Maar toen ze dat deden had Fortis geen idee van de schat. Voordat Fortis het ABN-AMRO-concern overnam, wist Fortis nog van niks van 'een' schat. Geen idee dus. Ik zie het probleem niet.quote:Op zaterdag 22 december 2007 21:18 schreef du_ke het volgende:
een bedrijf dat overgenomen is door Fortis c.s.
Mwoah, die statuten zullen er niet om liegen.quote:Op zaterdag 22 december 2007 21:36 schreef du_ke het volgende:
Las in de volkskrant dat de kunst alleen juridisch van de stichting is maar economisch gewoon van ABN blijft.
Ik heb verder geen enkele twijfel bij de firma ABN-AMRO.quote:Op zaterdag 22 december 2007 21:36 schreef du_ke het volgende:
Las in de volkskrant dat de kunst alleen juridisch van de stichting is maar economisch gewoon van ABN blijft.
quote:Op zaterdag 22 december 2007 21:36 schreef du_ke het volgende:
Stond best een aardig achtergrond stuk in hieroverquote:Op zaterdag 22 december 2007 21:59 schreef BigBadPete het volgende:
[..]
Goh die volkskrant toch weer....
Heb ik ook niks mee. Kan me weinig schelen dat ze worden overgenomen en wat ze met de kunst doen ook niet.quote:Op zaterdag 22 december 2007 22:05 schreef SteveBallmer het volgende:
[..]
Nah, het gaat ook niet over ABN AMRO, maar over ABN AMRO vóór de overname.
Hoe de structuur van die stichting eruit ziet (behalve dat Groenink de voorzitter is) is volstrekt onduidelijk dus om nu meteen te oordelen of dat hij dit uit eigenbelang heeft gedaan lijkt me wat voorbarig. Groenink heeft een persoonlijk vermogen dat groter is dan de waarde van de kunstcollectie dus ik geef hem voorlopig nog het voordeel van de twijfel.quote:Op vrijdag 21 december 2007 12:43 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Ik kan er prima mee omgaan, het is niet mijn kunst. Ik vind het alleen nogal naief van een aantal mensen hier dat groenink het beste voor heeft met de kunst en het niet in zijn eigen belang heeft geregeld
De eigenaar zal in ieder geval niet ABN-Amro meer zijn, terwijl dat voorheen wel het geval was. En dat voor 1 euro. Een soort van 'legale' diefstal zou ik het willen noemen.quote:Op vrijdag 21 december 2007 16:05 schreef Martijn_77 het volgende:
Voorzitter is niet gelijk aan eigennaar hoor.....![]()
Daarnaast is dit misschien wel een mooie actie om veel kunst van ABN AMRO voor Nederland te houden
Als iemand mijn bedrijven overneemt haal ik ook de kunst van de muur. Tenzij die persoon daar apart voor wenst te betalen (en zodanig dat ik er werkelijk afstand van wil doen).quote:Op zaterdag 22 december 2007 22:58 schreef Bolkesteijn het volgende:
De eigenaar zal in ieder geval niet ABN-Amro meer zijn, terwijl dat voorheen wel het geval was. En dat voor 1 euro. Een soort van 'legale' diefstal zou ik het willen noemen.
Is daar jurisprudentie over? Het lijkt mij dat als je een bedrijf - en dus alle activa - overneemt, er geen automatische uitzondering is voor de kantoorinrichting. De mening van Fortis spreekt dan ook boekdelen. Als jij echt een toffe peer bent en de kunst of weet ik wat wil houden, dan zou het voor je spreken als je dit van tevoren bekend maakt, i.p.v. het weg te moffelen via een dubieuze transactie.quote:Op zaterdag 22 december 2007 23:23 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als iemand mijn bedrijven overneemt haal ik ook de kunst van de muur. Tenzij die persoon daar apart voor wenst te betalen (en zodanig dat ik er werkelijk afstand van wil doen).
Zo logisch is het niet dat de kunst meegaat.
Bij een overname moet je gewoon erg duidelijk regelen wat er allemaal wordt overgenomen. In beginsel koop je de aandelen. Maar die neem je over op dag X. Tot die dag zijn alle resultaten voor rekening en risico van de aandeelhouders die verkopen en zijn ze ook gewoon bevoegd om te kopen en verkopen. Anders kan het bedrijf niet draaien.quote:Op zaterdag 22 december 2007 23:40 schreef soylent het volgende:
Het lijkt mij dat als je een bedrijf - en dus alle activa - overneemt, er geen automatische uitzondering is voor de kantoorinrichting. De mening van Fortis spreekt dan ook boekdelen. Als jij echt een toffe peer bent en de kunst of weet ik wat wil houden, dan zou het voor je spreken als je dit van tevoren bekend maakt, i.p.v. het weg te moffelen via een dubieuze transactie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |