abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55717561
Heeft hier iemand ervaringen met cursussen / trainingen van managementvaardigheden, bijvoorbeeld bij de De Baak, Schouten en Nelissen? Welke andere organisaties bieden dergelijke dingen aan?

Meer specifiek gaat het om trainingen gericht op beginnend leidinggevenden.
pi_55718496
Ja, ik heb als teamcoordinator (in de zorg) ooit cursussen van Schouten en Nelissen gevolgd; erg goed. Zij werden door het bedrijf waar ik werkte ingehuurd.
Ook de boekjes van uitgeverij Thema, die zij gebruiken zijn erg goed. Ook als je geen cusussen volgt zijn sommige boekjes aanraders.
http://www.thema.nl/default.asp?id=1695
  woensdag 2 januari 2008 @ 11:22:43 #3
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55718551
Ik heb wel de nodige 'zachte trainingen' gehad (Schouten/Nelissen, Nimo), en ben er niet helemaal kapot van. De kwaliteit van zo'n training staat of valt met de kwaliteit van de trainer, en die is, erm, nogal wisselend. Varieert van politiek-correcte hippies(S/N) tot ex-projectleiders die ontdekten dat ze trainingen geven veel leuker vonden (Nimo) of trainers die gewoon hun lesje opdreunden (ook Nimo).

Tip: zorg er wel voor dat je zo'n training extern kunt volgen; als je met 8 andere lui van je eigen bedrijf op training mag, dan is het ook leuk, maar dan moet je die training vooral gebruiken om intern te netwerken. Verder heb je er weinig aan. Een cursus theatersport volgen is IMHO veel efficienter.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_55718619
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 11:22 schreef gronk het volgende:
De kwaliteit van zo'n training staat of valt met de kwaliteit van de trainer, en die is, erm, nogal wisselend.
Ja precies, dat lijkt mij ook. Van het programma e.d. kun je je van tevoren wel een indruk vormen, maar hoe de trainers zijn is maar afwachten. Vandaar dat ik benieuwd ben hoe mensen dat in de praktijk hebben ervaren.
  woensdag 2 januari 2008 @ 11:32:56 #5
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55718738
Bij S/N (en de Baak ook) krijg je in ieder geval een intake-gesprek. Je kunt dat wel een beetje gebruiken om te polsen wat voor trainer je krijgt, maar dat blijft lastig.

Vlak overigens ook de invloed van mede-cursisten/deelnemers niet uit: bij S/N zat ik in een groepje waar 2 dames zaten die eigenlijk beter op hun plaats waren bij het RIAGG. Een omdat ze zelf niet spoorde; een andere omdat ze in een werksituatie zat die gewoon beroerd was, en waar geen training iets aan zou kunnen verhelpen.

Overigens, als 'je eigen bedrijf' nogal star is, dan kun je trainingen volgen wat je wilt, 't helpt toch geen kont.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_55732556
Bij de Baak kan je in ieder geval vooraf zien wie het programma gaan geven. De baak is als organisatie erg goed (het is allemaal erg goed georganiseerd). Het niveau van de trainers is erg verschillend; van jonge mensen die vooral zichzelf fantastisch vinden maar inhoudelijk niets te melden hebben tot ervaren rotten die ontzettend goed zijn. Mijn ervaring is dat vooral de oudere trainers erg goed zijn.

Van de andere bureaus weet ik niets. Wel heb ik nog een bureau voor je lijstje; http://www.krauthammer.nl geen ervaring mee, maar hoor er veel goede dingen over.
  woensdag 2 januari 2008 @ 22:16:04 #7
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55732657
Sowieso is mijn ervaring dat oudere trainers (met 'echte' werkervaring) erg OK zijn.
pi_55732863
Ik heb goede ervaringen met de Baak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')