abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 december 2007 @ 13:26:24 #251
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_55386143
quote:
Op woensdag 19 december 2007 13:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Eén van de eerste standpunten die mensen naar voren brengen vóór gourmetten is dat het zo gezellig is om met z'n allen aan tafel te zitten.... Normaliter zit bij hun thuis een deel in de keuken, een deel voor de tv en de rest aan tafel of zo? Ik vind het maar rommelen in de marge en echt lekker is het ook niet (de standaard gourmet die het gros van de mensen klaarmaakt).
Heb een jaar in Alaska gewoond bij een gastgezin, en daar was dat dus echt zo hé. Als m'n gast moeder het eten klaar had zette ze het klaar zodat iedereen zijn protie op kon scheppen. Mijn zusje at in haar slaapkamer, mijn gastvader in zijn vaste stoel in de woonkamer, moeder aan de bar, en ik koos elke dag maar bij wie ik ging zitten. Toen ik jarig was heb ik ook voorgesteld om een keer met z'n allen om tafel te gaan zitten!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_55386202
quote:
Op woensdag 19 december 2007 13:26 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Heb een jaar in Alaska gewoond bij een gastgezin, en daar was dat dus echt zo hé. Als m'n gast moeder het eten klaar had zette ze het klaar zodat iedereen zijn protie op kon scheppen. Mijn zusje at in haar slaapkamer, mijn gastvader in zijn vaste stoel in de woonkamer, moeder aan de bar, en ik koos elke dag maar bij wie ik ging zitten. Toen ik jarig was heb ik ook voorgesteld om een keer met z'n allen om tafel te gaan zitten!
alaska wat gaaf! maar wel gekke gewoontes zo te horen hebben jullie met de verjaarda nog wél gezellig rond de tafel gegeten? En hoe is het eten daar trouwens?

Succes met je sollicitatie, het klinkt als een hele leuke stagemogelijkheid!
  woensdag 19 december 2007 @ 13:35:54 #253
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_55386458
quote:
Op woensdag 19 december 2007 13:28 schreef Perruche het volgende:

[..]

alaska wat gaaf! maar wel gekke gewoontes zo te horen hebben jullie met de verjaarda nog wél gezellig rond de tafel gegeten? En hoe is het eten daar trouwens?

Succes met je sollicitatie, het klinkt als een hele leuke stagemogelijkheid!

Alaska is inderdaad erg cool, letterlijk en figuurlijk. Met m'n verjaardag inderdaad wel gezellig rond tafel gezeten! Het eten daar is heel anders. Ten eerste zijn er weinig verse groenten en fruit, tenmiste, ze zijn er wel maar ontzettend duur. Erg veel vis natuurlijk, veel zalm en heilbot vooral. Ouders van een vriendin hadden een koude rookoven voor het huis staan, waar altijd minstens een stuk of 10 zelfgevangen zalmen in hingen, dat smaakte altijd goed. Verder ook veel raar vlees, rendier, beer. Er worden veel rendieren aangereden, en als je er een aanrijdt kun je hem net zo goed opeten!
  woensdag 19 december 2007 @ 13:38:40 #254
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_55386535
quote:
Op woensdag 19 december 2007 13:13 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Een stageplaats voor een half jaar bij een centrum dat journalisten ondersteunt op europees gebied. Ben zometeen klaar met m'n bachelor, en een eventuele master begint pas in september, dus ruim tijd om wat ervaring op te doen.

Ik heb goed gekeken wat het bedrijf precies doet, maar weet niet precies wat de stageplaats inhoudt, wat zij ervan verwachten. Heb zelf ook eigenlijk geen precieze ideeen over wat ik nu wil, wil gewoon ervaring opdoen en een idee krijgen of het misscihen iets is wat ik later zou willen doen.
Is reizen niks voor dat halfjaar? Ik heb hetzelfde maar dan volgend jaar, dus er komt een miniwereldreis voor mij aan, is wel een stuk makkelijker omdat ik stage ga lopen aan de andere kant van de wereld maar toch..

Zoals nu de planning is: Thailand/Vietnam/Maleisie/Singapore/Nieuw-Zeeland/Australie/Fiji/(Solomon Islands, Cook Islands, French Polynesia moet ik nog een keuze uit maken)/LA/(Las Vegas of San Fran)/huis

O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  woensdag 19 december 2007 @ 13:41:52 #255
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_55386644
quote:
Op woensdag 19 december 2007 13:38 schreef Euc- het volgende:

[..]

Is reizen niks voor dat halfjaar? Ik heb hetzelfde maar dan volgend jaar, dus er komt een miniwereldreis voor mij aan, is wel een stuk makkelijker omdat ik stage ga lopen aan de andere kant van de wereld maar toch..

Zoals nu de planning is: Thailand/Vietnam/Maleisie/Singapore/Nieuw-Zeeland/Australie/Fiji/(Solomon Islands, Cook Islands, French Polynesia moet ik nog een keuze uit maken)/LA/(Las Vegas of San Fran)/huis

Lijtk me ontzettend gaa fom te doen, je plannen zien er ook erg gaaf uit!

Ik wil eigenlijk m'n master in het buitenland gaan doen, en dat kost een smak geld, dus moet even flink sparen.
  woensdag 19 december 2007 @ 13:43:42 #256
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_55386692
quote:
Op woensdag 19 december 2007 13:35 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Alaska is inderdaad erg cool, letterlijk en figuurlijk. Met m'n verjaardag inderdaad wel gezellig rond tafel gezeten! Het eten daar is heel anders. Ten eerste zijn er weinig verse groenten en fruit, tenmiste, ze zijn er wel maar ontzettend duur. Erg veel vis natuurlijk, veel zalm en heilbot vooral. Ouders van een vriendin hadden een koude rookoven voor het huis staan, waar altijd minstens een stuk of 10 zelfgevangen zalmen in hingen, dat smaakte altijd goed. Verder ook veel raar vlees, rendier, beer. Er worden veel rendieren aangereden, en als je er een aanrijdt kun je hem net zo goed opeten!
Gaaf joh! Daar wil ik echt nog eens heen! Vond Canada echt fantastisch (vooral het hoge noorden ), en wil er zeker nog eens terug, ook voor Alaska (En daar dan berg klimmen, lijkt me fantastisch. Al behoorlijk veel gedaan in Frankrijk/Oostenrijk/Zwitserland en Canada, maar toch trekt Alaska me op de een of andere manier)

Een oud collega werkt daar nu als deckhand op een krabboot
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  woensdag 19 december 2007 @ 13:50:29 #257
195404 cul_non_kul
koken? wat is dat?
pi_55386871
quote:

[..]

Eén van de eerste standpunten die mensen naar voren brengen vóór gourmetten is dat het zo gezellig is om met z'n allen aan tafel te zitten.... Normaliter zit bij hun thuis een deel in de keuken, een deel voor de tv en de rest aan tafel of zo? Ik vind het maar rommelen in de marge en echt lekker is het ook niet (de standaard gourmet die het gros van de mensen klaarmaakt).

Ik sta liever de hele dag te kokkerellen Heerlijk! Helemaal in mijn element.

Maar goed, dit jaar dus rollade, sperziebonen, appelmoes en aardappelkroketjes. Het lijkt wel een kindermenu
Dat van dat kokkerellen is aan mij wel besteed, al moet ik toegeven dat ik er de laatste tijd (te) weinig tijd voor vrijmaak, waar ik normaal toch bij regelmaat een weekend in de keuken te vinden ben en op de markt om inkopen te doen.

En daarna het eten, gezamenlijk...
Alea jacta est
  woensdag 19 december 2007 @ 13:53:43 #258
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_55386976
Ik kan soms ook zo'n sukkel zijn. Ben tosti's aan het maken, en vroeg me al af waarom ze nu niet bruinig wouden worden, en de kaas niet smolt. Had ik de electriciteit onder de pan niet aangedaan...
pi_55387005
quote:
Op woensdag 19 december 2007 13:53 schreef AKnynke het volgende:
Ik kan soms ook zo'n sukkel zijn. Ben tosti's aan het maken, en vroeg me al af waarom ze nu niet bruinig wouden worden, en de kaas niet smolt. Had ik de electriciteit onder de pan niet aangedaan...

waar wil je je master gaan doen? k ben hetzelfde van plan, heb nu a precies 1200 euro gespaard
pi_55387111
quote:
Op woensdag 19 december 2007 13:50 schreef cul_non_kul het volgende:

[..]

Dat van dat kokkerellen is aan mij wel besteed, al moet ik toegeven dat ik er de laatste tijd (te) weinig tijd voor vrijmaak, waar ik normaal toch bij regelmaat een weekend in de keuken te vinden ben en op de markt om inkopen te doen.

En daarna het eten, gezamenlijk...
volgens mij zijn wij zo'n beetje de afgelopen maanden iedere zaterdag op de markt en kokerellen we best uitgebreid.

Of mis ik iets?
pi_55387120
Bluezz, heelveel sterkte
pi_55387163
quote:

[..]

Ik sta liever de hele dag te kokkerellen Heerlijk! Helemaal in mijn element.

Maar goed, dit jaar dus rollade, sperziebonen, appelmoes en aardappelkroketjes. Het lijkt wel een kindermenu
Vind ik ook zo raar, alsof je alleen met gourmetten een hele avond aan tafel kan zitten.

Zusje en ik hebben lekker een 7-gangen menu in elkaar geknutseld voor eerste kerstdag.
  woensdag 19 december 2007 @ 14:01:40 #263
195404 cul_non_kul
koken? wat is dat?
pi_55387175
Btw ... zo'n kindermenu zou niet misstaan op tweede kerstdag, dan zit ik immers nog vol van kerstavond en eerste kerstdag
Alea jacta est
  woensdag 19 december 2007 @ 14:02:02 #264
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_55387179
quote:
Op woensdag 19 december 2007 13:54 schreef Perruche het volgende:

[..]

waar wil je je master gaan doen? k ben hetzelfde van plan, heb nu a precies 1200 euro gespaard
Maar uiteindelijk smaakte de tosti wel goed, en hij kwam uit de grilpan, dus had super mooie streepjes! Het oog wil ook wat!

Ik wil graag naar Uppsala in Zweden...en jij?
pi_55387379
quote:
Op woensdag 19 december 2007 14:01 schreef cul_non_kul het volgende:
Btw ... zo'n kindermenu zou niet misstaan op tweede kerstdag, dan zit ik immers nog vol van kerstavond en eerste kerstdag
Ik kan me in sommige mensen gewoon niet inleven, dat is mijn probleem hier. "We doen lekker eenvoudig" "geen gedoe hoor" en dat soort uitspraken vind ik wat samen eten en eten klaarmaken betreft helemaal niet van toepassing. Juist dat samen koken is geweldig leuk en daarna lang tafelen, geweldig! En eindelijk een dag waarop heel veel gedoe lekker mag en leuk is!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 19 december 2007 @ 14:13:29 #266
195404 cul_non_kul
koken? wat is dat?
pi_55387492
quote:
Op woensdag 19 december 2007 14:01 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

Vind ik ook zo raar, alsof je alleen met gourmetten een hele avond aan tafel kan zitten.

Zusje en ik hebben lekker een 7-gangen menu in elkaar geknutseld voor eerste kerstdag.

Dat is voor twee kerstdagen zeker
Alea jacta est
pi_55387594
quote:
Op woensdag 19 december 2007 14:02 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Maar uiteindelijk smaakte de tosti wel goed, en hij kwam uit de grilpan, dus had super mooie streepjes! Het oog wil ook wat!

Ik wil graag naar Uppsala in Zweden...en jij?
ik krijg honger van de tosti´s

ik zit er ook aan te denken om naar zweden of noorwegen te gaan. Enige jammere vind ik de taal, ik wil graag nog Frans, Spaans en Italiaans vloeiend leren (in ieder geval 1 van die drie..)..
Dan zou ik proberen bij het VSB een fondsje lod te peuteren en eerst een talencusrus te doen om de kennis weer een beetje op te vijzelen, en daarna een studie te doen... er is zoveel te zien en te doen!

Ik denk wel dat als ik geen vriend in italie zou hebben dat ik dan misschien naar z-amerika ofzo zou gaan, of nog verder... maar goed, het houdt ergens op he :p
  woensdag 19 december 2007 @ 14:20:36 #268
195404 cul_non_kul
koken? wat is dat?
pi_55387656
quote:
Op woensdag 19 december 2007 14:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik kan me in sommige mensen gewoon niet inleven, dat is mijn probleem hier. "We doen lekker eenvoudig" "geen gedoe hoor" en dat soort uitspraken vind ik wat samen eten en eten klaarmaken betreft helemaal niet van toepassing. Juist dat samen koken is geweldig leuk en daarna lang tafelen, geweldig! En eindelijk een dag waarop heel veel gedoe lekker mag en leuk is!

Snap wat je bedoelt, voor mij gaat eigenlijk het een niet zonder het ander, samen kkoken vind ik geweldig en lang (na0tafelen een genot
En bij "lekker eenvoudig" zie ik de goegemeente na tien minuten voor de buis hangen met een vage show ...
Alea jacta est
  woensdag 19 december 2007 @ 14:23:16 #269
195404 cul_non_kul
koken? wat is dat?
pi_55387727
quote:
Op woensdag 19 december 2007 13:59 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

volgens mij zijn wij zo'n beetje de afgelopen maanden iedere zaterdag op de markt en kokerellen we best uitgebreid.

Of mis ik iets?
meestal kokkerel jij ... als ik kokkerel, is dat zoals in Frankrijk, letterlijk de hele dag
Alea jacta est
  woensdag 19 december 2007 @ 14:25:54 #270
195404 cul_non_kul
koken? wat is dat?
pi_55387784
Das ook niet helemaal waar, we koken vaak samen
Alea jacta est
  woensdag 19 december 2007 @ 14:27:08 #271
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_55387822
quote:
Op woensdag 19 december 2007 14:17 schreef Perruche het volgende:

[..]

ik krijg honger van de tosti´s

ik zit er ook aan te denken om naar zweden of noorwegen te gaan. Enige jammere vind ik de taal, ik wil graag nog Frans, Spaans en Italiaans vloeiend leren (in ieder geval 1 van die drie..)..
Dan zou ik proberen bij het VSB een fondsje lod te peuteren en eerst een talencusrus te doen om de kennis weer een beetje op te vijzelen, en daarna een studie te doen... er is zoveel te zien en te doen!

Ik denk wel dat als ik geen vriend in italie zou hebben dat ik dan misschien naar z-amerika ofzo zou gaan, of nog verder... maar goed, het houdt ergens op he :p
Je vriend zit in Italie? Lijkt me erg lastig!
pi_55388094
stoofpeertjes staan te pruttelen
pi_55388110
quote:
Op woensdag 19 december 2007 14:25 schreef cul_non_kul het volgende:
Das ook niet helemaal waar, we koken vaak samen
ohh toch wel
  woensdag 19 december 2007 @ 14:38:57 #274
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_55388115
quote:
Op woensdag 19 december 2007 14:27 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Je vriend zit in Italie? Lijkt me erg lastig!
Mijn ex en ik hebben ook 2 jaar in een ander land gewoond eerst
Confidence through competence
pi_55388133
quote:
Op woensdag 19 december 2007 14:38 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Mijn ex en ik hebben ook 2 jaar in een ander land gewoond eerst
hoest met je liefdesverdriet Steer?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: