De max is in principe het datatype dat je in mysql gebruikt voor elke kolom. Als die 2500 tekens kan bevatten dan is het dus geen probleem.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 16:20 schreef Flaccid het volgende:
hallo.
ik wil zelf een klein systeempje schrijven om de inhoud van pagina's te beheren. maar heeft de inhoud van een mysql row een maximale waarde aan tekens? Stel dat ik 2500 tekens erin wil, kan dat dan? Of wat is de max?
Iets zegt mij dat dat ook met Javascript gedaan is.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 17:07 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
CSS vraagjeDenk dat die ook wel hier kan?
![]()
Hoe een DIV layer laten zweven? Dus bij wijze van spreken de banner hier rechts van fok ALTIJD rechts in beeld houden op een vaste positie - ook als je het topic door scrolled?
hopen dat Danny niet meeleest
Die hiernaast doet niet wat ik wilquote:Op vrijdag 11 januari 2008 17:12 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Iets zegt mij dat dat ook met Javascript gedaan is.
Al las ik hier wel wat over IE6 support:quote:Op vrijdag 11 januari 2008 17:23 schreef HuHu het volgende:
In CSS een position:fixed opgeven. Werk alleen in moderne browsers.
zo simpelquote:Op vrijdag 11 januari 2008 17:23 schreef HuHu het volgende:
In CSS een position:fixed opgeven. Werk alleen in moderne browsers.
Ja, en anders zijn er vrij simpele "replace" codes. Dit is wat ik gebruik om in een chat bericht te filteren op 'codes' die ik wil replacen met een emoticon ( dus : ) met :) vervangen, zeg maar):quote:Op vrijdag 11 januari 2008 21:23 schreef Flaccid het volgende:
Hoe kan je het beste een BBCODE dingetje maken? Zijn die dingen er kant en klaar?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | // Laden van lijst met emoticons. Deze lijst direct toepassen! $sql = "SELECT * FROM Emotibase"; $query = mysql_query($sql) or die(mysql_error()); while ($result = mysql_fetch_array($query)) { $emotitext = $result['EmoticonText']; $emotihtml = $result['EmoticonHTML']; $bericht = str_replace ($emotitext, $emotihtml, $bericht); } ?> |
1 2 3 4 | width: 600px; margin: 1 auto; } |
Hoe ziet die database eruit precies?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 21:33 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ja, en anders zijn er vrij simpele "replace" codes. Dit is wat ik gebruik om in een chat bericht te filteren op 'codes' die ik wil replacen met een emoticon ( dus : ) metvervangen, zeg maar):
[ code verwijderd ]
Dit kan je dus ook doen door in de database jou 'bbcode' te zetten![]()
Mijn bug lijkt te zitten in:
[ code verwijderd ]
Is dat mogelijk? In IE word volgens mij de hele container gewoon naar links geduwd...
(www.boeroendoek.nl nogsteeds. Mooi in FF, gaar in IE...)
1 2 3 4 5 6 7 8 | function openTarget (form, features, windowName) { if (!windowName) windowName = 'formTarget' + (new Date().getTime()); form.target = windowName; open ('', windowName, features); } </SCRIPT> |
1 |
dan staat er dus in jouw geval:quote:Op vrijdag 11 januari 2008 22:16 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Database heeft enkel een veld EmoticonText (Prim key) en EmoticonHTML.
In jou geval zou je daar dus BB en HTML voor kunnen gebruiken
1 |
1 2 3 4 | width: 600px; margin: 1 auto; } |
Je kunt het beste altijd een eenheid vermelden, dus 1px of 1em ipv alleen 1. Alleen bij 0 is de eenheid niet noodzakelijk, maar ook daar kan het geen kwaad.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 22:25 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
margin: 1 auto; >>> dat lijkt het stuk waar hij op botst!
nl2br() ?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 22:28 schreef Flaccid het volgende:
[..]
dan staat er dus in jouw geval:
[ code verwijderd ]
hoe ging dat ookalweer met een newline in een text area?
werkt dat dan wel?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Heb er 0 van gemaakt op 'aanraden' van css validator.
Een manier om zowel de performance te houden van een grote batch queries als het kunnen achterhalen is het zetten van een flag (of een timestamp) op je duplicaat tabelrow. Je zou bijvoorbeeld zoiets kunnen doen als :quote:Op zaterdag 12 januari 2008 10:31 schreef Xcalibur het volgende:
Ik heb een dilemma :)
Ik heb ooit eens een CSV-import functie geschreven en op zich werkt die prima. Door middel van een unieke index in mijn tabel zorg ik er met INSERT IGNORE INTO / REPLACE INTO voor dat er geen dubbele records in mijn database komen.
Als gevolg daarvan worden er dus records geweigerd. Omdat ik eerst alle data verzamel in 1 grote query die ik in 1x insert weet ik achteraf alleen hoeveel records er zijn geweigerd, maar niet wélke. Om erachter te komen welke records het zijn zou ik ze 1 voor 1 moeten inserten, en dan de mislukte verzamelen in een array. Maar dat levert nogal veel queries op als je een beetje een flink bestand hebt...
Wat zijn jullie ideeën hierover? Staat het uitvoeren van 30.000 queries ipv 1 in verhouding tot de extra informatie die het oplevert? :)
1 2 3 4 5 6 7 8 | INSERT INTO csv (field, value) VALUES (?, ?) ON DUPLICATE KEY UPDATE duplicate_inserted = 1; // Haal alle duplicaten op SELECT c.field FROM csv c WHERE c.duplicate_inserted = 1; // Reset alle duplicaten weer UPDATE csv SET duplicate_insert = 0; |
Donequote:Op zaterdag 12 januari 2008 09:50 schreef Tarabass het volgende:
@LeeHarveyOswald
Stuur mij de html en css eens via pm, dan knap ik het even op voor je als je dat wilt. Moet geen probleem zijn lijkt me..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |