nope, is niet te doen. Je kan je draaipunt aanpassen door het middelste sterretje te verplaatsen, maar daar verhelp je je probleem niet mee. Het is gewoon zeer aan te raden excel te gebruiken.quote:Op woensdag 2 april 2008 21:11 schreef Jimmeh het volgende:
Ben in Illustrator bezig met grafieken voor een verslag, nu zit ik met een probleem die vast hetzelfde is als met Photoshop dus waarschijnlijk is er wel iemand die het antwoord weet
[ afbeelding ]
Zoals te zien loopt alle tekst door elkaar, ik wil de text onder een hoek hebben zodat het wel te lezen valt.
Als ik alles selecteer draait het om een as genomen in het midden van de selectie. Is het ook mogelijk om te draaien om de eigen as van de tekst objecten? (in Photoshop is dat net zo)
Moet nogal wat grafieken maken en alles met de hand draaien is dan niet echt relax...
Heeft Illustrator ook "Actions"? Dan zou je misschien daar wat mee kunnen proberen?quote:Op woensdag 2 april 2008 21:11 schreef Jimmeh het volgende:
Ben in Illustrator bezig met grafieken voor een verslag, nu zit ik met een probleem die vast hetzelfde is als met Photoshop dus waarschijnlijk is er wel iemand die het antwoord weet
[ afbeelding ]
Zoals te zien loopt alle tekst door elkaar, ik wil de text onder een hoek hebben zodat het wel te lezen valt.
Als ik alles selecteer draait het om een as genomen in het midden van de selectie. Is het ook mogelijk om te draaien om de eigen as van de tekst objecten? (in Photoshop is dat net zo)
Moet nogal wat grafieken maken en alles met de hand draaien is dan niet echt relax...
Ik weet dat het draaipunt aan te passen is, alleen jammer dat je niet elk object om z'n eigen as kan draaien.quote:Op woensdag 2 april 2008 23:09 schreef Eastwood het volgende:
[..]
nope, is niet te doen. Je kan je draaipunt aanpassen door het middelste sterretje te verplaatsen, maar daar verhelp je je probleem niet mee. Het is gewoon zeer aan te raden excel te gebruiken.
Zal dat eens naar kijken of Illustrator Actions ondersteunt, zal toch wat tijd schelen.quote:Op donderdag 3 april 2008 09:17 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Heeft Illustrator ook "Actions"? Dan zou je misschien daar wat mee kunnen proberen?
slepen richting de zijkant totdat je ziet dat ie 'vast klikt'. ?quote:Op vrijdag 4 april 2008 14:30 schreef aardappel het volgende:
woei, even een hele erge n00b vraag. Ik heb het voor elkaar gekregen om de optionbar die normaal gewoon onder het menuutje (file, edit enz) hangt 'los' te krijgen... erg irritant en nu wil ik hem weer vast hebben in het menu. ik weet simpelweg niet hoe
Probeer eens: Selecteer een rechthoek van 128 of 256 pixels op de texture. Dan Edit > Define Pattern. Dan zou je het pattern moeten kunnen gebruiken volgens mijquote:Op zaterdag 5 april 2008 11:30 schreef Hukkie het volgende:
Ik ben bezig om een DVD hoes aan te passen.
[ afbeelding ]
Nu wil ik de texture van het gezicht bovenaan de voorkant gebruiken om over een eigen foto te plakken. Ik heb me al de tandjes gegoogled maar kan niets vinden wat er enigzins op lijkt. Iemand enig idee waar ik zo'n texture kan vinden, of beter nog hoe ik die texture zelf kan maken?
Kan je niet gewoon elk stukje tekst op zich typen, krijg je wel veel layers, maar kan je wel alles draaien zoals jij het wil hebben. Als je dan nog even tijdelijk het grid aanzet, kan je de teksten ook netjes uitlijnen. Elke tekst evenveel graden laten draaien en klaar ben je.quote:Op woensdag 2 april 2008 21:11 schreef Jimmeh het volgende:
[ afbeelding ]
Daar heb je verschillende tooltjes voor. Het beste kun je photoshop gebruiken ( CS 3 is de nieuwste versie ).quote:Op zondag 6 april 2008 20:25 schreef jacqui1966 het volgende:
HOi
Hoe kan ik het beste een voorwerp uitknippen, met welk programma? met witte achtergrond
en hoe doe ik dit
graag wat hulp
jacqui1966
omdat het downloaden van photoshop nogal illegaal isquote:Op zondag 6 april 2008 22:35 schreef jacqui1966 het volgende:
als ik die download krijg het ik het via winrar of zo binnen?
en doet hij vreemd?
hoe kom ik hiervan af?
jacqui
Als je een in de winkel wilt gaan kopen kan ik je Photoshop Elements aanbevelen, dat is een uitgeklede Photoshop met gebruikersvriendelijke toepassingen.quote:Op maandag 7 april 2008 08:29 schreef jacqui1966 het volgende:
het gaat anders wel om een free download
als ik er een in de winkel ga kopen welke kun je me dan aanbevelen?
groetjes jacqui1966
De tip die ik je mee kan geven is dat je 2 op elkaar afgestemde foto`s moet hebben, de rest komt meer op masking aan.quote:Op vrijdag 11 april 2008 19:01 schreef ToT het volgende:
Weet iemand hier ook hoe je die dingen van http://www.humandescent.com kunt maken?
Je kunt wel tegen betaling tutorials downloaden, maar misschien heeft iemand hier daar ook tips over?
Overigens zijn mijn Photoshop-skills werkelijk te triest voor woorden!
http://www.totje.com/fotos/shopjes
(Ik heb dan ook nog nooit 1 lesje of zo gevolgd. Ik heb alleen hier en daar wat opgesnord van sites.)
Ik vind de shops van die gast anders niet erg best.quote:Op vrijdag 11 april 2008 19:01 schreef ToT het volgende:
Weet iemand hier ook hoe je die dingen van http://www.humandescent.com kunt maken?
Je kunt wel tegen betaling tutorials downloaden, maar misschien heeft iemand hier daar ook tips over?
Overigens zijn mijn Photoshop-skills werkelijk te triest voor woorden!
http://www.totje.com/fotos/shopjes
(Ik heb dan ook nog nooit 1 lesje of zo gevolgd. Ik heb alleen hier en daar wat opgesnord van sites.)
Die kikkertong weet ik niet, maar bv deze komt al aardig in de buurt:quote:Op zaterdag 12 april 2008 10:29 schreef ToT het volgende:
Worth1000 heb ik al een beetje doorgesnuffeld. Stond daar ook niet die "kikkertong" op?
Thx @ het oog; maar weinig mensen kunnen die waarderen. Het idee heb ik eigenlijk gejat van een tutorial-site waar een oog in een overwoekderde rotswand zat. Die heb ik eerst met die tutorial nagemaakt, waarna ik een foto van mijn eigen oog heb genomen en een zelfgemaakte foto van een hunebed heb gepakt, waarmee ik verder heb zitten fröbelen.
Nee maar ik weet lang niet alle basics van Photoshop. Zo weet ik zelfs niet hoe je in een layer alles wat wit is transparant kunt maken zodat de onderliggende layer zichtbaar wordt.
(Tips?)
Ik doe nu alles met een layer mask en dan een brush.
Oh, en als je een layermask gebruikt kun je volgens mij ook rechts klikken op de layermask thumbnail en dan "Apply Layermask" doen, dat verwijderd dacht ik alles wat gemasked is.quote:Op zaterdag 12 april 2008 11:00 schreef Mardoek50 het volgende:
[..]
Die kikkertong weet ik niet, maar bv deze komt al aardig in de buurt:
http://www.worth1000.com/tutorial.asp?sid=161104
Ik kan dat oog wel waarderen, maar ik hou dan ook wel van het groteske en het bizarre.En de shop ziet er behoorlijk goed uit.
Voor dat transparant maken van witte vlakken zijn er verschillende mogelijkheden. Maar een simpele is bv
- Ga op de goede Layer staan
- Selecteer het wit met de magic wand tool
- dan de "delete" toets op je keyboard indrukken
Dat zou het moeten doen volgens mij.![]()
Als je nog tips wil hoe je beter kunt leren Photoshoppen en je bent bereid om er ook tijd in te stoppen:
- Werk de hele handleiding door die bij PS zit.
- Maak veel tutorials over allerlei onderwerpen.
- Maak veel Photoshops.
- Wordt lid van een goed Photoshop forum en stel veel vragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |