Mijn advies: leer tabs te lezen en spelen. Aangezien ik denk niemand hier notenschrift voor gitaar gebruikt. Ook zul je (denk ik) heel weinig notenschrift vinden voor gitaar op internet.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:36 schreef collina85 het volgende:
Dag mensen,
Ik speel sinds een paar maanden gitaar en ben begonnen met gewoon notenschrift spelen. Dus geen tabulatuur, en ook geen akkoorden. Kan iemand mij vertellen of er van bekende nummers (bv top 40) notenschrift te vinden is op internet?
Groeten!
Onjuist. Ik speel ook regelmatig vanaf notenschrift (vooral met jazzmuziek).quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:39 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Mijn advies: leer tabs te lezen en spelen. Aangezien ik denk niemand hier notenschrift voor gitaar gebruikt. Ook zul je (denk ik) heel weinig notenschrift vinden voor gitaar op internet.
Volumeknoppen op zowel versterker als gitaar open? Gain/drive knop op amp verder open zetten?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:32 schreef DeLoet het volgende:
kheb nog een vraag
Ik speel nu een paar maanden op een epiphone G-400 van een vriend, maar sinds kort heb ik een probleem.
Als ik de switch op treble zet, is er clean niets aan de hand, maar als ik de overdrive op mijn versterker aanzet komt er nog maar heel weinig geluid uit. Als ik de switch in het midden of op rhythm zet is er niets aan de hand, zowel clean als overdriven.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik heb namelijk weinig technische kennis over gitaren en versterkers.
mvg
die staan open, maar het vreemde is dus dat hij op het halselement alleen clean goed versterkt, en op het brugelement zowel clean als overdrivequote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:46 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Volumeknoppen op zowel versterker als gitaar open? Gain/drive knop op amp verder open zetten?
Heb amper op andere gitaren gespeeld dus een echte vergelijking kan ik niet geven maar hij speelt lekker vind ik. Alleen de low E snaar raakt snel ontstemd. Heb pas wel bij iemand anders gespeeld daar vond ik het een stuk beter klinken, ik weet niet of dat aan de gitaar of de versterker lag. Hij heeft een Cube 30x, gitaar weet ik niet, zal ik nog eens vragen.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:24 schreef Deansensitized het volgende:
Zoeen ga ik ook nog eens halen. Hoe bevalt hij? Hoe speelt en klinkt het? Kan je me er wat over vertellen?
Heb er uiteraard wel eens op gespeeld, maar ben benieuwd naar jou ervaring
Guitar Pro incl Guitar Pro tabs, dan heb je zowel tabs als notenschrift.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:36 schreef collina85 het volgende:
Dag mensen,
Ik speel sinds een paar maanden gitaar en ben begonnen met gewoon notenschrift spelen. Dus geen tabulatuur, en ook geen akkoorden. Kan iemand mij vertellen of er van bekende nummers (bv top 40) notenschrift te vinden is op internet?
Groeten!
Geaard stoptcontact gebruiken en/of je gitaar shielden.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:16 schreef LollerSjaak het volgende:
Ja dat dacht ik ook maar het gekke is dat ik het alleen met dat plectrum heb of gewoon met mijn vingers. Ook als mn plectrum langs de snaar wrijf komt er een hoop gekraak uit de versterker.
Maar als het een aarde probleem is wat zou ik dan kunnen doen om het te verhelpen?
Ja, dat zou ik ook eens moeten, heb alleen (buiten de keuken) nergens geaarde stopcontacten... Als ik tegelijk mijn snaren en de verwarming vastpak, krijg ik best een flinke stroomstoot... Hoeveel volt zou dat verschil eigenlijk moeten zijn? Maar ik heb geen gekraak als ik mijn snaren aanraak.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:32 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Geaard stoptcontact gebruiken en/of je gitaar shielden.
Ik wil een SH-5 in mijn gitaar. Heb eens zo'n ding gehoord en idd, geeft veel output, maar is clean nog steeds erg mooi (zoals de JB), maar dirty ook erg stevig zoals de SH-6, die dan weer clean wat minder is.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:18 schreef Cynic het volgende:
[..]
Omdat ik die eigenlijk niet ken![]()
Die JB wel en die klinkt te gek. Maar zo te lezen is die sh-5 ook niet heel verkeerd. Ik moet niet teveel output hebben, het moet wel een beetje leuk blijven
Ben ik dan de enige die de GT lelijker vind dan de normale ?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 14:24 schreef Dribbel_ het volgende:
Die gibson SG GT is zo vetwaarom hebben ze nou geen cheapass epiphone versie ervan
nee, ik ben het met je eens.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:11 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Ben ik dan de enige die de GT lelijker vind dan de normale ?
Daar ben ik zelf ook nog niet uit. Wat de talkbox doet is dit:quote:Op vrijdag 4 januari 2008 04:53 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Heej, ik ga ook zeker weten zo'n talkbox maken, helemaal geweldig! Ik heb alleen 1 vraag.
Die jack, waar plug ik die nou in om ook nog geluid te horen. Ik wil hem namelijk over het gitaar geluid hebben via een normale setup, dus: Gitaar ---> Amp. Hoe krijg je het dan voor elkaar om het geluid te vervormen met de talkbox?
Klinkt inderdaad wat als een bekabelingsprobleempje...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:32 schreef DeLoet het volgende:
kheb nog een vraag [afbeelding]
Ik speel nu een paar maanden op een epiphone G-400 van een vriend, maar sinds kort heb ik een probleem.
Als ik de switch op treble zet, is er clean niets aan de hand, maar als ik de overdrive op mijn versterker aanzet komt er nog maar heel weinig geluid uit. Als ik de switch in het midden of op rhythm zet is er niets aan de hand, zowel clean als overdriven.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Ik heb namelijk weinig technische kennis over gitaren en versterkers.
mvg
Waarschijnlijk de versterker. Als je thuis een goedkoop [crappy] versterker hebt staan klinkt zelfs een Gibson Les Paul nog baggerquote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:56 schreef LollerSjaak het volgende:
Heb amper op andere gitaren gespeeld dus een echte vergelijking kan ik niet geven maar hij speelt lekker vind ik. Alleen de low E snaar raakt snel ontstemd. Heb pas wel bij iemand anders gespeeld daar vond ik het een stuk beter klinken, ik weet niet of dat aan de gitaar of de versterker lag. Hij heeft een Cube 30x, gitaar weet ik niet, zal ik nog eens vragen.
Fretbuz?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:56 schreef LollerSjaak het volgende:
Ik heb er wel een probleempje mee. Ik heb drie plectrums en met één plectrum heb ik een heel vaag probleem. Als ik een snaar, maakt niet uit welke, los aansla komt er een soort krakend geluid uit de versterker. Dit geluid krijg ik niet als ik met mijn andere hand een snaar aanraak of bijvoorbeeld het metaal van de switch waarmee je je pickups regelt. Dit heb ik alleen met dit plectrum, met de andere plectrums geen problemen. Ik heb het ook als ik een snaar gewoon los aansla met mijn vinger. Weet iemand wat er aan de hand is? [afbeelding]
Pickscrape!quote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:16 schreef LollerSjaak het volgende:
Ja dat dacht ik ook maar het gekke is dat ik het alleen met dat plectrum heb of gewoon met mijn vingers. Ook als mn plectrum langs de snaar wrijf komt er een hoop gekraak uit de versterker.
Maar als het een aarde probleem is wat zou ik dan kunnen doen om het te verhelpen?
quote:
Jaquote:Op vrijdag 4 januari 2008 16:22 schreef Aresdreams het volgende:
maar dean, aanbid je nu iets anders dan een dean? [afbeelding]
Bedrading nalopen?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:58 schreef Deansensitized het volgende:
Pickscrape! [ afbeelding ]
Gitaar shielden ja, of de bedrading even nalopen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |