Dat is wel te doenquote:Op zaterdag 29 december 2007 19:36 schreef -sobriquet het volgende:
Godverdomme zeg, heb een liedje geschreven op piano, nou wil ik er wat gitaarakkoorden bij spelen, maar tis op gitaar echt niet gemakkelijk (ben ook nog niet lang aan het gitaarspelen maar toch.. c#dim akkoord, hoe pak je dat akkoord het beste? Welke vingerzetting? Want als ik het speel klinkt het nergens naar..
[ afbeelding ]
kan ik um wellicht op een andere manier makkelijker spelen?
Die heb ikquote:Op zaterdag 29 december 2007 23:04 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zit eraan te denken deze aan te gaan schaffen
Vertel eens hoe jij over die gitaar denkt alsjeblieft? Speelgemak, klank..gewicht, dat soort dingen? Is hij goed te gebruiken voor (hard)rock / heavy metal?quote:
Eh, ik ben geen ubergitaargeek en heb niet heel veel ervaring met andere modellen, maar..quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:07 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Vertel eens hoe jij over die gitaar denkt alsjeblieft? Speelgemak, klank..gewicht, dat soort dingen? Is hij goed te gebruiken voor (hard)rock / heavy metal?
Een van mijn gitaristen zweert bij SGs. Ook Jeff Waters (Annihilator) speelt er weleens op. Of ze echt geschikt zijn voor Metal hangt van de elementen af. Ik ben zelf niet echt weg van de PAFs die in die van onze gitarist zitten. Ze klinken erg modderig vind ik. Maar als je er lekkere SD's in hebt... goed te doen.quote:Op zaterdag 29 december 2007 23:07 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Vertel eens hoe jij over die gitaar denkt alsjeblieft? Speelgemak, klank..gewicht, dat soort dingen? Is hij goed te gebruiken voor (hard)rock / heavy metal?
7 april 2009 bedoel je dan?quote:Op zaterdag 29 december 2007 17:59 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Die Tele?
7 januari is niks joh. Bij Feedback zou je tot 7 april moeten wachten..
Waarmee speelt die drummer? Met veren ofzo?quote:Op zondag 30 december 2007 13:43 schreef Deansensitized het volgende:
Nee man, dat kon niet, anders hoorden we onze drummer niet meer [ afbeelding ]
Gain en alles VOL open, maar bleef niks van over... speelt voor geen meter
quote:Op zondag 30 december 2007 13:43 schreef Deansensitized het volgende:
Bij onze Patrick ligt het aan zijn instellingen of zijn elementen denk ik, niet per se SG of PAFs in het algemeen.quote:Op zondag 30 december 2007 11:35 schreef --H-I-M-- het volgende:
Een gibson SG met standard pickups is op dit moment een van de meest gebruikte gitaren in de studio voor (hard)rockplaten die uitkomen. Ik heb laatst een track gemaakt met een ESP met emg 81's en een '61 SG reissue met stock pickups en de SG sneed veel beter door de drukke mix heen.
Ligt dus aan het element denk ikquote:Op zondag 30 december 2007 13:52 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Bij onze Patrick ligt het aan zijn instellingen of zijn elementen denk ik, niet per se SG of PAFs in het algemeen.
Hij speelde eens op de Ibanez van onze zanger en hij klonk gelijk helder, terwijl de instellingen van zijn GT-6 en de amp hetzelfde waren.
Misschien wordt het een te grote brij door die gain... draai 'm eens een stukkie terug, dan heb je meer toon...quote:Op zondag 30 december 2007 13:43 schreef Deansensitized het volgende:
Geprobeerd, maar dat hielp niet echt veelquote:Op zondag 30 december 2007 14:30 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Misschien wordt het een te grote brij door die gain... draai 'm eens een stukkie terug, dan heb je meer toon...
Nopequote:Op zondag 30 december 2007 14:28 schreef annabelldoes het volgende:
Iemand hier die RnB/Soul/Jazz speelt?
Ook nietquote:Op zondag 30 december 2007 14:35 schreef punkjunk het volgende:
En meer middel en high?
Ik houd wel erg van 60's RnB. The Yardbirds, The Animals etc... maar nooit gespeeld in een band ofzo. Ben er niet goed in. Weleens wat nummers vanaf tabs gespeeld. Best zonde eigenlijk, zou het ooit eens willen proberen.quote:Op zondag 30 december 2007 14:37 schreef annabelldoes het volgende:
Hehe, dat idee had ik al, Bijzonder moeilijk mensen te vinden die dit soort muziek spelen.
quote:Op zondag 30 december 2007 14:44 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik houd wel erg van 60's RnB. The Yardbirds, The Animals etc... maar nooit gespeeld in een band ofzo. Ben er niet goed in. Weleens wat nummers vanaf tabs gespeeld. Best zonde eigenlijk, zou het ooit eens willen proberen.
'My Generation' vind ik zooo'n cool nummer! Die bassolo ook.quote:
Ach, wij hebben nu een Folky Disco Metal-nummer.quote:Op zondag 30 december 2007 14:38 schreef Doodkapje het volgende:
Ach,... of het nou scheurt of niet... er zit altijd wat SquareLight-soul in onze nummersMisschien wat jazzy of bluesy loopjes, maar daar blijft het bij.
Dealquote:Op zondag 30 december 2007 14:50 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
'My Generation' vind ik zooo'n cool nummer! Die bassolo ook. [afbeelding].
Dean en ik gaan dus een RnB sideband doen. Staan we daar te spelen in mod-pakken. Dean nog wel op z'n sokken. [afbeelding].
Vergis je niet... E-mineur kan een bitch zijn...quote:Op zondag 30 december 2007 16:46 schreef Dupje het volgende:
Die is moeilijker dan de eerste die ik leerde. Dat was:
0
0
0
2
2
0
Ja, inderdaadquote:Op zondag 30 december 2007 17:10 schreef Witchfynder het volgende:
De zanger doet me erg denken aan Lips van Anvil. [afbeelding].
supervet! eindelijk eens weer echte eerlijke rock!quote:Op zondag 30 december 2007 16:50 schreef Deansensitized het volgende:
Airbourne - Too Much, Too Young, Too Fast
Beetje 'modern day' AC/DC. Erg vet
Yeah!quote:Op zondag 30 december 2007 16:50 schreef Deansensitized het volgende:
Loopt al hoorquote:Op zondag 30 december 2007 17:34 schreef tony_clifton- het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=EChGrmhnLPo&feature=related
Gentlemen, start your p2p!
Lekker om dit in de auto op te zetten als je in de zomer richting strand gaat... raampje open,... chick @ shotgun... ideaal!quote:Op zondag 30 december 2007 16:50 schreef Deansensitized het volgende:
Oh man,..! Die SG riffjes zijn relaxedquote:Op zondag 30 december 2007 17:34 schreef tony_clifton- het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=EChGrmhnLPo&feature=related
Gentlemen, start your p2p!
En daar ga je dan Pisang Goreng bij bakken? Opgefokt achter de frituur staan is niet bevorderlijk...quote:Op zondag 30 december 2007 17:42 schreef Witchfynder het volgende:
Geweldig! [ afbeelding ]
Ben alleen nog te erg in een Three Inches of Blood modus. Iemand anders daar ook fan van of ben ik weer de enige?
.
Three Inches Of Bloodquote:Op zondag 30 december 2007 17:42 schreef Witchfynder het volgende:
Geweldig! [afbeelding]
Ben alleen nog te erg in een Three Inches of Blood modus [afbeelding]. Iemand anders daar ook fan van of ben ik weer de enige? [afbeelding].
Yeah!quote:Op zondag 30 december 2007 17:45 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Three Inches Of Blood
Je bent niet de enige fan hoor![ afbeelding ]
Nee, dat doe ik met The Animals.quote:Op zondag 30 december 2007 17:44 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
En daar ga je dan Pisang Goreng bij bakken? Opgefokt achter de frituur staan is niet bevorderlijk...
Fire up the blades!!quote:Op zondag 30 december 2007 17:48 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Yeah! [afbeelding].
Hun laatste CD is echt zooooooooooooo goed. [afbeelding].
"the goatriders hooooooaaard!!!"quote:Op zondag 30 december 2007 17:50 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Fire up the blades!! [ afbeelding ]
Ik kan niet echt spelenquote:Op zondag 30 december 2007 23:15 schreef Dribbel_ het volgende:
Als je kan spelen moet je gewoon naar die winkel gaan en proberen, wij kunnen onmogelijk zeggen wat voor jou goed klinkt of lekker speelt
Ik zou zelf voor de ze gaan http://www.feedback.nl/?b=PF60SNAT&a=50quote:Op zondag 30 december 2007 23:14 schreef Leonos het volgende:
http://www.feedback.nl/?b=V70CEBK&a=50
Ik wou vragen of dit een beetje een goede gitaar is? Ik heb nu een jaartje elektrisch gespeeld en wil graag een akoestische gitaar van wat meer kwaliteit dan mijn Squier starters pakket.
Ik wil met de prijs eigenlijk niet meer als 170 uitgeven. Misschien hebben jullie nog een beter idee?
Ik heb die ook! Maar ik vind 'm eerlijk gezegd niet zo heel fijn spelen....quote:Op zondag 30 december 2007 23:14 schreef Leonos het volgende:
http://www.feedback.nl/?b=V70CEBK&a=50
Ik wou vragen of dit een beetje een goede gitaar is? Ik heb nu een jaartje elektrisch gespeeld en wil graag een akoestische gitaar van wat meer kwaliteit dan mijn Squier starters pakket.
Ik wil met de prijs eigenlijk niet meer als 170 uitgeven. Misschien hebben jullie nog een beter idee?
Hoe dan bij een gelijmde hals op een akoestische gitaarquote:Op maandag 31 december 2007 01:48 schreef Cynic het volgende:
Dan denk ik dat je beter de hals wat kan bijstellen dan de kam bij te vijlen.
Daar zit toch uiteindelijk ook gewoon een halspen in? Als het goed is kan je daar bij via het gat in de klankkast, er zit een inbusboutje aan de onderkant van de hals.quote:Op maandag 31 december 2007 02:02 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Hoe dan bij een gelijmde hals op een akoestische gitaar
Maar draai die dingen niet te snel en teveel aan; voor je het weet heb je een gespleten hals...quote:Op maandag 31 december 2007 08:56 schreef Cynic het volgende:
[..]
Daar zit toch uiteindelijk ook gewoon een halspen in? Als het goed is kan je daar bij via het gat in de klankkast, er zit een inbusboutje aan de onderkant van de hals.
Als het goed is wel jaquote:Op maandag 31 december 2007 08:56 schreef Cynic het volgende:
[..]
Daar zit toch uiteindelijk ook gewoon een halspen in? Als het goed is kan je daar bij via het gat in de klankkast, er zit een inbusboutje aan de onderkant van de hals.
Ey, verrek, daar was ik nu nooit bij uitgekomenquote:Op maandag 31 december 2007 08:56 schreef Cynic het volgende:
[..]
quote:Op maandag 31 december 2007 11:52 schreef allsystemshalt het volgende:
Ik zit al 3 dagen zonder gitaar [afbeelding]
Ik wacht tot de v&a mod hem dichtgooidquote:Op maandag 31 december 2007 12:57 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Je ondertitel klopt niet meer!" [TK] Hughes & Kettner (Gitaarspeaker) 4 x 12 inch "
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |