abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 december 2007 @ 23:27:25 #1
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_55667375
Hallo,

Vandaag heb ik een keuken aangeschaft bij de De keukenkampioen. Heb daarna nog een en ander gezocht op internet naar aanleiding van klachten. Nu ben ik vrij weinig recente klachten tegen gekomen. Veel kritiek ging over het verkoopproces. Nu moet ik zeggen dat ik naar meerdere keuken boeren geweest ben oa Bruynzeel, Bruman, keukenconcurrent en nog een andere boer waarvan ik de naam niet meer weet.

- Bij de keukenconcurrent werd ik zeer agressief benaderd en ben dan ook vrijwel direct opgestapt.
- Bij Bruynzeel werd ik netjes te woord gestaan maar was ver boven mijn budget.
- Bij Brugman heb ik een offerte laten maken en had een keuken die goed binnen mijn budget paste.

Vervolgens ben ik naar de keukenkampioen gegaan en hier eentje gezien die binnen mijn budget paste maar toen medegedeeld dat ik nog verder ging kijken. Hier werd niet vreemd op gereageerd en er werd mij zelfs mede gedeeld zoveel mogelijk zaken te bezoeken! Later ben ik terug gegaan om een offerte aan te vragen (vandaag dus) Ik had om 10:15 de afspraak en was pas om 13:00 weg. De verkoper heeft alles verteld en gezegd en naar mijn mening een offerte afgeleverd dat prima in mijn budget past plus aantal tekeningen.

Nu rest mijn enkel en alleen nog maar 1 vraag! Wie is er nou verantwoordelijk voor de maat voering?
Ik had een plattegrond meegenomen van de makelaar en de tekening is hier op gebaseerd, er is mij wel mede gedeeld dat er nog ingemeten zal worden als de keuken van de status "afroep" af komt (dit omdat alles nog niet zeker hoeft te zijn).

Maar wat nou als er iemand komt meten en de boel komt niet overeen met de maten waarop de huidige tekeningen gebaseerd zijn worden de wijzigingen dan duurder en gaat daar moeilijk over gedaan worden? Of word dit gewoon netjes opgelost? En wat als bij installatie blijkt dat de maten nog niet kloppen wie is er dan verantwoordelijk? Dit zijn de grootste punten van klachten die ik tegen komt maar nergens is te vinden wie er nou verantwoordelijk is.

Ik wil dit weten zodat ik dan kan zorgen dat ik het meetproces en plaatsing dan eventueel nauwgezet moet volgen of erop kan vertrouwen.


(ok 1 vraag verdeeld over meerdere )
Bla Bla Bla :P
  Boks-Chick zondag 30 december 2007 @ 23:33:18 #2
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_55667606
ik kan je in ieder geval vertellen dat als jij met je tekening komt, keukenkampioen in dit geval hiervan uit mag gaan. maar omdat je zegt dat ze hebben aangegeven na te gaan meten vóórdat ze gaan plaatsen, zijn eventuele problemen bij plaatsing voor hun. Immers, zij meten na en hebben vanaf dan de verantwoording om te melden of de te plaatsen keuken past of niet.
Gaan ze plaatsen terwijl ze adh van de meting zouden kunnen weten dat het niet (goed) past, ligt de fout bij hen.

En het volgende weet ik niet precies zeker maar volgens mij zit het ong. zo:
Zodra ze gaan nameten en de afwijkingen tov de bouwtekening zijn van dien aard dat het buiten max 10% meerwerk komt dan zijn ze wettelijk verplicht om dit aan je voor te leggen. Tot 10% meerwerk mogen ze aan de gang gaan, omdat dat een wettelijk geziene reeele marge is.
lolwut
  zondag 30 december 2007 @ 23:40:33 #3
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_55667846
Het gaat hier ook om een tekening van de makelaar van een bestaand huis. Dus geen gedetailleerde plattegrond van nieuwbouw pand. Er staat bijvoorbeeld ook niet een vaste kast op terwijl deze echter wel in de keuken staat. Deze gaat eruit en hier komt mijn koelkast en daarnaast de vriezer. Nu is mijn zorg dat dit misschien nog enige cm gaat schelen omdat de muur uitsteekt of weet ik veel wat. Dus ik heb gezegd dat er nog gemeten moet worden. Maar ik denk dat ik er toch wel bij wil zijn en dat ik het zelf ook nog even na meet en dan naloop op de tekening van de keukenkampioen.
Bla Bla Bla :P
pi_55668698
Als wij een schetsontwerp maken voor een verbouwing doen we dat ook op basis van bestaande tekeningen zonder de in te meten (dan gebruiken we dezelfde soort tekeningen die jij gebruikt heb). Zodra we een ontwerp echter preciezer uit gaan werken doen we wel een inmeting (zie mijn suggestie hieronder). Dan weten we dat alles in ieder geval past. Vervolgens meet de uitvoerende partij (in jouw geval dus de keukenboer) alles nog een keer heel precies na om te zorgen dat alles naadloos past.

Je hebt nu een globaal idee van de keuken en hoeveel hij gaat kosten.Wat je zelf kan doen is even een globale inmeting doen. Dan heb je i.i.g. tekeningen die een beetje in de maat zijn en kan je een nauwkeuriger offerte aanvragen. Vervolgens meet de keukenboer het voor zijn werktekeningen zelf in.
  maandag 31 december 2007 @ 00:06:02 #5
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_55668761
Weet niet of het er toe doet maar ik heb de offerte al getekend. Maar ik zit dus niet vast aan die maat voering?
Bla Bla Bla :P
pi_55673789
Meestal worden links en rechts passtukken geplaatst die aan te passen zijn aan de laatste centimeters. Het inmeten van het werkblad wordt vaak wel achteraf gedaan.
pi_56778530
Ook wij hadden een heel goed gevoel tijdens de koop van onze keuken. Zelfs wijzigingen op onze bestelling waren tot een bepaalde datum geen probleem.
We hebben echter een paar fouten gemaakt.
1. We hebben niet voldoende opgelet dat alle gemaakte afspraken schriftelijk werden vastgelegd.
2. We hebben het totale bedrag 10 dagen voor de levering voldaan.

Met het volgende als gevolg.
Onze keuken is op 26 mei vorig jaar geplaatst. De verkoper had een fout gemaakt bij het noteren van de schouw op de koopovereenkomst. Wij hebben dat niet gecontroleerd. Uiteindelijk bleek dat de verkoper ons een schouw had verkocht die niet bestaat (ra ra hoe kan dat?)
Uiteraard bleek dat allemaal na levering van de keuken. Het complete bedrag was al betaald. Tot op de dag van vandaag zitten we nog zonder schouw, ondanks zo ongeveer 50 telefoongesprekken, het wijzen naar de klantenservice en de klantenservice naar de verkoper en als klant zit je daartussen en ben je de dupe.

Toen gisteren, na al die telefoongesprekken, voor de 3e keer dezelfde schouw werd geleverd als op 26 mei 2007, hebben we besloten onze rechtsbijstand in te schakelen.

Mochten jullie geinteresseerd zijn in wat er allemaal is voorgevallen, dan wil ik best het verhaal naar jullie toesturen. Onze ervaring is dat, zodra het geld is ontvangen, jij als klant niet meer interessant bent.

We hopen natuurlijk dat jullie dit alles niet hoeven mee te maken, maar als ik jullie een advies mag geven, hou vast aan het betalen van een gedeelte van het bedrag totdat jullie keuken naar jullie tevredenheid is opgeleverd.

Heel veel succes!

Groetjes,
Marcel
KeukenkampiOEN, Nooit dOEN
  zaterdag 16 februari 2008 @ 22:11:09 #8
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_56780211
mm dat klinkt toch niet zo goed. Ik moet zeggen dat ik de keuken in ze totaliteit zelf nog nagemeten heb met een aannemer en elektricien. Ik heb geen types gecontroleerd van apparatuur maar dat ga ik nog wel even doen. Apparatuur gecontroleerd en bestaat daadwerkelijk allemaal!. Ik doe zelf mijn leiding en elektra werk dus ik had ook nog gebeld voor een x aantal vragen daarover. En ook daar werd ik netjes te woord gestaan.

Vraag me af wat er gebeurd als ik niet betaal of maar de helft.

[ Bericht 28% gewijzigd door Blackviper op 16-02-2008 22:23:51 ]
Bla Bla Bla :P
  zondag 17 februari 2008 @ 18:42:44 #9
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_56796602
Ik heb mijn keuken ook bij keukenkampioen besteld en kan er niets slechts over zeggen. Er is braaf iemand komen inmeten en die ontdekte dat de hoek in mijn keuken geen 90 graden was. Nav die meting heeft de verkoper me netjes gebeld en een aantal opties voorgelegd. Omdat ik zelf voor de aansluitingen enzo zorgde (stuk goedkoper dat los te laten doen dan door KK, heb ik de tekeningen van de nameter dus aan de jongens gegevens die de aansluitingen voor me deden. Nu kwamen die er weer achter dat de kerel die gemeten had een vergissing had gemaakt. Ik KK gebeld, probleem uitgelegd en gelijk telefonisch opgelost. Moet eerlijk bekennen dat ik me al niet eens meer kan herinneren wat de vergissing was. Anyway, alles netjes opgelost.
Een dag voor montage (geen installatie!) kwamen ze de keuken 's ochtends brengen, helaas wel om 6.45 uur:( De volgende dag kwam een extern bedrijf van KK de montage doen en dat was ook keurig, met een halve dag was het klaar.
Hoe dan ook, ik heb niets te klagen. Jammer dat die meetjongen zich had vergist, maar alles prima opgelost:)

Om na een lang verhaal in te gaan op je vraag: volgens mij zijn zij na meten verantwoordelijk voor de maten, al moet jij ervoor zorgen dat alles wel in orde is zoals aangegeven op de tekeningen als ze de boel komen leveren. Ik heb overigens pas betaald bij levering, was prima.


edit: netjes is wel mn favo woord in deze post..

[ Bericht 2% gewijzigd door Here2Stay op 17-02-2008 18:48:05 ]
In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
  zondag 17 februari 2008 @ 22:33:39 #10
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_56803057
Hoe heb je kenbaar gemaakt dat je pas wou betalen bij levering? Want je krijgt zoveel dagen voor levering een brief of je wilt betalen (zover ben ik nog niet). Maar deze heb je simpelweg genegeerd en niet betaald of heb je de keuken kampioen gebeld en gezegd datze het krijgen als de keuken staat?
Bla Bla Bla :P
  zondag 17 februari 2008 @ 22:51:46 #11
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_56803665
quote:
Op zondag 17 februari 2008 22:33 schreef Blackviper het volgende:
Hoe heb je kenbaar gemaakt dat je pas wou betalen bij levering? Want je krijgt zoveel dagen voor levering een brief of je wilt betalen (zover ben ik nog niet). Maar deze heb je simpelweg genegeerd en niet betaald of heb je de keuken kampioen gebeld en gezegd datze het krijgen als de keuken staat?
Die afspraak heb ik gemaakt bij aankoop van de keuken en is geschreven op koopcontractje. KK (had de baas na sluitingstijd) sputterde eerst even, maar voor mij was het geen deal als ik gelijk betalen moest. En toen was het ineens prima. Betalen wel bij levering (hebben mobiel pinapparaat), dus niet pas na montage (die jongens zijn van weer een ander bedrijf en doen niks met de centen).
In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
  maandag 18 februari 2008 @ 07:14:19 #12
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_56807965
Ja daar ben ik nu dus mooi te laat mee Kan natuurlijk alleen het beste er van gaan hopen.
Bla Bla Bla :P
pi_56878053
quote:
Ja daar ben ik nu dus mooi te laat mee Kan natuurlijk alleen het beste er van gaan hopen.
Nee helemaal niet. Ook al heb je getekend voor 100% vooruitbetalen (wat bij de Keuken Kampioen inderdaad op de bon staat); dat kunnen ze je niet verplichten. Ze zijn zelfs in strijd met hun eigen (CBW) voorwaarden. Daarin wordt gesteld dat NIET MEER DAN 15% gevraagd mag worden. En dan is er nog Burger Wetboek 7, artikel 26, sub 2 dat stelt dat een winkelier NOOIT meer dan 50% mag vragen; en de rest bij aflverering.

Je kunt dit gewoon melden bij de Keuken Kampioen, hebben wij ook gedaan. Ze zijn er niet blij mee; maar ze kunnen maar twee dingen -> erin meegaan of de aankoop voor jullie ontbinden. Ze zullen wellicht het eerste doen. Deden ze bij ons ook. Willen ze niet zomaar mee dan geef je aan dat je het voorlegt aan de geschillencomissie. Wanneer ze in strijd BLIJVEN handelen met de CBW voorwaarden en er komen voldoende meldingen van, dan verliezen ze a. hun keurmerk en b. kost het ze tonnen aan boete. En dat weten ze héél goed

Ze zullen zeggen: "maar u heeft zelf getekend" en "wij hebben onze eigen wetten". Maar iedereen moet weten dat wat in het burgelijk wetboek staat altijd vóór wat dan ook gaat, ook al teken je ervoor. Je kunt in Nederland namelijk niet tekenen voor de doodstraf; dat kan immers voor de wet niet.

Wat doet de Keuken Kampioen dan? Nou ze gaan dan akkoord met het betalingsvoorstel, ze moeten wel, maar ze LEVEREN eerst de ene dag, en komen de andere dag monteren. Dat is weer slim van ze, hebben ze alsnog van tevoren hun centjes. Want wij betalen de overige 50% bij aflevering. En dat mag weer wél bij wet.

Wat kan jij daar weer aan doen? De HELE vracht uit laten pakken en elk plankje controleren en je apparaten checken, je blad nakijken en ga zo maar door. Je hebt nu in ieder geval druk op de leverweek en je kunt de hele keuken nakijken voordat hij geplaatst wordt. Als de chauffeur nog maar twee keukens op een dag af kan leveren in plaats van 15 dan hebben ze toch een probleem daar.... Misschien dat er dan ooit wat veranderd!

Maar DOEN he?! Bellen en zeggen dat je in je recht staat, ook al heb je getekend.....
  donderdag 21 februari 2008 @ 13:24:06 #14
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_56883076
Klinkt wel vrij interessant . Maar aan de andere kant ben je dus nog steeds de lul als het fout gaat bij montage.. Want voor de levering ben ik eerlijk gezegd niet bang.
Bla Bla Bla :P
pi_56966564
als ik jullie 1 tip mag geven, koop nooit een keuken bij de keukenconcurent, keukenkampioen, mandemakers of welke zogenaamde stuntgigant dan ook! je wordt er compleet opgelicht! je moet er altijd 40 a 50 procent vanaf zien te lullen, maar dan betaal je nog te veel! ga gewoon naar een wat kleinere zaak in de buurt, daar geven ze gewoon netto prijzen (vaak nog goedkoper ook) en weet je waar je aan toe bent! en de service is ook een stuk beter. dit is mijn ervaring, ben al ongeveer een jaar bezig om op m'n gemakje een keuken uit te zoeken! kep geen haast!

[ Bericht 14% gewijzigd door Eggos op 25-02-2008 16:27:28 ]
  maandag 25 februari 2008 @ 20:38:53 #16
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_56971923
Schijnbaar heb je dus een keuken bij mij zat er iets in wat er niet echt voor door kon
Bla Bla Bla :P
  vrijdag 29 februari 2008 @ 15:31:50 #17
32295 Q-Edge
Marsmannetjes!! Wwwheeelpp!!!!
pi_57062458
Wij hebben net vorige week onze keuken gekregen van de KK. Niks dan lof. De keuken is precies geworden zoals ik me had ingebeeld (eigenlijk nog beter zelfs). KIeine veranderingen op de opdracht waren geen probleem. Bij het inmeten door de KK bleek dat 1 muur 4 cm langer was dan dat ik gemeten had. Was ook geen enkel probleem (ook geen meerkosten) en tijdens het plaatsen bleek dat de inmeter vergeten was rekening te houden met een plank waardoor de kraan niet paste. Toen hebben de gasten die de keuken plaatsen zonder te morren of wat dan ook die plank aangepast zodat de boel wel past.

En toen ik een opmerking maakte over de manier waarop de afzuigkap gemonteerd was hebben ze dat ook nog aangepast. RVS van de afzuigkap loopt nu helemaal tot aan het plafond ipv. tot 18 cm eronder (i.v.m. afzuiging)
Papa van een prachtige dochter en zoon
pi_58791072
Voor bijna 10.000 Euro keuken besteld bij de Keuken Kampioen, wordt de keuken maar half afgewerkt afgeleverd. We hebben nu keukenkastjes die netjes afgewerkt zijn met het bestelde hout motief en daar pal naast keukenkastjes met een onbewerkte wit kleur. Reactie keuken kampioen? O meneer, dit hoort zo. Als u de keuken compleet afgewerkt wilt hebben dan moet u maar meer betalen. Yeah right, maar zo werkt het niet meneer de keuken kampioen. Veel beloftes om je over de streep te trekken, maar als je eenmaal gekocht (en betaald) hebt dan kom je ineens voor nare verassingen te staan.

Inmiddels hebben wij van de firma die de keukens plaatst vernomen dat wij niet de enige zijn met dit probleem. In vele andere gevallen wanneer de klant kiest voor de combinatie gesloten kastjes met glaskastjes dan komt de klant er merkwaardig genoeg achteraf pas achter dat dit niet kan en steeds moet de klant dan achteraf nog plank materiaal bestellen. Dit begint bij naar mijn inziens dan ook te lijken op een gemakkelijke vorm van oplichting door de Keuken Kampioen!
  zondag 25 mei 2008 @ 11:07:26 #19
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_58893989
Nou waar ik dus bang voor was is gebeurd. Ineemt fout is gemaakt.

Men kwam dus de keuken plaatsen ging allemaal goed tot het laatste kastje. Mijn kozijn steekt een gedeelte uit waardoor men niet in staat was het betreffende kastje op te hangen. Ook waren de bovenkastjes te laag gehangen voor de wokbrander (hing op 58 moet minimaal 70 zijn).

Uiteindelijk is er een nieuw kastje besteld. Dit zou een wijnregaal worden. Nu zag ik in de winkel dat die dingen oerlelijk waren en ik dus een open regaal wou die ze maar op maat moesten maken. Nou dat was geen probleem. Er werd mij verteld dat deze besteld zou worden.

Vorige keer dus de service mannen van de keuken over de vloer. Heel snel de kastjes hoger gehangen maar dus het verkeerde kastje bij zich. Ik uit me dak tot het moment dat de heren zeiden "sorry meneer, maar wij kunnen er ook niets aan doen." Uiteindelijk hebben deze heren een tekening met maten erbij gemaakt hoe het moet worden.

Ben benieuwd hoe het nu af gaat lopen.
Bla Bla Bla :P
pi_61462187
Ik zie mensen hier die moeilijk doen over dit en dat, maar mensen zoals jullie verpesten de keuken markt. Geef je een klant geen korting dan word er gesuggereerd dat jij geen korting geeft en de buurman maar liefst 50 % op apparatuur. Terwijl jij ook al korting hebt gegeven maar de klant ziet het niet omdat je hen een netto prijs laat zien, dus gaan ze erom vragen. Vervolgens een reactie op het feit dat je geen keuken moet kopen bij keuken kampioen mandemakers en keuken concurrent zeg ik de DMG is de grootste koopt ook groot in is dus goedkoper dan zo een zielig eenmanszaakje. Betreft service die eenmanszaak heeft vervolgens maar een of twee monteurs die monteren en als ze tijd over hebben service doen, terwijl DMG elke regio 5 a 6 service monteurs ter beschikking heeft elke dag gespecialiseerd in service. even een indruk van de opleveringen bij dmg 85 procent gaat bij plaatsing foutloos, de overige 10 procent word binnen vijf werkdagen opgeleverd 100 % en de andere 5 procent is binnen 10 werkdagen na plaatsing helemaal 100%.
En mensen die beweren dat ze pas na plaatsing willen betalen of een x bedrag willen achterhouden en willen betalen na oplevering, als die nou 2000 euro achterhouden en de service is 3500 euro dan kan dmg dus zeggen hou die 2000 euro maar wij maken het niet in orde. Moreel van het verhaal is dat een groot concern als dmg niet staat te wachten op slechte reclame daar mond tot mond reclame het beste is. Veel mensen vergeten er ook bij te vermelden dat ze geen cent hoefen aantebetalen.
Live is live
pi_61462963
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:55 schreef scorpion325 het volgende:
DMG is de grootste koopt ook groot in is dus goedkoper dan zo een zielig eenmanszaakje.
En jij ben zeker zo's zielig verkopertje van DMG?
Ik ben 1 keer bij brugman geweest voor een keuken en een badkamer,
ik hoop daar nooit van mijn leven meer te komen.
Alles gekocht bij een eenmanszaakje die niet werkt met opgeklopte prijzen.
pi_61464707
quote:
Op zondag 7 september 2008 22:55 schreef scorpion325 het volgende:
Ik zie mensen hier die moeilijk doen over dit en dat, maar mensen zoals jullie verpesten de keuken markt. Geef je een klant geen korting dan word er gesuggereerd dat jij geen korting geeft en de buurman maar liefst 50 % op apparatuur. Terwijl jij ook al korting hebt gegeven maar de klant ziet het niet omdat je hen een netto prijs laat zien, dus gaan ze erom vragen. Vervolgens een reactie op het feit dat je geen keuken moet kopen bij keuken kampioen mandemakers en keuken concurrent zeg ik de DMG is de grootste koopt ook groot in is dus goedkoper dan zo een zielig eenmanszaakje. Betreft service die eenmanszaak heeft vervolgens maar een of twee monteurs die monteren en als ze tijd over hebben service doen, terwijl DMG elke regio 5 a 6 service monteurs ter beschikking heeft elke dag gespecialiseerd in service. even een indruk van de opleveringen bij dmg 85 procent gaat bij plaatsing foutloos, de overige 10 procent word binnen vijf werkdagen opgeleverd 100 % en de andere 5 procent is binnen 10 werkdagen na plaatsing helemaal 100%.
En mensen die beweren dat ze pas na plaatsing willen betalen of een x bedrag willen achterhouden en willen betalen na oplevering, als die nou 2000 euro achterhouden en de service is 3500 euro dan kan dmg dus zeggen hou die 2000 euro maar wij maken het niet in orde. Moreel Moraal van het verhaal is dat een groot concern als dmg niet staat te wachten op slechte reclame daar mond tot mond reclame het beste is. Veel mensen vergeten er ook bij te vermelden dat ze geen cent hoefen aantebetalen.
Wacht ff... jij hebt besloten dat mensen de keukenmarkt verpesten? Waarmee? Door niet bij DMG te kopen? Dus de keukenmarkt is DMG? Mij staat heel erg bij dat JUIST DMG strooit met kortingen en gratis producten en weet ik veel wat.

Hier komt een lichte arrogantie door heen. En is dat juist niet wat mensen tegen DMG hebben?
Ik denk dat DMG meer heeft aan een medewerker die het bedrijf op een normale manier en op normale toon en lang niet zo denigrerend vertegenwoordigd.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 8 september 2008 @ 08:52:32 #23
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_61467110
scorpion325
DMG
Ik ben inmiddels overleden
pi_61467131
De keukenkampioen dan krijg ik al meteen twijfels.
*****Kraak........
pi_61467212
@ TS: hoe is het afgelopen eigenlijk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')