abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55466742
Het seizoen is zo ongeveer halverwege. De hoogste tijd dus om de balans op te maken. Wie deden het goed? Wie vielen tegen? Het is leuk om per speler (als die genoeg in actie kwam) een cijfer te geven en dit toe te lichten.

Onderstaand tussenrapport van ASWH kan als voorbeeld dienen:

Paul Verboom: Keeper die kwam van zaterdagkampioen IJsselmeervogels. Daar werd al gezegd dat hij af en toe een fout maakte. Bij SHO altijd degelijk, maar daar was minder druk. Kan nog niet echt overtuigen bij ASWH. Maakte kostbare fouten in Rijnsburg en thuis tegen Maassluis en pakt te weinig punten voor een keeper van een team dat bovenin wil spelen. 5,5

Raymon Kuipers: Reservedoelman, speelde alleen bij De Treffers en maakte toen een grote fout. Had hij pech mee, want lijkt in potentie beter dan Verboom. Na de winterstop kan hij spelen door een schorsing van Verboom en zich wellicht bewijzen. Speelde te weinig voor een beoordeling.

Wouter van den Berg: Gehaald als back-up voor het centrum van de defensie. Speelt eigenlijk al het hele seizoen als rechtsback wegens blessures van anderen. Is voetballend zeer beperkt, defensief blijft hij redelijk op de been, maar niet meer dan dat. Vreemd, voor de aanvoerder van Jong Excelsior van vorig seizoen. Inzet is wel okee. 4,5

Nixon Dias: De eerste weken onherkenbaar. Leek plezier te missen en liep tegen een schorsing aan. Daarna kwam het herstel, met als beste wedstrijd Noordwijk-thuis waarin hij als vanouds inschoof, dwingend was en zelfs scoorde. Moet echter wel minder risico nemen met uitverdedigen. Dat is een deel van zijn kracht, maar tegenstanders uitkappen zonder rugdekking loopt soms fataal af. Kan beter dan hij liet zien tot nu toe. 6,5

Damiën Vereecken: Snelle verdediger, die zich direct in de basis speelde als nieuweling van Papendrecht. Lijkt soms nog wel te moeten wennen aan de slimmigheidjes van zaterdagaanvallers in vergelijking tot die van de zondag. Desondanks een goede aanwinst, al is hij minder op dreef sinds zijn blessure. 6,5

Danny Versluis: Verrassing van vorig seizoen. Sterke verdediger met een geweldig schot in zijn linker. Voetballend niet altijd de goede oplossing kiezend. Dit seizoen dan weer verdediger, dan weer defensieve middenvelder. Vastigheid zou fijn zijn voor hem, ook voor zijn vertrouwen. Inzet altijd prima. 6,5

Johan Sturrus: Geweldige kerel, absolute clubheld. In zijn beste tijd schakelde hij elke buitenspeler uit en stoomde hij als linksback steeds op om goede voorzetten te geven. De jaren beginnen echter te tellen voor de aanvoerder. Is inmiddels bijna 36, dus dat is geen schande, maar de jonge aanvallers spelen hem steeds vaker uit. Moet wel blijven voor het groepsproces en zijn inzet is nog altijd super, maar het beste is er helaas van af. 6

Roël Gorré: Vaste rechtsback, helaas door een blessure nog amper gespeeld. Het wekelijks falen van Van den Berg op zijn positie doet extra snakken naar zijn rentree.

Ard Hartman: Gekomen om te leren. Speelt vooral in 2 en doet het daar goed, krijgt in 1 weinig speeltijd. Zou als rechtsback heus niet minder zijn dan Van den Berg.

Ivar Eltenberg: Amateurinternational, één van de topaanwinsten. De ex-speler van DOTO zou linkshalf gaan spelen. Mede door blessures begon het seizoen lastig en begon hij als reserve. Kwam er toen even in, maar linkshalf bleek zijn plek niet. De vraag is echter waarom hij dan niet gewoon linksback mag spelen zoals hij bij DOTO en Oranje deed? 6

Jordi Boogers: Terug na blessureleed, maar is nog niet de oude. Toen vloog hij over de rechterflank, sloot bij voor de goal en bleef hij gaan. Was de "marathonman". Nu mist hij dat nog grotendeels en liep hij weer tegen blessures aan. Komt de oude Boogers ooit nog terug, wat gezien zijn leeftijd (28) zeker nog moet kunnen? 6

Stefan van Dam: Was vorig jaar vaak te weinig actief en parasiteerde op zijn kwaliteiten aan de bal. De man die debuteerde namens Willem II in een volle Kuip kreeg te horen dat hij weg mocht, maar wilde blijven vechten voor zijn plek. Is wat dat betreft herboren, werkt veel harder en is fitter dan ooit. Speelde zich in de basis, maar moet wel scherp blijven. 6,5

Alexander de Jong: De geniale spelmaker kwam terug van de Vogels en was de meest constante speler tot nu toe. Gaf al weer zeven assists en dat hadden er meer kunnen zijn als de spitsen zijn sublieme passes meer op waarde hadden geschat. 7,5

Ferry van Lare: Aanjager en motor, die door diverse blessures nog te weinig speelde. Een defensieve middenvelder die acht goals maakt is uniek en juist dat mist ASWH nu op het middenveld. Hopelijk na de winterstop weer volledig fit. Als hij nu speelde, was hij goed bezig. Te weinig echter voor een beoordeling.

Jan Willem Schep: Verrassing van de voorbereiding. Gekomen van Capelle voor de breedte bleek hij een zeer serieuze optie, omdat hij op het middenveld en voorin zo'n beetje overal kon spelen en een goed niveau haalde. Begon met twee goals uit twee duels in de competitie en liep te snel tegen een blessure aan. Na de winterstop hopelijk weer fit en goed voor de basis.

Danny Slingerland: Speler uit de eigen opleiding die vorig seizoen al veel minuten pakte en ook nu optimaal profiteerde van blessures bij anderen. Speelt altijd gedreven, al moet hij nog veel leren. 6,5

Izaäk Verhoeven: Was gestopt, maar door de grote blessuregolf besloot hij ASWH uit de brand te helpen. De 36-jarige middenvelder maakte zijn rentree met een rake vrije schop en toonde zich door zijn instelling en beleving een voorbeeld voor anderen. Nam afscheid als een Zidane, door rood te pakken tegen Capelle. Desondanks hulde voor zijn hulp en spel! 7

Erik Abels: Topschutter van Jong Dordt keerde terug op het oude nest. Is fysiek nog te licht voor de hoofdklasse, maar hij scoort makkelijk en is snel, dus is een optie voor de toekomst. Ook hij liep echter tegen een zware blessure aan.

Mike van Gool: Apart geval. Is voetballend zeer matig, verliest elke bal en kaatst slecht. Desondanks is de spits soms wel gevaarlijk vanwege zijn opportunisme. In de counter goed bruikbaar. Eigenlijk een ideale pinch-hitter die nu te vaak moest starten. 5

Arjan Human: Drama. De beste spits van de zaterdaghoofdklasse scheurde in de beker tegen WKE zijn kruisbanden af en speelt dit seizoen niet....

Robert-Jan de Vos: Ook al een pechvogel. Spits die veel meters maakt en kwam van ZBVH, een derdeklasser, om te leren. Scheurde eerst zijn enkelbanden af, maakte zijn rentree, deed het goed in 2 en scheurde de enkelbanden in zijn andere voet.

Sjoerd van der Waal: Door een blessure aan zijn enkel pas inzetbaar vanaf eind oktober. In de competitie goed bezig met vijf goals uit zeven basisoptredens. De teruggekeerde spits kan als hij zijn ritme pakt na de winter hopelijk nog vaker laten zien dat IJsselmeervogels mis zat hem zo maar af te schrijven. 7-

Rory van der Weijden: "De Bomber van Dubbeldam" scoorde vorig seizoen aan het eind van de competitie veel. Maar speelde toen wel met Human en vaak in de zestien, waar hij levensgevaarlijk is. Nu speelt hij te weinig en lijkt hij het toch niet te redden, hoewel hij makkelijk scoort. 6

Jeroen van Wetten: Kwam in oktober bij de groep om de blessure van Human op te vangen. Was wel te merken dat hij sinds mei niets had gedaan, want Van Wetten was eigenlijk gestopt. Kwam in de ploeg en bekoorde regelmatig, maar liep tegen een lange schorsing aan. Na de winterstop is hij zeer gewenst om de aanval meer body te geven, met Van der Waal samen. 6,5
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_55467564
Slingerland ken ik, aardige gozer!
pi_55468439
Mooi lijstje Methodmich, kan me ook overal in vinden.

Alleen mis ik nog een cijfer voor de trainer.
pi_55468482
Real Madrid CF: We hebben het denk ik redelijk goed gedaan, vooral na een dramatische oefencampagne. Eerste in La Liga met vier punten voor, wat nog kan veranderen naar één of zeven punten voor de winterstop. Tweede ronde CL bereikt met de eerste plaats in de groep. Het spel kan nog wel beter, waardoor dit geen geweldig cijfer wordt, maar gewoon degelijk: 7.

1 Iker Casillas: Ik vind dat ik hier eigenlijk helemaal niet neer hoef te zetten waarom hij dit cijfer verdient: 9.

2 Míchel Salgado: Komt eigenlijk nauwelijks aan bod, maar mag wel als aanvoerder aantreden als Schuster een B-elftal op het veld zet. Geen cijfer voor deze ouwe rot.

3 Pepe: Ondanks dat hij zijn goede momenten kent heeft hij mij nog altijd niet overtuigd. Komt soms zeer onzeker over en maakt dan domme foutjes. 6.

4 Sergio Ramos: Bewijst keer op keer dat hij de beste rechtsback ter wereld is. Zorgt voor gevaar door zowel voorzetten te geven als op doel te koppen of schieten, en is bovendien in twee tellen aan de andere kant om gevaar voor eigen goal te verhelpen. 8,5.

5 Fabio Cannavaro: Kende vorig seizoen een zeer lange periode om zich aan te passen, maar doet het nu een stuk beter. Voelt zich duidelijk beter met Pepe in zijn buurt dan Mejía of Pavón. 7.

6 Mahamadou Diarra: De stofzuiger op het middenveld. Helpt ook actief mee in de verdediging waar nodig, maar wil soms te graag mee aanvallen waardoor er gaten vallen in de omschakeling. Toch een 7.

7 Raúl González: Komt onder Schuster weer helemaal tot leven, nu hij weer echt als spits staat opgesteld. Hij en Van Nistelrooij vinden elkaar ook nog makkelijker dan vorig jaar, waardoor ze beiden hoog in de topschutters lijst staan. 8.

8 Fernando Gago: Begon als bankzitter maar mag steeds vaker naast Diarra op het middenveld staan. Moet duidelijk nog veel leren, maar toont per duel dat hij beter wordt. Hij komt er wel, op den duur. 6,5.

9 Roberto Soldado: Ik had hem dolgraag een cijfer willen geven, maar dat gaat gewoon niet. Heel jammer.

10 Robinho: Heeft ons dit seizoen al meerdere keren gered, en is ook altijd gevaarlijk. Zijn probleem is alleen dat hij dingen vaak té mooi wil doen, waardoor er slordig en vooral onnodig balverlies wordt geleden. 7.

11 Arjen Robben: Heeft nog niet heel veel laten zien, maar toont wel verbetering en drang om te presteren. Toch is hij op dit moment nog niet basisplaats waardig. 6,5.

12 Marcelo: Heeft zich ten koste van Drenthe in de basis gewerkt en doet het verre van slecht. Maar net als Diarra heeft hij te vaak het idee dat hij een aanvaller is, en blijft hij voorin hangen als de bal wordt verloren. Het verschil met Diarra is dan weer dat het bij Marcelo wel erg vaak tot een tegengoal leidt. 6.

13 Jordi Codina: Nog niet gespeeld, helaas. Jammer voor hem, want het is een erg goede doelman.

14 Guti Hernández: Begon het seizoen uitstekend door samen met Raúl het elftal te leiden. Samen met Sneijder zorgde hij niet alleen voor assists maar ook voor treffers. Alleen werd het daarna alweer snel het oude niveau, en is hij zijn plaats in de basis kwijt geraakt. 7.

15 Royston Drenthe: Mocht in het begin veelal aantreden als linksback, maar raakte die positie kwijt aan Marcelo. Toch vind ik dat als hij speelde op zijn normale positie als linkshalf hij het helemaal niet verkeerd deed. Scoorde ook nog eens twee hele nette goals in dit lopende seizoen. Jammer van zijn akkefietjes buiten het veld. 6,5.

16 Gabriel Heinze: Het is jammer dat hij door blessures van Pepe en Metzelder centraal moest verdedigen, want mn blinde opoe doet dat nog beter. Als linksback heeft hij het gewoon goed gedaan, al heeft hij door blessureleed nog niet al te veel kunnen laten zien. 6.

17 Ruud van Nistelrooij: Moet net als zijn eerste seizoen even op gang komen, maar pikt toch vaak genoeg zijn goaltjes mee. Werkt uitstekend samen met Raúl, en laat het zelfs weer lijken op het meesterduo MoroRaúl. 7,5.

18 Javier Saviola:

19 Julio Baptista: Heeft de pech dat hij zich in een sterke selectie bevindt. Heeft wel bewezen dat hij belangrijk kan zijn en ook makkelijk het net kan vinden. Zijn goal tegen Betis was tot nu toe de mooiste Real-treffer van het seizoen, en dat blijft denk ik ook wel zo. 6,5.

20 Gonzalo Higuaín: Zal als één van de weinigen denk ik niet zo heel blij zijn met het vertrek van Capello en de aanstelling van Schuster. Krijgt onder de Duitser minder speeltijd en dat is jammer, daar hij vorig seizoen af en toe erg belangrijk bleek. 6,5.

21 Christoph Metzelder: Ik ben blij dat Real hem heeft aangetrokken, want het is een erg nuttige speler. Is alleen erg wisselvallig; het ene duel knalt hij elke spits van de bal en een week later maakt hij twee knullige fouten die ons de punten kosten. Toch heb ik in hem meer vertrouwen dan in Pepe op dit moment. 6,5.

22 Miguel Torres: Ik snap niet dat hij niet gewoon als linksback in de basis staat. Is aanvallend minstens net zo goed als Marcelo, maar verdedigend gewoon twee slagen beter. Ik kan hem helaas geen cijfer geven.

23 Wesley Sneijder: Kon zijn carrière in Madrid niet beter beginnen. Kreeg alle fans achter zich na een droomstart met vier goals in drie wedstrijden, waarin hij zeer belangrijk was. Helaas zakte het daarna een beetje af en was hij niet meer dan de nuttige kracht op het middenveld. Zijn schoten waren niet meer op doel, en de voorzetten veelal achter de man. Gelukkig bloeit hij de laatste weken weer wat op. 7,5.

24 Javier Balboa: Zeer aardige speler, maar kan in deze selectie eigenlijk nooit doorbreken. Speelde dan ook nauwelijks ondanks een alleraardigste voorbereiding.

25 Jerzy Dudek: Tja, eerst tekenen bij Real om tweede doelman te worden en vervolgens vragen of je weg mag omdat je niet speelt is natuurlijk wel vrij triest. Toch mag ie van mij weg, want ik denk niet dat ie heel veel toevoegt. Niet genoeg gespeeld voor een cijfer dus.

Bernd Schuster: Doet het in zijn eerste seizoen natuurlijk verre van slecht qua prestaties, maar sommige beslissingen van hem begrijp ik simpelweg niet. Toch, als ik kijk naar wat Koeman aanricht ben ik blij dat Raúl en Casillas er nog zijn . Een 7 voor deze man.
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
Winnaar Butragueño en Harry Been-awards 2007, 2008 en 2009
pi_55468748
Lees hier even mee
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_55468837
Vul ik morgen even in. Weinig goede cijfers vrees ik
pi_55469306
Laat ik eerst maar is eind van deze maand afwachten. Belangrijke weken volgens onze Aad .
pi_55469615
Laat ik alleen even Chelsea doen. PSV wellicht later, maar daar zullen ook andere gegadigden voor zijn.

Petr Cech: Had een half puntje hoger gescoord zonder die fout tegen Arsenal, maar het blijft Big Pete. Enorme bijdrage waarom Chelsea zo verdomd weinig incasseert. 8.5

Ashley Cole: Doet verdedigend zijn ding, maar op links stormt het wat minder dan op rechts. Wel erg goed in verongelijkt schreeuwen. 6.5

Claude Makélélé: Het is de man die je inzet bij de echt grote potten voor de balans. Maar die zijn nog schaars geweest, maar grootse optredens van hem daarin nog schaarser. 6

Michael Essien: Nog niet de superman van vorig seizoen, maar wat een rots is het. Nog een beetje meer de Essien van vorig seizoen en hij zit zo op die 8 en hoger. 7.5

Ricardo Carvalho: Beste verdediger die Chelsea heeft. Scheelt echt een stuk in mijn vertrouwen of hij wel of niet op het veld staat. 8.5

Andriy Shevchenko: Vorig seizoen gaf ik hem een 4 ofzo. Het is nog steeds geen goede voldoende, want het is nog niet productief genoeg. Alleen ik zie verbetering, en aan zijn werklust ligt het niet. 5.5

Frank Lampard: Lekker bezig dit seizoen weer. Niet alleen om zijn goals en assists maar ook zijn verdedigende inbreng. Af en toe een anonieme wedstrijd, maar ik vergeef het hem. 8

Steve Sidwell: Zeurt niet, prima bankzitter. Haalt het alleen lang niet bij de andere middenvelders. Inzetten als je 3-0 voorstaat tegen Wigan. 5.5

Joe Cole: Ik wil onze Braziliaan uit Romford weer terugzien. 6

Didier Drogba: Ontzettend productief als hij speelt. Aanval verliest zowat al z’n Michelin-sterren zonder hem. 8.5

John Obi Mikel: Elke wedstrijd die ik van hem bekijk, zie ik het meer in hem zitten. Zo comfortabel aan de bal, overleeft tegen elk middenveld. Aanvallend valt er nog wel veel winst te behalen. 8

Michael Ballack: Speel eerst maar eens meer dan een half uur. -

Claudio Pizarro: Ben er nog niet helemaal over uit. Sterk aan de bal, kan hem goed vast houden. Maar amper dreigend en nog minder scorend. 6

Florent Malouda: Spetterend begin, leek Arjen Robben doen vergeten, maar het werd steeds minder. Hopelijk na zijn blessure weer terug op het oude niveau. 6

Scott Sinclair: Te weinig gespeeld, is ook uitgeleend geweest. Zal nog veel moeten leren, veel ervaring nodig. Maar de potentie is daar. -

Wayne Bridge: Vorig jaar een fenomeen, dit jaar splijt hij wat minder verdedigingen kapot, maar veel betere back-ups op links, hebben weinig andere clubs. 6.5

Paulo Ferreira: Weinig laten zien tot zover. Maar Paulo is een jongen waar je altijd op kan rekenen, en zijn taak doert wanneer het moet. 6

Salomon Kalou: Kappen, draaien, kappen, bal kwijt. Dreigend, maar serieus, hoe moeilijk is net nou een bal van 1 meter voor open goal te maken? 6

Tal Ben-Haim: Zit met z’n gedachten te vaak in de synagoge. 4

Carlo Cudicini: Clubheld, en scherp wanneer er om hem gevraagd wordt. 7

Shaun Wright-Phillips: Hoeveel ballen zouden die mensen op de tweede ring al hebben gevangen na een voorzet van hem? 6

John Terry: Sukkelend met blessures (al dan niet door zijn schuld), en kwetsbaar bij standaardsituaties, maar alleen al vanwege zijn charisma en leiderskwaliteiten onmisbaar. 6.5

Alex: Beste nieuwe man. Lijkt geen enkele moeite met aanpassen te hebben. Al 2 rakketten van vrije trappen gemaakt, maar mag met het hoofd nog dreigender zijn. 7.5

Juliano Belletti: Stoomtrein op rechts. Heeft soms moeite met aggresieve linksbuitens, maar hij laat een goede eerste indruk achter. 7

Avram Grant: Kwam in een moeilijk situatie terecht. Slechte resultaten, trainer en populairste man van de club weg. Zette vervolgens een goede ongeslagen reeks neer. Maar het aanvallende voetbal dat hij beloofde, daar is het nog op wachten. Niet de resultaten gepakt in de grote wedstrijden, en hij zal nog het een en ander moeten laten zien om mij en andere fans te overtuigen. 7
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_55472140
Lijkt wel of Chelsea de CL heeft gewonnen
pi_55472702
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 20:55 schreef De_Ananas het volgende:
Samen met Real
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_55473551
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 20:55 schreef De_Ananas het volgende:
Hoezo? Ik geef gemiddeld een 6.7. Voor een ploeg die 3e staat en hun CL-groep gewonnen heeft toch niet al te ruimhartig, of wel?
pi_55473581
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 21:37 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Hoezo? Ik geef gemiddeld een 6.7. Voor een ploeg die 3e staat en hun CL-groep gewonnen heeft toch niet al te ruimhartig, of wel?
Je basisspelers een stuk hoger.
pi_55473704
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 21:38 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Je basisspelers een stuk hoger.
Daar zit het hem ook precies in. Basis is, op de buitenspelers na, prima. Maar als daar 2 of 3 spelers wegvallen door blessures of schorsingen is het toch middelmaat wat daarvoor in de plaats komt.
pi_55474229
Basis een 7.3 voor de nummer 1 in La Liga en CL-groepswinst. Zo vreemd is dat toch zeker ook niet?
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
pi_55474516
Is me iets teveel moeite. Maar laat ik kort samengevat m'n 3e club noemen. Slavia Praag speelt z'n beste voetbal van de afgelopen eeuwigheid. Slechts 4 keer verloren dit seizoen. Van Arsenal, 2x Sevilla en 1 keer uit bij Bohemians 1905, een club die sterke vriendschappelijke banden heeft met Slavia. Hoewel ze toch echt een maatje te klein zijn buiten Tsjechie, nationaal echt aan een heerlijk seizoen bezig. Beetje in een dip de afgelopen 4 weken, maar ik zie ze na de winterstop goed terugkomen om hun 2e post-communistische titel te halen. Tijdens het communisme kregen ze geen kans, vandaar ook de omgekeerde rode ster in het logo van Slavia.

Als ze kampioen worden, mag ik me heel gelukkig prijzen dat ik er bij ben.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_55474653
Heb het trouwens ook na berekend en mijn basis haalt ook een 7.3, alleen hebben die 11 dit seizoen amper samengespeeld.

Maar goed, ik sta open voor andere meningen, welke spelers heb ik overgewaardeerd?
pi_55475716
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 22:12 schreef mcyodogg het volgende:
Heb het trouwens ook na berekend en mijn basis haalt ook een 7.3, alleen hebben die 11 dit seizoen amper samengespeeld.

Maar goed, ik sta open voor andere meningen, welke spelers heb ik overgewaardeerd?
Weet ik niet, ik volg Chelsea niet

Maar viel me gewoon op dat de nr3 van Engeland zoveel 8en haalde bij jou, lijkt me dat je niet tevreden bent met de derde plek
pi_55475774
1 Maarten Stekelenburg 8 Penaltykiller en bovendien een prima seizoenshelft.
2 John Heitinga 7,5 Multifunctioneel en haalt altijd een goed niveau.
3 Jaap Stam 6,5 Maakte veel fouten en is terecht gestopt.
4 Thomas Vermaelen 7 Maakt een goede indruk.
5 Urby Emanuelson 5 Zoveel fouten gemaakt.
6 Hedwiges Maduro 6 Gaat beter spelen, nu doorzetten.
7 Kennedy 6 Vrij weinig van gemerkt
8 Ismael Uzaiz 5
9 Klaas Jan Huntelaar 7,5 Goals, goals, goals, nog steeds.
10 Albert Luque 7 Speelt prima.
11 Leonardo -
12 Erik Heijblok -
13 Edgar Davids -
15 Laurent Delorge 6 Bruikbaar als wissel.
16 Luis Suarez 7 Prima speler, gaat nog wel groeien.
17 Jan Vertonghen 6,5 Jammer van zijn blessure, nu terugvechten
18 Gabri 7 Zeer belangrijk.
19 Dennis Rommedahl 6 Doet het prima zover.
20 George Ogararu 5,5 Maakt nog wel eens een foutje
21 Edgar Manucharyan -
22 Robbert Schilder 5,5 Speelt heel weinig.
23 Nicolae Mitea -
24 Mitchell Donald 5,5 Zie Schilder
25 Gregory van der Wiel 6,5 Nu vaste basiskracht worden.
26 Jeffrey Sarpong -
27 Vurnon Anita -
28 Michael Krohn-Dehli -
30 Dennis Gentenaar
31 Jurgen Colin 4
Spider Pig, Spider Pig. Does whatever a Spider Pig does
Can he swing, From a web? No he can't. He's a pig.
Look out! He's a Spider Pig!
pi_55476043
Pieckenhagen: 10

Held 1 na beste keeper in de eredivisie.

Boakye: 8

Wat een klasbak, vandaag na een tijd blessureleed direct weer de beste veldspeler. Trekt zich niks aan van de dramatiek om zich heen en speelt altijd goed.

Smit: 4

Vorig jaar voor zijn doen goed gespeeld, dit seizoen echter heel erg slecht. Veel fouten waardoor tegenstanders eenvoudig konden scoren. Hadden we Reekers nog maar ipv Smit.

Rahim: 4,5

Onzekere twijfelaar, snap nog steeds niet waarom Heracles voor hem heeft gekozen. Alair was beter geweest.

Bosnar: 5,5

Oerdegelijke mandekker, onze beste pure verdediger na Boakye. Door problemen met Brood te weinig gespeeld in het begin van het seizoen. Volgens mij hebben we bijna alle punten gepakt met Eddy in de basis en alle wedstrijden zonder Bosnar verloren, dat zegt wel iets natuurlijk (zeker weten doe ik het overigens niet).

Looms: 6

Gewoon een matige voetballer, gaat echter altijd voor 100% in de strijd en doet het niet onaardig. Toch ook wel een beetje een held.

Klavan: 6,5

Sterk begin van het seizoen, laatste weken gaat hij mee met het niveau van de anderen. Er staat een optie in zijn contract, hopelijk is het een eenzijdige optie en loopt hij niet gratis de deur uit.

Maas: 5

Te oud, te traag. Kan het niet allemaal meer belopen.

Quansah: 6

Begon slecht, krabbelt de laatste weken weer iets uit het dal. Technisch ijzersterk, jammer dat hij niet altijd het maximale uit zijn kwaliteiten haalt. Ik ben altijd wel fan van hem geweest. (en nog)

Bridji: 4

Komt simpelweg tekort, vaste basisplaats omdat hij het lievelingetje van de trainer lijkt.

Michalke: 5,5

Goede voetballer, het komt er alleen nog veel te weinig uit. Heeft natuurlijk ook niet het vertrouwen gekregen in het begin van het seizoen en heeft te vaak vanaf rechts moeten spelen. Levensgevaarlijk standaardsituaties, goede trap.

Gluscevic: 5

Laatste weken echt heeel erg slecht, daarvoor ging het nog. Lijkt tijd voor Igor om zijn kicksen op te bergen.

Everton: 6

Begon nog wel redelijk en schoot er redelijk snel 4 in. Straalt weinig vertrouwen uit en dat is ook niet gek als je geen aansluiting van je middenveld krijgt en het moet doen met een paar domme vuurpijlen.

Lakic: 5,5

Heeft nog niet kunnen imponeren, toch gaat hij er wel altijd voor. Volgende weken maar in de basis ipv Igor.

De Vries: 5,5

Lang weer er naast moeten staan.

vd Bergh: 5+

Begon sterk, veel assist en creatief op het middenveld. Laatste weken voor zijn blessure echter dramatisch en vaak stond zijn balverlies aan de basis van een kans voor de tegenpartij. Valt nog een tikkeltje tegen.

Ruud Brood: 1

Het was niets, het is niets en het wordt niets. Geeft spelers geen vertrouwen (op Bridji na), kan niet met wisselspelers omgaan, speelt altijd verschrikkelijk laf en zijn wissels zijn ook al niet te volgen.

Ben nog redelijk mild geweest.

[ Bericht 2% gewijzigd door Blawh op 23-12-2007 01:16:27 ]
pi_55479961
Spelers die minder dan vijf keer hebben meegedaan, krijgen geen beoordeling.

Bakircioglu : heeft nog niet kunnen overtuigen, en is ook nog een tijd geblesseerd geweest. Een 6,5.
Colin : laten we er maar niet te veel woorden aan vuil maken, hij doet z'n best dus een 5 voor de moeite.
De Jong : een junior die er hoogstpersoonlijk voor zorgde dat er 2x niet werd verloren in Rotterdam. 7.
Delorge : selectievulling, valt niet erg op of tegen als 'ie meedoet. 6
Emanuelson : één van de minsten tot nu toe, straks als Davids er weer bij is zal 'ie wel opleven. 4,5.
Gabri : goede waterdrager maar niet veel meer dan dat, pakt te veel kaarten als je het mij vraagt. 6,5.
Heitinga : beste verdediger van ajax, maar wel een beetje een pseudo-leider. 7.
Huntelaar : doet goed wat 'ie moet doen, maar als 'ie niet scoort speel je eigenlijk met z'n 10en. Mag geen penalties meer nemen. 7,5.
Luque : Moet meer laten zien om z'n salaris te rechtvaardigen, heeft me nog niet kunnen overtuigen. Een 6.
Maduro : Heeft zich knap terruggeknokt in de basis van Ajax, handelingssnelheid zou wat omhoog moeten om echt een onbetwiste keus op het middenveld te worden. 6,5.
Ogararu : brengt te weinig, verdedigend niet solide, aanvallend niet echt overtuigend. 5,5
Rommedahl : aardige speler om erbij te hebben, vooral als invaller als de ruimtes groter worden. 6,5
Schilder : zelfde verhaal als bij Delorge, ook een 6
Stam : had niet aan dit seizoen moeten beginnen, de wedstrijden die hij speelde waren niet best. 5,5
Stekelenburg : beste ajacied tot nu toe, penaltykiller, betrouwbare goalie. 8.
Suárez : doet het goed, moet wel beter leren samenspelen met z'n medespitsen. En stoppen met z'n Uruguayaanse straattheater. 7,5
Urzaíz : kapotte stormram, nogal treurig om te zien. 5
Van der Wiel : talentvolle jongen, maar kwam Europees toch wat te kort, blijft in Eredivisie goed overeind. 6,5
Vermaelen : maar 9 wedstrijden gespeeld, speelde wel wat wisselvallig voor z'n blessure. 6,5
Vertonghen : doet het aardig tot nu toe, jammer van die eigen goal. Valt na de winterstop waarschijnlijk wel buiten de basiself, maar eens kijken hoe hij daarmee omgaat. 6,5
pi_55480521
Heerenveen:

- zeer vroege uitschakeling in de beker en UEFA Cup
+ relatief eenvoudig opgeklommen naar de subtop
+ leuke talentvolle spelersgroep
pi_55480636
Leuk topic, ik zal eens kijken of ik morgen een kerstrapport voor de Graafschap zal schrijven.
pi_55480976
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 22:44 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Weet ik niet, ik volg Chelsea niet

Maar viel me gewoon op dat de nr3 van Engeland zoveel 8en haalde bij jou, lijkt me dat je niet tevreden bent met de derde plek
Er zijn een aantal spelers die steunpilaren zijn. Spelers die er altijd staan, altijd hun waarde laten zien. Maar die spelers alleen zijn niet representatief voor een selectie. Je zal het met meer doen dan die 5 of 6. De 6.7 gemiddeld van alle spelers is dan ook het cijfer hoe Chelsea dit jaar tot nu toe preseert.
pi_55510417
De 1 kan geschrapt worden, is zojuist ontslagen. Dat krikt het gemiddelde weer enigzins omhoog.
pi_55510874
Na gisteren krijgt Casillas toch nog een 9,5
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')