En mijn dame, als hij je echt zou uitlachen zou hij het niet waard zijn de vader van je kinderen zijn.quote:Op vrijdag 28 december 2007 08:07 schreef miranda1982 het volgende:
ik heb meerdere keren op het punt gestaan mijn vriend dit te vertellen. maar ben bang dat die me uitlacht. omdat er nooit iets echt gebeurt is en omdat het al zolang geleden is...
Eigen geluk > Familie geluk > die kansloze neef van jequote:Op vrijdag 28 december 2007 09:53 schreef miranda1982 het volgende:
bedankt voor jullie reactie.. bedankt me net ineens dat toen ik op de hogere school zat ik me eigenlijk pas ging beseffen dat het fout was van wat hij gedaan had.. daarvoor heb ik daar nooit zo bij stiil gestaan denk ik. ik heb toen een verhaal verzonnen dat iemand mij altijd op stond te wachten, en dat die persoon mij kwaad wou doen omdat die mijn neef hebben moest... (hoe kom je erbij he om zoiets te verzinnen.) ben toen met mijn ouders bij de politie geweest en heb aangifte gedaan voor iemand die helemaal niet bestond...
ik zie mijn neef zo af en toe nog eens op verjaardagen. en denk zelf dat hij denk dat ik het me niet kan herinnener of iets. maar wil mjin familie geen pijn doen... daarom wil ik niet dat het bekend word..
aangifte is niet zomaar een cure voor je problemen, ik denk dat ze eerst eens voor zichzelf duidelijk moet krijgen wat ze wil, en met haar partner praten. Je kunt niet zomaar aangifte doen en dan is de kous af. Dan gaat de hele mallemolen pas draaien. en daar lijkt ze me helemaal niet klaar voor te zijnquote:Op vrijdag 28 december 2007 10:03 schreef Michellll het volgende:
ik zou gewoon alsnog aangifte doen??
miss dat je familie dan ook begrijpt waarom jij soms van die aanvallen hebt
Ik zou in elk geval openheid zien te kweken over wat er gebeurd is. Daarbij streven naar dat alle betrokkenen therapie krijgen. Eventueel kun je dreigen met aangifte doen (of gewoon daadwerkelijk aangifte doen) gebruiken om diegene in therapie te krijgen.quote:Op vrijdag 28 december 2007 10:03 schreef Michellll het volgende:
ik zou gewoon alsnog aangifte doen??
miss dat je familie dan ook begrijpt waarom jij soms van die aanvallen hebt
Het klinkt ongetwijfeld bot, maar dankzij het misbruik komt TS over als een labiel onzeker meisje en iedereen weet dat labiele onzekere meisjes niet altijd de beste vriendjes hebben omdat ze nogal ontvankelijk zijn voor foute vriendjes. Wellicht is het in haar wereldje een redelijk normale reaktie als haar vriend haar uitlacht. Of slaat, of bot doet.quote:Op vrijdag 28 december 2007 09:51 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
En mijn dame, als hij je echt zou uitlachen zou hij het niet waard zijn de vader van je kinderen zijn.
Er is wel wat gebeurt en het dient serieus genomen te worden. Tijd heelt niks. En ik geloof er niks van dat hij je uitlacht. Ik denk dat hij meer geschokt zal zijn en hij je steun zal bieden.
Waarom zou je vriend je uitlachen? Het ergste wat er kan gebeuren lijkt me, is dat hij niet weet hoe hij er mee om moet gaan. Dat is bij mij gebeurd, toen ik het mijn ex vriend vertelde. Hij werd krampachtig naar mij toe, wist niet meer hoe zich te gedragen.quote:Op vrijdag 28 december 2007 08:07 schreef miranda1982 het volgende:
nu heb ik altijd al last gehad van onzekerheid en woede aanvallen. ik word ontzettend snel boos en kan me ook niet uiten in woorden, word agressief ga met dingen gooijen (tis niet dat ik iemand in elkaar sla helemaal niet) ik kan echt niet met mezelf omgaan op zo moment. . ik loop weg bij ruzies. en telkens als ik ruzie met bv mijn vriend heb en ik loop weer is weg dan komt dit ook terug naar boven.
zou dit iets met mijn gedrag te maken kunnen hebben. ik denk ook altijd ontzettend negatief. ben echt onzeker over mij, mijn relatie, wordt over 3 maanden zelf een moeder. en kan toch niet zo blijven . kan dan moeilijk weg lopen.
ik ben bang als ik niks aan mijn gedrag doe dat ik mijn relatie kapot maak. ik heb meerdere keren op het punt gestaan mijn vriend dit te vertellen. maar ben bang dat die me uitlacht. omdat er nooit iets echt gebeurt is en omdat het al zolang geleden is...
ik durf ook niet met iemand te gaan praten, dit is echt voor het eerst dat ik hiermee naar buiten kom
ik wil gewoon echt iets aan mijn gedrag doen aan mijn boosheid en agressiviteit
Bij zo een verhaal lopen de rillingen over mijn rug. Twijfel niet aan je eigen. Dit is zeker misbruik!quote:Op vrijdag 28 december 2007 08:07 schreef miranda1982 het volgende:
nu heb ik altijd al last gehad van onzekerheid en woede aanvallen. ik word ontzettend snel boos en kan me ook niet uiten in woorden, word agressief ga met dingen gooijen (tis niet dat ik iemand in elkaar sla helemaal niet) ik kan echt niet met mezelf omgaan op zo moment. . ik loop weg bij ruzies. en telkens als ik ruzie met bv mijn vriend heb en ik loop weer is weg dan komt dit ook terug naar boven.
zou dit iets met mijn gedrag te maken kunnen hebben. ik denk ook altijd ontzettend negatief. ben echt onzeker over mij, mijn relatie, wordt over 3 maanden zelf een moeder. en kan toch niet zo blijven . kan dan moeilijk weg lopen.
ik ben bang als ik niks aan mijn gedrag doe dat ik mijn relatie kapot maak. ik heb meerdere keren op het punt gestaan mijn vriend dit te vertellen. maar ben bang dat die me uitlacht. omdat er nooit iets echt gebeurt is en omdat het al zolang geleden is...
ik durf ook niet met iemand te gaan praten, dit is echt voor het eerst dat ik hiermee naar buiten kom
ik wil gewoon echt iets aan mijn gedrag doen aan mijn boosheid en agressiviteit
Dat is een hele goede vraag om eens aan een psycholoog/psychiater te stellenquote:Op vrijdag 28 december 2007 14:54 schreef Agrippina het volgende:
Wat Milagro zegt!
Je hebt je nooit erg druk gemaakt over die gebeurtenissen in het verleden, dus waarom zou dat dan zo'n grote invloed hebben gehad op je karaktervorming?
ja, maar dat komt doordat je redelijker wijs kunt aannemen dat brand ontstaan is door een ontsteking elders.quote:Op woensdag 2 januari 2008 11:26 schreef Angst het volgende:
excuus vind ik zo vreselijk in dit verband
iemand kan toch ook de oorzaak zoeken zonder zich er achter te willen verschuilen
als er brand uit breekt, zoek je toch ook de oorzaak, en geen excuus
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |