abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 januari 2008 @ 16:26:19 #26
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_56133219
Ik heb bij Mitsubishi gewerkt en de Japanners daar gingen ook regelmatig bij Yamazato eten omdat ze hem goed vonden. Een beter compliment kun je een Japans restaurant niet geven

Goede recensie ook
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_56133823
quote:
“Wagyu Rib”
Gegrilde Wagyu ribeye Yamazato stij

Het 2e hoofdgerecht was geen onderdeel van het menu, maar was op ons verzoek geserveerd. Op houtskool gegrilde wagyu ribeye met gestoomde rijst en 2 sausjes. Simpelweg briljant, beter vlees zul je nooit in je leven proeven.

Jammer dat je niet écht je vragen kwijt kan...
  donderdag 31 januari 2008 @ 22:42:04 #28
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_56445601
Het is nog maar kort geleden dat de 1e recensie geplaatst was, maar gisteren was het alweer zover, restaurant Bretelli in Weert stond op het programma. Nadat we rond kwart over 7 voor de deur afgezet waren stapten we een praktisch vol restaurant binnen, er waren welgeteld 2 tafeltjes over, waarvan er 1 voor ons bedoeld was en de andere nog geen 5 minuten later bezet werd.

Na een hartelijke begroeting door de hele bediening en keuken (aangezien ik er zelf een jaar gewerkt heb ken ik de mensen uiteraard, met iedereen even een kort praatje gemaakt) werden we aan tafel geplaatst en bestelden we alle 3 een witte huiswijn als aperitief, waar direct al het lekkers bij werd geserveerd:

Aperitief schnabbels
Shooter van rode biet met yoghurtschuim en basilicum met verschillende zelfgemaakte zoutjes

De shooter was heel erg apart en je moet er van houden, ik vond het wel redelijk, mijn 2 tafelgenoten vonden het totaal niks, maar dat kwam vooral omdat ze niet zulke grote fans zijn van rode bieten.

Ondertussen kwamen ze ook met de wijnkaart langs, aangezien ze vanaf vrijdag 1 feb. gesloten zijn voor hun jaarlijkse carnavalsvakantie, hebben ze elk jaar de 2 avonden ervoor een “Niks in de Fridge” avond, dit houd in dat iedereen gewoon een 4 gangen menu krijgt, maar daarnaast 50% korting op alle wijnen van de wijnkaart. Na de wijnkaart even bekeken te hebben, hebben we de sommelier voor de 1e 2 gangen de wijn laten uitzoeken. Voor bij het hoofdgerecht bestelden we samen met onze 2 buurtafels (wederom bekenden) een flesje rood, voor bij het dessert een flesje zoet. Verder werd nog even geïnformeerd of dat we nog iets niet lustten, dit was bij geen van ons het geval en het feest kon beginnen!

Amuse
Trio van tonijn met daarnaast een sterke Thaise bouillon

De amuse was erg lekker, het trio bestond uit een soort “filet american” van tonijn, een stukje yellowfin tonijn en een stukje zeer kort gebakken bluefin wat in een soort van torentje was opgemaakt en het een erg leuk effect gaf. Het soepje vond ik behoorlijk iets te hoog op smaak.

Voorgerecht
Salade van gegrilde langoustines met piccalilly en krokante sesamkoekjes

Het voorgerecht valt eigenlijk weinig over te vertellen, precies zoals staat beschreven, smaakvol, maar niet erg spannend.

Tussengerecht
Gebakken tarbot bedekt met een mengsel van noten en rozijnen, daarbij bospeen, peterselie mousseline en citroenboter

Toen het tussengerecht voor onze neus gezet werd hadden we alle 3 al iets van “wow”, het zag er zo mooi uit, een mooie moot tarbot bedekt met de noten, knalgroene puree met daarbovenop de bospeen in een rondje onderin het bord opgemaakt en eromheen de gele citroenboter, het zag er fantastisch uit, en zo smaakte het ook! De vis was perfect gaar, krokante laagje was niet te zacht en niet te hard en alles was goed op smaak. Veruit het beste gerecht van de avond

Hoofdgerecht
Combinatie van gestoofde Livar varkenswang en op lage temperatuur gegaard en Oriëntaals gelakkeerd livar buikspek, koolrabi en ras -el- hanout risotto

Wederom een prachtige opmaak, over de totale lengte van het toch al lange rechthoekige bord. Als dit zo smaakte als het vorige gerecht dan beloofde het wat, en dit was uiteraard ook zo. De varkenswang was botermals, het spek heerlijk krokant met een lekkere sterke lakrand eromheen, en de risotto was perfect van smaak.

Zoals ik al zei hadden we voor bij het hoofdgerecht een “flesje rood” besteld, wat ik niet gezegd had was dat we samen met de 2 tafels naast ons (wederom bekenden) een zeer bijzondere 5 literfles Chianti hadden besteld. Hier 2 foto’s ervan (thuis gemaakt, sorry voor de slechte kwaliteit, maar aangezien ik vergeten ben mijn echte camera op te laden en geen batterijen in huis had moest ik improviseren):

Predessert
Geweckte mandarijnen, kokosschuim en frambozenijs

Het predessert was erg lekker, fris van de kokos, zware van de mandarijnen en het zoete van het frambozenijs, gewoon goed.

Dessert
Taartje van kokos en vanille met valrhona chocolade, kruidnagelijs met boerenjongens

Voor bij het echte dessert hadden we een flesje (nu een normale variant ) Moscato d’Asti besteld, hier ben ik persoonlijk een enorme fan van, en hij smaakte perfect bij het gerecht. Over het gerecht zelf niets dan lof, dit was erg lekker.

Nadat we de fles leeg hadden nam ik nog een koffie met limoncello na, mijn 2 tafelgenoten hielden het bij een grand marnier met ijs. Hierbij werd een schaal huisgemaakte bonbons geserveerd, met daarbij een panna cotta met een geleilaagje eroverheen, helaas ben ik vergeten waar de gelei van gemaakt was. 2 Koffie en 3 limoncello’s (of grand marniers) later werden we door de bediening gewaarschuwd dat de taxi voor de deur stond, werden we in de jas geholpen en kwam er om 00.40uur een einde aan ons heerlijk en gezellig avondje.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  donderdag 31 januari 2008 @ 22:44:10 #29
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_56445658
Het volgend restaurant waar ik ga eten volgt morgen al, ditmaal een lunch bij restaurant Tout a Fait* in Maastricht.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  donderdag 31 januari 2008 @ 22:54:04 #30
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_56445925
leuk verslagje weer euc
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_56447742
Mmmm die shooter leek me ook erg lekker
quote:
fris van de kokos, zware van de mandarijnen en het zoete van het frambozenijs,
Leuk beschreven zo
  vrijdag 1 februari 2008 @ 00:02:28 #32
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_56447896
Tussengerecht spreekt mij verreweg het meeste aan.
Het hoofdgerecht van varkensvlees is niet zo mijn ding.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_56448891
Leuke recensies!
Maar hoe kun je in hemelsnaam zo vaak bij een sterrenrestaurant gaan eten?
Gaat daar niet erg veel geld inzitten?
Koning.
pi_56449419
Wagyu Rib - daar heb ik ook een keer wat van mogen proeven toen ik één keer in het Okura werkte. Fantastisch !!! Leuk topic trouwens, dus vandaar deze weinig toeveogende opmerking...
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_56460528
Alweer een leuke recensie.
Het tussengerecht lijkt me werkelijk geweldig!
  vrijdag 1 februari 2008 @ 22:20:59 #36
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_56468782
En vanmiddag was het zo ver, Restaurant Tout a Fait te Maastricht stond op het programma. Na 3 kwartier vertraging door de altijd geweldige Nederlandse Spoorwegen kwamen we rond kwart voor 1 aan voor de deur van Tout a Fait. Eenmaal binnen werden onze jassen netjes aangenomen en konden we aan tafel gaan zitten in de hele mooie ambiance. De zaak is opgedeeld in 3 verdiepingen, je komt binnen in de lounge met relaxte banken en stoelen, dan loop je een klein trapje omhoog naar de middelste verdieping, waar je een hele mooie strakke bar hebt met enkele tafels eromheen

Wederom een klein trapje op bracht je naar het grootste restaurant gedeelte met zicht op de prachtige open keuken, waar de klassieke cloches op de enorme passe stonden, de koks nog met prachtige koperen pannen werkten en hele hoge hoeden ophadden. Dat zie je absoluut niet vaak meer, geweldig!

We begonnen ons avontuur met een glas erg goede witte huiswijn en allerlei schnabbels erbij. Meest memorabele was wel het compleet zwarte koekje van parmezaansse kaas met olijf.

Na de kaart gezien te hebben besloten we voor een 3 gangen menu te gaan, het bleef immers toch een lunch, voor een leuk wijnarrangement gekozen en het flesje water met bubbels werd direct al ingeschonken, toen het feest losbarstte met de amuse:

Geleitje van tzaziki met een klein beetje olijf
Kikkerbilletje met spliterwten
Beenhammetje van hert met gebrande kokos

Nu zullen jullie al iets hebben van, wat een vreemde combinatie! Dat klopt, het was namelijk ook totaal niet bedoeld als combinatie, en werd daarom in miniformaat op kleine bordjes in rap tempo na elkaar geserveerd. Allemaal erg lekker, leukste gevonden was wel het beenhammetje, heel erg apart, maar oh zo lekker!

De witte wijn uit Sicilië was ondertussen al ingeschonken, en niet lang na de laatste amuse volgde het prachtig opgemaakte voorgerecht:

Salade met gekonfijte Alaska zalm, couscous en tonijn

Wauw! De couscous was met een langwerpige steker over rechthoekige bord (overigens hetzelfde als 2 dagen hiervoor bij het hoofdgerecht van Bretelli verdeeld, hieroverheen was de getrancheerde zalm gelegd, en daarbovenop weer lag een van krokant deeg gemaakte kolom, met erin de salade. Over de kolom heen lag de flinterdun gesneden tonijn, met daarbovenop een quenelle van een soort hele verdikte paprika dressing (het was bijna puree, maar toch ook weer niet). Prachtige opmaak, geweldige smaken, goede start van het 3 gangen menu!

Na het inschenken van de zuid franse rode wijn vervolgen we onze reis met het hoofdgerecht:

Aan de rotisserie gebraden Anjou duif met romige schorseneren en daarnaast een puree van ?? gevuld met het vlees van de boutjes

Zoals jullie zien staan er vraagtekens in de omschrijving, dit kwam omdat zowel mijn tafelgenoot als ik totaal geen idee hadden waar de puree nou eigenlijk van gemaakt was, hij was op smaak, maar daar hield het ook wel bij op. Het vlees was gebraden tot in de perfectie en enorm smaakvol met zijn eigen jus, meer valt er eigenlijk niet te zeggen van dit hoofdgerecht. Het was saai opgemaakt en straalde een beetje inspiratieloosheid uit, laten we het er maar op houden dat het ook voor de medewerkers van Tout a Fait vandaag de laatste werkdag voor hun carnavalsvakantie was.

Verder gingen we met het predessert:

Mouse van mandarijnen met geweckte mandarijn en basilicum

Lekker hapje tussendoor, verrassende combinatie tussen de basilicum en de mandarijn, die verbazend harmonieus uitpakte.

En daar waren we dan uiteindelijk bij het laatste gerechtje aanbeland, onder het genot van een erg frisse Banyuls werd ons het dessert voorgezet:

Taartje van chocolade en kardamom met een truffel van chocolade en kruidnagel vanille ijs

Simpel, to the point en erg lekker, het taartje zag er meer uit als een langwerpige golf, met aan het einde de heerlijke truffel, het (a la minute) zelf gedraaide ijs werd in een klein glaasje ernaast geserveerd en was perfect. Simpelweg een heel erg lekker dessert!

Het dessert was al snel genoeg naar binnen gewerkt, waarna we nog een kopje koffie namen. Een mooi traytje met daarin 6 verschillende zelfgemaakte koekjes en een enorme “boot” met daarin meer dan 16 verschillende bonbons werd ons voorgezet en het snoepen ging nog eventjes door. Na een lunch die in totaal ongeveer 3 uur in beslag nam (wat overigens meer onze dan hun schuld was, wat geen enkel probleem opleverde) verlieten we iets na 16.00uur weer het pand, zeer tevreden en absoluut voldaan.

De hele zaak had een erg goede uitstraling, luxe stoelen die erg goed zaten, goede bediening en prachtige gerechtjes. Ik kan niet wachten om eens terug te gaan voor een wat uitgebreider diner!
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  vrijdag 1 februari 2008 @ 22:24:34 #37
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_56468863
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 00:47 schreef tha_dark het volgende:
Leuke recensies!
Maar hoe kun je in hemelsnaam zo vaak bij een sterrenrestaurant gaan eten?
Gaat daar niet erg veel geld inzitten?
Sja, het is mijn hobby en beroep, dus "I just make it happen"

Er gaat idd redelijk wat geld in zitten, maar ik heb het er graag voor over.

[ Bericht 0% gewijzigd door Euc- op 01-02-2008 22:31:16 ]
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  vrijdag 1 februari 2008 @ 23:03:11 #38
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_56469670
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 22:20 schreef Euc- het volgende:
Eenmaal binnen werden onze jassen netjes aangenomen en konden we aan tafel gaan zitten in de hele mooie ambiance.
Toch altijd fijn dat je niet met je jas aan hoefde te eten.

Ziet er goed uit, dat restaurant, maar ik vind eerlijk gezegd hun prijzen, zelfs voor een sterrenrestaurant, echt over the hill.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_56469715
Mooie recensie en je beschrijving spreekt tot de verbeelding, maar ik zou toch zo graag een keer een paar foto's van de gerechten zien.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 23:37:52 #40
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56470514
Ik heb eergisteren wagyu-maki gegeten.

Eerlijk? Beef is beef mén !
Ik ben of te verwend , of ik heb geen culi-papillen en dat laatste durf ik te betwisten.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 23:43:02 #41
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56470668
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 23:05 schreef Bluezz het volgende:
Mooie recensie en je beschrijving spreekt tot de verbeelding, maar ik zou toch zo graag een keer een paar foto's van de gerechten zien.
Dat heb ik dus helemaal niet. Ik raak altijd vreselijk geirriteerd van gekunstelde gerechtjes.
Ik vind de kunst ok hoor; maar het is vreselijk afleidend.
Ik heb denk ik toch liever een eerlijke keuken en de enige die daar in mijn optiek in is geslaagd is de Librije, met de Spandershoeve op een goede tweede.
Ik krijg echt de schurft van mooie plaatjes op borden.

Doe mij maar het zeedijk-artistiek-crappy-plasticbloemen-luisopderamen kinda restaurant wat je doet duizelen qua authenticiteit.
Zoals ik al zei; zit ik gisteren een gekunstelde wagyu maki te eten en het enige wat ik denk...ik kan van een riblap nog een entrecote maken, simpelweg omdat ik weet hoe ik vlees mals en sappig krijg.
Zelfs een ordinair stuk vlees krijg je botermals als je een beetje scheikunde beheerst.

Maar ik ben nu aan het zeiken, en daar ga ik maar eens mee op houden
pi_56471170
Mensj ik ben gewoon benieuwd hoe het eruit zag
Oh en ik weet niet of je ooit in de Librije bent geweest, maar daar ligt echt kunst en vliegwerk op het bord.
Onherkenbaar wat het ooit voor beestje is geweest heur En prachtige plaatjes.
  dinsdag 5 februari 2008 @ 12:15:51 #43
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_56543692
En de volgende slachtoffers zijn alweer bekend, ze waren niet echt geplanned maar ach, dat maakt het extra leuk natuurlijk

Vrijdag 7 maart gaan we naar Calla's* in Den Haag
Zaterdag 8 maart zijn er 2 restaurants aan de beurt, 's middags lunchen bij 't Raethuys* in Wateringen en 's avonds een paar kilometer verderop voor het diner naar Paul van Waarden*
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_56543884
Bij Calla's heb ik, vlak voor ze echt bekend werden (top 100 Lekker enzo), mogen genieten van een werkelijk formidabele lunch. Alles klopte! Eten, wijnen, bediening. Echt super. Ik ben erg benieuwd naar je recensie!
pi_56544613
leuk dat je in de buurt komt
  dinsdag 12 februari 2008 @ 17:31:32 #46
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_56686826
En vandaag was het wederom zo ver, er stond weer een geweldige lunch op het programma! Dit maal was het restaurant McDonalds te Nederweert.

Na het parkeren van de auto recht voor de deur liepen we het praktisch lege restaurant binnen, zou dit een slecht voorteken zijn vroegen we ons af? We liepen naar de vriendelijk ogende juffrouw (wat dan ook het enige vriendelijke was bleek achteraf) achter de counter toe en maakte aan haar onze menukeuze bekend; voor mij een Big Mac met medium frietjes en 7up, uiteraard met een beetje saus ernaast. Mijn partner in crime bestelde het winterwekenmenu met de sauerkraut hamburger (?), ook medium frietjes, 9 kipnuggets, frietsaus, sweet & sour saus en een cola light.

Na het zeer snel prepareren van onze maaltijd kregen ze helaas niet alles tegelijk klaar, de frietjes moesten nagebracht worden. Zo gezegd zo gedaan, we liepen met ons dienblad het prachtig gedecoreerde eetgedeelte in op zoek naar een enigzins schone tafel. Helaas bleek dit een onmogelijke opgave, tot we op het idee kwamen om buiten op het terras in het zonnetje te gaan zitten. Even snel onze pimp zonnebrillen uit de auto gepakt en we nestelden ons in het best wel warme zonnige terras. Aangezien we verwachtten onze frietjes elk moment te krijgen waren we maar alvast begonnen aan de rest van onze maaltijd, maar al snel genoeg hadden wij alles al op. En helaas nog steeds geen frietjes! We besloten nog even te wachten voordat we eens navraag gingen doen, en 10 minuten en 1 sigaret later was nog steeds niemand geweest. Mijn tafelgenoot ging binnen polshoogte nemen waar onze friet bleef, daar bleek dat ze ons niet meer konden vinden! Erg vreemd.. Desondanks kregen we als excuus 2 gratis porties bitterballen bij de frietjes. Wel viel zijn mond open van verbazing toen we voor de mosterd moesten bijbetalen!

Het Voor+Hoofdgerecht:
Big Mac met Frietjes en frietsaus met daarbij een op de goede temperatuur geserveerde 7up.

De BigMac vond ik naar mijn mening klef, het brood voelde zompig aan, de kaas was niet gesmolten en de saus was niet gelijk verdeeld over het vlees. Ook bleek de BigMac niet erg handig te eten, aangezien bij elke hap er aan de andere kant weer wat uitviel. Of dit standaard zo is bij alle BigMacs of dat mijn BigMac verkeerd was opgebouwd weet ik niet, misschien heeft iemand sneetje a met sneetje c verwisseld? Gemiste kans! Ook de gefrituurde in jullienne gsneden aardappelen waren niet wat we ervan verwacht hadden, het was helaas veel te hoog op smaak gebracht, gelukkig hadden we nog niet al ons drinken opgedronken! De MacBitterbal was helemaal dramatisch, de vorm was niet rond, de vulling niet heet en totaal smakeloos. De mosterd zou niet eens mosterd genoemd mogen worden m.i.

Helaas een gemiste kans, misschien dat we nog eens terugkomen, maar dan moet de nood wel heel erg hoog zijn.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_56686866
Wat vond je tafelgenoot van de macsauerkraut?
  dinsdag 12 februari 2008 @ 17:36:45 #48
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_56686891
quote:
Op dinsdag 12 februari 2008 17:34 schreef K-mail het volgende:
Wat vond je tafelgenoot van de macsauerkraut?
Ook deze voldeed niet aan het verwachtingspatroon en heeft derhalve niet in zijn geheel de maag van mijn tafelgenoot mogen halen.
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
pi_56686994
Je snapt niet dat er nog restaurants.. zijn zoals deze
  maandag 10 maart 2008 @ 19:01:21 #50
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_57288818
2 weken geleden bij Restaurant Boreas geweest lunchen, helaas duurde het even voor ik de foto's kreeg en weet ik niet meer precies wat alles was, ook dingen vergeten op de foto te zeggen, vandaar geen zeer uitgebreide recencie dit maal, maar enkel de woorden; het was enorm lekker!

1e amuse: Bonbon van ganzenlever met daarnaast een macaron met mierikswortelcreme
2e amuse: In zoetzuur geweckte komkommer met komkommerschuim
3e amuse op onderstaande foto, ik weet alleen nog dat rechtsboven een parel van oester was met erbovenop saus van het vocht, het glaasje en het bordje weet ik niet meer

voorgerecht, combinatie van pata negra met tomaatjes en kreeft

tussengerecht vergeten een foto van te maken, was een stukje zeebaars met bearnaise saus en krokante pistache, erg simpel maar wel erg lekker!

hoofdgerecht; langzaam gegaarde ree met dadelpuree (uiterst rechts), stoofpeertje, meiknol, rode biet en schuim van rode biet. Bovenaan in het kleine kopje zit wat reestoof met nog wat schuim van rode biet

Dessert; pakketjes van ananas met .. ? Geweldig lekker en erg mooi opgemaakt

Dessert 2; trio van chocolade

Koffie met lekkernijen na;

Excuses voor de telefoonfoto's, bij 't Raethuys in Wateringen heb ik wel hele mooie foto's kunnen maken met een echte camera, die volgen later deze avond of morgen
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')