Real Madrid CF: We hebben het denk ik redelijk goed gedaan, vooral na een dramatische oefencampagne. Eerste in La Liga met vier punten voor, wat nog kan veranderen naar één of zeven punten voor de winterstop. Tweede ronde CL bereikt met de eerste plaats in de groep. Het spel kan nog wel beter, waardoor dit geen geweldig cijfer wordt, maar gewoon degelijk:
7.
1 Iker Casillas: Ik vind dat ik hier eigenlijk helemaal niet neer hoef te zetten waarom hij dit cijfer verdient:
9.
2 Míchel Salgado: Komt eigenlijk nauwelijks aan bod, maar mag wel als aanvoerder aantreden als Schuster een B-elftal op het veld zet. Geen cijfer voor deze ouwe rot.
3 Pepe: Ondanks dat hij zijn goede momenten kent heeft hij mij nog altijd niet overtuigd. Komt soms zeer onzeker over en maakt dan domme foutjes.
6.
4 Sergio Ramos: Bewijst keer op keer dat hij de beste rechtsback ter wereld is. Zorgt voor gevaar door zowel voorzetten te geven als op doel te koppen of schieten, en is bovendien in twee tellen aan de andere kant om gevaar voor eigen goal te verhelpen.
8,5.
5 Fabio Cannavaro: Kende vorig seizoen een zeer lange periode om zich aan te passen, maar doet het nu een stuk beter. Voelt zich duidelijk beter met Pepe in zijn buurt dan Mejía of Pavón.
7.
6 Mahamadou Diarra: De stofzuiger op het middenveld. Helpt ook actief mee in de verdediging waar nodig, maar wil soms te graag mee aanvallen waardoor er gaten vallen in de omschakeling. Toch een
7.
7 Raúl González: Komt onder Schuster weer helemaal tot leven, nu hij weer echt als spits staat opgesteld. Hij en Van Nistelrooij vinden elkaar ook nog makkelijker dan vorig jaar, waardoor ze beiden hoog in de topschutters lijst staan.
8.
8 Fernando Gago: Begon als bankzitter maar mag steeds vaker naast Diarra op het middenveld staan. Moet duidelijk nog veel leren, maar toont per duel dat hij beter wordt. Hij komt er wel, op den duur.
6,5.
9 Roberto Soldado: Ik had hem dolgraag een cijfer willen geven, maar dat gaat gewoon niet. Heel jammer.
10 Robinho: Heeft ons dit seizoen al meerdere keren gered, en is ook altijd gevaarlijk. Zijn probleem is alleen dat hij dingen vaak té mooi wil doen, waardoor er slordig en vooral onnodig balverlies wordt geleden.
7.
11 Arjen Robben: Heeft nog niet heel veel laten zien, maar toont wel verbetering en drang om te presteren. Toch is hij op dit moment nog niet basisplaats waardig.
6,5.
12 Marcelo: Heeft zich ten koste van Drenthe in de basis gewerkt en doet het verre van slecht. Maar net als Diarra heeft hij te vaak het idee dat hij een aanvaller is, en blijft hij voorin hangen als de bal wordt verloren. Het verschil met Diarra is dan weer dat het bij Marcelo wel erg vaak tot een tegengoal leidt.
6.
13 Jordi Codina: Nog niet gespeeld, helaas. Jammer voor hem, want het is een erg goede doelman.
14 Guti Hernández: Begon het seizoen uitstekend door samen met Raúl het elftal te leiden. Samen met Sneijder zorgde hij niet alleen voor assists maar ook voor treffers. Alleen werd het daarna alweer snel het oude niveau, en is hij zijn plaats in de basis kwijt geraakt.
7.
15 Royston Drenthe: Mocht in het begin veelal aantreden als linksback, maar raakte die positie kwijt aan Marcelo. Toch vind ik dat als hij speelde op zijn normale positie als linkshalf hij het helemaal niet verkeerd deed. Scoorde ook nog eens twee hele nette goals in dit lopende seizoen. Jammer van zijn akkefietjes buiten het veld.
6,5.
16 Gabriel Heinze: Het is jammer dat hij door blessures van Pepe en Metzelder centraal moest verdedigen, want mn blinde opoe doet dat nog beter. Als linksback heeft hij het gewoon goed gedaan, al heeft hij door blessureleed nog niet al te veel kunnen laten zien.
6.
17 Ruud van Nistelrooij: Moet net als zijn eerste seizoen even op gang komen, maar pikt toch vaak genoeg zijn goaltjes mee. Werkt uitstekend samen met Raúl, en laat het zelfs weer lijken op het meesterduo MoroRaúl.
7,5.
18 Javier Saviola:
19 Julio Baptista: Heeft de pech dat hij zich in een sterke selectie bevindt. Heeft wel bewezen dat hij belangrijk kan zijn en ook makkelijk het net kan vinden. Zijn goal tegen Betis was tot nu toe de mooiste Real-treffer van het seizoen, en dat blijft denk ik ook wel zo.
6,5.
20 Gonzalo Higuaín: Zal als één van de weinigen denk ik niet zo heel blij zijn met het vertrek van Capello en de aanstelling van Schuster. Krijgt onder de Duitser minder speeltijd en dat is jammer, daar hij vorig seizoen af en toe erg belangrijk bleek.
6,5.
21 Christoph Metzelder: Ik ben blij dat Real hem heeft aangetrokken, want het is een erg nuttige speler. Is alleen erg wisselvallig; het ene duel knalt hij elke spits van de bal en een week later maakt hij twee knullige fouten die ons de punten kosten. Toch heb ik in hem meer vertrouwen dan in Pepe op dit moment.
6,5.
22 Miguel Torres: Ik snap niet dat hij niet gewoon als linksback in de basis staat. Is aanvallend minstens net zo goed als Marcelo, maar verdedigend gewoon twee slagen beter. Ik kan hem helaas geen cijfer geven.
23 Wesley Sneijder: Kon zijn carrière in Madrid niet beter beginnen. Kreeg alle fans achter zich na een droomstart met vier goals in drie wedstrijden, waarin hij zeer belangrijk was. Helaas zakte het daarna een beetje af en was hij niet meer dan de nuttige kracht op het middenveld. Zijn schoten waren niet meer op doel, en de voorzetten veelal achter de man. Gelukkig bloeit hij de laatste weken weer wat op.
7,5.
24 Javier Balboa: Zeer aardige speler, maar kan in deze selectie eigenlijk nooit doorbreken. Speelde dan ook nauwelijks ondanks een alleraardigste voorbereiding.
25 Jerzy Dudek: Tja, eerst tekenen bij Real om tweede doelman te worden en vervolgens vragen of je weg mag omdat je niet speelt is natuurlijk wel vrij triest. Toch mag ie van mij weg, want ik denk niet dat ie heel veel toevoegt. Niet genoeg gespeeld voor een cijfer dus.
Bernd Schuster: Doet het in zijn eerste seizoen natuurlijk verre van slecht qua prestaties, maar sommige beslissingen van hem begrijp ik simpelweg niet. Toch, als ik kijk naar wat Koeman aanricht ben ik blij dat Raúl en Casillas er nog zijn

. Een
7 voor deze man.
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
Winnaar Butragueño en Harry Been-awards 2007, 2008 en 2009