Dit is het langstlopende topic in het BB forum en dat is zowel te danken aan de kwaliteit van de bijdrages als de discipline van alle posters hier.
De spelregels: domme, platte, ongenuanceerde en onbedaarlijk leuke bijdrages: graag maar plaats ze niet hier.
Rond de 50 posts sluiten we en starten een vervolg. Wie dat doet: citeer deze inleiding als eerste tekst en kondig de overgang aan in het huidige topic. Als het net heel druk is: citeer de laatste post in het nieuwe topic. Zo hebben we de beste kans dat het een min of meer coherent verhaal blijft.
Er wordt door iedereen veel werk gestopt in dit topic: laten we dat samen in ere houden. Voyeur is watching you
Wees gewaarschuwd: pittige teksten op komst
------------------
as the world turns loopt al 25 jaar; zouden ze in BB voor 250k per jaar bereid zijn te blijven ?
[Dit bericht is gewijzigd door voyeur (Datum 25 Oktober 1999).]
quote:
Bianca en Karin hebben zondagnacht in de slaapkamer een gesprek over de gevoelens die het verblijf in het Big Brother-huis met zich meebrengt. Bianca zit met gemengde gevoelens. “Het is me meegevallen dat ik met zoveel mensen in een kleine ruimte kan leven. Dat had ik niet verwacht. Maar toch krijg ik het gevoel dat ik mijzelf mis. Ik kan hier niet mezelf zijn. Met een pen in m’n hand de dingen opschrijven die me bezighouden. Muziekje op de achtergrond. Gewoon de dingen doen die ik graag wil doen. Daarom werd ik ook heel emotioneel toen Sabine het huis verliet. Ik hoorde al die mensen schreeuwen en haar vrienden stonden haar op te wachten. Zij ging lekker naar huis. Ik was wel een beetje jaloers op haar. Op dat moment kwamen er gewoon een heleboel emoties tegelijk naar boven.”
niet mijn bedoeling om hier de lopende discussie van voerX te onderbreken, wellicht meer als aanvulling erop.
quote:
op 10-25-1999 om 10:07 PM schreef Kimmie het volgende:Bianca meldde net dat haar knie (weet niet of het linker of rechter is) 's nachts 'op slot' gaat. Ze kan hem dan niet meer buigen.
Daarnaast vertelde ze dat ze sinds ze in het huis zit allerlei klachten heeft die ze normaal nooit heeft. Ze was hier zelf nogal over verwonderd.
Haar klachten lopen precies synchroon met de lichaamsdelen die ze nodig heeft voor het uitvoeren van de weekopdracht. Zal deze keer ook wel weer niet lukken.
quote:
op 10-25-1999 om 10:23 PM schreef python het volgende:
Haar klachten lopen precies synchroon met de lichaamsdelen die ze nodig heeft voor het uitvoeren van de weekopdracht. Zal deze keer ook wel weer niet lukken.
En dus? Toch ingehuurd door V. om de weekopdracht te frustreren en spanning te veroorzaken, of zoekt haar onderbewuste een manier om impopulair en dus weggestemd te worden omdat ze eigenlijk naar huis wil?
Eerste keer: tijdens het bekend maken van de nominaties, toen Willem grijnzend uitriep: "Jullie gaan scheiden!" Alsof anderen niet gelukkig mogen zijn omdat hij zelf gescheiden is.
Tweede keer: vanavond tijdens de uitzending toen Ruud en Willem Bart een beetje aan het opjutten waren over sex. Hij zei toen op een valsig toontje tegen Bart: "Kon Sabien je niet helpen dan?" (Na Bart's confessie dat hij pas (...) één keer de hand aan zichzelf had geslagen).
Ben ik de enige die dit opmerkelijk vindt? Zou het hem dwars gezeten hebben dat twee mensen binnen het huis een heuse "relatie" leken te gaan krijgen, en voelde hij dat als een bedreiging? (Of als een bevestiging van zijn eigen falen in deze?)
Graag jullie mening
Lee
ik ben mezelf niet dus mijn lichaam ook niet
quote:
op 10-25-1999 om 11:53 PM schreef Lee het volgende:
[over Willem's reacties:]Eerste keer: tijdens het bekend maken van de nominaties, toen Willem grijnzend uitriep: "Jullie gaan scheiden!" Alsof anderen niet gelukkig mogen zijn omdat hij zelf gescheiden is.
[knip]
Ben ik de enige die dit opmerkelijk vindt? Zou het hem dwars gezeten hebben dat twee mensen binnen het huis een heuse "relatie" leken te gaan krijgen, en voelde hij dat als een bedreiging? (Of als een bevestiging van zijn eigen falen in deze?)
Graag jullie meningLee
Ik heb hier nog een derde aan toe te voegen: bij het nomineren zei hij met een op z'n gezicht: "Bart en Sabine, ons echtpaar". Vond ik wel opvallend.
Of het uit jaloersheid voortkomt weet ik niet. Misschien heeft hem het gedrag van het paar (afzondering) dwarsgezeten. Hij zei immers ook woorden met de strekking dat Sabine geen donder uitvoerde. Ik zou dus zeggen dat het meer wraak is.
Nu Sabine weg is, doen de mannen weer meer aan 'male bonding'. Willem betrok Bart daar in, met een klein grapje, geen echte steek onder water wat mij betreft. Die mannen vormen toch de sterkste eenheid daar in huis. De vrouwen zijn meer los zand lijkt het.
In aanvulling hierop; Willem is ook de enige die Sabine echt achter d'r rug om uitgescholden heeft (kreng, snee) en op de een of andere manier heeft Sabine de ware aard van Willem doorgekregen tussen zaterdag (de nominaties) en donderdag (vertrek).
Ze had bij de nominaties niet op Willem gestemd maar vrijdag bij Barend en Van Dorp koos ze Willem boven Karin als de volgende die volgens haar het huis zou moeten verlaten. Dit kan echter niet zijn omdat ze gehoord had van die scheldwoorden want ze zei het al donderdag bij Rolf.
Ik weet niet of dit al besproken is maar ik vond het opmerkelijk.
Volgens mij zit Willem helemaal niet lekker in z'n vel en is ie behoorlijk gefrustreerd. Misschien over z'n scheiding. Kweenie maar die baard maakt dat ie nog meer cynisch/gemarteld overkomt
Ik ben je citaat al in verschillende topics tegengekomen, en het antwoord is:
NEE PUNT. UIT.
[Dit bericht is gewijzigd door Moor (Datum 26 Oktober 1999).]
Hier spreekt een zekere gefrustreerdheid en jalouzie naar S. uit (hoewel ik nog geen kans heb gehad de maten te vergelijken). Later werd ook duidelijk dat de huilbui van Bianca niet zozeer door verdriet om Bientjes vertrek werd ingegeven alswel door jaloersheid omtrent het feit dat Sabiene weer de échte wereld zou betreden.
Zouden Bianca's beweegredenen soms niet veel aardser zijn dan ze zelf eigenlijk zou willen?
quote:
op 10-25-1999 om 09:55 PM schreef Led het volgende:
Wat ik in deze hele discussie toch nog mis is de uitwerking van dit hele experiment op de personen na BB. Omdat Martin en Tara relatief kort in het huis hebben gezeten (en heel Nederland zich nog niet echt heeft kunnen ergeren aan deze personen) zullen zij waarschijnlijk minder problemen hebben om weer in de buitenwereld te stappen. Maar hoe zit dat met Sabine? Ik zie nu al voor me wanneer ze voor het eerst weer een cafe binnenstapt. Hoe reageert een beschonken groep mannen daarop? Kan nooit leuk zijn, denk ik. Op dit moment is het nog allemaal leuk, met TV optredens en een aanbod van een baan, maar staks.
Weet iemand hoe dat verder af moet lopen?
Dan heb ik nog een opmerking over Bart. Wat ik hier nog niet ben tegengekomen is dat hij niet alleen in het leger zat, maar hij is met dat onderdeel in Bosnie(goed geschreven??) geweest. Ik hoorde hem dit aan Mona vertellen. Ik denk, de gebeurtenissen daar hebben we toen uitgebreid op TV kunnen volgen, dat die belevenissen, stress, oorlog, enz enz, van hem, nog meer dan hier vaak beschreven, van hem iemand heeft gemaakt die weet wat overleven is. Een medespeler waar je dus voor op moet passen.
Tja, zolang ze in het BB-huis zitten valt het allemaal nog wel mee, maar ik denk dat de ware problemen pas na de tijd ontstaan!!
Waarom haat Willem Sabine? Frustratie van een gescheiden man op middelbare leeftijd? (if you can't fuck her, hate her)
En dan de droom van Bart. Er kwamen drie vrouwen in zijn droom voor maar hij wou met geen van allen sex. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat Bart dit echt gedroomd heeft. Wel erg toevallig: drie vrouwen. Hij wilde Mona m.i. gewoon duidelijk maken hoe dol hij was op Bientje, en dat de overgebleven drie vrouwen in het BB-huis hem volkomen koud laten.
Maar die domme koe weet natuurlijk niet hoe snel ze de ether weer moet vervuilen met dat akelige nep-lachje van d'r, in plaats van erop door te gaan met Bart..
[Dit bericht is gewijzigd door Gert (Datum 26 Oktober 1999).]
ad 1.: Mischien dat de situatie waarin Bianca nu verkeerd haar dwingt om bepaalde zaken onder ogen te zien die ze tot nu toe altijd heeft kunnen onderdrukken. Dat 'onderdrukken' leidt tot (onbewuste) stress wat vast gaat zitten in het lichaam en vroeg of laat zich openbaart dmv bv fysieke klachten. Wanneer echter bepaalde 'stukken' toch aangesproken worden is een manier van het loslaten van de spanning via het lichaam en dus ook vaak/meestal via pijntjes. Het is goed te volgen dat er bij Bianca van alles speelt en dat ze er zich bewust van is en het accepteert. Ze 'laat zich gaan' en is niet bang om zichzelf te zijn. Dit zegt ze zelf ook...
ad 2.: Waarschijnlijker echter, lijkt mij, gaat zij zo gebukt onder bepaalde spanningen door deze maffe situatie waarin ze zich bevind en en loopt ze zo op haar tenen dat ze heeel veeeel stress ervaart. Juist omdat ze niet zichzelf is maar een rol aanneemt vanwege tactische overwegingen. (geacepteerd willen worden, zoeken van bevestigingen van ideen zoals zij zichzelf graag zou zien etc.) En tja, dat leidt dan vanzelf weer op acute pijnklachten want hoe moet het er anders uit. Reken maar dat de psyche van de bewoners goed door elkaar wordt geschud.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |