abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55383697
Twee weken geleden heb ik een notebook gekocht van Acer, de Acer Aspire 7720G. Nou ben ik zo dom geweest om Vista Ultimate erop te zetten, en dit werkt niet helemaal. Ik heb geen backup CD gemaakt van de originele Vista (en drivers) die erbij zaten, en mijn harde schijf is geformatteerd. Ik heb Acer gebeld, en ze zeggen dat ik nu een Recovery CD moet bestellen van 60 euro. Ik heb een formulier opgestuurd gekregen waarbij je een kopie moet maken van je aankoopbewijs en allemaal gegevens invullen. Weet iemand of er een andere manier is om het notebook in originele staat terug te krijgen zoals het uit de winkel kwam?
  woensdag 19 december 2007 @ 11:58:34 #2
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_55383744
er zit toch een ghost fucntie op? Op die van mij iig wel
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_55383787
quote:
Op woensdag 19 december 2007 11:58 schreef Qwea het volgende:
er zit toch een ghost fucntie op? Op die van mij iig wel
Volgens mij niet, hoe kom ik erachter of dat erop zit dan? Volgens mij is alles eraf
pi_55383822
Dat is echt bullshit. Dubbel betalen voor drivers.

Even googlen schiet heel erg op.
http://www.notebook-drivers.com/notebook-drivers/s_146_1.shtml
  woensdag 19 december 2007 @ 12:02:23 #5
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_55383840
lees je handleiding erop na. Ik geloof iets met f2 ofzo. Er zit een dik acer boek in. Ik heb ooit ook mn installatie verneukt en kon zo terug ghosten, aangezien ik een back up partitie heb. Of heb je die laatste er ook afgepleurd?
pi_55383912
Als je backup partitie weg is dan kun je ook gewoon de vista/xp installeren die er origineel opstond en dan de code gebruiken die op de sticker onder op je laptop staat.
Gr. Gr.
pi_55383998
quote:
Op woensdag 19 december 2007 12:08 schreef unox_worst het volgende:
Als je backup partitie weg is dan kun je ook gewoon de vista/xp installeren die er origineel opstond en dan de code gebruiken die op de sticker onder op je laptop staat.
Ik heb geen CD erbij gehad, hoe kom ik dan aan Vista
pi_55384338
Ik heb hier thuis nog wel een Windows Vista Home Basic in de verpakking liggen, als ik die er nou opzet, en ik installeer gewoon alle drivers, dan moet mn notebook toch wel weer gewoon goed werken?
pi_55384421
Als je de recovery partitie niet weggemieterd hebt kun je met ALT+F10 (paar keer achter elkaar indrukken; pakt het niet altijd even goed) bij het opstarten van de notebook als het goed is in de recovery modus komen. Dit geldt voor veel Acer pc's & notebooks, bij die van jou zal het ook wel zo zijn.
pi_55384621
quote:
Op woensdag 19 december 2007 12:12 schreef dvanduijn het volgende:

[..]

Vrienden, nieuwsgroepen en torrents

Maar als je thuis dus nog een Vista Home hebt dan kun je die gewoon installeren als je daar een licentie voor hebt.
Gr. Gr.
pi_55386246
Zit nu te twijfelen of ik Vista 32-bit of 64 bit moet hebben
  woensdag 19 december 2007 @ 15:16:11 #12
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_55388951
wat voor processor heb je?
  donderdag 27 maart 2008 @ 17:25:48 #13
170041 loetjee
loetje voor t leven !
pi_57651195
Kan iemand mij ook helpen ?
Ik heb vanmiddag mijn acer aspire 5100 (winXP) geformateerd en daarna de boot cd er in gedaan.
Nou viel de laptop uit halverwegen het installatie process, en elke keer als ik nu de installatie op nieuw start krijg ik een error inbeeld iets met f00000013.

Het opnieuw installeren via alt f10 werkt ook niet want dan krijg ik na korte tijd weer de zelfde error.
Ik denk dat ik hem weer opnieuw moet formateren maar heb nu geen idee hoe ik dat moet doen
pi_59885041
Hey people,

Heb dus het zelfde probleem!! Ik wil mijn Visa opnieuw installeren.
Kreeg ik deze mail van Acer:

U kunt uw systeem voor dit probleem het beste herinstalleren naar zijn standaardinstellingen.
Hiervoor heeft u geen herstel CD of DVD nodig. Het kan uiteraard wel als u deze heeft aangemaakt, maar
de nieuwste Acers kunnen dit ook zonder herstel CD of DVD.

Belangrijk: Sla alle bestanden die u wilt behouden (denk aan muziek, foto's, documenten en emailhistorie van bijv. Outlook of Windows Mail) op op
een CD, DVD, Externe harde schijf of op de D partitie van uw computer vóór u deze handleiding volgt.

Om het systeem te herstellen naar zijn standaardinstellingen volgt u de volgende stappen:

1. Zet de computer uit.
2. Zet de computer weer aan en blijf goed opletten.
3. Zodra (dus niet voordat) het witte scherm tevoorschijn komt met het groene Acer logo drukt u de Linker ALT en de F10 toets gelijktijdig in en laat u ze direct weer los.
4. De herstelmethode van de verborgen partitie gaat nu laden.
5. Nadat het laden klaar is krijgt u een scherm waarin u 4 keuzes onder elkaar ziet staan.
6. Kies hier voor de bovenste keuze, Systeem herstellen naar standaard instellingen.
7. Lees de aanwijzingen die tevoorschijn komen aandachtig door en bevestig uw keuze door op Ok te klikken.
8. Het systeem gaat zich nu herinstalleren.

Echter als ik dit doe, moet ik na punt 6 een wachtwood invoeren van een Empowering Technology product.
Dit is natuurlijk van Acer en dit wachtwoord weet ik niet.
Bel ik ze op. Moet ik een recovery CD kopen van 60 euries. Gekkenhuis natuurlijk.
Wat is er mogelijk? Hoop dat jullie me kunnen helpen!!!!
  vrijdag 4 juli 2008 @ 12:40:58 #15
204633 Fred2
Kritisch
pi_59886735
quote:
Op woensdag 19 december 2007 12:12 schreef dvanduijn het volgende:
Die had je zelf moeten maken....
So we just called him Fred too
  vrijdag 4 juli 2008 @ 12:41:36 #16
204633 Fred2
Kritisch
pi_59886756
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 17:25 schreef loetjee het volgende:
Kan iemand mij ook helpen ?
Ik heb vanmiddag mijn acer aspire 5100 (winXP) geformateerd en daarna de boot cd er in gedaan.
Nou viel de laptop uit halverwegen het installatie process, en elke keer als ik nu de installatie op nieuw start krijg ik een error inbeeld iets met f00000013.

Het opnieuw installeren via alt f10 werkt ook niet want dan krijg ik na korte tijd weer de zelfde error.
Ik denk dat ik hem weer opnieuw moet formateren maar heb nu geen idee hoe ik dat moet doen
Je gebruikt wel de goede installatiecd?
pi_62985799
remedie die altijd werkt zolang de recovery partitie nog intact is:
1) download en brand 'ultimate boot cd'
2) boot vanaf deze cd
3) kies filesystem tools, boot managers, smart boot manager,
4) kies HD0 1 Unknown Primary 1 en druk op enter. (de default, meestal wel OK, anders even een andere proberen)
pi_62986427
WTF, 60 euro voor een CD... Een CD die er gewoon bij had moeten zitten. Mensen zelf eentje laten maken vanaf een of andere partitie op een schijf die kapot of leeg kan raken, wat armoedig allemaal. Hoeveel kost het nou werkelijk om zo'n schijf massaal te persen en bij zo'n product te steken?! Kan je meteen je volledige harddisk gebruiken i.p.v. ruimte te verspillen aan zo'n vage partitie, groot gelijk dat je die eraf gooit.

Ik snap best dat ze hun shit goedkoop willen aanprijzen, maar door hierop te bezuinigen win je helemaal niets, hooguit meer geïrriteerde klanten

Ik zou zeggen: leen een Windows installatieschijf, dan installeren met de licentiecode op je OEM sticker, gedownloade drivers erbij.
pi_65729154
Ik wil Flat-Eric even bedanken voor de alt-f10 tip om in de recovery modus te komen. Ik ben al langer dan een week met acer support om een simpele recovery dvd aan te vragen nav niet werkende recovery dvd die bovendien een belangrijk bestand verwijderde/overschreef waardoor de laptop helemaal niet meer opstartte. Na melding bij acer support kreeg ik de reactie dat ik bij hen een recovery disk kon bestellen. Dat heb ik nu al 2x gedaan zonder verdere reactie. Op zoek naar een andere bron las ik daarstraks de tip van Flat-Eric en nu doet mijn overigens zeer fijne laptop het weer!
Eea was nogal van belang, omdat ik de acer nodig had voor de ontwikkeling van mijn SEO Website. Na aanschaf van een nieuwe laptop kan ik de acer nu mooi als backup gebruiken.
Wasseo Diensten om gevonden te worden op internet
Wasseo Webinars voor korte praktische online demonstraties
pi_72458242
wie kan mij helpen?
ik heb vorig jaar een laptop gekocht van acer, en die stond in het frans ingesteld (franse taal)
terug naar de winkel etc.etc. en uiteindelijk hebben we een recovery cd moeten bestellen en met pijn en moeite. die 60 euro van de prijstopper terug gehad.
hij deed het weer in het nederlands, maar nu werd hij zo traag dat ik hem heb gerecoverd via windows vista zelf.
en wat nu.. hij is weer in het frans.
na vele malen met acer gebeld te hebben en gemaild (maar komt geen reactie op) werd ik van het hoekje naar het kastje gestuurd..
onbeschofte mensen aan de telefoon, die niet eens naar je verhaal luisteren en zeggen dat je een andere afdeling moet hebben, tot 3 x toe en uiteindelijk moest ik toch de 1e afdeling hebben..
hij vertelde me dat ik een recovery cd moest bestellen want die ik had gekregen 1 jaar terug dat was de verkeerde, want die nam de hardware niet mee..en dat moest wel!
ik vroeg of t onder de garantie viel en hij zei; je bestelt hem en betaalt die 60 euro en anders heb je niks
dat vind ik geen gezegde tegen een klant.

maar goed, uiteindelijk weer overweegd om hem maar te bestellen want nu kan ik mijn laptop nietmeer gebruiken.
ik had er wel een klachtenbrief bij gedaan.. komt van de week de cd binnen, nouja cd's want het zijn er 3 maar zonder enige beschrijving of brief of reactie op mijn brief of hoe ik moet handelen met die cd's helemaal niets.
ik stop ze in mijn laptop maar hij reageert er niet op
weet niet wat ik nu moet doen, weer 60 euro lichter en gebeld met acer maar geven geen gehoor telkens..
wie kan me vertellen wat ik nu het beste kan doen?? want dit vindik geen service!
pi_72458787
Probeer het eens met Vistalizator: http://www.froggie.sk/index.html
pi_72485838
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 12:52 schreef Glenn88 het volgende:
[lang verhaal]
Dat is een bekend "probleem", als je eenmaal een taal kiest tijdens de installatie, dan blijft-ie altijd in die taal.
Standaard worden in Acers afgeleverd zonder een geïnstalleerde Windows. Zodra je hem voor de eerste keer aanzet dan krijg je de keuze in welke taal je de machine wil gebruiken: Nederlands, Engels of Frans. De taal die je hier kiest zal je na iedere installatie opnieuw krijgen.

Prijstopper zit hier dus dubbelfout, aangezien ze de machine verkocht hebben met een Franstalige installatie en het daarna jouw op laten lossen.
Maar goed, daar heb je nu niet zoveel meer aan.

Denk dat je het beste een Windows Vista DVD erin kan doen en daarmee Windows installeren. De code staat als het goed is op de onderkant van je laptop.
pi_72486035
quote:
Op zondag 6 september 2009 14:27 schreef Cothen het volgende:

[..]

Dat is een bekend "probleem", als je eenmaal een taal kiest tijdens de installatie, dan blijft-ie altijd in die taal.
Standaard worden in Acers afgeleverd zonder een geïnstalleerde Windows. Zodra je hem voor de eerste keer aanzet dan krijg je de keuze in welke taal je de machine wil gebruiken: Nederlands, Engels of Frans. De taal die je hier kiest zal je na iedere installatie opnieuw krijgen.

Prijstopper zit hier dus dubbelfout, aangezien ze de machine verkocht hebben met een Franstalige installatie en het daarna jouw op laten lossen.
Maar goed, daar heb je nu niet zoveel meer aan.

Denk dat je het beste een Windows Vista DVD erin kan doen en daarmee Windows installeren. De code staat als het goed is op de onderkant van je laptop.
Als ik hem was probeerde ik toch eerst ff Vistalizator.
Even een taalpakketje downloaden en installeren in 5 minuten is toch beduidend minder werk dan Windows opnieuw installeren terwijl je de drivers niet hebt.
pi_73142075
Kijk op FTD daar staan genoeg recovery cd ook 7720G downloaden en branden en instaleeren en alles heb je weer in de oude staat terug.
Ook je vista alles staat erop.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 20:58:42 #25
202103 _Dario_
Ik vind 't gewoon lekker.
pi_77823074
Hi JSHN, heb je niet toevallig ook een link van die FTD? Ik kom alleen op een heel andere site uit.
Ik vind 't gewoon lekker..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')