als de motor nog onder een bepaalde temperatuur is (85 ofzo?) blijft de ventilator voor de radiator uit..quote:Op donderdag 20 december 2007 16:19 schreef QuarK het volgende:
Wat is een normale temperatuur voor een 206 van zo'n 13 jaar oud?
Als de motor eenmaal goed warm is staat de temp wijzer niet strak in het midden (90) maar strak op het streepje hier rechts naast (100 neem ik aan, 110 is nog een of 2 streepjes verder).
Hij wordt niet warmer dan dit.
De auto heeft net een grote beurt gehad, de motor zal in orde zijn, die is nagekeken.
Wat ik me dus afvraag is of de motor in de zomer nu een stuk warmer zal gaan worden, aangezien het buiten vriest en dus (zou ik als leek denken) de motor flink zal koelen.
Of heeft dit er niets mee te maken en houdt de motor zichzelf op een constante temperatuur?
Dan moet ie eens als de sodemieter de thermostaat vervangen, klusje van niks, stukken beter voor je motor...quote:Op donderdag 20 december 2007 16:43 schreef Pascal86 het volgende:
volgens mij is 90 de meest ideale tempratuur, maar een vriend van me heeft een 156 alfa en die wordt niet warmer dan 70.
nou de 206 van twee jaar oud van mijn vriendin is een diesel en staat altijd rond de 80, pas als je langere stukken harder rijdt dan kruipt ie heel langzaam naar de 90 en volgens de garage is dit heel normaal bij de 206!quote:Op donderdag 20 december 2007 17:00 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Dan moet ie eens als de sodemieter de thermostaat vervangen, klusje van niks, stukken beter voor je motor...
(heb ook een 156, bekend kwaaltje, net als de luchtmassameter)
En ach, als de sodemieter valt wel mee, maar het is beter voor de motor als ie vervangen wordt..
Oh en koelwatertemperatuur en motortemperatuur zijn verschillende dingen...
dat is niet goed inderdaad. tijd om er naar te (laten) kijken.quote:Op donderdag 20 december 2007 17:04 schreef QuarK het volgende:
De fan staat altijd aan als ik stop met rijden, en slaat na enkele minuten af als ie koel genoeg is.
Het klinkt ernstig genoeg om er binnenkort mss maar eens naar te laten kijken. Zal vast niet een heel erg duur geintje zijn.
Ik heb ook een 156 (diesel) die ook niet warm genoeg wordt naar mijn zin.quote:Op donderdag 20 december 2007 17:00 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Dan moet ie eens als de sodemieter de thermostaat vervangen, klusje van niks, stukken beter voor je motor...
(heb ook een 156, bekend kwaaltje, net als de luchtmassameter)
En ach, als de sodemieter valt wel mee, maar het is beter voor de motor als ie vervangen wordt..
Oh en koelwatertemperatuur en motortemperatuur zijn verschillende dingen...
klopt, dit is normaal. diesels hebben een lagere koelwatertemp omdat ze minder toeren maken, veel onderdelen zwaarder zijn uitgevoerd (onderdelen nemen zelf warmte op en verdelen deze), en de verbrandingstemperatuur lager is.quote:Op donderdag 20 december 2007 17:04 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
nou de 206 van twee jaar oud van mijn vriendin is een diesel en staat altijd rond de 80, pas als je langere stukken harder rijdt dan kruipt ie heel langzaam naar de 90 en volgens de garage is dit heel normaal bij de 206!
tja mijn golf werd toch altijd wel snaarstrak 90 graden en wat je ook deed dat week niet af!quote:Op donderdag 20 december 2007 17:07 schreef mighty_myte het volgende:
[..]
klopt, dit is normaal. diesels hebben een lagere koelwatertemp omdat ze minder toeren maken, veel onderdelen zwaarder zijn uitgevoerd (onderdelen nemen zelf warmte op en verdelen deze), en de verbrandingstemperatuur lager is.
Ik reageerde meer op de Alfaquote:Op donderdag 20 december 2007 17:04 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
nou de 206 van twee jaar oud van mijn vriendin is een diesel en staat altijd rond de 80, pas als je langere stukken harder rijdt dan kruipt ie heel langzaam naar de 90 en volgens de garage is dit heel normaal bij de 206!
bedoelde dus dat he tniet voor alle diesels normaal isquote:Op donderdag 20 december 2007 17:18 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Ik reageerde meer op de Alfa
Als een 156 niet boven de 70 graden komt is de thermostaat kapot.
quote:Op donderdag 20 december 2007 17:20 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
bedoelde dus dat he tniet voor alle diesels normaal isen je quote mijn post!
Je vergist je. Ook in auto's waarbij de fan altijd meedraait (met de kruk-as), zit een thermostaat in het koelsysteem.quote:Op donderdag 20 december 2007 16:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
als de motor nog onder een bepaalde temperatuur is (85 ofzo?) blijft de ventilator voor de radiator uit..
vroeger draaide hij altijd, en duurde het dus uren voordat de motor fatsoenlijk warm werd, en de koelvloeistof warm werd
die moet gewoon een nieuwe thermostaat. Kost iets van 50 euro en een half uurtje sleutelenquote:Op donderdag 20 december 2007 16:43 schreef Pascal86 het volgende:
volgens mij is 90 de meest ideale tempratuur, maar een vriend van me heeft een 156 alfa en die wordt niet warmer dan 70.
omdat dit niet PUB, KLB of ONZ is.quote:Op donderdag 20 december 2007 19:12 schreef Borkydude het volgende:
Waarom wordt er niet gigantische gekankert op TS omdat ie denkt dat z'n 206 13 jaar oud is?
Ik had hetzelfde met mijn peug (2000). Bleek een lekke radiateur te zijn. Laten vervangen en nu blijft de temp. altijd rond de 90.quote:Op donderdag 20 december 2007 17:04 schreef QuarK het volgende:
De fan staat altijd aan als ik stop met rijden, en slaat na enkele minuten af als ie koel genoeg is.
Het klinkt ernstig genoeg om er binnenkort mss maar eens naar te laten kijken. Zal vast niet een heel erg duur geintje zijn.
Hij zal wel een 205 bedoelenquote:Op donderdag 20 december 2007 19:12 schreef Borkydude het volgende:
Waarom wordt er niet gigantische gekankert op TS omdat ie denkt dat z'n 206 13 jaar oud is?
Of een 206 van 3 jaar oud.quote:
En nog steeds gewoon doorrijden he?quote:Op donderdag 20 december 2007 22:33 schreef Dromer het volgende:
[..]
Of een 306: Peugeot 306 troubles
Lolbroek.Andere auto, andere troubles. En idd, een 205.. mijn fout.quote:Op vrijdag 21 december 2007 00:29 schreef Borkydude het volgende:
WhahahaWe hebben het dus gewoon over een 306
Begin maar opnieuw met het topic
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |