abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55618470
Zie TT.

Bedoel dus of jullie nog wel eens de voetbal naar een trapveldje nemen, de basketbal naar een basketbalveldje (of basket aan huis) of een tennisbal tegen een muur aanslaan achter met een tennisracket.

Ik heb tot m'n 16e altijd gevoetbald met vrienden uit de buurt... achter op speeltuintje, voor op de straat, op een trapveldje verderop of het voetbalveld aan de overkant van de sloot. Daarna heb ik >niets< meer aan sport gedaan, en dat merk ik... lichaam voelt alsof het 20 jaar ouder is geworden in 5 jaar, conditie is zero (fiets ook niet) en kan weinig hebben lichamelijk...

Bovendien mis ik het gewoon, het sporten.

Maar ja, als 21 jarige kan je eigenlijk niet meer echt even door de wijk fietsen, een trapveldje opzoeken en 'vragen of je mee mag doen'. En om nou nog weer op een sport te gaan waar je wedstrijden moet spelen en scheidsrechtersdiploma moet halen etc... bedank ik ook voor. En een recreantenteam is dan weer vol 50+'ers.

Heb nu wel weer deze week een basketbal gekocht, met het idee om volgende week een basket op te zoeken en dan gewoon in m'n uppie wat te gaan werpen. Een basketbal loepzuiver ringloos er in pleuren was namelijk zo'n beetje m'n enige echte talent kwa sport (hoewel zodra ik de techniek verleerde daar ook niets van over bleef helaas).

Maar of dat, op deze leeftijd en in je uppie, nog wat zal worden? Valt te bezien.

Maar wie hier sport gewoon nog buiten met vrienden of solo voor de fun alsof ie nog 15 is? En hoe vaak doe je dat en doe je dat dus alleen of met vrienden en is dat een overblijfsel van je jeugd of bewust weer opgepakt zoals ik wil doen?
  zaterdag 29 december 2007 @ 06:48:46 #2
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_55618478
Ik heb zelf een half basketballveldje op de parkeerplek, elke dag even wat balletjes gooien als het leuk weer is. Ook nog wel eens 'pick up games' in het park.

Heb 20 jaar aan basketball gedaan, dat blijft in je zitten.

Verder speel ik nu soft- en baseball in de lente, zomer en herfst. Af en toe tennis voor de grap. En risk natuurlijk.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 29 december 2007 @ 08:51:56 #3
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_55618756
ik voetbal wel vaak met vrienden, en hardlopen
pi_55618824
Ik doe nog vrij regelmatig sportklimmen (1 a 2 en soms 3x in de week)
Heb een racefiets gekocht (maar 't is nu te koud)
Ga in de zomer bijna elke week 3 uur voetballen op het lokale trapveldje met m'n vrienden

Ben 22

Ja, ik doe nog genoeg aan sport dacht ik zo.
Wie, ik?
pi_55619214
Ik doe wel in mijn eentje aan hardlopen, maar dan loop je altijd het zelfde korte rondje, dus dat is op een gegeven moment erg saai.

Maar van het jaar heb ik goedkoop een tweedehands racefietsje op de kop getikt en het is best wel leuk om daar mee rond te fietsen. Iets van 50 km is goed te doen en je ziet ook nog eens wat van de omgeving, gister nog een stukkie gefietst, met een trainingpak aan is dat goed te doen.
En je kan natuurlijk ook met andere gaan fietsen, gewoon een balletje trappen op een pleintje doe ik niet meer zo vaak en dat is ook niet echt iets wat je elke week doet tenzij het zomer en vakantie is.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_55619276
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 06:48 schreef popolon het volgende:
Ik heb zelf een half basketballveldje op de parkeerplek, elke dag even wat balletjes gooien als het leuk weer is. Ook nog wel eens 'pick up games' in het park.

Heb 20 jaar aan basketball gedaan, dat blijft in je zitten.

Verder speel ik nu soft- en baseball in de lente, zomer en herfst. Af en toe tennis voor de grap. En risk natuurlijk.
Ik keek even verbaasd naar de zin 'pick up games in het park'... maar jij woont in Amerika, is waar ook... daar is basketbal wat populairder dan hier

Baal trouwens wel, waar ik straks ga studeren hebben ze bijna elke sport, badminton, handbal, frisbeeën , judo, tennis b.v.... maar geen basketbal!
pi_55718343
Verder niemand?
pi_55718359
Of ze zijn allemaal buiten.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_55718521
Voetbal 4x per week. Clubverband.
pi_55718548
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 09:09 schreef Schuttingbeer het volgende:
Ik doe nog vrij regelmatig sportklimmen (1 a 2 en soms 3x in de week)
Maar je woont in nederland, dus ik schat in dat je dat binnen doet

Hier idem, sportklimmen doe ik binnen, en verder mountainbiken. Dat kan natuurlijk alleen maar buiten.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_55958550
Nu net eindelijk eens de stap gezet dan om basketbal mee naar buiten te nemen en op een streetcourt wat te gaan schieten, voor het eerst sinds 2004 dat ik gesport heb Conditie laag uiteraard, maar toch 45 min vrije worpen gedaan en wat lay ups.... en achter afketsende bal aan rennen vooral Heb werptechniek niet meer in de vingers zitten, dus vaak dat ik de strak gooide en de bal afketse op de achterring of via half rondje over de ring er uit vloog. Dat het zeiknat was buiten hielp ook niet mee.

Maar als keertje weer goed gooide zoals het hoort en de bal gaat ringloos door het netje dan blijft dat een mooi geluid
  vrijdag 11 januari 2008 @ 20:05:40 #12
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_55958605
quote:
Maar als keertje weer goed gooide zoals het hoort en de bal gaat ringloos door het netje dan blijft dat een mooi geluid
Nothing but net *swoooosh*
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_55958670
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 20:05 schreef popolon het volgende:

[..]

Nothing but net *swoooosh*

5 rondjes over de ring voordat ie er in gaat was ook weer grappig om te zien

Hoop dat ik de techniek weer onder de knie krijg... was er altijd zo goed in.

Merk wel dat ik voor basketbal wel een ukkie ben (1.84) dunken zit er niet in
pi_55958769
tenzij ik kan springen als deze gozer:

http://www.metacafe.com/w(...)ketball_player_ever/
pi_55958967
Zie ondertitel.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 20:25:20 #16
78918 SeLang
Black swans matter
pi_55959023
Fietsen, daar ben je nooit te oud voor.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"