1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | import string, sys # If no arguments were given, print a helpful message if len( sys.argv ) == 1: print 'Usage: celsius temp1 temp2 ...' sys.exit( 0 ) # Loop over the arguments for i in sys.argv[ 1: ]: try: fahrenheit = float( string.atoi( i ) ) except string.atoi_error: print repr( i ), "not a numeric value" else: celsius = ( fahrenheit - 32 ) * 5.0 /9.0 print '%i\260F = %i\260C' % ( int( fahrenheit ), int( celsius+.5 ) ) |
Ik zit te denken om Python te gaan leren voor m'n bladelogic tools suite, aangezien ze een python API hebben. Maar aangezien ze ook een shell API hebben, ben ik me eerst daarop gaan focussen.quote:Op vrijdag 28 december 2007 17:16 schreef colourAgga het volgende:
Nog meer vragen? Stel ze gerustIk zal hier binnenkort ook wat code neerzetten. Ik vraag me gewoon af of veel mensen op FOK! ook daadwerkelijk wat doen met Python.
quote:<Sonium> someone speak python here?
<lucky> HHHHHSSSSSHSSS
<lucky> SSSSS
<Sonium> the programming language
Ik dacht dat alleen COBOL dat had, haha.quote:Op vrijdag 28 december 2007 19:28 schreef slakkie het volgende:
Moet je echt indenten voor die if/else statements? Lijkt me eerder een voorkeur van de coder.. Haha, het wordt echt afgedwongen door de compiler/taal...
Ja, moetquote:Op vrijdag 28 december 2007 19:28 schreef slakkie het volgende:
Moet je echt indenten voor die if/else statements? Lijkt me eerder een voorkeur van de coder.. Haha, het wordt echt afgedwongen door de compiler/taal...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 | keyword-background = #333333 definition-foreground = #98fb98 error-foreground = #ff0000 string-background = #333333 keyword-foreground = #cc4e00 comment-background = #333333 hit-foreground = #ffffff builtin-background = #333333 hilite-foreground = #000000 stdout-foreground = #eeeeee cursor-foreground = #ffcc00 break-background = #ffff55 comment-foreground = #87ceeb hilite-background = #666666 definition-background = #333333 stderr-background = #333333 hit-background = #333333 console-foreground = #87ceeb normal-background = #333333 builtin-foreground = #519e51 stdout-background = #333333 console-background = #333333 stderr-foreground = #ff8800 normal-foreground = #f0e68c string-foreground = #ffa0a0 break-foreground = black error-background = #000000 |
Die staat in de m'n bookmarks! Het ziet er zeker erg interessant uit!quote:
en is het menuitem 'Shell' niet aanwezig. Niet handig, want het restarten van de shell (Ctrl-F6) werkt dan ook niet meer...quote:IDLE 1.2.1 ==== No Subprocess ====
En vanuit het menu wordt hij inderdaad met -n opgestart. Snap nogsteeds niet precies waarom je dit nodig zou hebben maar dat wordt vast nog wel duidelijk.quote:Running without a subprocess:
If IDLE is started with the -n command line switch it will run in a
single process and will not create the subprocess which runs the RPC
Python execution server. This can be useful if Python cannot create
the subprocess or the RPC socket interface on your platform. However,
in this mode user code is not isolated from IDLE itself. Also, the
environment is not restarted when Run/Run Module (F5) is selected. If
your code has been modified, you must reload() the affected modules and
re-import any specific items (e.g. from foo import baz) if the changes
are to take effect. For these reasons, it is preferable to run IDLE
with the default subprocess if at all possible.
Juist ja. Perl wordt toch ook gebruikt als scripttaal? Is PHP ook voor mietjes? En Python kan ook gecompileerde programma's afleveren...quote:
Ik ben het juist niet eens met je stelling dat python-code leesbaarder is. Ik vind perl veel leesbaarder, omdat het net iets systematischer is opgebouwd. Je herkent variabelen en arrays, je herkent counters beter, je ziet meteen wanneer welke loop afgelopen is.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 10:21 schreef sentiao. het volgende:
[..]
Het indenten van Python werkt zeer fijn, je hoeft niet meer te letten op { en } of ermee te rotzooien, en het maakt de code een stuk leesbaarder. Python probeert geen dikke soep te zijn qua leesbaarheid, dat staat me wel aan. Perl lijkt echter zijn best te doen om maar niet leesbaar te zijn...
Ik vind het maar moeilijk, een keuze maken. Ik werk momenteel met C# (laat me a.u.b. heel =]) dus ik ben momenteel gewend aan de eindeloze ; en { en }. Welke taal is krachtiger?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 10:34 schreef Stranger het volgende:
[..]
Ik ben het juist niet eens met je stelling dat python-code leesbaarder is. Ik vind perl veel leesbaarder, omdat het net iets systematischer is opgebouwd. Je herkent variabelen en arrays, je herkent counters beter, je ziet meteen wanneer welke loop afgelopen is.
Verder vind ik dat je door Python zeer 'lui' wordt, omdat het zoveel accepteert en zo vergevend is. Als je vervolgens Perl gebruikt (een taal die qua gecompliceerdheid misschien nog wel minder is dan python), voor bijvoorbeeld Regex (ja sorry daarvoor is Perl echt 100x beter dan python), moet je weer helemaal inkomen in het 'scriptgevoel', dus netjes de {, } en ; gebruiken.
Ieder z'n mening natuurlijk, maar er zijn maar érg weinig mensen die het met je eens zijn. Geef eens een codevoorbeeld van beide talen waarbij jij Perl leesbaarder vindt?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 10:34 schreef Stranger het volgende:
[..]
Ik ben het juist niet eens met je stelling dat python-code leesbaarder is. Ik vind perl veel leesbaarder, omdat het net iets systematischer is opgebouwd. Je herkent variabelen en arrays, je herkent counters beter, je ziet meteen wanneer welke loop afgelopen is.
Jaja. Waarom geen assembly dan? Tik jij je teksten ook nog op een typemachine met de typex binnen handbereik omdat je van een computer zo lui wordt met al die comfortabele knoppen zoals backspace? Oftewel, als er een taal beschikbaar is waarmee je zoveel intuïtiever en leesbaarder tot je doel kunt komen, en die je ook nog eens niet lastigvalt met allerlei overbodig tikwerk om je in principe al werkende code in een of ander afgedwongen stringent jasje te krijgen ("zoveel accepteert en zo vergevend is"), waarom zou je dan überhaupt nog denken aan teruggaan?quote:Verder vind ik dat je door Python zeer 'lui' wordt, omdat het zoveel accepteert en zo vergevend is. Als je vervolgens Perl gebruikt (een taal die qua gecompliceerdheid misschien nog wel minder is dan python), voor bijvoorbeeld Regex (ja sorry daarvoor is Perl echt 100x beter dan python), moet je weer helemaal inkomen in het 'scriptgevoel', dus netjes de {, } en ; gebruiken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |