Het zijn Noren die de Deense taal parodieren.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 18:49 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
WTF is dat nou voor een taalAls alle Denen zo praten hebben ze wel een aparte stem
![]()
Maar wellicht is dit wat overdreven gedaan omdat het een tv-show is.
En klinkt hun taal echt zoveel anders dan het Noors? Ik ben nog niet in één van deze landen geweest, dus ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat het Deens tot de Noord-Germaanse talen behoort.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:00 schreef Fogel het volgende:
[..]
Het zijn Noren die de Deense taal parodieren.
Ik vind Noors en Zweeds veel meer op elkaar lijken. Een pratende Noor kan ik wel enigszins volgen.quote:Op zondag 4 januari 2009 18:52 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
En klinkt hun taal echt zoveel anders dan het Noors? Ik ben nog niet in één van deze landen geweest, dus ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat het Deens tot de Noord-Germaanse talen behoort.
Ja dat wil ik wel. Dat gedeelte valt onder het gebied V-Jylland. (west jylland). Daar -whide sande- zijn veel campings alsmede veel -mooie- zomerhuisjes van denen, duitsers en ook nederlanders. DK heeft een rem gezet op de aankoop van zomerhuisjes door buitenlanders.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:53 schreef psv-gomes het volgende:
ff gegoogled, en volgens google is het een uur van elkaar vandaan
(hvide sande naar jou plekkie) http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=hvide%20sANDE&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=il
dus als je wilt kan je me misschien wat vertellen over dat gedeelte van denemarken
Nog even een bijzonderheid, zo.n 1000 jaar geleden kwamen de vikingen met hun boten naar europa om nogal te plunderen en te roven, maar ze hebben ook nederzettingen gezet.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 22:53 schreef psv-gomes het volgende:
ff gegoogled, en volgens google is het een uur van elkaar vandaan
(hvide sande naar jou plekkie) http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=hvide%20sANDE&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=il
dus als je wilt kan je me misschien wat vertellen over dat gedeelte van denemarken
quote:Op zondag 4 januari 2009 18:52 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
En klinkt hun taal echt zoveel anders dan het Noors? Ik ben nog niet in één van deze landen geweest, dus ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat het Deens tot de Noord-Germaanse talen behoort.
Hij is indd wel lachen.quote:
Dat kan je niet menenquote:Op zondag 4 januari 2009 23:48 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik spreek vloeiend Noors, maar in Denemarken spreek ik Engels omdat ik anders hun Deense reacties niet begrijp...
Stomdronken Noren zijn nog steeds beter te verstaan terwijl ze aan het kotsen zijn dan Denen die nuchter normaal praten(OK, ik overdrijf een klein beetje hier)
De geschreven taal is scheelt niet veel met het Noors maar de Deens uitspraak is gewoon compleet gestoord. Buitenlanders snappen niet hoe Nederlanders (naja, volk uit west-nederland) de harde G uit hun strot krijgen... op dezelfde manier kan je je afvragen hoe Denen hun stembanden zo kunnen misbruiken om hun taal uit te spreken, maar dan bij ieder woord en niet alleen 1 specifieke letter.
Dat bedrijf uit Randers of werk je voor de concurrent uit Brande?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:34 schreef Erwin_Br het volgende:
Leuk land. Ik kom er regelmatig omdat ik momenteel voor een Deense windturbine fabrikant werk.
Ik ben het met je eens dat stomdronken Zweden niet te verstaan zijn, maar Denen zijn dat voor mij ook niet zelfs al zijn ze nuchter.quote:Op maandag 5 januari 2009 09:14 schreef Keksi het volgende:
[..]
Dat kan je niet menenStomdronken Zweden zijn niet te verstaan, deens is makkelijk...
Ja idd er zijn veel talen die buitenlanders gek en niet mooi vinden klinken. Ik ben zelf half-Frans en als mijn Franse familie hier komt valt hun vooral die harde G en K klanken van het Nederlands op. En als het Deens zo klinkt als in dat filmpje, vind ik dat ook raar klinken. Het hangt er vanaf waar je geboren bent, ik kan me dan ook best voorstellen dat er buitenlanders zijn die de Nederlandse taal niet echt mooi vinden (of juist welquote:Op zondag 4 januari 2009 23:48 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik spreek vloeiend Noors, maar in Denemarken spreek ik Engels omdat ik anders hun Deense reacties niet begrijp...
De geschrStomdronken Noren zijn nog steeds beter te verstaan terwijl ze aan het kotsen zijn dan Denen die nuchter normaal praten(OK, ik overdrijf een klein beetje hier)
even taal is scheelt niet veel met het Noors maar de Deens uitspraak is gewoon compleet gestoord. Buitenlanders snappen niet hoe Nederlanders (naja, volk uit west-nederland) de harde G uit hun strot krijgen... op dezelfde manier kan je je afvragen hoe Denen hun stembanden zo kunnen misbruiken om hun taal uit te spreken, maar dan bij ieder woord en niet alleen 1 specifieke letter.
Mijn deense vriendin heeft het lef om Duits wel mooi te vinden maar Nederlands niet... Ik heb geprobeerd het eruit te meppen maar het werkt nog niet echt...quote:Op maandag 5 januari 2009 23:27 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Ja idd er zijn veel talen die buitenlanders gek en niet mooi vinden klinken. Ik ben zelf half-Frans en als mijn Franse familie hier komt valt hun vooral die harde G en K klanken van het Nederlands op. En als het Deens zo klinkt als in dat filmpje, vind ik dat ook raar klinken. Het hangt er vanaf waar je geboren bent, ik kan me dan ook best voorstellen dat er buitenlanders zijn die de Nederlandse taal niet echt mooi vinden (of juist wel)
veel plezier in nederlandquote:Op zondag 4 januari 2009 20:30 schreef bendk het volgende:
[..]
Tot zover maar even, ben over 1 week weer bereikbaar. Moet naar NL toe
Ja, hoe durft ze!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 08:12 schreef Keksi het volgende:
[..]
Mijn deense vriendin heeft het lef om Duits wel mooi te vinden maar Nederlands niet... Ik heb geprobeerd het eruit te meppen maar het werkt nog niet echt...
Sorry, de Denen zijn toch echt de Friezen van Scandinaviëquote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:04 schreef TallMan het volgende:
Overigens zijn noren nog wel te verstaan, het zijn de zweden die een spraakgebrek hebben.
Denemarken en NL behoren wel tot de crimineelste EU landenquote:Op woensdag 31 december 2008 14:27 schreef bendk het volgende:
Denemarken is een land van beschaafde mensen die respect hebben voor andere mensen. Ze zijn vriendelijk en uitermate behulpzaam als dat nodig is.
Al reeds enkele jaren zijn de Denen het gelukkigste volk in Europa (onafhankelijk onderzoek). De Nederlander geniet hier een hoog aanzien. De reden daarvan is de Nederlandse boer die hier ruim aanwezig zijn. Door de vele Nederlandse -onzin- regels zijn deze hardwerkende en serieuze mensen gewoon weggepest.
Het inkomen is hoger dan in Nederland, de gezondheidszorg is pdf gratis. Wonen is hier zeer aangenaam. De meeste huizen staan vrij op een ruim stuk eigen grond. De prijzen van de huizen zijn pdf de helft dan die in Nederland. Het opleidingsniveau is hoog.
Denemarken is even groot als Nederland maar heeft 5.500.000 inwoners, waarvan 1.500.000 in en rondom Kopenhagen. De natuur is fabelachtig mooi en de zee is rondom het land. De Deen is een hardwerkende persoon. Ik woon hier nu 2,5 jaar en ik had dat eerder moeten doen.
Ik vind deze zorgelijker.. Hun har en Pik??quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:04 schreef TallMan het volgende:
Jesus, topic gaat hier ineens hard. Altijd leuk dat gedoe over de uitspraak. Kunnen de denen ook wat van overigens. In deze link even naar 2:09 gaan. Bijna iedere deen heeft me tot nu toe gevraagd wat ze nou zeggen in het Nederlands.
Overigens zijn noren nog wel te verstaan, het zijn de zweden die een spraakgebrek hebben.
Precies! Door die half uitgevoerde liquidaties van de afgelopen tijd lijkt het wel Las Vegas hier...quote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:34 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Denemarken en NL behoren wel tot de crimineelste EU landen
Die Hells Angels ruimen elkaar mooi op dan.quote:Op woensdag 7 januari 2009 08:13 schreef Keksi het volgende:
[..]
Precies! Door die half uitgevoerde liquidaties van de afgelopen tijd lijkt het wel Las Vegas hier...
In ieder geval een stuk beter dan de Limburgers van Scandinavië, dat zijn de Zweden namelijkquote:Op dinsdag 6 januari 2009 18:31 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Sorry, de Denen zijn toch echt de Friezen van Scandinavië
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |