abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55462033
Bij de rookgasafvoer van onze CV Ketel zit een te groot gat aan de binnenkant van de dakcontructie, waardoor er veel koude lucht naar binnen stroomt (zit eveneens een open ruimte tussen de dakpannen de aflsuitplaat/schoorsteen). Nu wil ik dit gat aan de binnenkant netjes dichtmaken/isoleren, maar hoe doe ik dit het beste? Gezien het feit dat de rookgasafvoer vrij heet word, kan ik dit niet doen met elk materiaal, dus welk materiaal gebruik je hier normaal voor?
"Temet Nosce"
pi_55462570
gewoon isolatie platen ...zoals bij elk huis en zowieso dat hele grote gat mag eigenlijk niet zo gelaten worden door een bedrijf, want er zijn kapjes die je meekrijgt als je die ketels gaat plaatsen....maarja..ik zou het met een stukje isolatie doen of een kapje eromheen of plankie
:) Als je maar bang bent
pi_55462605
btw ..ik weet niet of het wel goed is dat die zo warm word hoor....meestal als ik ze vervang heb ik nog nooit meegemaakt dat dat heet is...
:) Als je maar bang bent
pi_55463297
Daar heb je van die speciale plaatjes voor. Alleen weet ik niet meer hoe ze heten.
pi_55465879
Voordat je naar eventueel goedbedoelde maar tevens foute adviezen luistert, is het van belang dat we weten waar we hier over praten.

1) is het een open of gesloten toestel?
2) afmeting van het gat?
3) diameter rookgasafvoer?
4) merk en type ketel?
5) nomimaal vermogen en/of belasting van het toestel?
6) bouwjaar toestel?

De rookgasafvoer kan weliswaar zeer heet worden, maar waar deze door het dak gaat, is deze daar niet dubbelwandig uitgevoerd?

Aangezien je het over hete rookgassen heb, ga ik ervanuit dat het hier een ouder toestel betreft, in ieder geval geen HR-ketel.
Verder zal dit een open toestel betreffen, aangezien je het alleen over een rookgasafvoer heb en niet over een luchttoevoer.

Ook een open toestel heeft natuurlijk verbrandingslucht nodig, deze word dus uit de ruimte gehaald.
Voor de verbranding van 1 m3 aardgas is 15 m3 lucht benodigd rekening houdens met de luchtovermaat.

Dus zondermeer dat gat afdichten is natuurlijk ten zeerste af te raden, het toestel kan dan mogelijk slecht gaan branden en eventueel co gaan produceren, dus als je niet in de krant wilt zul je je eerst goed moeten informeren.
pi_55473635
ik sluit me aan bij klipper.
xboxlive: dnova79
Psn: dnova79
als god komt, kreunt hy dan (6)
AQuila360: Hij heeft wel gelijk, BBnova, door jou is de 360 reeks ten onder gegaan(ALWEER)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')