abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 1 maart 2008 @ 11:35:49 #176
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_57077996
Het is ook het verschil tussen: dan moet je maar... (miss_S), of: misschien zou je eens... (andere dieetclubber)

De manier waarop iemand post maakt heel veel verschil.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † zaterdag 1 maart 2008 @ 11:43:27 #177
43556 miss_dynastie
pi_57078131
Ik krijg net een nogal verbolgen pm van miss_s waaruit blijkt dat de indruk is ontstaan dat mensen niet blij mogen zijn in het dieetclubtopic, terwijl ze wel hun best hebben gedaan. In de openbaarheid maak ik dan ook graag even duidelijk dat ik nooit heb willen beweren dat mensen niet blij mogen zijn met hun prestaties en ik nogal verbaasd ben dat die indruk ontstaan is. Juist wel! Het is alleen de manier waarop.

Om de vergelijking met ouders maar even door te trekken: mensen die snel zwanger zijn geworden zijn uiteraard dolblij met hun baby en zullen dat ook niet ontkennen naar mensen toe bij wie het allemaal niet zo wil vlotten. Maar je zegt niet tegen die mensen: 'ik heb al een baby door goed mijn best te doen, als jullie dat ook deden is dit topic niet nodig '.

Freecell, Isabeau, YPPY. De eerste namen die me even te binnen schieten als het gaat om mensen die heel erg hun best hebben gedaan en afgevallen zijn. Zijn daar ooit, OOIT problemen mee ontstaan? Nee, voor zover ik weet niet. Het is de manier waarop.

Ik reageer expres even in de openbaarheid, want ik heb geen zin in een hele conversatie via pm terwijl het iets is dat iedereen aangaat.

En MM, het was me inderdaad opgevallen dat jij haar daarop aansprak. Het punt is alleen dat jullie er niet altijd zijn en die opmerkingen toch echt heel regelmatig gemaakt worden. Het viel me laatst op dat ik de ' ' smilie echt als rottig ben gaan beschouwen, omdat hij zo vaak gebruikt wordt in beledigingen aan het adres van dieetclubbers. Ik heb het al eens eerder geuit, iemand die een hekel heeft aan kinderen zou niet moeten posten in OUD, iemand die een hekel heeft aan dikke mensen (en dat letterlijk in het topic heeft gepost) niet in de dieetclub.
pi_57078342
Ik ben ook best wel wat afgevallen, en ik heb voor mezelf de methode gevonden waarmee dat lukt en ik het volhoudt..

Maar dat betekend niet dat ik andere mensen op hun methode veroordeel, en ze mijn manier probeer op te dringen... En ik ga al helemaal niet hakken op mensen die weer aankomen, omdat ik weet dat dat iedereen eens kan overkomen, en blijvend gewicht kwijtraken moeilijk is..

miss_s doet dit niet, haar manier is alleen maar goed, en de rest is fout... zo werkt de wereld gelukkig niet, maar dat mag je niet zeggen, want schijnbaar is mijn methode niet goed, hoewel ik nog steeds afval..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  zaterdag 1 maart 2008 @ 12:25:34 #179
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_57078940
zo, even flink de bezem hier doorheen gehaald.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_57079381
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 11:43 schreef miss_dynastie het volgende:
Het viel me laatst op dat ik de ' ' smilie echt als rottig ben gaan beschouwen, omdat hij zo vaak gebruikt wordt in beledigingen aan het adres van dieetclubbers.
Ik dacht al dat ik gek was
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_57080468
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 11:31 schreef teigan het volgende:
Mensen die door dik en dun meeleven
Leuk

Ik vind het jammer dat deze hele affaire de dieetclub in een negatief daglicht stelt; voor mijzelf kan ik zeggen dat ik echt veel heb gehad aan de steun en tips van de dames in de dieetclub. Zeker in het begin, toen ik had besloten af te gaan vallen, maar nog niet goed wist hoe, en soms flink met mezelf in de knoop zat.
pi_57080716
Wat een grote discussie

Miss_S gewoon gebanned laten want dat is een kuttroll. De rest gewoon unbannen. De oplossing is altijd simpel
  Admin zaterdag 1 maart 2008 @ 14:23:29 #183
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_57081061
Hopla, íedereen is unbanned, gedoe om niks, jullie regelen het onderling verder zelf maar.
De dame(s) die van alles elders over me te vertellen hadden mag/mogen het best in m'n gezicht doen
quote:
Miss_S gewoon gebanned laten want dat is een kuttroll
Sweet
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_57081103
Fijn dit wou ik al een dag zeggen
Als iemand een probleem met me heeft reageer gewoon prive en je krijgt antwoord, dit hoort zeker niet in dit feedback topic
pi_57081305
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:23 schreef yvonne het volgende:
Hopla, íedereen is unbanned, gedoe om niks, jullie regelen het onderling verder zelf maar.
De dame(s) die van alles elders over me te vertellen hadden mag/mogen het best in m'n gezicht doen
[..]

Sweet
Mogen we dan ook weer een dieet-topic openen?
  zaterdag 1 maart 2008 @ 14:36:31 #186
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_57081312
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:25 schreef Miss_S het volgende:
Fijn dit wou ik al een dag zeggen
Als iemand een probleem met me heeft reageer gewoon prive en je krijgt antwoord, dit hoort zeker niet in dit feedback topic
Zo groot is jouw inbox niet hoor schat
Huilen dan.
pi_57081347
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:23 schreef yvonne het volgende:
Sweet
Dit komt sarcastisch op mij over, zou dat kunnen kloppen?
  Admin zaterdag 1 maart 2008 @ 14:45:28 #188
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_57081472
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:38 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Dit komt sarcastisch op mij over, zou dat kunnen kloppen?
Doe eens een gok?
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_57081491
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:45 schreef yvonne het volgende:

[..]

Doe eens een gok?
Antwoord D!
  Admin zaterdag 1 maart 2008 @ 14:56:39 #190
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_57081705
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:36 schreef omearos het volgende:

[..]

Mogen we dan ook weer een dieet-topic openen?
Geeeeeeen idee verder

pi_57082107
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 14:56 schreef yvonne het volgende:

[..]

Geeeeeeen idee verder
Blijkbaar mag het: Fok! Dieetclub 233: Een frisse nieuwe start?
  zaterdag 1 maart 2008 @ 17:14:31 #192
149959 SQ
snelle trees
pi_57084425
Bedankt he
Ik had al zoiets van: mijn leven, wat doe je
disclaimer
pi_57084921
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 11:22 schreef miss_dynastie het volgende:
Mja, als iedereen zich aanpast aan miss_s kan het inderdaad best goed gaan
Ik zie eigenlijk alleen niet in waarom iedereen in de dieetclub zich aan moet passen aan iemand die even iedereen de ogen wil uitsteken met 'ik pas in maat 34/36,'
Ik denk dat de meeste dan vergeten (of niet weten omdat ze nieuw zijn) dat ik inderdaad ookal 3/4 jaar post in het dieettopic en toen ik daar begon 98kilo woog
Waarom mag ik dit dan niet plaatsen maar freecell bijvoorbeeld wel, het is niet alsof ik nooit in het topic ben geweest en ik als iemand met gezond gewicht ff langs kom om dat alleen maar te melden
  zaterdag 1 maart 2008 @ 17:43:05 #194
149959 SQ
snelle trees
pi_57085005
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 17:39 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Ik denk dat de meeste dan vergeten (of niet weten omdat ze nieuw zijn) dat ik inderdaad ookal 3/4 jaar post in het dieettopic en toen ik daar begon 98kilo woog
Waarom mag ik dit dan niet plaatsen maar freecell bijvoorbeeld wel, het is niet alsof ik nooit in het topic ben geweest en ik als iemand met gezond gewicht ff langs kom om dat alleen maar te melden
Dat kan ook prima en het is ook hartstikke goed van je, maar ik denk dat de meeste mensen vallen over het feit dat het vaak op een wat snerende manier gaat, en dat je anderen vaak niet aanmoedigt of blij bent voor anderen. An daarom hebben mensen er ook moeite mee om blij te zijn voor jou. Het is juist dat, misschien wat offtopic gepraat, wat het topic zo intiem en gezellig kan maken, en al doe je maar een klein beetje mee daarin, dat kan al een grote invloed hebben in hoe mensen tegen jou aan kijken en dus ook op jou reageren
disclaimer
pi_57085124
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 17:43 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Dat kan ook prima en het is ook hartstikke goed van je, maar ik denk dat de meeste mensen vallen over het feit dat het vaak op een wat snerende manier gaat, en dat je anderen vaak niet aanmoedigt of blij bent voor anderen. An daarom hebben mensen er ook moeite mee om blij te zijn voor jou. Het is juist dat, misschien wat offtopic gepraat, wat het topic zo intiem en gezellig kan maken, en al doe je maar een klein beetje mee daarin, dat kan al een grote invloed hebben in hoe mensen tegen jou aan kijken en dus ook op jou reageren
Maar jammer genoeg werd en word er ook nooit positief op mij gereageerd daarom heb ik ook ooit eens gezegd dat je kennelijk moet aankomen om er bij te horen.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 17:51:54 #196
149959 SQ
snelle trees
pi_57085229
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 17:48 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Maar jammer genoeg werd en word er ook nooit positief op mij gereageerd daarom heb ik ook ooit eens gezegd dat je kennelijk moet aankomen om er bij te horen.
Het is geven en nemen, en natuurlijk is het zo dat de situatie de laatste maanden een beetje uit de hand is gelopen. Neemt niet weg dat iedereen met een schone lei kan beginnen. Jij door wat minder denigrerend te doen en wat meer medeleven te tonen, en de mensen die fel op jou reageren door niet alles wat jij zegt als iets negatiefs op te pakken. En dan zou het best goed kunnen gaan.
disclaimer
  zaterdag 1 maart 2008 @ 19:42:06 #197
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_57087574
en laten we dat nou eens met zijn allen proberen liefjens, ik ga namelijk niet steeds de grote boze kleuterjuffrouw uithangen, daar heb ik helemáál geen zin in.
pi_57102801
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 11:22 schreef miss_dynastie het volgende:
Mja, als iedereen zich aanpast aan miss_s kan het inderdaad best goed gaan
Leuk, je snapt best wat ik bedoel. Als voorbeeld: in het slanktopic gaat het tot nu toe wel goed, blijkbaar reageert miss_s daar anders, reageren wij daar anders, of een combinatie daarvan. Maakt verder ook niet uit, zolang het maar leuk/gezellig blijft.

En ja ik snap ook dat ik heb maatje 34 misschien een beetje oog uitstekend kan werken. Ik heb ook gepost dat ik een jasje in maat 158 heb gekocht. Had ik achteraf misschien beter niet kunnen doen aangezien het ook opgevat kan worden als "ik lekker wel en jullie niet" (het was alleen maar om aan te geven dat maten echt vreeemd zijn)

en er zijn posts van mij weg
  zondag 2 maart 2008 @ 13:39:49 #199
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_57103019
klopt, ik heb gisteren even flink de bezem hier doorheen gehaald.
  † In Memoriam † zondag 2 maart 2008 @ 14:45:00 #200
43556 miss_dynastie
pi_57104418
quote:
Op zondag 2 maart 2008 13:29 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
En ja ik snap ook dat ik heb maatje 34 misschien een beetje oog uitstekend kan werken. Ik heb ook gepost dat ik een jasje in maat 158 heb gekocht. Had ik achteraf misschien beter niet kunnen doen aangezien het ook opgevat kan worden als "ik lekker wel en jullie niet" (het was alleen maar om aan te geven dat maten echt vreeemd zijn)
Nee, het gaat er niet om dat maatje 34 mensen de ogen uit kan steken. Ik voel daar echt geen jaloezie bij en anderen in het dieetclubtopic, voor zover ik in kan schatten, ook niet. Maar als je daarbij komt met een 'als iedereen zo goed zijn best deed als ik, kon dit topic worden opgeheven ' of woorden van gelijke strekking, dan kun je weinig enthousiasme verwachten, want dan kom je alleen om te pochen en af te zeiken. Ik gun jou je maatje 158 van harte, echt. Geniet ervan. Zolang je mij maar niet naar beneden haalt of wenst te halen met zo'n post, want dat laat ik niet gebeuren. Het is dus -ook hier- de toon die de muziek maakt . En het is dan makkelijker blij zijn voor iemand die ook vriendelijk en aardig is naar jou toe, dan iemand die constant steken en steekjes geeft -> zie ook de 'successtories' uit de dieetclub, die posten nog vrolijk en gezellig mee, zonder dat iemand zich stoort.

Ik wil de discussie verder niet oprakelen of aansteken, maar vind wel dat je even recht op antwoord hebt, vandaar nog een reactie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')