quote:Op vrijdag 21 december 2007 14:21 schreef Klonk het volgende:
wat snap je niet aan pré starwars....
Geweldige film!quote:Op vrijdag 21 december 2007 14:24 schreef nerd4sale het volgende:
Plan 9 from outer space.
Zo slecht dat ie gewoon weer leuk is.
Hmmm, in welk jaar speelt Star Wars zich af dan?quote:Op vrijdag 21 december 2007 14:17 schreef Klonk het volgende:
Ik ben benieuwd, wat vinden jullie klassieke SF films die een liefhebber gewoon gezien moet hebben. Zeg maar pré Star Wars.
Ja, en in 1964 al een keer ook al als The Last Man on Earthquote:Op vrijdag 21 december 2007 14:47 schreef nerd4sale het volgende:
[.Op vrijdag 21 december 2007 14:31 schreef Ps2K het volgende:
The Omega man .]
Is die niet net opnieuw verfilmd met Will Smith? I Am Legend?
Ergens tussen 1200 en 1400 na Christus. In op andere plaats in het heelal dan hè.quote:Op vrijdag 21 december 2007 14:53 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Hmmm, in welk jaar speelt Star Wars zich af dan?
De versie uit '53 is een stuk beter.quote:Op vrijdag 21 december 2007 16:29 schreef BeamMeUpScotty het volgende:
Hij is wel uit 1982 maar de film The Thing met Kurt Russell is een geweldige klassieker die is verfilmd n.a.v. de film uit 1953: The thing from another world.
Een echte aanrader !
quote:Op zaterdag 22 december 2007 18:34 schreef nerd4sale het volgende:
[..]
De versie uit '53 is een stuk beter.
Die is geweldig! SF in het menselijk lichaam.quote:Op vrijdag 21 december 2007 16:18 schreef Ps2K het volgende:
The Fantastic Voyage
Wat snap je niet aan pre-Star Wars? De meeste Star Trek films zijn van erna.quote:Op vrijdag 21 december 2007 16:09 schreef thcobl het volgende:
Stargate (the movie)
Startrek (the movies)
The motion picture is uit '79 dus post-starwarsquote:Op maandag 24 december 2007 11:47 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan pre-Star Wars? De meeste Star Trek films zijn van erna.
Flash Gordon had een hele gave serie in zwartwit. (wel degelijk pre Star Wars.quote:Op vrijdag 21 december 2007 16:08 schreef Megalomaniac het volgende:
Flash Gordon?
Oh pré SW(1977)...nevermind.
Het gaat om kijkplezier niet om kwaliteitquote:Op maandag 24 december 2007 22:52 schreef n00cL30n het volgende:
[..]
Flash Gordon had een hele gave serie in zwartwit. (wel degelijk pre Star Wars.)
Valt mij een beetje tegen dat 'A Clockwork Orange' nog niet genoemd is.
Zo ook 'Rollerball', 'Westland' en 'DeathRally 2000'.Hoewel deze niet echt hoogvliegers te noemen zijn.
Ik snapte je antwoord even niet.quote:Op maandag 24 december 2007 23:27 schreef SunChaser het volgende:
Clockwork Orange is niet echt ScieneFiction.
quote:In a futuristic Britain, a gang of teenagers go on the rampage every night, beating and raping helpless victims.
[..]
2001 is inderdaad erg mooi.quote:Op vrijdag 21 december 2007 14:17 schreef Klonk het volgende:
Ik ben benieuwd, wat vinden jullie klassieke SF films die een liefhebber gewoon gezien moet hebben. Zeg maar pré Star Wars.
Ik moet gelijk denken aan:
2001: A Space Odyssey
The Time Machine
Dat wil nog niet zeggen dat het scifi is natuurlijk, Clockwork zou ik eerder bij boeken als Brave New World scharen, wel in toekomst maar zeker geen scifi, meer maatschappijkritiekquote:Op maandag 24 december 2007 23:39 schreef n00cL30n het volgende:
[..]
Ik snapte je antwoord even niet.
Maar je hebt het over ScieneFiction en niet science fiction?
Vandaar dat het op wikipedia onder aan de pagina gecategoriseerd wordt als:
Categorieën: Sciencefiction-film | Britse film | Boekverfilming | Film uit 1971 | Misdaadfilm | Film van Stanley Kubrick
En mocht je je druk maken over dat het in het hedendaagse is, dan heb je hier ook nog een kleine quote van IMDB:
[..]
Waarom niet?quote:Op woensdag 26 december 2007 18:03 schreef SunChaser het volgende:
The Fly ScienceFiction? Dan ook het Monster van Frankenstein.
quote:Op woensdag 26 december 2007 13:22 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat wil nog niet zeggen dat het scifi is natuurlijk, Clockwork zou ik eerder bij boeken als Brave New World scharen, wel in toekomst maar zeker geen scifi, meer maatschappijkritiek
Heheheh... Zijn het ook allebei.... Alleen wordt er vaak meer gekeken naar het horror principe.quote:Op woensdag 26 december 2007 18:03 schreef SunChaser het volgende:
Koel.. Een van de weinige scifi films die geen tot vrijwel geen geluid in de ruimte weergaf. Quaid die samen moet werken met een vijandige alien om te overleven.quote:Op woensdag 26 december 2007 18:47 schreef inbeton het volgende:
enemy mine.
niet zo bekend maar wel heeeeel goed
Dat vind ik ook zo koel aan Battlestar Galactica, de bijna geluidloze ruimtegevechtenquote:Op woensdag 26 december 2007 21:59 schreef n00cL30n het volgende:
[..]
Koel.. Een van de weinige scifi films die geen tot vrijwel geen geluid in de ruimte weergaf. Quaid die samen moet werken met een vijandige alien om te overleven.
Heel koel!
Klopt ja.quote:Op vrijdag 28 december 2007 00:15 schreef LaTiNo het volgende:
[..]
Dat vind ik ook zo koel aan Battlestar Galactica, de bijna geluidloze ruimtegevechten
Dat samenwerken met je vijand was ook in de oude B.G. gedaan trouwens, met een Ceylon
SciFi is toch als het heel afwijkend is van onze gangbare wereld, ver van onze planeet of in de toekomst. Weird Science of Repli-Kate vallen dan ook onder dat genre.quote:Op woensdag 26 december 2007 18:03 schreef SunChaser het volgende:
Bullshit! Omdat veel science fictions maatscappij kritisch zijn is het een voorwaarde? Science fiction is wat de naam zegt fictieve wetenschap, niets meer niets minder.quote:Op woensdag 2 januari 2008 11:28 schreef Cairon het volgende:
Sommige mensen lijken wel zwakbegaafd.
Science Fiction is in veel gevallen maatschappij-kritisch, een van de kernbegrippen van science fiction is dat het kritisch moet zijn. Bepaalde technieken of trends worden vergroot en geprojecteerd op een toekomstige samenleving.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |