Dat was ik eigenlijk niet van plan...quote:Op woensdag 26 december 2007 20:19 schreef Aplus het volgende:
Wil je de zoldervloer ook vervangen of tijdelijk verwijderen?
En hoe doe je dat??quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:33 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik zou wel letten of er geen condens kan onstaan tussen het plafond en de zolder vloer want dan ben je verder van huis
Waarom wil je het plafond ook isoleren dan als je je dak ook al isoleerd?quote:Op zaterdag 29 december 2007 11:50 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik heb nu het plan om het zo te maken:
[ afbeelding ]
Mag dit?? ja/nee
Het dak heeft dus geen noemenswaardige isolatie...quote:Op zaterdag 29 december 2007 15:50 schreef marky het volgende:
[..]
Waarom wil je het plafond ook isoleren dan als je je dak ook al isoleerd?
En waarom zou dat slimmer zijn?? Want een nieuw plafond moet er sowieso in...quote:Is niet echt nodig als je over de zolder geen warmte meer verliest?
En is het misschien niet slimmer om vanaf de bovenkant te isoleren? Dus de vloer van de zolder isoleren.
dit mag, en dit is goed zo!quote:Op zaterdag 29 december 2007 11:50 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik heb nu het plan om het zo te maken:
[ afbeelding ]
Mag dit?? ja/nee
Isolatie tussen zolder en verdieping is in principe geen probleem. Wordt de zolder in de winter (erg) koud, dan moet je gaan oppassen voor inwendige condensatie.quote:Op zondag 30 december 2007 15:30 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ha Gurb
Krijg ik zo geen problemen met condensatie ofzo?
Nou, zoals in de OP te lezen en te zien is kan de buitenlucht zo de zolder binnenkomen. Hij is dus niet geisoleerdquote:Op zondag 30 december 2007 18:19 schreef Forno het volgende:
[..]
Isolatie tussen zolder en verdieping is in principe geen probleem. Wordt de zolder in de winter (erg) koud, dan moet je gaan oppassen voor inwendige condensatie.
De vraag is dus, of je zolder geisoleerd en/of verwarmd (radiator) is?
Zo ja, dan moet het kunnen. Nee dan moet je met (dampremmende/-dichte) folies gaan werken.
Waarom isoleer je de zolder niet? Kost misschien iets meer, maar dan heb je er nog wel wat aan.quote:Op zondag 30 december 2007 18:40 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Nou, zoals in de OP te lezen en te zien is kan de buitenlucht zo de zolder binnenkomen. Hij is dus niet geisoleerd
En verwarming is er ook niet..
Ah, eindelijk iemand die ook zo'n situatie heeftquote:Op maandag 31 december 2007 09:34 schreef Marsepein het volgende:
Ik had een zelfde situatie en heb de vloer van de zolder aangeheeld tot aan het dakbeschot. Vervolgens heb ik het van onderaf met glaswol geisoleerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |