abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55589565
Ik was bezig mijn hal met trap te stucen (bij het afhalen van het behang ging helaas ook de complete pleisterlaag mee... ). Op zich ben ik daar erg tevreden mee, wonder boven wonder goed gelukt... Maar op een deel van mijn muur zat een (dacht ik) structuurbehangetje onder het behang). Ik kreeg dit er niet afgeweekt en het was al eerder aan de randen in de muur geplamuurd, verder zit het deels ook onder mijn trap geplakt zo leek het. Omdat het maar om een halve tot driekwart m2 gaat besloot ik er gewoon maar overheen te stucen.

Helaas houdt de stuc daar niet, ik heb de losse delen wat verwijderd en mijn vader zei dat het betonemaille is. Ehm ok, ik weet niet echt wat dat is (generatiekloof, denk ik) maar ik snap dat het een niet absorberende ondergrond is. Ik heb dus van knauf betoncontact gekocht, maar vraag me af of ik al het stucwerk wat erop zit moet verwijderen. Een deel zit namelijk wel goed, maar op sommige plekken is de toplaag erg kruimelig. En hoe is dat het makkelijkst te verwijderen? Met een plamuurmes lossteken gaat niet lekker namelijk.

Tips anyone?
jesus saves, i spend
  Redactie Frontpage vrijdag 28 december 2007 @ 00:09:17 #2
38148 crew  Innisdemon
pi_55590248
Betonemaille is een soort 'mooie' deklaag over beton heen. Is inderdaad een oude manier van 'mooi' maken.

Haal het eraf met een Kangoo. Zo'n drilhamer met een beitel erop. Dan komt het er wel af, en kun je fijn verder stuc'en
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_55590971
nou dat betoncontactspul van knauf zou je over het betonemaille moeten smeren om voldoende hechting voor je stuc te creeen (betonemaille staat ook op de verpakking vermeld als mogelijk doelwit). Op zich wil ik dat dus gewoon gebruiken, de drillhamer laat ik liever even staan (bovendien weet ik niet precies waar het betonemaillespul begint en eindigt, en ik kan niet goed met een drillhamer bij de randen komen ivm mijn zelfgebouwde steiger die er voor de rest van het trapgat staat.... een kwastje ertussen moet echter wel gaan)

Maarre: op sommige plaatsen lijkt de stuc wel redelijk gehecht te zijn aan het emaille en ik krijg het niet zo makkelijk weg met een plamuurmesje of grove borstel... kan ik dit dan laten zitten en de kale stukken alleen behandelen met betoncontactspul?
jesus saves, i spend
  Redactie Frontpage vrijdag 28 december 2007 @ 11:25:27 #4
38148 crew  Innisdemon
pi_55596801
Als jij er net met een kwastje bij kunt, hoe wil je dan in hemelsnaam stuc'en.

Wel even grondig doen, dus je stuc eraf, voorbehandelen en opnieuw stuc'en.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_55597636
Ik zou al het stucwerk wat nu op die betonemaille zit verwijderen, dan Knauf Betokontakt aanbrengen en vervolgens opnieuw stucen.

Ervaring in stucen heb je inmiddels, en een 2e keer gaat altijd mooier en sneller dan een eerste keer.
pi_55598974
ik heb inmiddels al het stuc verwijderd met een grove borstel (ging toch wel goed met wat extra kracht) op het betonemailledeel en heb het mooi roze gemaakt met betoncontact. Achter de steiger heb ik waar de staanders staan (van 5 cm breed) tot de wand nog zo'n 5 cm over, dus ik kan er een dunne rei doorhalen en stuc aan brengen (en afhalen) gaat ook goed. Waarschijnlijk is het wel even bijschuren als de steiger weg is, maar zo lukt het wel. Maar om er loodrecht met een drillboor op in te gaan hakken, daarvoor is er geen ruimte. En ik heb mijn steiger voor de bovenste trapregionen nog een paar dagen nodig....

Thanx voor het meedenken!
jesus saves, i spend
pi_55621146
Ik heb er vanochtend een dunne laag (3-4 mm ongeveer) over het betoncontact gestuced en het is nu aan het drogen. Kwam er wel achter dat de aansluiting op mijn eerdere stucwerk niet makkelijk is.... moet dat dus nog netjes vlak gaan schuren. En tja, de stuc daar zal niet al te snel drogen ivm de ondergrond, dus met een beetje pech kan ik daar pas over een dag of drie voorstrijken.... over vier dagen hopelijk schilderen????

Over schilderen heb ik nog even een domme vraag: Ik heb tot nu toe altijd wanden in één sessie geverfd (en daarna nog een tweede laag erover off course), maar is het mogelijk om de rest van de muur alvast te schilderen en dit stukje pas enkele dagen later? Ik neem aan dat het geen probleem wordt qua kleurverschil ofzo, maar just to be sure.....
jesus saves, i spend
pi_55626140
Dan krijg je bijna voor zeker kleurverschil. Altijd hele wanden afmaken.
pi_55626940
dus toch Lekker is dat... dan moet ik mezelf maar alternatief gaan vermaken de komende dagen.... Ik heb nog wat deuren te verven, plintjes te leggen ed.... dan dat maar doen. Mijn vriend wordt alleen nogal kribbig dat het al zo lang duurt...
jesus saves, i spend
  † In Memoriam † zondag 30 december 2007 @ 14:54:08 #10
37843 lady-wrb
kortaf
pi_55653366
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 17:00 schreef sobotta het volgende:
dus toch Lekker is dat... dan moet ik mezelf maar alternatief gaan vermaken de komende dagen.... Ik heb nog wat deuren te verven, plintjes te leggen ed.... dan dat maar doen. Mijn vriend wordt alleen nogal kribbig dat het al zo lang duurt...
je vriend moet gewoon niet zeuren of ook de handen uit de mouwen steken

klaar.
pi_55657460
quote:
Op zondag 30 december 2007 14:54 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

je vriend moet gewoon niet zeuren of ook de handen uit de mouwen steken

klaar.
Ben ik helemaal voor. Heb je nog tips hoe ik hem minder kan laten zeuren?

Meeklussen heb ik niet zoveel vertrouwen in: hij koopt hoogglans en verft daar rustig mee en mixed dit dan met zijdeglans... Bovendien is ie een slordige schilder die niet in schuren tussendoor gelooft
Ik heb hem en zijn broer ook terwijl ik er niet was een gasplaat laten kopen en installeren in het keukenblad.... hadden ze niet door dat de afzuigkap 60 cm is en de gasplaat breder (72cm).... Tja het hangt er nu al allemaal, maar ik denk dat ik maar een grotere afzuigkap moet gaan kopen

Kortom: meeklussen is niet echt een optie waar ik vrolijk van wordt
jesus saves, i spend
pi_56449562
Beste Klusser,

wij hadden betonemaille op de overloop, langs de trap en in de gang.
Na veel tobben en ploeteren met hamer en beitel, verfkrabber en slijptol met slijpschijf en schuurschijf.
Heb ik een verhuurbedrijf van wie ik niet weet of ik op dit forum daar de naam van mag noemen op gebeld of die mij niet konden helpen, die man had wel wat maar wist niet zeker of ik het hiermee kon verwijderen. Ja heb je en Nee kun je krijgen. Ik heb daar toen een HANDBETONSCHUURMACHINE gehuurd.
En JA kun je zeker krijgen want dit werkt echt GRANDIOOS binnen een mum van tijd was alle betonemaille verwijderd ons is hierdoor een hoop tijd en ellende bespaard gebleven. een HANDBETONSCHUURMACHINE IS SUCCES GEGARANDEERD !!!!
pi_59078463
Met een kunsthars veredelde mortel kan je prima zonder primer over betonemaille heen stuken.
Ik denk ik zet het hier maar even neer, ik krijg die vraag namelijk vaker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')