abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55556563
Godver de godver. Maak ik net een brief van het VGZ open, wat schetst mijn verbazing;

Ik heb een poos geleden mijn verstandskiezen laten verwijderen. Daarvoor brufen 600 (bruis) gehad. Staat nu op de rekening van het VGZ á 10 euro. Sertraline moet ik zelf betalen en zelf mijn oxazepam moet ik zelf betalen. Ik snap er geen zak van. Ik ben ruim verzekerd bij het VGZ (basisverzekering + jong en zeker pakket) en nog moet ik al mijn medicijnen zelf betalen. Een consult bij de huisarts wordt ook niet vergoed. Hoe kan dat nou? En waarom betaal ik 120 euro per maand als ik toch mijn medicijnen zelf moet betalen?

En voor de duidelijkheid, het zijn geen nota's die ik zelf nog moet declaeren maar het staat op een brief van het VGZ die zegt dat deze medicijnen niet voor vergoeding in aanmerking komen. Nou zijn de bovengenoemde medicijnen uitsluitend op recept verkrijgbaar. Ik snap er geen hol van...kut VGZ.

Ze mogen mijn anus likken.
pi_55556635
had je maar moeten poetsen.
*Hosselcopter*
  Moderator / Redactie FP woensdag 26 december 2007 @ 18:20:07 #3
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_55556658
quote:
Op woensdag 26 december 2007 18:18 schreef Dibble het volgende:
had je maar moeten poetsen.
je ava
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_55556659
Gaat ook zo lekker makkelijk he, als ze nog onder het tandvlees liggen.
pi_55556696
Nhahaha doe je het toch niet goed bij het VGZ. Ik betaal 90 euro per maand voor basis met pakket 2. Krijg behandeling in privekliniek vergoedt á 2400,- per jaar + alle andere onzinnige dingen die ik declareer.
pi_55556714
Ik weet nu weer precies waarom ik weg ben bij VGZ.
Sterkte met ruzie maken daar
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_55556728
quote:
Op woensdag 26 december 2007 18:22 schreef bartmk3 het volgende:
Nhahaha doe je het toch niet goed bij het VGZ. Ik betaal 90 euro per maand voor basis met pakket 2. Krijg behandeling in privekliniek vergoedt á 2400,- per jaar + alle andere onzinnige dingen die ik declareer.
Zal wel dmv collectieve verzekeringen zijn ofzo, 90 euro incl. pakket 2 is bar weinig.
pi_55556750
Dat ik bij het VGZ weg ga, is zeker. Het is niet de eerste keer dat ik mijn twijfels zet bij hun zorgvergoeding. Welke verzekering heb jij nu Chinless?
pi_55556775
Op totale kosten valt dat nog mee, toch? Heb je ze bij de tandarts laten trekken? Dan krijg je binnenkort hoogstwaarschijnlijk ook nog een rekening van een klein deel van de tandartsverzekering. (percentage van de verdovingskosten in ieder geval). Althans dat had ik laatst wel (ik heb ook VGZ jongeren extra).
pi_55556820
Nee, bij de kaakchirurg. Maar daar gaat het niet alleen om. Waarom moet ik mijn antidepressiva zelf betalen? Daar klopt toch geen zak van? Ik vind het vreemd.
pi_55556830
quote:
Op woensdag 26 december 2007 18:24 schreef Chinless het volgende:

[..]

Zal wel dmv collectieve verzekeringen zijn ofzo, 90 euro incl. pakket 2 is bar weinig.
En tel daar ook nog 47 euro zorgtoeslag af en je betaald niks:P Betaal iets van 500 per jaar, en declareer (dit jaar al) voor 3500,-
pi_55556891
Ik heb nu CZ (voor 3jaar) nooit problemen mee gehad (oke, ook nooit iets gedeclareerd meer).
NU ga ik naar Zilveren Kruis van Achmea (ivm collectieve verzekering is dat voordeliger).
pi_55556944
Nou, dan moet ik toch maar eens even goed rondkijken. Het VGZ kan in ieder geval mijn rug op. Ik ga sowieso morgen even bellen. Moeten jullie de huisarts consulten ook zelf betalen?
pi_55557022
quote:
Op woensdag 26 december 2007 18:31 schreef bartmk3 het volgende:

[..]

En tel daar ook nog 47 euro zorgtoeslag af en je betaald niks:P Betaal iets van 500 per jaar, en declareer (dit jaar al) voor 3500,-
Wees maar blij met zo een kutte gezondheid
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_55557082
Huisarts consulten zijn normaliter voor de verzekeraar. (dit kost ook niet jou no-claim).
Het kan natuurlijk ook een foutje zijn van VGZ, even bellen kan dus nooit kwaad.

Die anti depressiva die je slikt, kan zijn dat je alleen een eigen bijdrage moet betalen en de restant wel door VGZ. Dit is overigens toch zwaar klote, want het is niet iets wat je voor de lol koop.

Weet je wel, dat je deze kosten weer bij de belasting mag opgeven? Zodat indien jij voor in aanmerking komt het weer terug kan krijgen?
pi_55557095
quote:
Op woensdag 26 december 2007 18:42 schreef Flashwin het volgende:

[..]

inderdaad, het is maar waar je blij mee bent
pi_55557123
eigen risico, kuttekop. Die paar tientjes op een jaar, boejje

Maar ergens is het wel pauper ja. Vroeger KREEG je 255 euro terug, en *daarvoor in de plaats* is nou een kostenpost van 150 euro gekomen. Ik snap het ook niet helemaal.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_55557132
quote:
Op woensdag 26 december 2007 18:42 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Als je dik decalreert bij de verzekering betekend nog niet dat je half dood gaat
pi_55557136
quote:
Op woensdag 26 december 2007 18:30 schreef Natural_Mystic het volgende:
Nee, bij de kaakchirurg. Maar daar gaat het niet alleen om. Waarom moet ik mijn antidepressiva zelf betalen? Daar klopt toch geen zak van? Ik vind het vreemd.
Wat voor behandelingsafspraken zijn er over die medicijnen gemaakt (met VGZ)? En zijn die medicijnen een rechtstreeks gevolg van de behandeling of heeft dat een andere oorzaak? Als ze geen standaard onderdeel van de behandeling bij de kaakchirurg uitmaken is dat je reden.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_55557153
quote:
Op woensdag 26 december 2007 18:31 schreef bartmk3 het volgende:

[..]

Ja als ik zo tel ben ik ook niets kwijt

96 euro + 12 = 1152 euro
minus 255 euro noclaim + 12*46 euro = 552 euro

1152 - 255 - 552 = 345 per jaar. WAUW.
Maar dan mag er ook niets mankeren verder aan je.

En dan spaar ik liever op een andere manier, dan eerst ruim 1000 euro overmaken en dan geld terug te krijgen
pi_55557292
quote:
Op woensdag 26 december 2007 18:49 schreef Chinless het volgende:

[..]

Ja als ik zo tel ben ik ook niets kwijt

96 euro + 12 = 1152 euro
minus 255 euro noclaim + 12*46 euro = 552 euro

1152 - 255 - 552 = 345 per jaar. WAUW.
Maar dan mag er ook niets mankeren verder aan je.

En dan spaar ik liever op een andere manier, dan eerst ruim 1000 euro overmaken en dan geld terug te krijgen
En dan zijn er nog mensen die zeuren dat de verzekering zo duur is
pi_55557502
quote:
Op woensdag 26 december 2007 18:48 schreef 700MB het volgende:

[..]

Wat voor behandelingsafspraken zijn er over die medicijnen gemaakt (met VGZ)? En zijn die medicijnen een rechtstreeks gevolg van de behandeling of heeft dat een andere oorzaak? Als ze geen standaard onderdeel van de behandeling bij de kaakchirurg uitmaken is dat je reden.
De brufen 600 (ibuprogen 600 maar Brufen is het merk) zijn standaardmedicijnen die na zo'n ingreep worden meegegeven. Ze hebben namelijk de kiezen eruit gesneden en lekker veel geboord, dus lekker veel pijn. Hoera! Maar het gaat me niet per sé om die 10 euro, maar ook om de andere medicijnen. Kijk, die ibuprofen...dat is iets wat ik maar 2 x hoef te betalen...daar ga ik niet dood van. Maar mijn antidpressiva komen sowieso op 20 euro (en dat is dan nog de goedkope generieke variant) per maand. Daarnaast heb ik nog oxazepam...bij mijn laatste verstandskies operatie antibiotica meegehad want de keer daarvoor had ik zo veel pijn en was het gaan ontsteken. Dus ja, als je het dan op gaat tellen...Ik word er niet vrolijk van. En dan dacht ik met een aanvullende verzekering wel goed te zitten.
pi_55570788
Ik heb dus gebeld, en het heeft te maken met het eigen risico. Ik had blijkbaar 100 euro eigen risico (wist ik niet eens) en dus moet ik alles zelf betalen. Volgend jaar zou mijn eigen risico dus 250 euro zijn. Echt, wat een fucking belachelijke maatregel zeg. Ik heb mijn pakket al laten wijzigen voor 3 euro meer per maand, want dan heb ik 'maar' een eigen risico van 150 euro (verplicht dus)...wat betekent dat ik dus vrijwel al mijn medicijnen volgend jaar (hoofdzakelijk antidepressiva) zelf moet betalen. Ik kan wel janken, wat is dit voor achterlijk land?
pi_55571292
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:21 schreef Natural_Mystic het volgende:
Ik heb dus gebeld, en het heeft te maken met het eigen risico. Ik had blijkbaar 100 euro eigen risico (wist ik niet eens) en dus moet ik alles zelf betalen. Volgend jaar zou mijn eigen risico dus 250 euro zijn. Echt, wat een fucking belachelijke maatregel zeg. Ik heb mijn pakket al laten wijzigen voor 3 euro meer per maand, want dan heb ik 'maar' een eigen risico van 150 euro (verplicht dus)...wat betekent dat ik dus vrijwel al mijn medicijnen volgend jaar (hoofdzakelijk antidepressiva) zelf moet betalen. Ik kan wel janken, wat is dit voor achterlijk land?
Het feit dat jij vorige jaar reeds een eigen risico had, betekent dat je daar zelf voor gekozen hebt. Hoe hoger je eigen risico, des te lager je premie!
Had je vorig jaar dus geen eigen risico gehad, had je een hogere maandelijkse nominale premie betaald.
pi_55571464
Ja, inderdaad. Sjonge jonge...nooit geweten dat ik een eigen risico had. Ze veranderen die kutverzekering ook ieder jaar. Had hier namelijk een aantal jaren geleden geen last van en heb nooit iets gewijzigd.

Die hele verplicht eigen risico regeling...het is de kromste regeling die ik ooit heb gehoord. Ik word er gewoon niet goed van...we betalen ons als blauw en dan komt dit er ook nog bij. Ik ben benieuwd of mijn lenzen ook vergoed worden.

Ik snap het uitgangspunt van de regering wel, dat ze mensen kostentripjes willen besparen. Maar godverdomme, ik slik die anti-depressiva niet voor mijn lol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')