Ik was bezig mijn hal met trap te stucen (bij het afhalen van het behang ging helaas ook de complete pleisterlaag mee...

). Op zich ben ik daar erg tevreden mee, wonder boven wonder goed gelukt... Maar op een deel van mijn muur zat een (dacht ik) structuurbehangetje onder het behang). Ik kreeg dit er niet afgeweekt en het was al eerder aan de randen in de muur geplamuurd, verder zit het deels ook onder mijn trap geplakt zo leek het. Omdat het maar om een halve tot driekwart m2 gaat besloot ik er gewoon maar overheen te stucen.
Helaas houdt de stuc daar niet, ik heb de losse delen wat verwijderd en mijn vader zei dat het betonemaille is. Ehm ok, ik weet niet echt wat dat is (generatiekloof, denk ik) maar ik snap dat het een niet absorberende ondergrond is. Ik heb dus van knauf betoncontact gekocht, maar vraag me af of ik al het stucwerk wat erop zit moet verwijderen. Een deel zit namelijk wel goed, maar op sommige plekken is de toplaag erg kruimelig. En hoe is dat het makkelijkst te verwijderen? Met een plamuurmes lossteken gaat niet lekker namelijk.
Tips anyone?