Categorieën:
- Poëzie
- SF & fantasy
- Wereldliteratuur
- Van eigen bodem
- Humor (?)
Onderdelen:
- Boekbesprekingen
- beschouwingen
- citaten
- discussies over boeken
- tips (kunnen ook anderen aanleveren)
- andere wetenswaardigheden
- "testplaats" voor eigen schrijfsels van bezoekers
Geinteresseerden kunnen in deze topic reageren. Dus lees je veel en wil je meewerken dan is dit je kans.
Ik lees heel veel, alleen het betreft meestal geen literatuur maar lectuur. Ik lees bijv. graag de boeken van John Grisham en Michael Crighton. Als je echt literaire recensies wilt, kan ik je niet helpen, maar anders wil ik graag meewerken.
Ik lees nogal wat literatuur en ben zeker
bereid te helpen. Als onder meer Carmiggelt-fan ben ik vooral geïnteresseerd in humor/ironie?
Groet,
Ben namelijk een trekkie oops voeg daar ook literatuur aan toe LOL.
Ze hebben daar ook boeken van of is dat geen literatuur
Oh btw heb de nieuwste DS9 tapes voor wie geinteresseerd is
bvb Paul Simon "Graceland"
mooie pijn
"She comes back to tell me she's gone
As if I didn't know that,
As if I didn't know my own bed.
As if I'd never noticed the way she brushed her hair from her forehead..."
of lollig
"There's a girl in New York city,
who calls herself the human trampoline.
And sometimes when I'm falling, flying or
tumbing in turmoil I say,
O so this is what she means!"
Als liefhebber van alles wat met taal te maken heeft ben ik al een tijdje op zoek naar een dergelijke site, nooit gevonden. Het liefst zo interactief mogelijk en ook als plek waar mensen hun eigen schrijfseltjes kwijtkunnen, mocht daar behoefte aan zijn.
Daarnaast wil ik ook regelmatig proberen interviews te houden met schrijvers. Het eerste interview ligt al klaar, namelijk met de bedenker van mijn nick, Ronald Giphart.
Waarvoor ik heel goed hulp kan gebruiken:
- ideeen/aanvullingen/tips/etc.
- boekrecenties (want ik lees wel veel, maar kan nooit alles gelezen hebben). Met name op het gebied van SF en fantasy ben ik nogal eenkennig, dus daar ligt nog een heel open gebied.
- omdat ik niet wil dat dit een solo-project wordt waar alleen mijn hand in zit, maar waar iedereen die dat wil aan mee kan werken.
al 4 reacties in korte tijd stemt mij zeer hoopvol, dus schroom vooral niet, heb je interesse, denk je dat je waardevolle aanvullingen hebt, of vul zelf maar in
reageer!
Om een beetje degelijke recensie te schrijven zal ik wel alles opnieuw moeten lezen, en dat doe ik alleen met leuke boeken. Verwacht dus van mij alleen kritiekloze prijzende verhalen.
Ik ben een beetje een luie, snelle lezer, dus op mijn lijstje veel spanning en fantasy.
quote:
op 10-24-1999 om 11:03 PM schreef Danny het volgende:
De ons welbekende Phileine wil heeeel graag een site opzetten over literatuur. Ik heb al toegezegd de layout te willen maken, de site kan onderdeel worden van FOK! etc.
Wat echter wel leuk zou zijn is als er hier mensen zijn die willen helpen met het schrijven van recensies etc.Categorieën:
- Poëzie
- SF & Fantasy
- Wereldliteratuur
- Van eigen bodem
- Humor (?)
Hm, Humor en SF & Fantasy als aparte catagorieen? Als namen als Pratchett en Adams ook mee mogen doen, dan heb je gelijk het halve net achter je staan denk ik
Ik lees heel veel, maar ben ook heel lui, dus ik doe pas mee als ik iets geschreven heb
Murphy
"The whole galaxy is going to pot!"
een site over literatuur wil niet zeggen dat er alleen maar zgn. "hoge" literatuur binnenkomt. Ik beschouw bij dezen alles wat iets met je doet als je het leest als rechtmatige literatuur.
hieronder vallen dus inderdaad ook the discworld series en the hitch-hikers guide (sterker nog, met dezen in gedachten heb ik de afdeling humor, met vraagteken, apart geplaatst)
ik hoop dat we op de hoogte worden gehouden,Heel interessant concept.
quote:
op 10-24-1999 om 11:59 PM schreef phileine het volgende:
<...>
Ik beschouw bij dezen alles wat iets met je doet als je het leest als rechtmatige literatuur.
<...>
Nou ben ik dus zo'n dwangmatige lezer die ook gebruiksaanwijzingen, soep-pakjes en aanwijzingen op batterijen leest.
Mag ik de eerste zijn die een recensie schrijft over de verpakking van Knorr Spagetteria?
(wil ik ter compensatie wel een stukje doen over Zen en de kunst van motoronderhoud oid)
quote:
op 10-25-1999 om 12:24 AM schreef Pinball het volgende:
Nou ben ik dus zo'n dwangmatige lezer die ook gebruiksaanwijzingen, soep-pakjes en aanwijzingen op batterijen leest.Mag ik de eerste zijn die een recensie schrijft over de verpakking van Knorr Spagetteria?
(wil ik ter compensatie wel een stukje doen over Zen en de kunst van motoronderhoud oid)
Goh Pinball, dus jij bent ook al een "woordguls" zoals Kees van Kooten dat zo mooi weet uit te drukken. Wellicht nog een categorie erbij: tips voor wc-lectuur, want het etiket van de bleekmiddel ken ik zo langzamerhand ook wel uit mn hoofd.
quote:
op 10-25-1999 om 12:24 AM schreef Pinball het volgende:
Nou ben ik dus zo'n dwangmatige lezer die ook gebruiksaanwijzingen, soep-pakjes en aanwijzingen op batterijen leest.
Eindelijk! Ik heb mijn mede-woordverslaafden gevonden! Ook ik ben dwangmatig lezer van luciferdoosjes, cd-hoesjes, TV-gidsen (ook al kijk ik bijna nooit), catalogi, en al wat dies meer zij..
Nooit gedacht dat ik nog eens gelijkgestemde zielen zou tegenkomen op dit forum
Murphy
Alle Nederlandstalige Star Wars uitgaves
Indiana Jones Pockets
filmboeken (voornamelijk Spielberg)
en Virginia Andrews.
Ik zal hier best wel recensies en samenvattingen van willen schrijven.
P.S. Ik vergat grafstenen; hoogstandjes van gecondenseerde emotie in een eigen jargon: vaak kostelijke kost om over te mijmeren.
Ik voorspel Literatuur & meer een gouden toekomst met alle taalfreaks op FOK!
Zelf lees ik overwegend literatuur van Nederlandse schrijvers en verzamel ik daarnaast mooie klassiekers voor mijn aankomende bibliotheek. Hopelijk word ik ooit zo rijk dat ik een prachtige bibliotheek in een groot huis kan inrichten (Daarom heb ik die oudjaarsloten maar alvast gekocht...)
Ik schrijf zelf ook graag, dus ik denk dat ik je wel met het 1 en ander kan helpen. Heel leuk initiatief en ook fantastisch dat er al zoveel reactie op is gekomen!
Dus we horen wel van je, hoe verder ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |