quote:
17:05-Collect call van Huub!
Collect call van Huub!Lieke en Jaap moeten plaatsnemen in de Private Room voor een collect call. “Jaap met Huub”, klinkt er door de Private Room. En hij heeft slecht nieuws... “Wil je iets voor me doen? Wil je mijn spullen pakken zo meteen? Ik kom niet meer terug”, vraagt Huub. “Ik snap het, ik begrijp het”, antwoordt Jaap. De grote Miljonair reageert vrij rustig, Lieke kijkt daarentegen voornamelijk geïrriteerd. “Ik zie je gewoon om acht uur Huub. Ik ken jou”, zegt de Hilversumse terwijl ze de Private uitloopt. “Er is maar één iemand die bepaalt of ik blijf en dat ben ik zelf. Ik heb niets meer te bewijzen. Ik ben een winnaar en ik kan weggaan als winnaar”, zegt de Oldenzaler stellig. “Maar brother, het gaat of f*cking 2,2 miljoen euro!”, probeert Jaap hem toch nog tegen te spreken.
“Ik vraag je als vriend één gunst, dat is dat je mijn spullen pakt. Ik kom niet meer terug”, houdt Huub vol. “Ik ga even over alles nadenken, en ik bel je zo wel even terug”, probeert Jaap tijd te rekken. “Nee, doe maar niet.
Mijn besluit staat vast”, is het antwoord. “Oké bedankt voor je huis man!”, roept de grote Miljonair lachend. Dan nemen de twee kompanen afscheid. Eerst barst Jaap in lachen uit. “Ik kan hier toch niet achterblijven met al die idioten…”, mompelt hij vervolgens in zichzelf. Om daarna weer in lachen uit te barsten en te roepen dat er weer een speler minder is. “Nu ga ik nadenken”, is het laatste wat de Briellenaar zegt voordat hij de Private Room uitloopt.
Jaap neemt eerst gastspeler Luc apart om hem het nieuws te vertellen. “Huub komt niet meer terug en hij wil dat jij, als onafhankelijke gastspeler, zijn koffers pakt”, liegt de grote Miljonair tegen Luc. De rapper twijfelt aan de eerlijkheid dus de twee gaan Lieke zoeken voor bevestiging. Helaas staat zij onder de douche dus komt er nog geen duidelijkheid. Als Amanda en Brian langslopen probeer Jaap hen het nieuws te vertellen. “Ja prima, Huub wil aandacht. Het interesseert me niet!”, is het enige antwoord van het feestvarken. Zouden zij en Lieke gelijk hebben, zou Huub vanavond weer op de stoep staan? Of blijft hij echt weg? We gaan het zien…