quote:Op zaterdag 22 december 2007 14:11 schreef Serendips het volgende:
Toevallig heeft een vriendin van de week me stoofpeertjes geserveerd. Ze vertelde dat ze -volgens familierecept- altijd Pikeurtje gebruikt om ze te bereiden.
[ afbeelding ]
Pikeurtje is een merk vruchtenwijn van de firma Siebrand. Het is een frambozen-bessenwijn met jeneverbessenextract.
Of je leest de OPquote:Op zaterdag 22 december 2007 14:37 schreef rgras het volgende:
Ik gooi er altijd goedekope rode wijn doorheen, dat smaakt ook uitstekend.
kruidnagel en een stukje citroenschil gaat er bij mij ook altijd bijquote:Op zaterdag 22 december 2007 14:55 schreef loveli het volgende:
De laatste tijd maak ik vaak stoofpeertjes in de romertopf. Peertjes erin, kwart fles euroshopper port erbij, 2 kaneelstokjes. Alles een paar uur (in die tijd ga ik vaak winkelen, ik kijk niet op een uur meer of minder) in de oven op max. 180 graden en zo nu en dan even omscheppen. Iedereen vindt ze geweldig.
Het geheel is wel zoet, het kookvocht wordt siroop. Om dat te compenseren doe ik er soms een in stukken gesneden limoen bij.
Ik heb niet het idee dat het heel veel uitmaakt welk soort port je erbij doet, je kunt er ook een klein beetje kruidnagel bij doen als je een 'bite' wilt. Dat staat bij mij op het programma voor de volgende portie peertjes.
hmm, ook nog niet zo'n stom ideequote:Op zaterdag 22 december 2007 18:44 schreef golfer het volgende:
We maken het met een combi van rode wijn en dawny port.
Restant port is dan ook nog lekker te drinken voor na een maaltijd, dat is bij die goedkope port toch minder.
Tawny port bedoel je zeker?quote:Op zaterdag 22 december 2007 18:44 schreef golfer het volgende:
Restant port is dan ook nog lekker te drinken voor na een maaltijd, dat is bij die goedkope port toch minder.
Ah, u is een kenner?quote:Op zaterdag 22 december 2007 18:44 schreef golfer het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |