abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56073661
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 13:50 schreef whoops het volgende:

[..]

Python kan compilen, maar over het algemeen worden de scripts geinterpreteerd en dan uitgevoerd. Je kan de scripts dus ongewijzigd draaien, op elk OS dat Python ondersteunt. En dat zijn er erg veel.
Helaas Windows niet, toch?
  woensdag 16 januari 2008 @ 15:54:26 #32
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_56075717
Lijkt me dat als MS een Phython voor .Net kent dat het ook onder Windows draait... En zie hier: http://www.python.org/download/windows/
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  woensdag 16 januari 2008 @ 16:32:01 #33
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_56076756
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 12:11 schreef FastFox91 het volgende:
Voordat ik deze taal ga leren, wil ik weten hoe ik mijn programmatje/scriptje kan laten draaien op een andere computer. Compilen is dat toch? Hoe doe ik dat?
Python werkt, net als Java en talen op .NET etc., met een virtual machine. Je code (bla.py) wordt in een eerste vertaalslag omgezet naar bytecode (bla.pyc) die door die virtual machine gerund kan worden (vergelijkbaar met compilen van C-code naar low-level instructies die 'direct' door een OS gerund kan worden). De volgende keer dat je het programma runt wordt, als je niets aan de oorspronkelijke code hebt veranderd, deze eerste stap overgeslagen en meteen de bytecode aan de VM gevoerd.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  woensdag 16 januari 2008 @ 16:35:52 #34
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_56076846
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 14:36 schreef sentiao. het volgende:

[..]

Helaas Windows niet, toch?
Tuurlijk wel, hoe kom je daar nou bij? . Van python.org:
quote:
Python runs everywhere

Python is available for all major operating systems: Windows, Linux/Unix, OS/2, Mac, Amiga, among others. There are even versions that runs on .NET, the Java virtual machine, and Nokia Series 60 cell phones. You'll be pleased to know that the same source code will run unchanged across all implementations.

Your favorite system isn't listed here? It may still support Python if there's a C compiler for it. Ask around on news:comp.lang.python - or just try compiling Python yourself.
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_56099571
Ik vind Python een heerlijke taal, ben nu bezig met een beginnetje maken binnen het OOP (Object Oriented Programming) en dan nu met name de inheritance van klassen, erg leuk
pi_56385461
quote:
Op vrijdag 28 december 2007 22:59 schreef marcel-o het volgende:
TijdVoorPython
  donderdag 15 mei 2008 @ 11:59:02 #37
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_58682038
Even een kick, aangezien ik nu echt actief ben begonnen met Python..
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  woensdag 4 juni 2008 @ 19:15:28 #38
73006 PaRaR
Geboren en getogen
pi_59124308
Probleempje: Ik probeer MySQL in Python 2.5 te krijgen(module stijl). Ik krijg het echter niet voor mekaar om dit simpel te doen terwijl ik de benodigde mysql bestanden wel heb. Heeft iemand een simpele uitleg of tutorial voor dit probleem ? Hoe krijg ik MySQL aan de praat met Python 2.5 in Windows ?
pi_59124399
http://sourceforge.net/projects/mysql-python

Google: mysql python windows

Good luck.
pi_59146400
TVP, ga beginnen met python omdat mijn nieuwe N95-8gb morgen binnenkomt. Je kunt heel mooi Python gebruiken om op de S60 chipset 3rd edition van Nokia te programmeren.
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
  donderdag 5 juni 2008 @ 15:26:37 #41
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_59146645
Ooit mee gespeeld [Python] voor dummies
<tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
  dinsdag 10 juni 2008 @ 23:33:14 #42
73006 PaRaR
Geboren en getogen
pi_59293641
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 19:18 schreef slakkie het volgende:
http://sourceforge.net/projects/mysql-python

Google: mysql python windows

Good luck.
Bedankt voor je reactie. Ik heb alles al bekeken en geprobeerd, maar het lijkt ongelijk mysql met python te verbinden op een of andere manier. Zijn er toevallig ook complete installatie pakketten die python en mysql installeren op windows ?

Alvast bedankt!
pi_59293912
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 23:33 schreef PaRaR het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie. Ik heb alles al bekeken en geprobeerd, maar het lijkt ongelijk mysql met python te verbinden op een of andere manier. Zijn er toevallig ook complete installatie pakketten die python en mysql installeren op windows ?

Alvast bedankt!
Met "het lukt niet" ("het lijkt ongelijk"?? ) kom je er niet. Als iets niet lukt dan vermeld je wat er precies niet lukt en welke foutmelding(en) je krijgt, wat je allemaal precies geprobeerd hebt om het wel te laten lukken, en waar je vastloopt. Misschien kunnen we dan helpen. Nu niet.
  dinsdag 10 juni 2008 @ 23:44:49 #44
159841 Dzy
It is I
pi_59293997
Ik ben wat dingetjes aan het uitproberen met Python voor Symbian 60 telefoons, die API gebruiken. Werkt best makkelijk en ik heb zelfs een redelijke python IDE op m'n N95 zelf.
  woensdag 11 juni 2008 @ 14:01:05 #45
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_59304500
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 23:44 schreef Dzy het volgende:
Ik ben wat dingetjes aan het uitproberen met Python voor Symbian 60 telefoons, die API gebruiken. Werkt best makkelijk en ik heb zelfs een redelijke python IDE op m'n N95 zelf.
Klinkt interessant... Welke IDE is dat dan? Ik heb alleen de Python runtime en shell (standaard Python install) op m'n S60 telefoon (Nokia E50)...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_59306684
http://masteranza.wordpre(...)hon-on-mobile-s60v3/

PED is de IDE, werkt best redelijk. Alleen blijft het kut als je op het T9 tobo moet typen dus een bluetooth tobo is wel aan te raden
  woensdag 11 juni 2008 @ 17:22:04 #47
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_59310395
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 15:14 schreef Dzy het volgende:
http://masteranza.wordpre(...)hon-on-mobile-s60v3/

PED is de IDE, werkt best redelijk. Alleen blijft het kut als je op het T9 tobo moet typen dus een bluetooth tobo is wel aan te raden
Oke, dit ziet er wel nice uit... Het lijkt me inderdaad niet handig om complete apps mee te schrijven, maar het is wel mooi om even wat mee te experimenteren...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  woensdag 11 juni 2008 @ 19:41:55 #48
73006 PaRaR
Geboren en getogen
pi_59314307
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 23:41 schreef Farenji het volgende:

[..]

Met "het lukt niet" ("het lijkt ongelijk"?? ) kom je er niet. Als iets niet lukt dan vermeld je wat er precies niet lukt en welke foutmelding(en) je krijgt, wat je allemaal precies geprobeerd hebt om het wel te laten lukken, en waar je vastloopt. Misschien kunnen we dan helpen. Nu niet.
Het implementeren van de mysql for python2.5 module. Hoe krijg ik dat voor mekaar?
pi_59314538
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 17:22 schreef whoops het volgende:

[..]

Oke, dit ziet er wel nice uit... Het lijkt me inderdaad niet handig om complete apps mee te schrijven, maar het is wel mooi om even wat mee te experimenteren...
Precies
  zaterdag 14 juni 2008 @ 23:33:46 #50
73006 PaRaR
Geboren en getogen
pi_59397756
Nouja, ik heb het voor mekaar. Nu zit ik met het volgende probleem(alhoewel ik niet zeker weet of het een Python probleem is): Het script runt goed, geen fouten. Hij moet alleen data verwerken in een tabel. Dit gebeurt echt niet. Ik krijg geen enkele foutmelding. Heeft een van jullie een idee hoe ik er achter kan komen wat de fout kan zijn mbt database instellingen/firewall of iets anders? Ik zie ook niks in mijn mysql log, hoe kan dit nou?
  zondag 22 juni 2008 @ 12:06:35 #51
19840 Libris
Live from Singapore
pi_59599971
Heb je wat code?

Tevens Schopje
pi_59601418
Het is officieel: Python is kut.

Ik was net heel even aan het spelen met dit stukje code: Wat devven we vandaag? Deel 2
Gewoon een copy/paste, en toen wilde ik even een regeltje toevoegen. Kreeg ik deze foutmelding:

1IndentationError: unindent does not match any outer indentation level

Probleem was dus dat de indents in de code uit 4 spaties bestonden, en de indent die mijn editor toevoegde uit een tab bestond, die toevallig hetzelfde eruitziet als 4 spaties. En daar verslikt python zich blijkbaar al in. :r

Ik heb die indentation die bepalend is voor syntax en werking van je programma altijd al een Slecht Idee gevonden en nu weet ik het zeker. Ik zie de problemen al voor me als je met meerdere mensen en verschillende editors aan dezelfde code werkt, wat een nachtmerrie gaat dat worden. Voor mij geen python, er is voor mij sowieso geen reden om daar tijd aan te verliezen, ik hou het wel gewoon bij perl. Veel beter.
pi_59611217
Moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben van python. Vind het wel een prettige taal om in te proggen (lekkerder dan PHP bijv.). De indentation is vooral in het begin wennen, maar dat is een kwestie van tijd.

Als je met python werkt weet je dat je indentation cruciaal is voor de uitvoer en moet je gewoon een goede editor pakken zodat je je geen zorgen hoeft te maken over het editten van .py files.. Ik heb er zelf geen problemen mee gehad, wellicht omdat mijn tab/shiftwidth onder vim hetzelfde zijn als Python voorschrijft. Geen problemen mee dus.
In de interactieve python shell vind ik het bij vlagen irritant.

Python
  maandag 23 juni 2008 @ 13:40:00 #54
19840 Libris
Live from Singapore
pi_59624774
quote:
Op zondag 22 juni 2008 21:23 schreef slakkie het volgende:
Moet zeggen dat ik wel onder de indruk ben van python. Vind het wel een prettige taal om in te proggen (lekkerder dan PHP bijv.). De indentation is vooral in het begin wennen, maar dat is een kwestie van tijd.

Als je met python werkt weet je dat je indentation cruciaal is voor de uitvoer en moet je gewoon een goede editor pakken zodat je je geen zorgen hoeft te maken over het editten van .py files.. Ik heb er zelf geen problemen mee gehad, wellicht omdat mijn tab/shiftwidth onder vim hetzelfde zijn als Python voorschrijft. Geen problemen mee dus.
In de interactieve python shell vind ik het bij vlagen irritant.

[ afbeelding ] Python [ afbeelding ]
Ik heb collega's die die shell vaak gebruiken, ik kan er ook niet mee werken. Ik snap niet wat de voordelen zijn ten opzichte can een normale editor (zoals Eclipse), of zelfs notepad.
  maandag 23 juni 2008 @ 13:59:52 #55
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_59625242
quote:
Op zondag 22 juni 2008 13:00 schreef Farenji het volgende:
Probleem was dus dat de indents in de code uit 4 spaties bestonden, en de indent die mijn editor toevoegde uit een tab bestond, die toevallig hetzelfde eruitziet als 4 spaties. En daar verslikt python zich blijkbaar al in.
Of 8 spaties. Dat hangt van je editor af. Of twee spaties. Of 3. Onder Unix is de standaard 8 spaties. Het wordt sterk afgeraden om spaties en tabs door elkaar te gebruiken, en dat geldt niet alleen voor Python (waar het errors geeft) maar ook voor C of Perl. Als jij je file netjes hebt opgemaakt, met 8 spaties voor een tab en omgekeerd, maar de tabs en spaties door elkaar gebruikt dan krijgt iemand anders die het bestand opent een chaos te zien. Kortom, een editor die spaties en tabs zo door elkaar gebruikt is een Slecht Idee.

Pythons manual zegt dan ook:
quote:
Cross-platform compatibility note: because of the nature of text editors on non-UNIX platforms, it is unwise to use a mixture of spaces and tabs for the indentation in a single source file. It should also be noted that different platforms may explicitly limit the maximum indentation level.
quote:
Ik heb die indentation die bepalend is voor syntax en werking van je programma altijd al een Slecht Idee gevonden en nu weet ik het zeker. Ik zie de problemen al voor me als je met meerdere mensen en verschillende editors aan dezelfde code werkt, wat een nachtmerrie gaat dat worden. Voor mij geen python, er is voor mij sowieso geen reden om daar tijd aan te verliezen, ik hou het wel gewoon bij perl. Veel beter.
Zoals gezegd, je krijgt dezelfde problemen in willekeurig welke taal als het om onderhoud van je source gaat. Als je met een groep samenwerkt en er wordt geen afspraak gemaakt over tab/spaties dan krijg je, ongeacht welke taal je gebruikt, ontzettend lelijke source-code doordat vroeg of laat iemand spaties door tabs gaat vervangen of omgekeerd.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  maandag 23 juni 2008 @ 14:02:59 #56
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_59625333
quote:
Op maandag 23 juni 2008 13:40 schreef Libris het volgende:

[..]

Ik heb collega's die die shell vaak gebruiken, ik kan er ook niet mee werken. Ik snap niet wat de voordelen zijn ten opzichte can een normale editor (zoals Eclipse), of zelfs notepad.
Voordeel is dat je snel een functie kan prototypen enzo. ff kijken of dit en dit zo werkt. heb hem zelf altijd open om help(func) of dir(var) te doen.
  maandag 23 juni 2008 @ 14:04:39 #57
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_59625368
quote:
Op maandag 23 juni 2008 13:40 schreef Libris het volgende:
De Python-shell of vi? De Pythonshell heeft als voordeel dat je snel wat constructies kunt uittesten om te zien of ze werken, of je laadt een module, en je kunt met tab-completion (dat heeft de shell) even de attributen opzoeken, en snel een regeltje of constructie testen. Ik heb meestal wel een python shell open om snel iets uit te zoeken.

En wat vi betreft… dat blijft simpelweg een voorkeur, een editor als vi is heel krachtig als je ermee om kunt gaan (veel krachtiger dan Notepad bijvoorbeeld).
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 18:18:49 #58
73006 PaRaR
Geboren en getogen
pi_59656838
quote:
Op zondag 22 juni 2008 12:06 schreef Libris het volgende:
Heb je wat code?

Tevens Schopje
Uiteraard:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
allmatches = set()
   conn = MySQLdb.connect("localhost", "root", "", "espn")
   cs = conn.cursor()
   cs.execute("SELECT match_id FROM all_match WHERE league = '%s'" % (league))
   row = cs.fetchone()
   while row != None:
      allmatches.add(row[0])
      row = cs.fetchone()

allsql = []

conn = MySQLdb.connect("localhost", "root", "", "espn")
   cs = conn.cursor()
   for sql in allsql:
      cs.execute(sql)
   conn.close()

Dit is het stukje dat de informatie die ik krijg in m'n DB moet zetten. Uiteraard heb ik user en wachtwoord even weggehaald. Als ik het script run dan krijg ik hier geen fouten mee. Dus hij connect wel. Hij schrijft alleen niks weg. Ik ben er nog steeds niet achter wat het nou is. Heeft iemand nog slimme tips om te kijken tot hoever de uitvoer van de sql gegevens komt o.i.d. ?

Alvast bedankt mensen
  dinsdag 24 juni 2008 @ 18:24:54 #59
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_59656929
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 18:18 schreef PaRaR het volgende:
Uiteraard:
[ code verwijderd ]

Dit is het stukje dat de informatie die ik krijg in m'n DB moet zetten. Uiteraard heb ik root en wachtwoord even weggehaald. Als ik het script run dan krijg ik hier geen fouten mee. Dus hij connect wel. Hij schrijft alleen niks weg. Ik ben er nog steeds niet achter wat het nou is. Heeft iemand nog slimme tips om te kijken tot hoever de uitvoer van de sql gegevens komt o.i.d. ?

Alvast bedankt mensen
Hoe bedoel je wegschrijven? Je zou in de loop een print kunnen zetten. Dan kun je zien hoe vaak het daar doorheen komt. Ook kun je b.v. de boel in een script zetten tot row = cs.fetchone() en dan met python -i het script draaien, waarna je de boel kunt inspecteren in de shell (kun je kijken wat row is,etc.)

Overigens is ‘while row:’ beter Python-idioom dan ‘while row != None’.
  dinsdag 24 juni 2008 @ 19:15:27 #60
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_59657858
Kan je niet beter while row = cs.fetchone(): doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')