Je onderschat deze auto wanneer je alleen naar de prijs kijkt en 'm met die auto's vergelijkt. De R34 GT-R, en zeker in V-Spec of andere extra snelle uitvoeringen zoals de Nismo N1 en Nur hoorde altijd thuis in de supersportwagenklasse qua prestaties. Sterker nog, in het Japanse GT kampioenschap reed deze auto naast Porsche GT3's en McLaren F1's...en won daar meestal van. Deze nieuwe GT-R is op papier nog een stuk sneller dan de R34 dus het lijkt me logischer om deze auto juist wel met bijvoorbeeld de Porsche 911 turbo en Ferrari 430 Scuderia te vergelijken.quote:Op vrijdag 21 december 2007 14:49 schreef Fugie het volgende:
[..]
Ik denk dat je de gt-r beter tegen de m5's en clk amg's van deze wereld kan vergelijken. De gt-r kwa prijs in dat segment vallen. Een porsche 911 turbo is leuk als benchmark maar niet als vergelijking.
Zal in NL wel iets van ¤120k wordenquote:Op vrijdag 21 december 2007 18:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Allemaal leuk Maarten, maar waarom kost dat ding dan zo'n belachelijke fooi? 70k dollar wtf, dat is 50k euroHoe kan dat?
Japanners kunnen auto's bouwen.quote:Op vrijdag 21 december 2007 18:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Allemaal leuk Maarten, maar waarom kost dat ding dan zo'n belachelijke fooi? 70k dollar wtf, dat is 50k euroHoe kan dat?
mwa vergleken met vw ofzo wel ja, maar porsche is toch wel even van een iets ander niveau dan die 'naaimachines' uit azie.quote:Op vrijdag 21 december 2007 21:39 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Japanners kunnen auto's bouwen.
Duitsers maken melkkoetjes voor belachelijke prijzen, maar innovatief kunnen ze niet bij de Japanners in de schaduw staan.
Auto's zijn in Amerika sowieso veel goedkoper dan in Nederland. De 911 turbo kost daar iets van $120k terwijl je daar in NL bijna 2 euroton voor neertelt. Daarnaast is $70k inderdaad wel goedkoop voor een supersportwagen, maar Nissan kiest hier blijkbaar voor een zeer concurrerende prijs om een breed marktsegment te kunnen bereiken, iets wat ze zich als volumemerk kunnen veroorloven omdat ze hun winsten op de reguliere modellen verdienen, iets wat de pure sportwagenmerken niet kunnen. En bij Ferrari en Porsche betaal je natuurlijk ook gewoon voor de brand name. Ik denk dat de GT-R in Nederland rond de 100.000 euro zal zitten, wat nog steeds een heel aantrekkelijke prijs is voor de snelst accelererende productieauto van het moment.quote:Op vrijdag 21 december 2007 18:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Allemaal leuk Maarten, maar waarom kost dat ding dan zo'n belachelijke fooi? 70k dollar wtf, dat is 50k euroHoe kan dat?
quote:Op vrijdag 21 december 2007 21:39 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Japanners kunnen auto's bouwen.
Duitsers maken melkkoetjes voor belachelijke prijzen, maar innovatief kunnen ze niet bij de Japanners in de schaduw staan.
Een jap koop je met je verstand, een ferrari koop je met je hart en een porsche koop je als je op de club niet met een jap aan kan komen zetten en als je met je pens niet meer in een ferrari pastquote:Op vrijdag 21 december 2007 21:58 schreef Fugie het volgende:
[..]
mwa vergleken met vw ofzo wel ja, maar porsche is toch wel even van een iets ander niveau dan die 'naaimachines' uit azie.
Dus de RB26DETT is een naaimachine?quote:Op vrijdag 21 december 2007 21:58 schreef Fugie het volgende:
[..]
mwa vergleken met vw ofzo wel ja, maar porsche is toch wel even van een iets ander niveau dan die 'naaimachines' uit azie.
Duitsers pwnen japanners dus echt wel ff met innovatieve techniekenquote:Op vrijdag 21 december 2007 21:39 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Japanners kunnen auto's bouwen.
Duitsers maken melkkoetjes voor belachelijke prijzen, maar innovatief kunnen ze niet bij de Japanners in de schaduw staan.
Net of PK het enige is wat boeit.quote:Op zaterdag 22 december 2007 12:35 schreef Party_P het volgende:
120k euro. Niet slecht. Wat heb je voor die prijs nog meer:
- BMW 650i, 367pk
- Corvette Z-06, 512pk
- Maserati Coupé GT, 390pk
- Morgan Aero 8, 286pk
- Porsche 911 Carrera 4 Coupé, 325pk
Alleen de corvette komt er goed in de buurt. De nieuwe GT-R heeft een verrekte goede prijs, als die voor 120k tekoop zal zijn.
Ja ok, ik heb alleen pk's erbij gezet om een richting te geven van de prestaties van de auto. De Nissan GT-R rijdt een 911 van dezelfde prijs helemaal zoek op het circuit. Alleen tegen de Z06 zal die het lastig krijgen.quote:Op zaterdag 22 december 2007 16:38 schreef Blik het volgende:
[..]
Net of PK het enige is wat boeit.
10 keer eerder een BMW 6-serie of Porsche 911 dan een Nissan GT-R
Voor sommigen blijkbaar wel.quote:Op zaterdag 22 december 2007 16:38 schreef Blik het volgende:
[..]
Net of PK het enige is wat boeit.
10 keer eerder een BMW 6-serie of Porsche 911 dan een Nissan GT-R
Dat zou me ook geen hol interesserenquote:Op zaterdag 22 december 2007 17:05 schreef Party_P het volgende:
De Nissan GT-R rijdt een 911 van dezelfde prijs helemaal zoek op het circuit. Alleen tegen de Z06 zal die het lastig krijgen.
En jij bent weer bij af.quote:Op zaterdag 22 december 2007 23:45 schreef Techno het volgende:
Eerlijk is eerlijk, van techniek hebben de Japanners wel degelijk kaas van gegeten, maar qua design blijft het vrijwel altijd steken op tupperware niveau. Helaas gaat dit laatste ook weer op voor deze GT-R.
ik vond ze met de zoekfunctie.quote:Op vrijdag 21 december 2007 16:01 schreef TheVotary het volgende:
[..]
Zal best, maar jij hebt ze in je MyAT staan. Met zoekfunctie hier op dit moment kun je die topics niet vinden. En aangezien mijn helderziendheid niet de mate van Jomanda bereiktging ik er dan maar vanuit dat dit het eerste topic was.
Zeker hebben ze wel verstand van techniek (en ook gebruikt!), maar zoals eerder reeds vermeld maakt een paar indrukwekkende cijfertjes nog geen "mooie sportwagen", maar dat zullen verschillende fokkertjes hier wel nooit begrijpen...quote:Op zaterdag 22 december 2007 23:45 schreef Techno het volgende:
Eerlijk is eerlijk, van techniek hebben de Japanners wel degelijk kaas van gegeten, maar qua design blijft het vrijwel altijd steken op tupperware niveau. Helaas gaat dit laatste ook weer op voor deze GT-R.
begrepen verschillende fokkertjes maar eens dat smaak iets persoonlijks is...quote:Op zondag 23 december 2007 12:33 schreef Herr.Flick het volgende:
maar dat zullen verschillende fokkertjes hier wel nooit begrijpen...
Mja, aardig. Maar wat een zouteloos zaaddodend kutcommentaar zegquote:Op zondag 23 december 2007 13:45 schreef Sloper het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=FIZLhbUgaxY
gruwelijk!
Het gaat toch ook om de auto...quote:Op zondag 23 december 2007 14:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, aardig. Maar wat een zouteloos zaaddodend kutcommentaar zeg
Als ik de keuze had tussen een 911 en een GT-R (of 1 van de voorgangers, de skylines), dan ga ik absoluut voor de GT-R (of skylines). Waarom? De 911 ziet er nog steeds uit als een uitgerekte VW Kever. En 911 en design? Houd een 911 uit de jaren 70 ernaast en het is bijna dezelfde autoquote:Op zondag 23 december 2007 12:33 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Zeker hebben ze wel verstand van techniek (en ook gebruikt!), maar zoals eerder reeds vermeld maakt een paar indrukwekkende cijfertjes nog geen "mooie sportwagen", maar dat zullen verschillende fokkertjes hier wel nooit begrijpen...
Leg aub geen woorden in mijn mond, dat zijn mijn woorden niet, en ook nooit geweest!quote:Op zondag 23 december 2007 15:11 schreef Party_P het volgende:
[..]
Als ik de keuze had tussen een 911 en een GT-R (of 1 van de voorgangers, de skylines), dan ga ik absoluut voor de GT-R (of skylines). Waarom? De 911 ziet er nog steeds uit als een uitgerekte VW Kever. En 911 en design? Houd een 911 uit de jaren 70 ernaast en het is bijna dezelfde autoHoe bedoel je veranderd design?
Het enige opzienbare is de al eerder genoemde Cayenne.
Trouwens wel jammer dat Nissan niet meer de RB26DETT gebruikt. Dat blok kon gemakkelijk hetzelfde vermogen aan als het blok wat ze nu gebruiken, alleen is de RB26 een stuk lichter qua gewicht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |