarivrijdag 4 januari 2008 @ 13:37
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 13:36 schreef sanger het volgende:
Minder nog denk ik. Volgens mij heeft hij geen typegoedkeuring en mag dus niet op de openbare weg.
Jawel hoor. Ze hebben ook gewoon kentekens. De rally gaat namelijk (deels) over openbare wegen.
Juup©vrijdag 4 januari 2008 @ 13:39
Aflassing???
Ridocarvrijdag 4 januari 2008 @ 13:39
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 13:36 schreef sanger het volgende:
Minder nog denk ik. Volgens mij heeft hij geen typegoedkeuring en mag dus niet op de openbare weg.
Hoe willen ze dan half Europa door met deze auto? Of gelden er dan andere regeltjes?
sangervrijdag 4 januari 2008 @ 13:39
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 13:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Jawel hoor. Ze hebben ook gewoon kentekens. De rally gaat namelijk (deels) over openbare wegen.
Ik zie op die van Stacey geen kenteken eerlijk gezegd.
-chefke-vrijdag 4 januari 2008 @ 13:39
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 13:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Jawel hoor. Ze hebben ook gewoon kentekens. De rally gaat namelijk (deels) over openbare wegen.
jip die hebben gewoon een kenteken ik heb me afgelopen weekend nog laten inhalen door de jumbo parijs dakar truck in de buurt van veghel dat geluidje jumie
daNpyvrijdag 4 januari 2008 @ 13:41
Volgens mij is het wel iets meer als 3 ton voor een vrachtwagen.
Een beetje klare rallywagen zit al in die prijscategorie.

Bovendien is TS vast niet de eigenaar van de afgebeelde vrachtwagen, ...
Herr.Flickvrijdag 4 januari 2008 @ 13:46
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 13:39 schreef Juup© het volgende:
Aflassing???
Ja, ze zijn klaar met lassen, nu beginnen ze weer aan een nieuwe!
Zjummievrijdag 4 januari 2008 @ 13:47
Is die vrachtwagen van de vrachtwagen afgevallen ?

matig, i know
Grippervrijdag 4 januari 2008 @ 13:48
Ik heb wel interesse, maar maak me een beetje zorgen of dat ding wel voldoende koppel heeft om de col du galibier over te komen met mn zware caravan erachter...
Barcaconiavrijdag 4 januari 2008 @ 13:48
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 13:46 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Ja, ze zijn klaar met lassen, nu beginnen ze weer aan een nieuwe!
Ja weet ik veel, ik ben geen expert op het gebied van taal
Isdatzovrijdag 4 januari 2008 @ 13:49
Hey, valkenswaard in de OP

daar woon ik
Isdatzovrijdag 4 januari 2008 @ 13:49
eurocircuit ftw
Yngwievrijdag 4 januari 2008 @ 13:50
Tja, aflassing van Dakar is gewoon kut.. de trucks van m'n werk komen vanavond ook alweer richting NL. Had toch liever de race gereden gezien
DarkerThanBlackvrijdag 4 januari 2008 @ 13:51
Verkoop je die 4 lampen ook los? Ik heb ook interesse in die gele spiegels.
Jernau.Morat.Gurgehvrijdag 4 januari 2008 @ 13:54
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 13:39 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Hoe willen ze dan half Europa door met deze auto? Of gelden er dan andere regeltjes?
Daar worden ontheffingen voor afgegeven, speciaal voor de rally.

De trucks (en auto's) die voor die rally gebruikt worden mogen zonder aanpassingen daarna niet zomaar de weg op. Mijn vorige werkgever sponsorde een (toen nog) Parijs-Dakar team, en de gebruikte wagens werden daarna voor promotie-doeleinden gebruikt. Maar daar moest eerst wat aan gesleuteld worden voordat die gewoon de weg op mochten. (Met name op het vlak van de geluidsproductie en de brandstoftanks.) En en een 4- of 5-punts gordel was volgens mij officieel ook niet toegestaan.

De 4x4 wagens hebben doorgaans een type-goedkeuring, maar die is uiteraard vervallen na het 'rally-klaar' maken, vanwege de bovenstaande punten. Van de vrachtwagens weet ik het niet, maar als ze al gebaseerd zijn op normale productie-wagens dan zal de type-goedkeuring na het gesleutel ook wel niet meer geldig zijn verwacht ik.
Barcaconiavrijdag 4 januari 2008 @ 13:55
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 13:51 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Verkoop je die 4 lampen ook los? Ik heb ook interesse in die gele spiegels.
Doe een goed bod en ze zijn van jou! Als er gegadigden zijn voor de rest tenminste.
Oosthoekvrijdag 4 januari 2008 @ 13:55
Passen die banden onder mn skelter?
Barcaconiavrijdag 4 januari 2008 @ 13:56
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 13:54 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Daar worden ontheffingen voor afgegeven, speciaal voor de rally.

De trucks (en auto's) die voor die rally gebruikt worden mogen zonder aanpassingen daarna niet zomaar de weg op. Mijn vorige werkgever sponsorde een (toen nog) Parijs-Dakar team, en de gebruikte wagens werden daarna voor promotie-doeleinden gebruikt. Maar daar moest eerst wat aan gesleuteld worden voordat die gewoon de weg op mochten. (Met name op het vlak van de geluidsproductie en de brandstoftanks.) En en een 4- of 5-punts gordel was volgens mij officieel ook niet toegestaan.

De 4x4 wagens hebben doorgaans een type-goedkeuring, maar die is uiteraard vervallen na het 'rally-klaar' maken, vanwege de bovenstaande punten. Van de vrachtwagens weet ik het niet, maar als ze al gebaseerd zijn op normale productie-wagens dan zal de type-goedkeuring na het gesleutel ook wel niet meer geldig zijn verwacht ik.
Wat een lulkoek Op elke auto is gewoon een kenteken, dat is verplicht door de organisatie. Elke auto moet de op de openbare weg mogen rijden.
Barcaconiavrijdag 4 januari 2008 @ 13:56
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 13:55 schreef Oosthoek het volgende:
Passen die banden onder mn skelter?
Wat voor een skelter heb je?
koudhiervrijdag 4 januari 2008 @ 14:04
zijn er nog voorrijkosten?
sangervrijdag 4 januari 2008 @ 14:05
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 13:56 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Wat een lulkoek Op elke auto is gewoon een kenteken, dat is verplicht door de organisatie. Elke auto moet de op de openbare weg mogen rijden.
De eisen daar kunnen weleens anders liggen dan in bv. Nederl;and
Alexxxxxvrijdag 4 januari 2008 @ 14:10
Heeft Kamaz nu geen assistentie-Niva te koop?
Jernau.Morat.Gurgehvrijdag 4 januari 2008 @ 14:14
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 13:56 schreef Barcaconia het volgende:

[..]

Wat een lulkoek Op elke auto is gewoon een kenteken, dat is verplicht door de organisatie. Elke auto moet de op de openbare weg mogen rijden.
Eh, nee hoor. Want op bijvoorbeeld een Pajero met de hele achterbak omgetoverd tot benzinetank, en een geluidsproductie die ver boven de wettelijke eisen ligt ga jij echt geen kenteken krijgen. Daar worden voor een rally als Dakar gewoon ontheffingen voor aangevraagd. Wil je hem na die rally weer gaan gebruiken, dan moet je het zaakje weer terugbouwen tot het ding aan z'n type-goedkeuring voldoet, of hij binnen de wettelijke eisen zit, en er apart een kenteken voor aanvragen.
Dr_Flashvrijdag 4 januari 2008 @ 14:18
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 13:39 schreef Juup© het volgende:
Aflassing???
Nee. Afgelasting.
Mikkievrijdag 4 januari 2008 @ 14:33
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 21:51:29 ]
Barcaconiavrijdag 4 januari 2008 @ 16:02
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 14:14 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Eh, nee hoor. Want op bijvoorbeeld een Pajero met de hele achterbak omgetoverd tot benzinetank, en een geluidsproductie die ver boven de wettelijke eisen ligt ga jij echt geen kenteken krijgen. Daar worden voor een rally als Dakar gewoon ontheffingen voor aangevraagd. Wil je hem na die rally weer gaan gebruiken, dan moet je het zaakje weer terugbouwen tot het ding aan z'n type-goedkeuring voldoet, of hij binnen de wettelijke eisen zit, en er apart een kenteken voor aanvragen.
Sorry, ook die hebben een kenteken. Ook voor door-het-jaar-heen gebruik. Dan is het wel zo dat je er niet op zondagmiddag mee bij de supermarkt mag staan, maar zolang het voor reclame/training/opbouwdoeleinden gebruikt wordt is dat toegestaan, en dat is een zeer rekbaar begrip
RealZeusvrijdag 4 januari 2008 @ 18:55
Is het wel een euro-5 motor?
Youpvrijdag 4 januari 2008 @ 19:18
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 14:14 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Eh, nee hoor. Want op bijvoorbeeld een Pajero met de hele achterbak omgetoverd tot benzinetank, en een geluidsproductie die ver boven de wettelijke eisen ligt ga jij echt geen kenteken krijgen. Daar worden voor een rally als Dakar gewoon ontheffingen voor aangevraagd. Wil je hem na die rally weer gaan gebruiken, dan moet je het zaakje weer terugbouwen tot het ding aan z'n type-goedkeuring voldoet, of hij binnen de wettelijke eisen zit, en er apart een kenteken voor aanvragen.
ja het zelfde als enduromotoren etc. die gaan geknepen naar de importeur (voor emissie eisen), krijgen een typegoedkeuring en vervolgens worden ze ontgrenst en rijden ze op de weg. eens een kenteken altijd een kenteken... als je een illegale uitlaat onder je motorfiets hangt wil dit nog niet zeggen dat het kenteken vervalt

zo veel auto's op de weg waar spullen op of aan zitten die officieel niet toegestaan worden... denk je dat daar ook maar even naar gekeken wordt?
Youpvrijdag 4 januari 2008 @ 19:19
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 14:05 schreef sanger het volgende:

[..]

De eisen daar kunnen weleens anders liggen dan in bv. Nederl;and
in nederland een kenteken? dan kan je in het buitenland ook rijden... alleen voor engeland en australie etc. moet je even de verlichting een stukje afplakken.
allsystemshaltvrijdag 4 januari 2008 @ 21:37
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 13:48 schreef Gripper het volgende:
Ik heb wel interesse, maar maak me een beetje zorgen of dat ding wel voldoende koppel heeft om de col du galibier over te komen met mn zware caravan erachter...
Dat ken net
kabelhaspelzaterdag 5 januari 2008 @ 17:57
Ik heb baat bij de voorbumper
StateOfMindzaterdag 5 januari 2008 @ 18:13
Schopje naar V&A??
T42maandag 7 januari 2008 @ 15:51
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 13:39 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik zie op die van Stacey geen kenteken eerlijk gezegd.
foto die gemaakt is voor promotie dus haal je die er dan effe af lijkt me.

maar rond veghel rijden ze wel vaker paar jaar geleden werden de alu kooien gebouwd in beek en donk. en kwamen ze daar gewoon naar toe gereden.
Yngwiemaandag 7 januari 2008 @ 16:14
quote:
Op maandag 7 januari 2008 15:51 schreef T42 het volgende:

[..]
en kwamen ze daar gewoon naar toe gereden.
Yup... hier rijden ze zeker tijdens de voorbereiding ook regelmatig het terrein op en af. Kijk maar eens op de foto op de bovenste rij, tweede van rechts. Duidelijk een kenteken te zien

http://www.dakar-derooy.com/nl/index.php?categoryid=3&p17_sectionid=11