abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64517908
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 23:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ok, en dan nog eens: hoe gaan die stofdeeltjes hoog in de lucht dat laag bij de grond regelen...

Echt, je zit er dicht bij, maar die laatste stap zet je nog niet.
goh, zouden deeltjes die zwaarder zijn dan lucht soms dalen .. onder de invloed van .. hoe heet dat ook alweer .. zwaartekracht ?
pleased to meet you
pi_64524767
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 23:58 schreef moussie het volgende:

goh, zouden deeltjes die zwaarder zijn dan lucht soms dalen .. onder de invloed van .. hoe heet dat ook alweer .. zwaartekracht ?
Je weet dat je eerder in deze discussie verdedigde dat er nu meer mist is omdat in de hogere luchtlagen nu meer fijnstof zit omdat er meer pijlen de lucht in gaan?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_64525884
obviously doctor, you've never been a thirteen year-old girl
  woensdag 31 december 2008 @ 11:20:02 #264
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_64526354
Wat een gezeik joh. Vuurwerk is mooi, spannend en gezellig. Iedereen gaat naar buiten, dat is toch een mooie traditie. Dat Groen Links (mijn partij trouwens) hierover loopt te zeiken vind ik getuigen van een gebrek aan realisme en onderscheid van hoofd- en bijzaken. Als ik eens tijd heb schrijf ik wel een brief naar het blaadje.

Vergeleken met andere zaken valt de luchtvervuiling in het niet. En dit keer is het tenminste voor iets nuttigs: gezelligheid en sociale cohesie. Met de hele stad of het hele dorp of de hele straat maak je iets moois. Hoe is dat nou niet goed.

Zaken als vandalisme en gewonden liggen niet zozeer aan het vuurwerk zelf, maar aan de manier waarop mensen ermee omgaan. Die mensen zijn het probleem, niet het vuurwerk.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_64526498
Ik wist niet dat er ook mensen met normaal gezond verstand bij GL zaten.
obviously doctor, you've never been a thirteen year-old girl
  woensdag 31 december 2008 @ 11:37:17 #266
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_64526912
quote:
Op woensdag 31 december 2008 11:24 schreef Becherovka het volgende:
Ik wist niet dat er ook mensen met normaal gezond verstand bij GL zaten.
O die zijn er zat hoor, best wel veel eigenlijk. Maar er zijn er ook wel eens die een beetje doorslaan. Dit vind ik daar eigenlijk het beste voorbeeld van. Ja tuurlijk is het milieu belangrijk, maar je moet wel alle voor- en nadelen in ogenschouw nemen alvorens je zulke uitspraken gaat doen. Dit wordt bijna een beetje dogmatisch, en dogmatiek, daar moet je je verre van houden.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_64527875
quote:
Op woensdag 31 december 2008 10:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je weet dat je eerder in deze discussie verdedigde dat er nu meer mist is omdat in de hogere luchtlagen nu meer fijnstof zit omdat er meer pijlen de lucht in gaan?
en die fijnstof wordt verspreidt door de wind die er op 25 meter hoogte wel is en daalt verderop weer, zo komt het dat er zelfs in een gebied waar weinig vuurwerk afgestoken wordt mist kan ontstaan
pleased to meet you
pi_64530595
quote:
Op woensdag 31 december 2008 12:04 schreef moussie het volgende:

en die fijnstof wordt verspreidt door de wind die er op 25 meter hoogte wel is en daalt verderop weer, zo komt het dat er zelfs in een gebied waar weinig vuurwerk afgestoken wordt mist kan ontstaan
Je bent aan het draaien.

Eerder stelde je onomwonden dat er vaker mist ontstaat tijdens oudjaar omdat er meer siervuurwerk wordt afgestoken.

Dat je nu ineens het draait naar mijn waarnemingen in 1993 vind ik heel leuk, maar dat was niet jouw punt.
  woensdag 31 december 2008 @ 13:24:49 #269
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_64530618
Er wordt mist voorspeld vanavond, je kan nog niet tot 10 meter ver zien. Smog neemt Nederland over. Ik hoop niet dat terroristen dit gebruiken voor hun snode doeleinden.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_64574715
quote:
Zo, die zaten er weer eens flink naast...
pi_64579508
Naar mijn mening zouden ze vuurwerk gewoon het hele jaar moeten legaliseren. Daardoor vinden mensen het veel minder interessant om het op die "ene" dag af te steken. Kijk naar belgie en andere omringende landen, daar wordt met oud en nieuw veel minder vuurwerk afgestoken. En mocht je vuurwerk helemaal verbieden, dan krijg je het probleem dat als iets verboden is mensen het juist willen doen. Kijk daarbij bijvoorbeeld naar wiet gebruik in Nederland vs wiet gebruik in de VS.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 01:05:23 #272
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_64603014
Het grappige aan de hele kwestie is natuurlijk dat juist het vuurwerk dat voor zoveel overlast zorgt en de mensen een onveilig gevol geeft, het illegale vuurwerk is -- en dat is dus al verboden. Met een astronaut blaas je geen prullenbak op en met een zak fluitpuiltjes steek je heel lastig een school in de hens. Dit vuurwerkverbod zou vooral heel veel mensen de vreugde ontnemen die ze nu aan het afsteken van vuurwerk beleven. Voor de echte freaks, die met lawinepijlen en nitraatbommen en Chinese profpijlen de buurt terroriseren, verandert er helemaal niks. O ja, wel íets: de politie gaat het nu drukker krijgen met het verbaliseren van rotjes-gooiende huisvaders.

En wat het milieu-aspect betreft, want daar ging het eigenlijk om, die ene dag in het jaar: dat zal de mensen werkelijk aan hun reet roesten. Een verbod wordt alleen maatschappijbreed gesteund om de overlast die veel mensen van vuurwerk ondervinden. Niet omwille van, in één lelijk woord, de fijnstofemissiereductie.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_64606424
Ik woon 5 km van Belgie, ze verbieden maar wat ze willen. Lijkt me sterk dat ze het kunnen handhaven en daar gaat het uiteindelijk om.
pi_64607037
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 01:05 schreef Ringo het volgende:
En wat het milieu-aspect betreft, want daar ging het eigenlijk om, die ene dag in het jaar: dat zal de mensen werkelijk aan hun reet roesten.
Oh, dat bepaal jij. Nee, mooi.. dan weten we dat.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_64619671
Hopelijkw as dit het laatste jaar dat de mensen vuurwerk mochten afsteken

Laat de gemeente gewoon wat siervuurwerk afsteken, want dat geknal vanaf 10 uur s'morgens is gewoon kut
  † In Memoriam † zaterdag 3 januari 2009 @ 18:27:20 #276
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_64619742
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 18:25 schreef the_legend_killer het volgende:
Hopelijkw as dit het laatste jaar dat de mensen vuurwerk mochten afsteken

Laat de gemeente gewoon wat siervuurwerk afsteken, want dat geknal vanaf 10 uur s'morgens is gewoon kut
Nog meer belastinggeld naar entertainment.
Carpe Libertatem
  zaterdag 3 januari 2009 @ 18:40:26 #277
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_64620163
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 09:48 schreef FritsVanEgters het volgende:
Oh, dat bepaal jij. Nee, mooi.. dan weten we dat.
Dat bepaalt hij niet, dat lijkt me een feit, aangezien er dit jaar weer voor heel veel geld vuurwerk gekocht is.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_64627729
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 18:40 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Dat bepaalt hij niet, dat lijkt me een feit, aangezien er dit jaar weer voor heel veel geld vuurwerk gekocht is.
Dat zijn niet "de mensen". "De mensen" zijn alle mensen.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 22:06:03 #279
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_64627953
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 22:00 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Dat zijn niet "de mensen". "De mensen" zijn alle mensen.
O. De mensen minus jij. Ook goed.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_64628068
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 22:06 schreef Ringo het volgende:

[..]

O. De mensen minus jij. Ook goed.
Je maakt jezelf belachelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')