quote:
Idiot Savant. google daar maar eens op (serieus)
Dat heb ik al gedaan maar met mijn IQ is (volgens mij) niets mis. Ik heb verschillende IQ testen gedaan maar ik heb het idee dat die testen voor mij 'niet werken'. Bijvoorbeeld de nationale IQ test van 2007:
http://download.bnn.nl/bnn/iq2007/detest.htmlIk wist alle woorden en spreekwoorden dmv kleurmatchen, ik wist ook alle plaatjes die verdeeld waren in stukjes en waar telkens een stukje van omgedraaid werd en had absoluut geen problemen met dat noord - oost - zuid - west gedoe (dat was nog het makkelijkste van allemaal). Maar toen ze begonnen met die figuren die uit papier gevouwen waren liep ik vast omdat ik de instructie/opdracht simpelweg niet begreep. Van links naar rechts en beneden gevouwen blabla? Ik heb serieus de eerste 2 vragen die uitleg van het vouwen bestudeert en ik kwam er simpelweg gewoon niet aan uit. Net zoals de plaatjes die je in de goede volgorde moest zetten, de enige die ik goed had was die kamer die geverfd werd (maar dat was wel iets té simpel). De rest was gewoon niet te doen, hoe lang ik er ook maar naar bleef kijken toen de tijd verstreken was. Ik zag geen logica.
Ik heb echter wel de Mensa thuistest gedaan en uit die thuistest bleek dat ik vrijwel zeker bij de bovenste 2 percentiel hoorde, maar ik weet ook niet wat die thuistest precies voorstelt en ik ben bang om de echte test te doen vanwege al mijn 'afwijkingen' -_-
quote:
Doe dat en film het en stuur het ergens naartoe of upload het op youtube ... dan zullen er wel mensen zijn die er verstand van hebben en je benaderen lijkt me.
Ik heb zoiets al een keer gedaan in het echt voor een klein publiek van vrienden maar die gingen allerlei theorieën bedenken (zoals dat er een weegschaal zat in de zak waar ze de knikkers uithaalden zodat ik af kon lezen hoeveel gram en dus knikkers eruit waren genomen of dat het 'speciaal ijzer' was (whatever the fuck that means). Na al het debunken kwamen er gewoon weer nieuwe theorieën (oh dan heb je iets in je oren! Oh toch niet.. Hmm.. Iets in je zakken dat de geluiden registreert?) en uiteindelijk werd het weggestopt met "ja met veel oefenen kan iedereen dat dat is heus niet speciaal hoor" (terwijl ze eerst heel enthousiast waren en per se bewijs wilden). Nja dat is fijn enzo, ik wil me ook niet bewijzen, ik wil alleen weten hoe ik hier goed mee kan leven.