abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55732754
Hallo,

Ik ben inmiddels volgens de wet volwassen en ben momenteel sportloos. Aangezien ik toch wel vaker de deur uit wil is het beoefenen van handbal wellicht een optie. Goed voor de gezondheid, sociale contacten etcetera.

Ik heb al eerder eraan gedacht om op handbal te gaan, alleen speelt er altijd één psychologisch ding mee waarom ik er toen van heb afgezien. Ook nu is dit de reden waarom ik twijfel of ik wel op handbal moet gaan.

Ik ben namelijk nogal 'oud' om met een sport te beginnen, en als ik nu op een sport ga zal ik waarschijnlijk de slechtste zijn, terwijl ik hier een hekel aan heb. De eventueel scheldende teamgenoten kan ik wel aan, maar ik vind het voor mezelf niet leuk als ik maar steeds weer de oorzaak zou zijn van het eventuele verlies. Stel ik was nog 'jong' (10 jaar oid) dan was iedereen 'slecht' en ben je geen buitenbeentje

Iemand tips of andere adviezen die mij kunnen overtuigen om toch op handbal te gaan met mijn 'oude' leeftijd?
Drink geen bier, je doet al gek genoeg
  woensdag 2 januari 2008 @ 22:31:24 #2
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_55733037
Dude, doen wat je leuk vind. Als je 95 bent en je kunt niet meer handballen zul je er vast spijt van hebben.

Merk je na een maand dat je het om wat voor reden niet leukt vind dan stop je er lekker mee.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
pi_55733106
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 22:19 schreef donpsp het volgende:
Iemand tips of andere adviezen die mij kunnen overtuigen om toch op handbal te gaan met mijn 'oude' leeftijd?
Ja. Je bent achttien, dus dan zijn je hersens nog meer dan soepel genoeg om nieuwe technieken en informatie op te nemen.

Rennen, springen en een klein balletje in een doel tyfen moet dan ook nog wel te doen zijn.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  Boks-Chick woensdag 2 januari 2008 @ 22:40:42 #4
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_55733283
Gewoon naar een vereniging toegaan, en gewoon informeren in hoeverre dat het mogelijk is om als 18-jarige met nauwelijks handbalervaring lid te worden van de vereniging.
lolwut
pi_55733317
Naar die club gaan en je inschrijven. Je zal het vanzelf wel leren
stupidity has become as common as common sense was before
  woensdag 2 januari 2008 @ 22:43:05 #6
10995 WasQ
Godmiljaar!!
pi_55733352
En ga eventueel in een recreatie-divisie (in elk geval in het begin). Die gasten spelen voor het plezier, en zullen je echt niet uitschelden als je voor open doel misschiet. Tenzij je in een kutteam zit natuurlijk
Ook gaat het daar niet om het winnen, dus is het minder erg om niet bij de besten te horen. Bovendien is de kans aanwezig dat er meer zoals jij inzitten, die het spelletje nog niet lang spelen...
Doe maar jong ik heb toch geen muil!
pi_55733362
Ga gewoon! Je merkt vanzelf hoe of wat. Bij dit soort twijfels zeg ik ALTIJD: doen!
Je hebt werkelijk he-le-maal niets te verliezen...
pi_55733495
Nee inderdaad, ik wil graag ook sporte en zit met hetzelfde probleem
Ook 18 jaar en momenteel sportloos. Ik wil wel voetballen of tennissen.

Voetbal, nu nog beginnen is ook niet een goed idee misschien?

tennissen kan ik daarintegen, wel! Dus misschien dat, of beide
  woensdag 2 januari 2008 @ 22:50:14 #9
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_55733545
Herkenbaar, derhalve tvp.
pi_55733824
Ga gewoon! Je merkt vanzelf hoe of wat. Bij dit soort twijfels zeg ik ALTIJD: doen!
Je hebt werkelijk he-le-maal niets te verliezen...

Ow wacht, dat zei ik al
pi_55733891

Ow wacht, dat zei ik al
pi_55734105
Gewoon gaan gast! Met een sport beginnen kan op elke leeftijd (mits je er niet professioneel in verder wilt). Vaak zien de clubs ook graag nieuwe en gedreven sporters!

-xxx-
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_55734144
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 23:02 schreef Matje-1989 het volgende:

Ow wacht, dat zei ik al
pi_55734700
TS, studeer je toevallig of ga je binnenkort studeren? In dat geval zou een studentenhandbalvereniging ideaal voor je zijn. Bij zo'n vereniging zitten over het algemeen best wat studenten die pas zijn begonnen met handbal en gewoon zin hebben om een nieuwe sport te proberen. Heel wat meer dan bij een "normale" burgervereniging.

Mocht dat niet het geval zijn, ook geen probleem. Iig gewoon gaan en een paar trainingen mee doen!!
pi_55734944
Tnx voor de reacties!

Ik was eigenlijk van plan om me aan te sluiten bij Vlug&Lenig.. dat is een handbalvereniging die hier bij mij 200 meter vandaan ligt. De andere mogelijkheden van 'clubjes' zijn waarschijnlijk wat verder uit de buurt, en ik studeer inderdaad, alleen dat is ook behoorlijk uit de buurt.

Misschien dat ik het inderdaad gewoon moet doen, en als het niks is weer gewoon eraf gaan.
Drink geen bier, je doet al gek genoeg
pi_55735397
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 23:32 schreef Hedgehog het volgende:
TS, studeer je toevallig of ga je binnenkort studeren? In dat geval zou een studentenhandbalvereniging ideaal voor je zijn. Bij zo'n vereniging zitten over het algemeen best wat studenten die pas zijn begonnen met handbal en gewoon zin hebben om een nieuwe sport te proberen. Heel wat meer dan bij een "normale" burgervereniging.

Mocht dat niet het geval zijn, ook geen probleem. Iig gewoon gaan en een paar trainingen mee doen!!
Ik studeer wel

Dus beginnen met sporten, hoppa

Zal er volgende week meteen achteraan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')