abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3291010
Heeft iemand hier een leuk linkie van??
Heb er al best veel van gezien in films en zou het wel leuk vinden daar meer over te lezen...
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_3291307
quote:
Op maandag 25 februari 2002 01:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Heb er al best veel van gezien in films en zou het wel leuk vinden daar meer over te lezen...
Ik zou het niet doen,
ten eerste moet je daar een bepaalde persoonlijkheid
voor hebben.
Ten tweede ,je komt er nooit meer uit!!
pi_3291344
quote:
Op maandag 25 februari 2002 02:45 schreef MissP het volgende:
Ten tweede ,je komt er nooit meer uit!!
Ha ha

Ken meerdere mensen die erin hebben gezeten, en die zijn er toch weer uit.

Maar je kan er inderdaad maar beter helemaal niet bijgaan.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  maandag 25 februari 2002 @ 09:43:12 #4
22275 cockatrice
Small magical beast
pi_3292001
The Cockatrice is an eerie, repulsive hybrid of lizard, cockrel and bat. It is infamous for its ability to turn flesh to stone
pi_3292102
quote:
Op maandag 25 februari 2002 01:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Gebruik als zoekterm maar eens 'Legio Patria Nostra'.
  maandag 25 februari 2002 @ 10:16:18 #6
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_3292278
Ik heb zelf met een groot aantal legionnairs gesproken en als je er meer van wilt weten zou ik aanraden een vakantie te boeken naar het oost-Afrikaanse Djibouti. Hier is een groot trainingskamp en iedere avond is het uitgaansleven één groot legionnairsfeest daar in de stad en kan je bovendien makkelijk dingen regelen door ruilen en in een losse sfeer te ouwehoeren. Frans is handig, maar hoeft niet persé omdat heel veel legionnairs zoals je waarschijnlijk wel weet niet Frans van origine zijn. Djibouti is bovendien best een interessant land om een paar weken door te brengen.

Als je er naartoe gaat, neem wel een lonely planet guide mee, want een erg makkelijk land is het niet voor de toerist. Zekerals je niet bekent bent, proberen ze je daar aan alle kanten op te lichten, hoewel het merendeel van de bevolking er vriendelijk is......

http://www.lonelyplanet.com/destinations/africa/djibouti/

In Djibouti heb je bijvoorbeeld een dierentuin, die wordt gerund door een heel vriendelijke duitse ex-legionnair, hij heeft die kleine dierentuin eigenlijk voor zichzelf opgezet en een prachtige plek om onder het genot van een biertje met hem over het legioen te praten.. Bijna alle attracties en bars worden gerund door ex-legionnairs, dus daar kom je hoe dan ook in aanraking met ze.

[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 25-02-2002 10:31]

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_3293895
Ik was ook niet echt van plan om bij het vreemdelingenlegioen te gaan, maar ik wilde er gewoon ff wat meer over weten.
Thanks voor de links en voor de info !!!!!!!!
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 25 februari 2002 @ 21:52:38 #8
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_3301872
quote:
Op maandag 25 februari 2002 12:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik was ook niet echt van plan om bij het vreemdelingenlegioen te gaan, maar ik wilde er gewoon ff wat meer over weten.
Thanks voor de links en voor de info !!!!!!!!
er zijn ook wel romans over , maar uit de eerste hand is altijd het beste, een vakantie naar Djibouti is zowiezo echt een aanrader voor de avontuurlijke toerist, dus waarom niet, ik heb er een mooie tijd gehad en heel veel zeer mooie en interessante dingen gezien.. (hoe triest de armoede van de gewone bevolking ook was daar helaas.. )

Als je je wilt aanmelden moet je in Marseille zijn, had ik trouwens begrepen..

straatbeeld van Djibouti stad

[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 25-02-2002 21:58]

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_3307141
quote:
Op maandag 25 februari 2002 10:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik heb zelf met een groot aantal legionnairs gesproken en als je er meer van wilt weten zou ik aanraden een vakantie te boeken naar het oost-Afrikaanse Djibouti. Hier is een groot trainingskamp en iedere avond is het uitgaansleven één groot legionnairsfeest daar in de stad en kan je bovendien makkelijk dingen regelen door ruilen en in een losse sfeer te ouwehoeren. Frans is handig, maar hoeft niet persé omdat heel veel legionnairs zoals je waarschijnlijk wel weet niet Frans van origine zijn. Djibouti is bovendien best een interessant land om een paar weken door te brengen.

Als je er naartoe gaat, neem wel een lonely planet guide mee, want een erg makkelijk land is het niet voor de toerist. Zekerals je niet bekent bent, proberen ze je daar aan alle kanten op te lichten, hoewel het merendeel van de bevolking er vriendelijk is......

http://www.lonelyplanet.com/destinations/africa/djibouti/

In Djibouti heb je bijvoorbeeld een dierentuin, die wordt gerund door een heel vriendelijke duitse ex-legionnair, hij heeft die kleine dierentuin eigenlijk voor zichzelf opgezet en een prachtige plek om onder het genot van een biertje met hem over het legioen te praten.. Bijna alle attracties en bars worden gerund door ex-legionnairs, dus daar kom je hoe dan ook in aanraking met ze.

Zo te zien kan je je in Djibouti maar beter gedragen, gezien alle zaken door ex-soldaten geleid worden.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  dinsdag 26 februari 2002 @ 11:59:54 #10
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_3307363
quote:
Op dinsdag 26 februari 2002 11:41 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Zo te zien kan je je in Djibouti maar beter gedragen, gezien alle zaken door ex-soldaten geleid worden.

Het zijn niet allemaal van die fijne lui, die ex-legionnairs (al waren er daar ook heel veel anderen van bedenkelijk allooi, die niks met het legioen te maken hebben/hadden)zo wordt je van alles aangeboden als je daar in al die louche bars/discotheken/hoerenketen komt, van kinderprostitute , tot harddrugs. Maar op opstandjes wordt hard in gehakt door de (zeer corrupte) politie.. Ik heb die gevangenis gezien, echt walgelijk... Gevangenen (veel politieke) krijgen geen eten daar en zijn afhankelijk van familie/vrienden die iets komen brengen... voor dat loket staat dan een enorme rij die dan wordt "gecontroleerd" door een man met een lange zweep.. Mensen sterven ook bij bosjes daar...

[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 26-02-2002 12:21]

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  dinsdag 26 februari 2002 @ 12:16:15 #11
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_3307574
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_4992636
ik zit er anders hard over te denken om naar frankrijk te vertrekken. Vindt het wel mooi geweest hier ...
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  zaterdag 13 juli 2002 @ 10:19:12 #13
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_4992824
quote:
Op zaterdag 13 juli 2002 06:35 schreef Gompy58 het volgende:
ik zit er anders hard over te denken om naar frankrijk te vertrekken. Vindt het wel mooi geweest hier ...
Het lijkt me wel een avontuur en je zal enorm veel leren bij het legioen. Je moet alleen geen relatie of familie hebben die je gaat missen. Als je dat echt wilt, succes!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 19 februari 2003 @ 00:59:30 #14
47490 Legionnaire
Legio Patria Nostra
pi_8574837
Ik raad het je af, uit eigen ervaring.
Maar als je toch wilt, lees eerst veel. Denk dan nog eens heel hard na en dan nog eens.
Als je dan toch de trein pakt, ga dan direct naar Aubagne (Marseille), dat scheelt een hoop wachten en geleuter.
Aantal sites:
http://www.frenchforeignlegion.org/default.html
http://www.analecta.ca/repman/index.html
http://www.foreignlegionlife.com/
http://www.voltigeur1.net/

Veel plezier...

Nous sommes des dégourdis, nous sommes des lascars, des types pas ordinaires
pi_8574879
Er is ooit op Discovery of NGC een documentaire over geweest. Was erg interessant.

Het legioen dient overigens als een soort kanonnenvlees dus als je het leger in wil kun je beter een ander onderdeel nemen. Veel mensen melden zich aan omdat ze het verleden achter zich willen laten. Als je de poort door bent bestaat je verleden niet meer en je krijgt zelfs een nieuwe naam.

Die witte mutsen zijn trouwens erg mooi.

"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
  woensdag 19 februari 2003 @ 01:14:25 #16
47490 Legionnaire
Legio Patria Nostra
pi_8574972
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 01:05 schreef Lortnoc het volgende:

Het legioen dient overigens als een soort kanonnenvlees dus als je het leger in wil kun je beter een ander onderdeel nemen. Veel mensen melden zich aan omdat ze het verleden achter zich willen laten. Als je de poort door bent bestaat je verleden niet meer en je krijgt zelfs een nieuwe naam.

Het Legioen dient in zoverre als kanonnenvlees in dat de mensen disposable zijn. Het zijn echter hoogwaardig getrainde militairen. Voor Frankrijk is het mooi, want als ze dood gaan boeit het ze niet zo (voor het Legioen overigens absoluut wél!!!). Het verleden achter je laten is een reden, maar er zijn er zoveel meer. Als je door de poort gaat bestaat je verleden in principe niet meer, een nieuwe naam is optioneel bij ondertekening van je definitieve contract. Voor het echter zover is ben je 6 maanden verder.
pi_8575069
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 01:14 schreef Legionnaire het volgende:

[..]

Het Legioen dient in zoverre als kanonnenvlees in dat de mensen disposable zijn. Het zijn echter hoogwaardig getrainde militairen. Voor Frankrijk is het mooi, want als ze dood gaan boeit het ze niet zo (voor het Legioen overigens absoluut wél!!!). Het verleden achter je laten is een reden, maar er zijn er zoveel meer. Als je door de poort gaat bestaat je verleden in principe niet meer, een nieuwe naam is optioneel bij ondertekening van je definitieve contract. Voor het echter zover is ben je 6 maanden verder.

Ik bedoelde zeg maar dat het Legioen als eerste wordt gestuurd...dat ze de gevaarlijke klusjes moeten doen e.d. omdat Frankrijk liever niet zijn eigen soldaten kwijt wil. Ik bedoelde helemaal niet te zeggen dat het geen volwaardige soldaten zijn.
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
  woensdag 19 februari 2003 @ 01:29:48 #18
47490 Legionnaire
Legio Patria Nostra
pi_8575107
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 01:25 schreef Lortnoc het volgende:
Ik bedoelde zeg maar dat het Legioen als eerste wordt gestuurd...dat ze de gevaarlijke klusjes moeten doen e.d. omdat Frankrijk liever niet zijn eigen soldaten kwijt wil. Ik bedoelde helemaal niet te zeggen dat het geen volwaardige soldaten zijn.
Zo goed als correct. Frankrijk stuurt graag eigen troepen als het risico nihil is en ze hun imago er mee op kunnen krikken. Voor de rest heb je helemaal gelijk.
pi_8575139
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 01:29 schreef Legionnaire het volgende:

[..]

Zo goed als correct. Frankrijk stuurt graag eigen troepen als het risico nihil is en ze hun imago er mee op kunnen krikken. Voor de rest heb je helemaal gelijk.

Heb jij erin gezeten?
  woensdag 19 februari 2003 @ 01:37:48 #20
47490 Legionnaire
Legio Patria Nostra
pi_8575163
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 01:34 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Heb jij erin gezeten?
Heel even, maar ik ben gestopt toen ik nog de keuze had.
pi_8575176
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 01:37 schreef Legionnaire het volgende:

[..]

Heel even, maar ik ben gestopt toen ik nog de keuze had.

Interessant. Waar heb je precies gezeten, waarom ben je er bij gegaan en vooral, wat heeft je doen besluiten om er toch mee te stoppen?

Sorry voor de vele vragen, maar vind dit een interessant onderwerp!

woensdag 19 februari 2003 @ 01:54:14 #22
47490 Legionnaire
Legio Patria Nostra
pi_8575313
Ik heb 5,5 jaar in het leger gezeten en het was altijd een idee wat in mijn achterhoofd speelde om me aan te melden bij het LE. Mijn leven liep niet zo lekker, dus da's altijd een goeie reden om extreme dingen te gaan doen.
Ik heb in een paar weken mijn hele hebben en houden ingepakt, mijn familie ingelicht (ook een redelijk drama) en heel hard nagedacht of ik het eigenlijk wel echt wilde.
Daarna heb ik de trein gepakt naar het recruteringspunt in Lille-Flandres. Fransen zijn arrogant volk, totdat je zegt dat je op zoek bent naar de kazerne van het LE, dan behandelen ze je als een God.
Ik heb daar een tijdje op de kazerne gezeten in afwachting van mijn verscheping naar Aubagne, waar de echte selectie pas begint. De mensen, het leven en mijn eigen realisatie dat dit toch misschien niet helemaal was wat ik 5 jaar wilde gaan doen heeft mij doen besluiten voortijdig huiswaarts te keren. In sommige gevallen word je letterlijk met beide voeten terug op aarde geschopt.
Ik ben er geweest, heb het geprobeerd en ben heel snel weer terug gekomen, maar ik heb nog steeds een groot respect voor de mensen daar en een grote liefde voor het legioen.
pi_8575338
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 01:54 schreef Legionnaire het volgende:
Ik heb 5,5 jaar in het leger gezeten en het was altijd een idee wat in mijn achterhoofd speelde om me aan te melden bij het LE. Mijn leven liep niet zo lekker, dus da's altijd een goeie reden om extreme dingen te gaan doen.
Ik heb in een paar weken mijn hele hebben en houden ingepakt, mijn familie ingelicht (ook een redelijk drama) en heel hard nagedacht of ik het eigenlijk wel echt wilde.
Daarna heb ik de trein gepakt naar het recruteringspunt in Lille-Flandres. Fransen zijn arrogant volk, totdat je zegt dat je op zoek bent naar de kazerne van het LE, dan behandelen ze je als een God.
Ik heb daar een tijdje op de kazerne gezeten in afwachting van mijn verscheping naar Aubagne, waar de echte selectie pas begint. De mensen, het leven en mijn eigen realisatie dat dit toch misschien niet helemaal was wat ik 5 jaar wilde gaan doen heeft mij doen besluiten voortijdig huiswaarts te keren. In sommige gevallen word je letterlijk met beide voeten terug op aarde geschopt.
Ik ben er geweest, heb het geprobeerd en ben heel snel weer terug gekomen, maar ik heb nog steeds een groot respect voor de mensen daar en een grote liefde voor het legioen.
Je moet het inderdaad echt willen, en er echt van overtuigd zijn dat je je helemaal wilt inzetten voor het Legioen, anders wordt het heel erg lastig. Immers je moet hier alles achter je laten. Familie, kennissen, etc..
De Fransen als volk moet ik ook niet, maar ik neem aan dat de sfeer in het Legioen toch wat anders is dan in een doorsnee Frans stadje. Hoop ik tenminste.
Zelf zou ik graag uitzoeken of het Legioen iets voor mij is, alleen ik heb hier een vriendin en daar ben ik heel erg gelukkig mee. Dat geef ik niet op, maar mocht het ooit uit raken, dan is er zeker een kans dat ik ga.
pi_8575399
5 jaar is ook wel erg lang voor een nieuwe ID...
  woensdag 19 februari 2003 @ 02:08:33 #25
47490 Legionnaire
Legio Patria Nostra
pi_8575423
quote:
Op woensdag 19 februari 2003 01:57 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Je moet het inderdaad echt willen, en er echt van overtuigd zijn dat je je helemaal wilt inzetten voor het Legioen, anders wordt het heel erg lastig. Immers je moet hier alles achter je laten. Familie, kennissen, etc..
De Fransen als volk moet ik ook niet, maar ik neem aan dat de sfeer in het Legioen toch wat anders is dan in een doorsnee Frans stadje. Hoop ik tenminste.
Zelf zou ik graag uitzoeken of het Legioen iets voor mij is, alleen ik heb hier een vriendin en daar ben ik heel erg gelukkig mee. Dat geef ik niet op, maar mocht het ooit uit raken, dan is er zeker een kans dat ik ga.
Je moet alles achter je willen laten. Een verbroken relatie is naar mijn idee geen goede reden. Immers, een nieuwe relatie komt vanzelf, in het LE kun je dat vergeten en als je er eenmaal inzit zul je je waarschijnlijk voor je kop slaan dat een vrouw je tot zoiets heeft kunnen brengen.
In principe heeft het LE weinig met Frankrijk te maken, in zoverre, ze spreken Frans, vechten voor Frankrijk, maar zijn verder "autonoom". Leven in Frankrijk en leven in LE is volgens mij totaal verschillend. Ik heb er echter niet lang genoeg gezeten om dat ook daadwerkelijk te ervaren.
Maar als je het idee hebt om het uit te zoeken, vooral doen en als je dat gedaan hebt kun je:
a) Er om lachen en verder gaan met je leven
b) Er naar toe gaan en het ervaren. Je hebt 3 weken in Aubagne om te kijken of het wat is, daarna bent u het lul of weer thuis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')