abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55402008
Ik heb sinds kort een leuk, lief huisje van de woningbouw gekregen.
Helemaal geweldig natuurlijk, alleen komt hier post binnen voor zo'n vijf andere mensen.
Toen ik voor twee van die mensen post kreeg van de belasting dienst en de IBG, ben ik maar eens naar de gemeente gegaan.
Persoon X stond inderdaad op mijn adres ingeschreven en daarvoor heb ik een adresonderzoek gestart.
Dat ik ook post van de BD kreeg voor persoon Y was gewoon onmogelijk volgens de vriendelijke dame.
Nu heb ik een paar vragen:

* Het adresonderzoek duurt een week of acht, wat kan ik nog meer verwachten behalve een gemeentelijke aanslag voor meerdere personen? En kan ik dat ook weer laten herstellen?
Zou ik, in het hypothetische geval dat ik recht zou hebben op huursubsidie, die niet meer kunnen krijgen?
Als persoon X binnen die acht weken aangepakt wordt door de BD, kunnen ze dan op mijn spullen bodembeslag leggen?
* Hoe kan het dat persoon Y post (afdeling toeslagen) krijgt van de BD, terwijl diegene hier niet staat ingeschreven?
Kan ik daar problemen mee verwachten? Zou ik in dit geval ook geen recht hebben op huursubsidie?
* Wat kan ik nog meer doen, behalve "retour afzender" en het nabellen van incasso-buro's dat bedoelde persoon hier niet woont?
* Hoe kom ik van al die ongevraagd inwonende studenten definitief af?

Alvast bedankt voor de antwoorden!
  woensdag 19 december 2007 @ 22:36:30 #2
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_55402069
Lekker zeg! Ben je klaar mee.

Ik zou gewoon alle post retour afzender doen met "woont hier niet meer"

Voor de huurtoeslag is de hoogte van je loon belangrijk.
pi_55402213
Retour afzender inderdaad.
pi_55402222
quote:
Op woensdag 19 december 2007 22:36 schreef Armageddon het volgende:
Lekker zeg! Ben je klaar mee.

Ik zou gewoon alle post retour afzender doen met "woont hier niet meer"

Voor de huurtoeslag is de hoogte van je loon belangrijk.
Weet ik, en daar heb ik ook geen recht op.
Ik vroeg me alleen af hoe hard je door zo'n actie genaaid kon worden.

"Retour afzender" doe ik, net als het nabellen van telecom-bedrjiven en incasso-buro's.

Maar wat kan ik nog meer doen?
  woensdag 19 december 2007 @ 22:45:21 #5
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_55402402
Belastingdienst gebruikt voor zaken zoals toeslagen het adres dat bekend is via de GBA, tenzij nadrukkelijk vermeld dat toeslagen post naar een alternatief adres moeten worden gezonden.
WS staat die ook via de gemeente daar nog ingeschreven..

Wat betreft de huurtoeslag, als er andere personen op je adres staan ingeschreven kan dit betekenen dat die als medebewoners worden gezien, wat effect kan hebben op je eigen toeslag.
/-=]
|o-0
~~~`
pi_55402867
quote:
Op woensdag 19 december 2007 22:45 schreef DeWaasheid het volgende:
Belastingdienst gebruikt voor zaken zoals toeslagen het adres dat bekend is via de GBA, tenzij nadrukkelijk vermeld dat toeslagen post naar een alternatief adres moeten worden gezonden.
WS staat die ook via de gemeente daar nog ingeschreven..
Aha, dus het kan wél dat de afdeling toeslagen post stuurt naar iemand die hier niet ingeschreven staat?
Want er staat verder niemand ingeschreven, behalve persoon X en ikzelf.
Persoon Z is de enige andere persoon die hier de afgelopen tien jaar stond ingeschreven, maar die is overleden.
Vreemd genoeg volgens de gemeente in juni, en volgens de buurman in april.
Ik reageerde op het huisje in mei, zou wel gek zijn als persoon Z toen nog niet overleden was.
Vreemd verhaal...
quote:
Wat betreft de huurtoeslag, als er andere personen op je adres staan ingeschreven kan dit betekenen dat die als medebewoners worden gezien, wat effect kan hebben op je eigen toeslag.
Dat zou wel echt behoorlijk sjips zijn als je het geld nodig hebt zeg...
  donderdag 20 december 2007 @ 06:47:03 #7
3542 Gia
User under construction
pi_55408070
Je wordt wel met de milieuheffing aangeslagen als meerpersoonshuishouden, i.p.v. eenpersoons.
Scheelt wel veel, hoor.

Ik zou toch aandringen bij de gemeente om die figuur van je adres te verwijderen, als je hem/haar niet kan vinden.
  donderdag 20 december 2007 @ 08:17:46 #8
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_55408482
Je zal inderdaad in eerste instantie door de gemeente hoger aangeslagen, omdat er meerdere mensen staan ingeschreven.
Dit is vervelend, maar goed, dat geld krijg je wel terug. Je hebt de juiste actie hiervoor gestart.

Verder zijn incasso brieven vervelend. Wat ik je dan ook zou aanraden is direct bellen met het betreffende bureau als je weer een brief binnenkrijgt. Hou een logboek bij wanneer je gebeld hebt en met wie je gesproken hebt.
Bewaar bonnetjes van al je grote aankopen, mocht alles toch fout gaan.

Maar lig er niet al te wakkeer van zou ik zeggen hoor, het komt echt allemaal wel goed.

Oh en wat betreft de huurtoeslag... je moet gewoon je aanvraag indienen. In eerste instantie gaat de BD uit van het geen dat jij hebt opgegeven, en controle volgt vaak veel later pas. Je hebt direct een adres onderzoek aangevraagd bij de gemeente, dit zullen ze bij de BD in hun systeem ook zien als ze besluiten om jouw aanvraag te controleren.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  donderdag 20 december 2007 @ 08:19:17 #9
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_55408492
quote:
Op woensdag 19 december 2007 22:57 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Aha, dus het kan wél dat de afdeling toeslagen post stuurt naar iemand die hier niet ingeschreven staat?
Want er staat verder niemand ingeschreven, behalve persoon X en ikzelf.
Persoon Z is de enige andere persoon die hier de afgelopen tien jaar stond ingeschreven, maar die is overleden.
Vreemd genoeg volgens de gemeente in juni, en volgens de buurman in april.
Ik reageerde op het huisje in mei, zou wel gek zijn als persoon Z toen nog niet overleden was.
Nee hoor.. helemaal niet. de gemeente basseert zich op het moment van "uitschrijven", letterlijk eigenlijk. De erven zulllen gewoon wat laks geweest zijn met het doorgeven aan de gemeente.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  donderdag 20 december 2007 @ 12:37:41 #10
3542 Gia
User under construction
pi_55413535
Zo heb ik ook eens een deurwaarder aan deur gehad. Ik was een beetje aan het dollen met mijn, toen nog jonge, zoontje, toen de bel ging. Dus wij giebelend naar de voordeur. Ik doe open staat er een man, die meteen begon te lachen toen hij ons zo bezig zag. Toen: "Goedemiddag mevrouw, ik ben de deurwaarder, woont hier meneer Huppelepup?"
Ik opgelucht, want het ging om de zoon van de vorige eigenaresse. En daar had ik een nieuw adres van.
Heb hem dus meteen doorgestuurd. Hij blij, wij blij. Maar je schrikt toch wel even, op zo'n moment.

Was wel vreemd, overigens, want toen we eens bij de gemeente moesten zijn, bleek die niet bij ons ingeschreven te staan.
pi_55417978
quote:
Op donderdag 20 december 2007 08:17 schreef avotar het volgende:

Verder zijn incasso brieven vervelend. Wat ik je dan ook zou aanraden is direct bellen met het betreffende bureau als je weer een brief binnenkrijgt. Hou een logboek bij wanneer je gebeld hebt en met wie je gesproken hebt.
Goede tip, ik ben er gelijk mee begonnen!
quote:
Bewaar bonnetjes van al je grote aankopen, mocht alles toch fout gaan.
Tsja, Marktplaats en Kringloop...
quote:
Je hebt direct een adres onderzoek aangevraagd bij de gemeente, dit zullen ze bij de BD in hun systeem ook zien als ze besluiten om jouw aanvraag te controleren.
Voor gewone deurwaarders ben ik niet zo bang, maar voor de belastingdeurwaarder toch wel een beetje.
Geruststellend idee dat ze het in hun systeem kunnen zien dat een adresonderzoek is gestart.
quote:
de gemeente basseert zich op het moment van "uitschrijven", letterlijk eigenlijk. De erven zulllen gewoon wat laks geweest zijn met het doorgeven aan de gemeente.
Nooit geweten dat dat kon.

Bedankt!
pi_55419687
wij kregen ook heeeeeel lang post voor de oude bewoner. Die is namelijk spoorloos verdwenen, is door woningbouw uit het huis gezet. Heeft nog lang op ons adres ingeschreven gestaan.

Wij sturen alle post netjes retour afzender. Hebben 1 keer een deurwaarder aan de deur gehad en die was binnen 10 sec weer weg.

Maar even voor mijn helderheid: deurwaarder kan niet zomaar op jouw spullen beslag leggen. Jij kan je toch legitimeren?? Of denk ik dan veel te simpel?
pi_55419896
Ik ontvang aanmaningen op mijn adres voor een persoon die hier niet (meer) woont. Wat kan ik doen?

U dient de ontvangen post ongeopend te retourneren aan de afzender, met op de enveloppe een vermelding dat degene aan wie de post is geadresseerd niet meer op het betreffende adres woonachtig is. U kunt tevens aangeven sinds wanneer u daar woont en waar degene voor wie de post bestemd is, naar toe is verhuisd. Indien e.e.a. veelvuldig voorkomt adviseren wij u contact op nemen met de afdeling bevolkingsregister van uw gemeente om na te gaan of de betreffende persoon nog steeds op uw adres staat ingeschreven. Is dat inderdaad nog het geval, dan adviseren wij u de gemeente te vragen een “onderzoek” in te stellen. Nadere informatie over deze procedure kan uw gemeente u verstrekken.

Bron: www.kbvg.nl
  donderdag 20 december 2007 @ 16:52:24 #14
164241 Dorkquemada
I won't enjoy it.
pi_55420017
Herkenbaar, zoiets had ik ook.
Veel brieven van de BD met de tekst: "Direct openen" ed erop maar gelukkig waren de vorige bewoners door de politie uit huis gezet, dus met een bezoekje aan de gemeente om mijn verhuizing te regelen was de kous af.

Ik heb toen trouwens ook alles incl. incassobrieven zonder te openen teruggezonden zonder enige problemen.
Wat me wel opvalt is dat Greenpeace en Douglas nogal hardleers zijn en het concept "Retour afzender, niet meer woonachtig op dit adres" niet begrijpen.
"Life, loathe it or ignore it, you can't like it"
pi_55422470
quote:
Op donderdag 20 december 2007 16:52 schreef Dorkquemada het volgende:
Wat me wel opvalt is dat Greenpeace en Douglas nogal hardleers zijn en het concept "Retour afzender, niet meer woonachtig op dit adres" niet begrijpen.
'Retour afzender, geadresseerde overleden' gebruiken. Dat werkt eigenlijk altijd.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_55424215
Heb je ALLE meterstanden goed en ZELF opgenomen?
Zo ja, nog een keer doen voor de zekerheid.
Zo nee, dan ook.
(heb geen ervaring met medebewoners, wel met foutieve meterstanden etc.)
-
  vrijdag 21 december 2007 @ 07:24:58 #17
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_55433886
quote:
Op donderdag 20 december 2007 16:41 schreef exode het volgende:
wij kregen ook heeeeeel lang post voor de oude bewoner. Die is namelijk spoorloos verdwenen, is door woningbouw uit het huis gezet. Heeft nog lang op ons adres ingeschreven gestaan.

Wij sturen alle post netjes retour afzender. Hebben 1 keer een deurwaarder aan de deur gehad en die was binnen 10 sec weer weg.

Maar even voor mijn helderheid: deurwaarder kan niet zomaar op jouw spullen beslag leggen. Jij kan je toch legitimeren?? Of denk ik dan veel te simpel?
Nee.. je denkt niet veel te simpel.. maar bekijk het van de andere kant....
Je bent een notoire wanbetaler, hebt heel veel schulden en weet dat de deurwaarder vanochtend op de stoep staat.. wat weerhoudt je ervan om een vriend uit te nodigen om de deur open te doen en een lulverhaal op te hangen van dat je hier niet meer woont en zo...

Het is meer just in case.
pi_55440343
uhm...als ik ooit wanbetaler wordt...tip van de week
  zaterdag 22 december 2007 @ 02:50:45 #19
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_55457729
quote:
Op woensdag 19 december 2007 22:34 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Ik heb sinds kort een leuk, lief huisje van de woningbouw gekregen.
Helemaal geweldig natuurlijk, alleen komt hier post binnen voor zo'n vijf andere mensen.
Toen ik voor twee van die mensen post kreeg van de belasting dienst en de IBG, ben ik maar eens naar de gemeente gegaan.
Persoon X stond inderdaad op mijn adres ingeschreven en daarvoor heb ik een adresonderzoek gestart.
Dat ik ook post van de BD kreeg voor persoon Y was gewoon onmogelijk volgens de vriendelijke dame.
Nu heb ik een paar vragen:

* Het adresonderzoek duurt een week of acht, wat kan ik nog meer verwachten behalve een gemeentelijke aanslag voor meerdere personen? En kan ik dat ook weer laten herstellen?
Zou ik, in het hypothetische geval dat ik recht zou hebben op huursubsidie, die niet meer kunnen krijgen?
Als persoon X binnen die acht weken aangepakt wordt door de BD, kunnen ze dan op mijn spullen bodembeslag leggen?
* Hoe kan het dat persoon Y post (afdeling toeslagen) krijgt van de BD, terwijl diegene hier niet staat ingeschreven?
Kan ik daar problemen mee verwachten? Zou ik in dit geval ook geen recht hebben op huursubsidie?
* Wat kan ik nog meer doen, behalve "retour afzender" en het nabellen van incasso-buro's dat bedoelde persoon hier niet woont?
* Hoe kom ik van al die ongevraagd inwonende studenten definitief af?

Alvast bedankt voor de antwoorden!
Een week of twee geleden heeft Kassa of Radar hier aandacht aan besteed. Huursubsidie kon mevrouw geloof ik wel schudden, en nog meer van die bureaucatische problemen Uitkering gekort, ik weet het niet meer...maar hoop rompslomp in ieder geval.
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
pi_56026125
Ik ben inderdaad aangeslagen voor een meerpersoons huishouden. Bezwaar is ingediend bij de gemeente, dus het is even afwachten hoe en wanneer ze daar op reageren.

Inmiddels krijg ik post voor nog drie verschillende mannen.
Er komt hier nu dus post voor acht ex-"bewoners".
De meeste bedrijven snappen het wel na één retourzending, maar de Postcode Loterij is wel écht hardleers zeg.
En de plaatselijke bieb ook.
pi_56026218
quote:
Op maandag 14 januari 2008 16:15 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Ik ben inderdaad aangeslagen voor een meerpersoons huishouden. Bezwaar is ingediend bij de gemeente, dus het is even afwachten hoe en wanneer ze daar op reageren.

Inmiddels krijg ik post voor nog drie verschillende mannen.
Er komt hier nu dus post voor acht ex-"bewoners".
De meeste bedrijven snappen het wel na één retourzending, maar de Postcode Loterij is wel écht hardleers zeg.
En de plaatselijke bieb ook.
Retour afzender naar de Postcode Loterij met de mededeling dat de geadresseerde is overleden.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_56026343
quote:
Op maandag 14 januari 2008 16:19 schreef MinderMutsig het volgende:
Retour afzender naar de Postcode Loterij met de mededeling dat de geadresseerde is overleden.
Dat heeft tot nu toe niet veel indruk op ze gemaakt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 januari 2008 @ 16:32:21 #23
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_56026539
quote:
Op donderdag 20 december 2007 08:19 schreef avotar het volgende:
Nee hoor.. helemaal niet. de gemeente basseert zich op het moment van "uitschrijven", letterlijk eigenlijk. De erven zulllen gewoon wat laks geweest zijn met het doorgeven aan de gemeente.
Dat hoef je als nabestaande niet zelf te doen, doet het uitvaartbedrijf; die vragen de akte van overlijden aan bij de gemeente.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_56048693
quote:
Op woensdag 19 december 2007 22:34 schreef vergeetmewelletje het volgende:
Haaa, iets soortgelijks hebben wij ook, maar dan andersom. Op diverse oude adressen van mij komt post van de toeslagenafdeling binnen. Ik sta daar niet ingeschreven. De 'gewone' aangifte-informatie gaat ook gewoon naar mijn eigen adres. Volgens de belastingtelefoon moet dat met een brief aan het lokale belastingkantoor over zijn, maar ik ben inmiddels drie brieven verder. Gelukkig heb ik nog contact met de mensen waar die post heengaat.
pi_56327252
tvp
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')