abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 oktober 1999 @ 19:42:00 #1
798 voyeur
bemoeit zich
pi_207910
Dit is het weer maagdelijke vervolg van een discussie die al vanaf het begin van BB loopt.
Iedereen die serieus in wil gaan op vragen als:
-wie zijn die mensen en what makes them tick
-hoe liggen de verhoudingen in de groep
-overleven ze BB of zijn ze definitief gebroken
-overleeft Nederland BB of is het eind nu zoek
is hier weer net zo welkom als in alle voorgaande topics "Voer voor psychologen x"

Dit is het langstlopende topic in het BB forum en dat is zowel te danken aan de kwaliteit van de bijdrages als de discipline van alle posters hier.

De spelregels: domme, platte, ongenuanceerde en onbedaarlijk leuke bijdrages: graag maar plaats ze niet hier.
Rond de 50 posts sluiten we en starten een vervolg. Wie dat doet: citeer deze inleiding als eerste tekst en kondig de overgang aan in het huidige topic. Als het net heel druk is: citeer de laatste post in het nieuwe topic. Zo hebben we de beste kans dat het een min of meer coherent verhaal blijft.
Er wordt door iedereen veel werk gestopt in dit topic: laten we dat samen in ere houden. Voyeur is watching you

Wees gewaarschuwd: pittige teksten op komst

------------------
as the world turns loopt al 25 jaar; zouden ze in BB voor 250k per jaar bereid zijn te blijven ?

[Dit bericht is gewijzigd door voyeur (Datum 25 Oktober 1999).]

Here we are now, entertain us.
  maandag 25 oktober 1999 @ 19:48:00 #2
798 voyeur
bemoeit zich
pi_207911
We waren in VvP X gebleven bij een uitvoerige beschrijving van de DSM diagnostiek. Te lang om hier weer aan te halen. Zie daar.
Here we are now, entertain us.
  maandag 25 oktober 1999 @ 19:48:00 #3
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_207912
met deze nieuwe topic hoop ik dat men ook de vorige gelezen heeft anders heb ik me voor niets de ****** getypt )
  maandag 25 oktober 1999 @ 19:50:00 #4
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_207913
je was me net voor voyeur
pi_207914
omdat het "extreme" gedrag van Bianca na het vertrek van Sabine heeft geleid tot nogal wat discussie in dit topic, hier een stukje van de officiele site:

quote:
Bianca en Karin hebben zondagnacht in de slaapkamer een gesprek over de gevoelens die het verblijf in het Big Brother-huis met zich meebrengt. Bianca zit met gemengde gevoelens. “Het is me meegevallen dat ik met zoveel mensen in een kleine ruimte kan leven. Dat had ik niet verwacht. Maar toch krijg ik het gevoel dat ik mijzelf mis. Ik kan hier niet mezelf zijn. Met een pen in m’n hand de dingen opschrijven die me bezighouden. Muziekje op de achtergrond. Gewoon de dingen doen die ik graag wil doen. Daarom werd ik ook heel emotioneel toen Sabine het huis verliet. Ik hoorde al die mensen schreeuwen en haar vrienden stonden haar op te wachten. Zij ging lekker naar huis. Ik was wel een beetje jaloers op haar. Op dat moment kwamen er gewoon een heleboel emoties tegelijk naar boven.”

niet mijn bedoeling om hier de lopende discussie van voerX te onderbreken, wellicht meer als aanvulling erop.

mooi he, alles
pi_207915
Wat ik in deze hele discussie toch nog mis is de uitwerking van dit hele experiment op de personen na BB. Omdat Martin en Tara relatief kort in het huis hebben gezeten (en heel Nederland zich nog niet echt heeft kunnen ergeren aan deze personen) zullen zij waarschijnlijk minder problemen hebben om weer in de buitenwereld te stappen. Maar hoe zit dat met Sabine? Ik zie nu al voor me wanneer ze voor het eerst weer een cafe binnenstapt. Hoe reageert een beschonken groep mannen daarop? Kan nooit leuk zijn, denk ik. Op dit moment is het nog allemaal leuk, met TV optredens en een aanbod van een baan, maar staks.
Weet iemand hoe dat verder af moet lopen?
pi_207916
Ik wil hier even iets droppen van wat ik net op de streams gehoord heb. Dit sluit aan bij de beschrijvng van Bianca's fysieke problemen sinds ze in het huis zit, zie vorig Voer voor... topic. Het is niet veel maar er wordt hier nogal diep op bepaalde zaken ingegaan dus hier komt het:
Bianca meldde net dat haar knie (weet niet of het linker of rechter is) 's nachts 'op slot' gaat. Ze kan hem dan niet meer buigen.
Daarnaast vertelde ze dat ze sinds ze in het huis zit allerlei klachten heeft die ze normaal nooit heeft. Ze was hier zelf nogal over verwonderd.
fake a dream
  maandag 25 oktober 1999 @ 22:23:00 #8
1236 python
For the time being
pi_207917
quote:
op 10-25-1999 om 10:07 PM schreef Kimmie het volgende:

Bianca meldde net dat haar knie (weet niet of het linker of rechter is) 's nachts 'op slot' gaat. Ze kan hem dan niet meer buigen.
Daarnaast vertelde ze dat ze sinds ze in het huis zit allerlei klachten heeft die ze normaal nooit heeft. Ze was hier zelf nogal over verwonderd.

Haar klachten lopen precies synchroon met de lichaamsdelen die ze nodig heeft voor het uitvoeren van de weekopdracht. Zal deze keer ook wel weer niet lukken.

maandag 25 oktober 1999 @ 23:50:00 #9
242 Pinball
Electric Monk
pi_207918
quote:
op 10-25-1999 om 10:23 PM schreef python het volgende:
Haar klachten lopen precies synchroon met de lichaamsdelen die ze nodig heeft voor het uitvoeren van de weekopdracht. Zal deze keer ook wel weer niet lukken.

En dus? Toch ingehuurd door V. om de weekopdracht te frustreren en spanning te veroorzaken, of zoekt haar onderbewuste een manier om impopulair en dus weggestemd te worden omdat ze eigenlijk naar huis wil?

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  maandag 25 oktober 1999 @ 23:53:00 #10
783 Lee
Eye watch 2
pi_207919
Ik heb de hele thread al dagen gevolgd: smullen geblazen! Wat ik echter niet tegen ben gekomen, is wat ik (vooral na het opnieuw bekijken van de streams) bemerkte in de reactie van Willem op Bart en Sabine. Ik zag toch echt een paar keer onverhulde jaloezie volgens mij.

Eerste keer: tijdens het bekend maken van de nominaties, toen Willem grijnzend uitriep: "Jullie gaan scheiden!" Alsof anderen niet gelukkig mogen zijn omdat hij zelf gescheiden is.
Tweede keer: vanavond tijdens de uitzending toen Ruud en Willem Bart een beetje aan het opjutten waren over sex. Hij zei toen op een valsig toontje tegen Bart: "Kon Sabien je niet helpen dan?" (Na Bart's confessie dat hij pas (...) één keer de hand aan zichzelf had geslagen).

Ben ik de enige die dit opmerkelijk vindt? Zou het hem dwars gezeten hebben dat twee mensen binnen het huis een heuse "relatie" leken te gaan krijgen, en voelde hij dat als een bedreiging? (Of als een bevestiging van zijn eigen falen in deze?)
Graag jullie mening

Lee

maandag 25 oktober 1999 @ 23:58:00 #11
262 Re
Kiss & Swallow
pi_207920
ik ben van mening dat de stress in Bianca's lichaam zorgt voor allerlei kwaaltjes, het zal wel vaker zijn gemeld denk ik maar stress l(ij)eidt tot afbraak immunesysteem en zoals we weten is stress een visceuze circle in Bianca's geval

ik ben mezelf niet dus mijn lichaam ook niet

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 26 oktober 1999 @ 00:12:00 #12
1236 python
For the time being
pi_207921
quote:
op 10-25-1999 om 11:53 PM schreef Lee het volgende:
[over Willem's reacties:]

Eerste keer: tijdens het bekend maken van de nominaties, toen Willem grijnzend uitriep: "Jullie gaan scheiden!" Alsof anderen niet gelukkig mogen zijn omdat hij zelf gescheiden is.
[knip]
Ben ik de enige die dit opmerkelijk vindt? Zou het hem dwars gezeten hebben dat twee mensen binnen het huis een heuse "relatie" leken te gaan krijgen, en voelde hij dat als een bedreiging? (Of als een bevestiging van zijn eigen falen in deze?)
Graag jullie mening

Lee

Ik heb hier nog een derde aan toe te voegen: bij het nomineren zei hij met een op z'n gezicht: "Bart en Sabine, ons echtpaar". Vond ik wel opvallend.

Of het uit jaloersheid voortkomt weet ik niet. Misschien heeft hem het gedrag van het paar (afzondering) dwarsgezeten. Hij zei immers ook woorden met de strekking dat Sabine geen donder uitvoerde. Ik zou dus zeggen dat het meer wraak is.

Nu Sabine weg is, doen de mannen weer meer aan 'male bonding'. Willem betrok Bart daar in, met een klein grapje, geen echte steek onder water wat mij betreft. Die mannen vormen toch de sterkste eenheid daar in huis. De vrouwen zijn meer los zand lijkt het.

dinsdag 26 oktober 1999 @ 00:20:00 #13
1087 Merisse
broddeltante
pi_207922
Lee,
HAH! scherp opgemerkt. Heel waar volgens mij. Had je ook die glimlach/grimas op z'n gezicht gezien toen hij zei 'Jullie gaan scheiden'?

In aanvulling hierop; Willem is ook de enige die Sabine echt achter d'r rug om uitgescholden heeft (kreng, snee) en op de een of andere manier heeft Sabine de ware aard van Willem doorgekregen tussen zaterdag (de nominaties) en donderdag (vertrek).

Ze had bij de nominaties niet op Willem gestemd maar vrijdag bij Barend en Van Dorp koos ze Willem boven Karin als de volgende die volgens haar het huis zou moeten verlaten. Dit kan echter niet zijn omdat ze gehoord had van die scheldwoorden want ze zei het al donderdag bij Rolf.

Ik weet niet of dit al besproken is maar ik vond het opmerkelijk.

Volgens mij zit Willem helemaal niet lekker in z'n vel en is ie behoorlijk gefrustreerd. Misschien over z'n scheiding. Kweenie maar die baard maakt dat ie nog meer cynisch/gemarteld overkomt

You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  Redactie Frontpage dinsdag 26 oktober 1999 @ 01:00:00 #14
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_207923
Ruud zei tijdens het eten iets opmerkelijks: ten eertste dat hij het gewoon vindt om thuis naakt rond te lopen. En tijdens het gesprek over benamingen van geslachtsdelen zei hij: 'Ik zeg altijd: Bibi hoe is het met je 'frutje'?
Voer voor psychologen?
pi_207924
Vanavond dominee Gremdaat gezien en die vroeg zich in een uitgebreid betoog af HOE GAAT HET MET DE REST VAN DE BEWONERS PSYCHIES ALS ZIJ NA ZO'N LANGE TIJD UIT HET HUIS KOMEN Voyeur, Hunter, two litlle sisters, Tanjalie. en vele anderen kom op met jullie "voorspellingen". Smullen voor ons lezertjes
pi_207925
Nee, Sunchaser.

Ik ben je citaat al in verschillende topics tegengekomen, en het antwoord is:
NEE PUNT. UIT.

[Dit bericht is gewijzigd door Moor (Datum 26 Oktober 1999).]

pi_207926
Gek, is dat. Ik heb nog niets gelezen over een sterke opmerking van Bianca, eergisteren was het geloof ik. Het ging over het veto van Bart over de kat. Bianca liet even alle diepzinnige praatjes varen en zei zoiets als: 'Bart heeft alleen maar belangstelling voor grote tieten!' (kan iemand bevestigen dat ze dat ook werkelijk zei?).

Hier spreekt een zekere gefrustreerdheid en jalouzie naar S. uit (hoewel ik nog geen kans heb gehad de maten te vergelijken). Later werd ook duidelijk dat de huilbui van Bianca niet zozeer door verdriet om Bientjes vertrek werd ingegeven alswel door jaloersheid omtrent het feit dat Sabiene weer de échte wereld zou betreden.

Zouden Bianca's beweegredenen soms niet veel aardser zijn dan ze zelf eigenlijk zou willen?

I am a Watcher, part of a secret society of men and women who observe and record, but never interfere. We know the truth about Immortals. In the end, there can be only one.
  dinsdag 26 oktober 1999 @ 09:01:00 #18
306 Maurisico
niet bij te benen!
pi_207927
quote:
op 10-25-1999 om 09:55 PM schreef Led het volgende:
Wat ik in deze hele discussie toch nog mis is de uitwerking van dit hele experiment op de personen na BB. Omdat Martin en Tara relatief kort in het huis hebben gezeten (en heel Nederland zich nog niet echt heeft kunnen ergeren aan deze personen) zullen zij waarschijnlijk minder problemen hebben om weer in de buitenwereld te stappen. Maar hoe zit dat met Sabine? Ik zie nu al voor me wanneer ze voor het eerst weer een cafe binnenstapt. Hoe reageert een beschonken groep mannen daarop? Kan nooit leuk zijn, denk ik. Op dit moment is het nog allemaal leuk, met TV optredens en een aanbod van een baan, maar staks.
Weet iemand hoe dat verder af moet lopen?

Misschien afwijkend van de discussie, maar even in reactie op een eerder schrijven;
Hoorde vanmorgen op Net5 het volgende bericht; Alle mensen met Sabines achternaam in Tilburg worden platgebeld. Daar zullen ongetwijfeld niet erg leuke telefoontjes bijzitten. Sabine, maar ook haar familie/naamgenoten worden nu al verplicht een geheim nummer te kiezen.
Verder sprak ik even met de bedrijfsleider van Hopper( de kroeg die Sabine enkele malen noemde), hij vertelde dat het afgelopen weekend ongewoon druk was, en dat er mensen voor de kroeg de naam van Sabine scandeerden.
En dan het feit dat sabines ouders puissant rijk zijn....Dit was ookde reden dat zij niet in de studio aanwezig waren. De ouders hebben ook verklaard niet echt blij te zijn met haar actie, wie weet wat voor vreemde personen dat aantrekt...
De impact gaat dus veel verder dan Sabine zelf. OOk haar omgeving heeft last van haar deelname. Nu is er bij Sabine nog sprake van een tweedeling, de ene helft vindt haar een kreng, de ander toch wel een lekker ding.
maar wat als Karin uit het huis moet, of Bianca, zij roepen- ook in dit forum- meer negatieve reacties op. En dan te bedenken dat men hier helemaal niet op voorbereid is...beangstigend...
Voor al uw nieuwe en ouwe nieuws
pi_207928
Ik heb het gehele spel i.v.m. werkzaamheden helaas 1 dag moeten missen. Het is de topics nakijkend verbijsterend hoe snel en hoe veel er door vele geschreven wordt. Twee dagen weg, dan denk je dat je een newbie bent. Maar ter zake. Maurisico, wat je beschrijft is niet anders dan wat je kan verwachten natuurlijk. Het bijzondere van Sabine is inderdaad haar rijke ouders. Dat is in Nederland een groep die, en niet op de laatste plaats, het liefst onbekend wil blijven om veiligheidsredenen. Ik beweer zeker niet dat Sabine nu gevaar loopt, maar dat haar ouders met de billen geknepen zitten, kunnen we denk ik als waar aannemen. De gevolgen van haar deelneming gaan dan ook verder dan haar persoon alleen. En zo, denk ik, ondekken we lopende BB dat er in de achterhoede veel meer aan vast zit dan dat we nu denken. In het geval Sabine, zal haar vader in zakengesprekken nu ook niet altijd even gemakkelijk op zijn stoel zitten. Je dochter wippend op TV in nou niet alledaags.

Dan heb ik nog een opmerking over Bart. Wat ik hier nog niet ben tegengekomen is dat hij niet alleen in het leger zat, maar hij is met dat onderdeel in Bosnie(goed geschreven??) geweest. Ik hoorde hem dit aan Mona vertellen. Ik denk, de gebeurtenissen daar hebben we toen uitgebreid op TV kunnen volgen, dat die belevenissen, stress, oorlog, enz enz, van hem, nog meer dan hier vaak beschreven, van hem iemand heeft gemaakt die weet wat overleven is. Een medespeler waar je dus voor op moet passen.

dinsdag 26 oktober 1999 @ 09:38:00 #20
142 Emperor
What's in a name?
pi_207929
Je hebt hoogstwaarschijnlijk gelijk. Voor Bart is dit kinderspel. Dit echt uitrusten vergeleken met Bosnie. Hij is ook de meest inventieve daar als het gaat om het oplossen van practische problemen. Met een cakeblik strijken bijvoorbeeld.
Think like a man of action, act like a man of thought

pi_207930
Je zou misschien wel kunnen zeggen dat, voorzover van toepassing, Bart de enige is die een soort BB curses heeft gehad. Het zou mij niet verbazen als het gerucht wat hier en daar rond gaat, dat Bart de winnaar zou moeten worden, hier zijn grondslag ook vindt. Al was het maar dat hij(Bart) dat zelf zo ziet.
  dinsdag 26 oktober 1999 @ 10:08:00 #22
313 Twinny Sister
Serieus en Actueel
pi_207931
Ook ik ben van mening dat de gevolgen na BB wel eens erg groot zouden kunnen zijn. Eigenlijk had ik een soort van medelijden met Sabine toen zij donderdag vertrok. Ze was zo enthousiast, het was allemaal zo leuk geweest, ze kreeg een baan aangeboden, prachtig allemaal. Toen realiseerde ik me dat het vanaf dat moment alleen maar kon gaan tegenvallen: iedereen kent je, sommige mensen hebben een hekel aan je gekregen, er zijn onaardige en onterechte dingen over je geschreven en gezegd, van je privacy is echt helemaal niets meer over, etcetera etcetera. Dat moet een enorme klap geven, en ik denk dat ze nog heel vaak gaat denken "had ik dit maar nooit gedaan".
Ook de familie krijgt het zwaar te verduren. "Jezus, lag jouw dochter daar op TV echt te neuken met die vreemde kerel?", dat soort zaken. Dat die familie nu al wordt platgebeld zegt genoeg, ik vraag me af hoeveel mensen ze aan de deur zullen krijgen.

Tja, zolang ze in het BB-huis zitten valt het allemaal nog wel mee, maar ik denk dat de ware problemen pas na de tijd ontstaan!!

Moderator dinsdag 26 oktober 1999 @ 10:23:00 #23
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_207932
De opmerkingen over sex (met Sabine) die Ruud en Willem tegenover Bart maakten: mannen onder elkaar. Op één opmerking na: Willem die suggereert dat Sabine het vast wel voor drie Chocotofs had willen doen. Is dit 'gewoon' een grappige toespeling op het ontbijt dat de heren voor de dames klaarmaakten? Of is het na 'kreng' en 'snee' de volgende denigrerende kwalificatie van Willem tov Sabine, namelijk 'hoer'. (en nog een domme hoer ook, om het voor drie chocotofs te doen).

Waarom haat Willem Sabine? Frustratie van een gescheiden man op middelbare leeftijd? (if you can't fuck her, hate her)

En dan de droom van Bart. Er kwamen drie vrouwen in zijn droom voor maar hij wou met geen van allen sex. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat Bart dit echt gedroomd heeft. Wel erg toevallig: drie vrouwen. Hij wilde Mona m.i. gewoon duidelijk maken hoe dol hij was op Bientje, en dat de overgebleven drie vrouwen in het BB-huis hem volkomen koud laten.

Maar die domme koe weet natuurlijk niet hoe snel ze de ether weer moet vervuilen met dat akelige nep-lachje van d'r, in plaats van erop door te gaan met Bart..

[Dit bericht is gewijzigd door Gert (Datum 26 Oktober 1999).]

"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_207933
Om even terug te komen op de klachten van Bianca het volgende;
Het feit dat ze juist nu klachten krijgt die ze niet eerder heeft gehad duidt volgens mij op 2 mogelijkheden.
1. Ze is NU pas zichzelf (onwaarschijnlijk)
2. Ze is nu NIET zichzelf (waarschijnlijk)

ad 1.: Mischien dat de situatie waarin Bianca nu verkeerd haar dwingt om bepaalde zaken onder ogen te zien die ze tot nu toe altijd heeft kunnen onderdrukken. Dat 'onderdrukken' leidt tot (onbewuste) stress wat vast gaat zitten in het lichaam en vroeg of laat zich openbaart dmv bv fysieke klachten. Wanneer echter bepaalde 'stukken' toch aangesproken worden is een manier van het loslaten van de spanning via het lichaam en dus ook vaak/meestal via pijntjes. Het is goed te volgen dat er bij Bianca van alles speelt en dat ze er zich bewust van is en het accepteert. Ze 'laat zich gaan' en is niet bang om zichzelf te zijn. Dit zegt ze zelf ook...

ad 2.: Waarschijnlijker echter, lijkt mij, gaat zij zo gebukt onder bepaalde spanningen door deze maffe situatie waarin ze zich bevind en en loopt ze zo op haar tenen dat ze heeel veeeel stress ervaart. Juist omdat ze niet zichzelf is maar een rol aanneemt vanwege tactische overwegingen. (geacepteerd willen worden, zoeken van bevestigingen van ideen zoals zij zichzelf graag zou zien etc.) En tja, dat leidt dan vanzelf weer op acute pijnklachten want hoe moet het er anders uit. Reken maar dat de psyche van de bewoners goed door elkaar wordt geschud.

There is a world of difference between searching for happiness and choosing to be happy.
pi_207934
Het is denk ik Ruud zijn simpele gedachte. De chocotof opmerking klinkt als het vroeger in zwang zijnde "zij doet het voor een dropie". Het is de mannier waarop je aangeeft dat zij wel redelijk makkelijk te krijgen is. Bovendien loopt Ruud dagelijks te vertellen dat hij wel even zou willen. Ik kan me goed voorstellen dat hij jaloers was/is op Bart omdat hij wel sex heeft gehad. Misschien heeft hij er zelfs wel obver gedroomd. het is dus denk serieuzer gemeend dan wij denken. Maar wat dan nog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')